Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Patriks Speldagbok (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/13154-patriks-speldagbok/)

patrik_g 2012-09-14 14:42

Patriks Speldagbok
 
Tänkte starta en dagbok här på Sharps nu. Funderat på det länge. Rekat på en del andra spelsajter förut. Inte rekat offentligt på ett tag nu. Men känner suget igen nu.

Blir mest spel ifrån fotboll och hockey. Men kommer även spel ifrån bandy,handboll och innebandy också ibland. Men rekar från hockey och fotbolls-europa kommer det komma mest rekar från mig.

Sprite 2012-09-14 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 202063)
https://www.sharps.se/forums/includes/pr/upload_pic/
Datum: 2012-??-??
Tid: ??:??
Sport: ????
Land: ????
Liga: ???
Match:
Period:

Spel:
Insats:
Odds:
Bolag:

Motivering:

??

Har du gått under namnet Patrik86 eller liknande förrut på andra sidor?

Rehn108 2012-09-14 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 202077)
??

En mall.

Overkill 2012-09-14 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 202077)
Har du gått under namnet Patrik86 eller liknande förrut på andra sidor?

Patrik86 @ Tipszonen om jag inte missminner mig. :evilgrin39:

Vlad 2012-09-14 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 202090)
Patrik86 @ Tipszonen om jag inte missminner mig. :evilgrin39:

Jag kan verifiera att så är fallet (Inte för att du inte visste ändå men vafan)

Lycka till Patricio :)

Grnvit 2012-09-14 17:19

Har du någon speciell liga i hockeyn som du följer? Någon statistik från föregående säsonger? :)

Lycka till!

patrik_g 2012-09-15 10:53

Asplöven - Leksand 16:00
 
Fel. Ta bort detta inlägg tack

patrik_g 2012-09-15 11:04

2012-09-15 Asplöven HC - Leksands IF (HockeyAllsvenskan)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2012-09-15
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: HockeyAllsvenskan
Match: Asplöven HC - Leksands IF
Period: ft

Spel: Leksands IF
Insats: 10
Odds: 1.42
Bolag: Betsafe

Motivering:
Lite stressad då jag snart ska ta bussen mot Haparanda och se denna match :)

Asplöven (spelade i Div 1 förra säsongen) fick denna plats till Allsvenskan då Borås inte hade ekonomin att få vara kvar. Har inte en trupp som räcker till på denna nivå. Förlust med 4-0 borta mot Karlskoga i premiären.

Lagets stora stjärna Conny Strömberg är ett stort frågetecken efter matchstraffet senast.

Från hemsidan:

Hur ser det ut i spelartruppen?

Vi har överklagat Connys avstängning men hans medverkan är högst osäker, även Peter Wennerström kan missa matchen. Vi har ett gott samarbete med Luleå Hockey och duon Daniel Mannberg och Dean Kukan kommer spela de två närmaste matcher (Leksand, Örebro) med oss.



Leksand imponerade i premiärmatchen mot en anna nykomling i Karlskrona. Där man var överlägsna och vann med 5-1. Ryno imponerade med två mål och han kan mycket väl vinna poängligan denna säsong.

Leksand åkte den LÅNGA bussresan mot Haparanda redan i torsdags. Mellan-landade i Umeå.

Kommer med samma lag som senast och då saknas alltså P. Prestberg igen.


Asplöven kommer ju vara taggade för premiären i Arena Polarica. Men under 60-minuter kommer man inte räcka till helt enkelt.

Hade väntat mig runt 1.25 i odds här. Så 1.42 hos Betsafe maxar jag Leksand idag.


Insats: 10-Units



Ursäkta det slarviga uppläget på reken. Men har bråttom. Men ville få ut detta spel innan jag åker.

patrik_g 2012-09-15 22:10

Hemma från Happis nu då. Dom säger Happis här uppe om Haparanda. Leksand skämde verkligen ut sig idag mot Asplöven. Man förlorar mot ett lag som spelade i Div-1 förra säsonge och fick en gratis-plats till Allsvenskan.

1142 personer i slitna sunkiga Arena Polarica idag levede upp till en stämmning trots så lite folk på pappret. Supportrarna i Löven hördes nästan hela matchen. Stod alldeles brevid dom. Själv stod man med Leksand-supportrarna på stå läktaren. Då sittplatserna var slutsålda. Vi var inte många leksingar på plats. Men vi fick skämmas och då 4-1 kom gick vi ut ur hallen. Så 4-2 såg jag aldrig.

Ska Leksand spela så här dåligt på bortaplan denna säsong blir det ingen direktplats till kvalserien.

Skillnanden idag var att Asplöven satt sina chanser, medans Leksand hade chans på chans. Men satt inte sina lägen. Det fina PP-spelet från i onsdags var spm bortblåst också.

Jag tror Asplöven kommer ta en del segrar hemma i Kuben som dom säger här.


-10 Units och jag skämmas som fan att jag var så fel ute om Asplöven.

Nya tag.

patrik_g 2012-09-16 11:17

2012-09-16 AIK IF - Färjestads BK (Elitserien)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2012-09-16
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: AIK IF - Färjestads BK
Period: ft

Spel: Färjestads BK
Insats: 7-Units
Odds: 2.20
Bolag: Mybet

Motivering:
AIK fick med sig en poäng hem ifrån bortamatchen mot Timrå senast. AIK:s 1-1 kom rätt sent i matchen och man ska vara nöjda att man fick en poäng med sig hem till Stockholm. Jag som många andra tror att AIK får en tuff säsong med tanke på deras tunga tapp av spelare.

Färjestad gjorde en spelmessigt bra match i sin premiär hemma mot HV71. Men fick bara med sig en poäng efter 2-2. Sen vann HV i förlängning. Färjestad är som vanligt ett lag att räkna med till vårkanten i kampen av guldet. Man har ett starkt lag denna säsong. Till dagens match får man tillbaka många spelare också:

# Marius Holtet tränade för fullt och är återställd efter sin ryggskada.

# Och landsmannen Anders Bastiansen, stålhård som vanligt, tyckte det räckte med en eftermiddag och kväll med magsjuka innan han fullfartstränade på fredagen igen.

# Dessutom räknar Färjestad med att backen Ville Lajunens transferkort i ordning vilket gör att finländaren får göra sin elitseriedebut på Hovet mot "Perra" Johnssons AIK istället för i hemmarinken.

Och ett fjärde tillskott kan komma då Oscar Klefboms medverkan bestäms efter lördagsträningen. Klefbom kände sig kraftlös och gick av under matchen mot HV.
- Men det känns bättre redan idag, konstaterade Klefbom som trots kraftlösheten svarade för en alldeles strålande förstaperiod.

Bara bakcken Johan Larsson saknas i FBK.

AIK:s skadeläge:

Skador i Gnaget: Stefan Johansson,( Liwing, Blomdahl och Lillieström Karlsson är enligt eliteprospect osäkra till spel).

Inbördesmöten så har FBK 2-0-5 på sju senaste mötena i Stockholm.

Tar bara Färjestad med sitt fina spel från i torsdags så vinner man idag på Hovet.

2.20 på FBK är bra betalt och det spelas!

patrik_g 2013-10-14 10:44

Dags att damma av speldagboken igen. Såg det var ett år sedan. Har ärligt glömt bort jag hade en. Kommer lägga mina spel från spreadsheet mest här.

patrik_g 2013-10-14 11:05

2013-10-14 Sävehof - GUIF (Elitserien)
 
2013-10-14 19:00ElitserienSävehof vs GUIF 2 FT 4 3.100



I denna match tycker jag Sävehof blivit för stor favorit.

Bwin har oddsen: 1.50-3.20 och det förstår inte jag varför Sävehof ska vara så stor favorit?


Man är obesegrade efter tre matcher med raden: 2-1-0. Men Sävehof är inne i en generationsväxling och har fått satsat på egna unga spelare på nyförvärvfronten.

GUIF började säsongen med förlust mot Hammarby. Men efter den matchen har det sett bättre ut. Vinster mot Skövde borta (samma Skövde som Sävehof spelade oavgjort mot) och senast klar seger hemma mot Alingsås 30-23.


GUIF ser intressanta ut och en final i år är inte alls omöjligt.

Skadeläget ser bra ut. Från hemsidan:

Hur ser det ut i den egna spelartruppen? Är alla tillgängliga för spel?

- Ja, vi tar förmodligen med oss samma 15 spelare som varit aktuella i de tidigare matcherna. Daniel Ekman, som vilade senast efter en smäll i huvudet, är tillbaka i full träning.

http://www.guif.nu/main.php?articleId=7772


Inbördes fem senaste har Sävehof 4-0-1 på GUIF.


Ja jag tycker (3.20) är för högt på GUIF för att inte testas. Allt från tre gånger pengarna och uppåt är spelbart på GUIF tycker jag

Jag la detta spel igår i min spreadsheet till (3.10) hos Bet365. Nu har Bet365 (3.00) på detta spel. Men Bwin har nu (3.20) på detta spel

patrik_g 2013-10-14 18:01

http://213.180.74.49/OnlineFullData.aspx

patrik_g 2013-10-14 19:55

GUIF var med i första halvlek hade b.la en 5-2 ledning. Kryss i HT. Sen gör man en usel andra halvlek, där man bara gör 12-mål.

Nä, detta gick inte.

Wagner 2013-10-14 21:18

Till och med 9-5 och 10-6 om det är till någon tröst. ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved