Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   hetsarn - NFL (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/13306-hetsarn-nfl/)

hetsarn 2013-02-04 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 228899)
Vad är NFL Combine för en oinvigd?

De mest lovande collegespelarna bjuds in till att mäta sina skills i olika tester. Resultaten här spelar ganska stor roll i draften.

hetsarn 2013-02-04 21:46

Offseason börjar snabbt med att Lions cuttar Titus Young. Talangfull spelare som verkar vara riktigt korkad. Har ställt till med en hel del liv under säsongen för Lions, som fick nog. Får se om något lag claimar honom på waivers, finns en hel del lag som letar WRs. Skulle kunna ta en no2 spot hos ett gäng lag. Hans lön för nästa år är ungefär 600 000 USD vilket kan vara värt att chansa på.

Förresten så var gårdagens match en av de bästa Super Bowls jag sett, synd på strömavbrottet bara.

hetsarn 2013-02-06 15:35

Såg att Rams claimade Titus Young på waivers.

Lions cuttade Kyle Vanden Bosch idag, veteran som declinat senaste åren. Lär innebära att deras andra starting DE, som också är free agent, Cliff Avril får ett fett kontrakt.

hetsarn 2013-02-06 19:42

Dags att börja gå igenom lite free agents i NFL. Tänkte dra igenom dem position för position. Det finns så klart mängder med free agents för varje position men jag fokuserar på de fåtal som är värda att nämnas. Vi drar igång med QBs!

I år är det lite tunnare på QB-sidan när det kommer till free agents, förra året var stora namn som P.Manning och Brees free agents. Men vi hittar bland annat QBn som vann säsongens Super Bowl, Joe Flacco, som ett av namnen.

Joe Flacco
Det har varit mycket snack under säsongen om han är en "elite" QB och om han skulle vara värd ett riktigt saftigt kontrakt. Nu när han har en ring känns det som Ravens inte har något val, de kommer se till att han stannar i Baltimore många år framöver. Tippar på att han blir en av ligans bäst betalda QBs. Välförtjänt eller inte? Det får tiden utvisa.

Matt Moore
Backup till Tannehill i Miami Dolphins, en mycket kapabel sådan. Kan vara en helt OK starter i NFL om något lag är villiga att ta chansen. Tror mer på att han signar med ett annat lag och tävlar om starting jobbet än att han stannar kvar som backup, då Dolphins gjort det tydligt att de vill satsa på Tannehill.

Tarvaris Jackson, som var starter i Seattle innan Russell Wilson draftades, kommer bli free agent igen efter att ha slutfört sin 1-års deal med Bills. Jason Campell, Chicago Bears, likaså.

Två QB som inte är kommande free agents men som ändå lär förflytta sig är Alex Smith (49ers) och Matt Flynn (Seahawks). Båda förtjänar en chans att vara starters nånstans, eller åtminstone att tävla om platsen under training camp. Båda deras nuvarande lag har gjort klart att de kommer satsa på en annan QB - Kaepernick resp. Wilson.

Det finns flera lag som är i behov av en ny starting QB, vissa mycket mer än andra. Jag tror många av de backup QBs som är free agents kommer resigna med sina nuvarande lag.
Följande lag tycker jag har mycket stort behov av ny starting QB:
Jacksonville Jaguars
Kansas City Chiefs
Arizona Cardinals

Lag som bör ta in ny QB till training camp för att tävla om starting position:
New York Jets
Buffalo Bills
Oakland Raiders
Cleveland Browns
Philadelphia Eagles

I Jets och Bills fall tror jag dock inte så mycket kommer hända, deras nuvarande starting QBs (Sanchez och Fitzpatrick) har nyligen fått löjliga extensions på sina kontrakt. Även om de blir utspelade under camp lär de vara kvar på rostern.

hetsarn 2013-02-07 20:04

Vi går vidare med running backs. Det finns egentligen bara två-tre kommande free agent running backs som jag tycker är av startingkaliber; Reggie Bush (Dolphins), Ahmad Bradshaw (cuttad av Giants igår) och Steven Jackson (Rams).

Jackson blir dock 30, en ålder då running backs brukar börja tappa i produktion. Han kan dock hålla 1-2 säsonger till då han haft åtta raka säsonger med 1000+ rushing yards. Tycker Rams borde resigna honom då han alltid producerar.

Reggie Bush och Bradshaw har båda två varit ganska skadebenägna. Vet inte orsaken till att Bradshaw blev cuttad av Giants, han var trots allt deras bästa RB den här säsongen. De har dock två yngre lovande RBs i Brown och Wilson.
Reggie Bush var en besvikelse i Saints men har lyft upp sig sen han kom till Dolphins, snittat dryga 1000 yards under de två säsonger han spelat där. Han har uttalat sig om att han vill ha ett längre kontrakt, oklart om det blir i Miami eller någon annanstans. Dolphins kommer ha runt 40 milj USD i cap room inför säsongen, om de vill satsa på Bush kommer de kunna ge honom ett kontrakt utan tvekan.

Övriga free agents som är värda att nämna är:
Chris Ivory, Saints (dock Restricted Free Agent och lär bli resignad av Saints)
Jonathan Dwyer, Steelers (RFA)
Felix Jones, Cowboys
Danny Woodhead, Patriots


Kastar in fullbacks här också. Finns två vettiga namn; Jerome Felton (Vikings) och Darrel Young (Redskins). Felton är kanske ligans bästa fullback och lead blockade som en gud åt Adrian Peterson hela säsongen. Darrel Young gjorde detsamma åt Alfred Morris. Young är dock RFA och lär resignas. Vikings bör göra samma sak med Felton omgående om de ska fortsätta spela offense genom Peterson istället för att använda en QB. Kan förvisso nämna James Casey (Texans) här också, även om han dubblerar som TE.

Lag som jag tror letar ny starting RB:
New York Jets (deras bästa RB heter Shonn Greene... även han free agent)
Cincinnati Bengals
Detroit Lions
Green Bay Packers
Arizona Cardinals

Eventuellt kan man lägga till Steelers, Colts och Falcons på den listan.

hetsarn 2013-02-07 20:15

Btw, man kan kolla alla reklamer som visades under Super Bowl nu på nfl.com. För er som är intresserade: http://www.nfl.com/superbowl/47/commercials

BroderH 2013-02-07 20:16

Uppskattar dina sammanfattningar! Skönt att slippa scanna hela nätet :)

Ang Bradshaw hade det väl med salary cap att göra? Tyckte jag läste det.

hetsarn 2013-02-07 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 229661)
Uppskattar dina sammanfattningar! Skönt att slippa scanna hela nätet :)

Ang Bradshaw hade det väl med salary cap att göra? Tyckte jag läste det.

Mycket troligt, Giants ligger över salary cap och han skulle gå för över 6 milj mot cappet. Nu blir det "bara" runt 2.5 milj kvar i "dead money".

hetsarn 2013-02-08 19:39

Wide Recievers! Finns en hel del bra WRs som blir free agents, i toppen finner vi Victor Cruz som dock är restricted free agent.

Victor Cruz (Giants)
Tar enkelt en startplats i ligans alla lag, ett måste för Giants att resigna honom då Nicks drogs med skadeproblem förra säsongen.

Wes Welker (Patriots)
Duktig reciever som ändå haft problem med droppade passningar, trots att folk verkar tro han fångar allt. Tveksam till att han skulle producera som han gör i något annat lag. Det här vet självklart Belichick om och lär vara en av anledningarna till att han aldrig fick nåt fett kontrakt förra säsongen. Tror inte han får det nu heller, kanske hamnar han i ett annat lag? Pats är inte rädda för att ändra om i laguppställningen och draftar alltid väldigt bra.

Mike Wallace (Steelers)
Sjukt snabb WR med stort ego. Steelers gav Antonio Brown ett fint kontrakt förra året istället för Wallace, som ansågs som det bättre recievern. Droppar mycket passningar och kan mycket väl byta lag inför nästa säsong, dock given starter i ligan.

Dwayne Bowe (Chiefs)
Jag är kluven när det gäller Bowe. Springer slarviga routes och har en väldigt stor mun. Samtidigt lyckas han producera fram ganska fina resultat trots Chiefs brist på vettig QB. På gränsen till no1 WR, given no2.

Greg Jennings (Packers)
Drogs med skadebekymmer under säsongen och spelade bara åtta matcher (fem från start), inte optimalt när man söker nytt kontrakt. Ändå en bra reciever som enkelt går in som no2 i de flesta lag, no1 i vissa.

Danny Amendola (Rams)
Tänk Wes Welker Jr. Mycket effektiv slot reciever som verkar ha en kropp som går sönder ofta.

Andra namn värda att nämna, som ligger snäppet under herrarna ovanför, är Brian Hartline (Dolphins), Brandon Gibson (Rams), Donnie Avery (Colts), Joshua Cribbs (Browns, kick returner) och Domenik Hixon (Giants).

Lag som borde sälja sin själ, mormor och tömma sitt sparkonto för en ny no1 reciever:
New York Jets
San Diego Chargers

Lag med stort behov av förstärkning på WR-positionen:
Miami Dolphins
Buffalo Bills
Cleveland Browns
Jacksonville Jaguars
Tennessee Titans
Kansas City Chiefs (drar Bowe borde de ansluta till listan med Jets och Chargers)
Minnesota Vikings

hetsarn 2013-02-08 20:04

Bränner vidare med Tight Ends när vi ändå är igång! Intressant fakta: Tight End är den sämst betalda positionen i NFL (genomsnittlig lön), till och med sämre kickers och punters.

Tony Gonzalez (Falcons)
Den enda riktiga stud free agent TE för året och antagligen väljer han att lägga av, han är ändå 37 år gammal. Väljer han att spela en säsong till lär han resigna med Falcons.

Martellus Bennett (Giants)
Gick från Cowboys till Giants och fick ett lyft i karriären. Rivstartade säsongen med fina stats men föll sedan av lite. Platsar som starter i många lag i ligan.

Dustin Keller (Jets)
Skadad större delen av säsongen, duktig TE när han är frisk. Kanske Jets bästa reciever för tillfället?

Dennis Pitta (Ravens)
RFA. Super Bowl Champ. 98% att han får nytt kontrakt, i någon form, av Ravens.

Andra namn värda att nämna:
Delanie Walker, 49ers (duktig blocker, sämre passmottagare)
Jared Cook, Titans (talangfull, ojämn)
Brandon Myers, Raiders (Delanie Walkers motsats, Carson Palmers favorit target)
Anthony Fasano, Dolphins (bra blocker, 5 TDs förra säsongen)

Beroende på hur lagen väljer att använda sina TEs är behovet olika stort, Tampa Bay behöver garanterat en ny TE, oavsett om Dallas Clarks kontrakt förnyas eller ej då han är närmare 35 år än 30. Samma sak gäller Browns och Ben Watson. Chiefs och Steelers är två andra lag som kommer upp i mitt huvud. Steelers har en mycket bra TE i Heath Miller, tyvärr drog han på sig en allvarlig knäskada i slutet av säsongen och kan missa starten på nästa säsong.

Tight End är ingen position som brukar prioriteras hos lag då de alltid har större behov av förstärkning på andra positioner. Förväntar mig att de flesta nuvarande starters som blir free agents resignar med sina nuvarande lag.

hetsarn 2013-02-19 15:42

Blev ett ganska hastigt stopp i mina Free Agent-genomgångar pga tidsbrist, hoppade på ett nytt jobb och tiden har inte riktigt räckt till. Kommer förhoppningsvis fortsätta men med kortare sammanfattningar.

hetsarn 2013-02-22 20:43

Kör en lista på de namn jag tycker är värda att hålla ögonen på under free agency, position för position.

Centers:
Brian De La Puente, Saints (RFA)
Fernando Velasco, Titans

Guards:
Andy Levitre, Bills
Brandon Moore, Jets
Louis Vasquez, Chargers

Offensive Tackles:
Sebastian Vollmer, Patriots (Tysk spelare)
Jake Long, Dolphins (före detta 1st overall pick)
Ryan Clady, Broncos
Gosder Cherlius, Lions
Will Beatty, Giants
Andre Smith, Bengals
Branden Albert, Chiefs

Safeties:
Jairus Byrd, Bills (en av ligans absolut bästa safties)
Dashon Goldson, 49ers
Ed Reed, Ravens
William Moore, Falcons
Kenny Phillips, Giants
Charles Woodson, Packers (dubblar som CB, gammal men kan än)

Cornerbacks:
Adam Jones, Bengals
Aqib Talib, Patriots (verkar vara Titus Young-trög)
Chris Houston, Lions
Sam Shields, Packers (RFA)
Brent Grimes, Falcons (knäskada förstörde säsongen, 30 år. när han är frisk är han grym)
Dominique Rodgers-Cromartie, Eagles

Defensive Ends:
Anthony Spencer, Cowboys (spelar OLB också beroende på package)
Cliff Avril, Lions
Michael Bennett, Buccaneers
Michael Johnson, Bengals

Defensive Tackles (DT/NT):
Henry Melton, Bears
Desmond Bryant, Raiders

Linebackers (Inside, Outside, Middle):
Paul Kruger, Ravens
Dannell Ellerbe, Ravens
Philip Wheeler, Raiders
Brad Jones, Packers
Brian Urlacher, Bears (skadad nästan hela säsongen, gammal. har varit riktigt bra fram till senaste säsongen)

Kickers/Punters skiter jag i, ointressant. Imorgon börjar NFL Combine förresten, då kan man se män tävla i manliga saker som att springa fortast, hoppa högst, bänka 100kg flest gånger osv. Allt sker i jättemanliga tights, haha.

hetsarn 2013-02-28 19:17

Gick igenom alla mina spel på dogs (spread) för de två senaste säsongerna, backtrackade hur det skulle gått om jag spelade alla på moneyline också. Flatbet 1u, intressanta resultat!
Säsong för säsong:
http://i48.tinypic.com/iwrvhv.png
Totalt:
http://i50.tinypic.com/2iswhw3.png

Tänkte även kolla upp hitrates, snittodds osv för olika spread-intervaller.


I övrigt har 49ers trejdat bort Alex Smith till Kansas City Chiefs för ett 2nd round pick i årets draft och ett conditional pick nästa år. Tycker Chiefs betalade överpris men har nu en kapabel QB. Förväntar mig att de är med och slåss om slutspelsplats nästa år, de är mycket bättre än deras 2-14 record senaste säsongen.

49ers har nu 15 draft picks i draften (7 rundor). Lär använda en del av dem för att trejda upp för att maximera värde, att drafta 15 rookies är meningslöst då alla ändå aldrig kommer ha chans på roster spot.

kusagwa 2013-03-04 22:13

Kapar din dagbok med en artikel om Joe Flaccos nya lön
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16354824.ab

"Han var Super Bowls MVP.
Nu blir Joe Flacco, 28, den bäst betalde spelaren i NFL:s historia.
– Det handlar inte om pengar, det handlar om respekt, säger Baltimore Ravens quarterback enligt AP."

fireas 2013-03-04 22:27

Herregud!

Tycker faktiskt Flacco är överskattad. Han är en bra QB men han är inte såå bra enligt mig


Väntar spänt på en sammanställning hetsarn!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved