Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Badass Travgnägg - Från 100->1000 Units (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1335-badass-travgnaegg-fran-100-1000-units-trav/)

Stekel 2011-07-24 12:27

Det blev en lång diskussion av det här, inte meningen. Åter till den ursprungliga diskussionen om oddsvärderingen. Det där jag sa om att jag inte tyckte 1,65 kunde vara nära ett överodds gällde ju såklart utan facit i hand, man kan ju inte räkna på något annat vis även om man nu har facit. Men alla gör sina egna värderingar och viktar olika faktorer på sitt eget sätt.

För den vidare oddsdiskussionen så kan vi kan väl också komma överens om att det är en ganska flytande och svår gräns att sätta. Oftast när jag kikar på oddslistorna så ser jag ett odds som sticker ut och sen börjar jag fundera på hur bra det är. Jag brukar försöka vara ganska försiktig i bedömningarna där, säg att man ser ett odds på 2,30 och man tror det är bra ner till någonstans mellan 1,85-2,05 då räknar jag att övervärdet finns ner till den minst optimistiska bedömningen och absolut inte längre, alltså 2,05.

kingofding 2011-07-24 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av lelle_16 (Inlägg 131857)
Tror att Tamla Celeber vinner idag,även fast Örjan hade huvudet under armen igår.

Ja det oddset som erbjuds idag på Tamla lär vi inte se någon mer gång under detta året. Är ju klass skillnad på Tamla och det här gänget.

Stekel 2011-07-24 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 131878)
Ja det oddset som erbjuds idag på Tamla lär vi inte se någon mer gång under detta året. Är ju klass skillnad på Tamla och det här gänget.

Tänk på att det är mycket enklare att runda som favorit bakifrån i ett billigt lopp, nu är det final och risk för att han inte får så mycket gratis. Å andra sidan så är det ju ett stolopp så han kanske får gå förbi billigt. Ska bli intressant!

Konstig streckning i loppet för övrigt, Nettan är jävligt mycket streckad men hon har inte härdats nåt värre, segrar i väldigt billiga gäng på Vaggeryd och Åmål säger nästan ingenting. Blir mycket förvånad om en så färsk häst går och vinner championatet även om Åke tränar och det är spetsläge. Aisle Stand däremot är nästan helt bortglömd på 8%, där kan man snacka om häst som visat sig duga i tuffa sammanhang flera gånger om.

kingofding 2011-07-24 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131885)
Tänk på att det är mycket enklare att runda som favorit bakifrån i ett billigt lopp, nu är det final och risk för att han inte får så mycket gratis. Å andra sidan så är det ju ett stolopp så han kanske får gå förbi billigt. Ska bli intressant!

Konstig streckning i loppet för övrigt, Nettan är jävligt mycket streckad men hon har inte härdats nåt värre, segrar i väldigt billiga gäng på Vaggeryd och Åmål säger nästan ingenting. Blir mycket förvånad om en så färsk häst går och vinner championatet även om Åke tränar och det är spetsläge. Aisle Stand däremot är nästan helt bortglömd på 8%, där kan man snacka om häst som visat sig duga i tuffa sammanhang flera gånger om.

Jo men med tanke på hur mycket bättre häst Tamla är än detta gäng kan man ju klassa det som ett billigt gäng :) Walmann tog ju på sig att Tamla tränats lite för klent och borde gå betydligt framåt med starten i kroppen samt att hon går utan skor i finalen. Jag räknar med att hon vinner detta loppet 4 av 5 gånger över 2640 meter och långt upplopp. Jag lär spela maxspel till 1.95 ifall inte värmningen visar något extremt.

Men hur som helst det skall bli spännande att se :)

Badass 2011-07-24 15:55

Edit - såg fel på plats- och vinnarspel! Så glöm detta - oddset finns inte!

:innocent:

Badass 2011-07-24 16:07

Dagens pick!

PLATSSPEL/Axevalla lopp 8/Spelstopp 16:23/Bet365

Taste Of Cocktail

Här spelas Taste of Cocktail, 4 units till 3.50 på Bet365 - spelbar ned till runt 3.20!

Tar spets och släpper troligtvis till Goldomaster - får sedan en perfekt resa på innerspår...

Innerspåret visserligen lite kletigt nu men tror inte det skall vålla några problem... Såg fin ut i värmningen!

/Badass

bafzel 2011-07-24 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 131530)
https://www.sharps.se/forums/includes...ports/trav.jpg
Datum: 2011-07-24
Tid: 17:12
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Canaka B.F -
Period: ft

Spel: Canaka B.F Plasspel 1-3
Insats: 5
Odds: 2.25
Bolag: Expekt

Motivering:
Rek till söndagens Stochampionat på Axevalla!

Canaka B.F

Här spelas Canaka B.F. 5 units till 2.25 på Expekt - spelbart ned till runt 1.75, maxspel således.

Spelas på läge, form och styrka - här kommer Veijo enbart söka position i andraspår i början för att varvet kvar gå fram och lägga sig i dödens med sin oerhört starka märr - har gjort detta många gånger och Axevallas långa upplopp gynnar Canaka B.F enormt då hon, som sagts, är mer stark än speedig! Canaka B.F. har nu även två lopp i kroppen efter ett halvårs vila och kommer säkerligen ha toppformats för finalen som varit det självklara målet för säsongen...

Canaka B.F är helt klart den häst som imponerat mest på mig, bakom "omöjliga" Tamla Celeber! Här behöver han ej heller vinna - tvåa eller trea går bra det med och hon har en platsprocent på nästan 65 och det är MYCKET bra! - och Veijo Heiskanen har faktiskt blivit bättre i jollen ju mindre han kör! Kommer i håg för 10-15 år sedan vad illa jag tyckte om honom som kusk - nu kör han riktigt vårdat...

Kuriosa: Detta odds får du INTE på söndag! Varken på något nätbolag eller ATG...

/Badass

Beslutade mig att följa på denna i sista sekund men till ett betydligt lägre odds (1.85). Tack hur som helst :hattenav:

Dompa 2011-07-24 19:18

tack för Canaka B.F, den satt riktigt fint! :clap:

smak 2011-07-24 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 131839)
Lystra, lystra!!!

Någonting måste vara fel! Unibet erbjuder Canaka B.F, platsspel (fast) till 2.70! Vad är deras hållhake?

Jag har inte hittat någon då jag snabbkollade deras regler...

/Badass

Grymt stort TACK! :thumbup:

Badass 2011-07-24 21:14

Tack skall ni ha, grabbar/tjejer(?)!

Tyvärr gick jag själv -3.25 units, skulle egentligen vara 1 units mindre då jag skrev fel i spreadsheetet - 1 unit för mycket i spelet Nettan Palema-Roxa Sisu! Men jag har låst detta så jag kan inget göra åt detta! :idiot:

Skit samma, nya tag i morgon...!

/Badass

yertle 2011-07-24 21:41

Tack för Canaka :)

Overkill 2011-07-24 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 131951)
Tack skall ni ha, grabbar/tjejer(?)!

Tyvärr gick jag själv -3.25 units, skulle egentligen vara 1 units mindre då jag skrev fel i spreadsheetet - 1 unit för mycket i spelet Nettan Palema-Roxa Sisu! Men jag har låst detta så jag kan inget göra åt detta! :idiot:

Skit samma, nya tag i morgon...!

/Badass

Sätt void på spelet, lägg in ett nytt med samma och 1u mindre i stake och bara ta någon random starttid och lås, sen rätta. :cheers:

Badass 2011-07-25 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 131953)
Sätt void på spelet, lägg in ett nytt med samma och 1u mindre i stake och bara ta någon random starttid och lås, sen rätta. :cheers:

Smart, det skall jag göra... Tack för tipset!

/Badass

Badass 2011-07-25 16:18

Dagens pick!

H2H/Rättvik Lopp 3/Spelstopp 19:03/Bet365

Oracle-Prince Tagg

Här spelas Prince Tagg 4 units till 2.10 - spelbart ned till runt 1.95!

Med barfota fram nu så tror jag på spets och slut...!

/Badass

Stekel 2011-07-25 17:00

Tror inte att Taggen är snabb nog att ledningen är något att räkna kallt med här. I ett fält på 6 hästar blir det dessutom en stor faktor att Melander har två kusar. Om vi räknar på att Taggen får spets så skulle jag gissa på att Melander offrar starke Pitch Command i dödens för att möra ledaren. Det är en biljett till Jubileumspokalen i potten, inte två.

Ser ut att bli svårt att vaska fram något bra odds i kvällens omgång överlag...