https://www.sharps.se/forums/includes...ts/fotboll.jpg
Datum: 2013-02-01
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Turkiet
Liga: Turkish Super League
Match: Besiktas - Karabukspor
Period: ft
Spel: Karabukspor +0.5
Insats: 25.00
Odds: 2.360
Bolag:
Motivering:
Ny turkisk match, denna gång i Super Lig.
Andraplacerade Besiktas tar emot nian Karabükspor. Besiktas är lite för stora favoriter i den här matchen i mitt tycke. De har inte övertygat hemma och Karabükspor är ligans näst bästa bortalag.
Besiktas har hemmaraden 4-5-1 och målskillnad 23:14. Man är det lag som gör mest mål i ligan, både hemma och totalt sett. Formen är dock lite vikande och man har 2-3-1 på de senaste sex matcherna, målskillnad 11:9. Senaste vinsten kom för tre matcher sedan och jag tycker man ser ganska försvagade ut idag.
df Köybasi (0/0), df Hilbert (18,2), df Sivok (18/5), mf Kavlak (18/0), mf Boral (18/1) och att Pektemek (2/0) saknas. Dessutom rapporteras Hugo Almeida (16/9) vara tveksam pga skada/skavanker. I onsdags återvände inlånade mf/att Karadeniz (11/0) till Eskisehirspor. Dessa spelare (ev Almeida) saknas idag. Man har fått att Mamadou Niang från nåt mellanöstern lag, men jag vet inte om han är spelklar.
Karabükspor är inne i en fin period och är som sagt ligans näst bästa bortalag med raden 5-0-5, 19:20. Fyra av dessa förluster kom i de fem första bortamatcherna och den femte (2-1 Mersin Idman Yurdu, efter straff och rött kort vid ställning 0-0). Man har lyckats slå både Fenerbache och Galatasaray borta i år och de senaste fem bortamatcherna har man 4-0-1, 11:5. Formen är riktigt bra med 4-0-2, 9:6 de senaste sex matcherna (näst bäst).
Saknas idag gör df Ucar (3/0), att Shelton (10/3) och att Unal (1/0).
Besiktas är ett såpass mycket bättre lag att man ska vara favoriter, men jag tycker de är omotiverat stora favoriter och provar följande:
| 2013-02-01 19:00 | Turkish Super League | Besiktas vs Karabukspor |
+0.5 |
FT |
5 |
2.360 |
| 2013-02-01 19:00 | Turkish Super League | Besiktas vs Karabukspor |
2 |
FT |
2.5 |
5.430 |
För de som gärna spelar över så finns/fanns Ö2,5 till 1.59 hos Pinnacle.
Besiktas har gått över 2,5 i 8/10 hemmamatcher och 15/19 totalt. Karabukspor har gått över linan i 9/10 bortamatcher och 12/19 totalt.
Besiktas är Ö3.5 i 6/10 hemmamatcher och Karabukspor 6/10 bortamatcher. Fanns tidigare till 2.5 hos William Hill.
:cheers:
Edit: Troliga startelvor
Beşiktaş: McGregor, M.Akgün, İ.Toraman, Ersan, Gökhan, Necip, Fernandes, Oğuzhan, Holosko, Dentinho, Almeida
K.Karabüspor: Bora, Erdem, Mabiala, Deumi, Seric, Yiğit, Birol, Güven, Ahmet İlhan, Lua Lua, İlhan Parlak