![]() |
Citat:
Nattens spel:
|
Spelas ett gäng 16-matcher idag.
|
Har bestämt mig att efter 150-200 spel utvärdera hur det har gått och om jag borde dela upp min rulle på fler bolag, hur det har gått att värdera mina unitspel, om jag ska fortsätta som jag gjort eller om det är värt att byta till 2-6. Tar när som helst tacksamt emot kommentarer som kan göra att jag utvecklas, kommentarer likt den K_UGER gjorde igår.
|
Ikväll spelas 2 spel:
Ledsen för uteblivna motiveringar. |
Citat:
Ska du ha få bookies så är väl pinnacle att föredra iaf. De ligger oftast högst. Om du vill sprida på fler så ta så många du kan :) Lycka till! |
roligt att läsadin blogg man!! keep up the good work!!
|
Citat:
Citat:
Inatt spelas: Ogiltigt spel-ID: 1337970
|
Mindre bra natt. Utnyttjade dock bet365 gratis livespel och spelade på över 4.5 mål i manchesterderbyt vilket resulterade i en fin vinst så att jag nu är uppe på plus igen. Tar dock inte med det i spreadsheetet eftersom att jag inte nämnde något innan utan kör på som vanligt. Vilar tills ikväll, då blir det förhoppningsvis lite basket.
|
Ang att skatta på pinnacle kan du ju jämföra såhär. Du hjälper en polare att flytt en hel dag och får 2000 kr för det hela. Skickar du då in till skattemyndigheten om att beskatta pengarna? Ifall du skippar de så är de knappast så att skattemyndigheten kommer jaga dig även fast jag ringde och tipsade. Exakt samma sak ifall du tjänar några lax på pinnen. Hjäper du en kille att flytta i stort sett varje dag och således tjänar en 500k på de så kan de ju vara att föredra att starta en firma och betala skatt för sig. Finns dock dom som skiter i de då med :) Summa av allt svammel är att de är upp till dig ifall du vill lämna in uppgifterna till skattemyndigheten och rör de sig om små summor så finns det inte en chans i världen att du behöver skatta ifall du inte vill. Använd moneybookers eller neteller för snabba förflyttningar, vill du sedan ha hem cashen till banken är de bara att ta ett bankuttag.
|
Citat:
|
Kan säga att det var MB och Neteller användandet som gjorde att jag väntade med att skaffa Pinnacle, SBO med flera. Jag tänkte varför "krångla" till det med internetplånböcker när mitt VISA kort funkar utmärkt till Bet365, NB, Expekt med flera. Men de uttag som jag gjort från Pinnacle med MB (använder MB då Neteller fittade sig vid min reg) har tagit max en halvtimme. Det enda som är drygt med uttag ifrån Pinnacle med MB är att det enbart är ett gratis uttag i månaden.
En annan sak med kort och Pinnacle är väl att alla uttag har en avgift? Summan av min text är att skaffa Pinnacle (sidan är enkel att begrippa), har ett bra utbud (visst de har inte Bet365s djup i diverse lingon serier eller deras mera udda marknader som till exempel antal kort eller hörnor men om du vill spela på det så finns ditt Bet365 konto fortfarande kvar) och sidan är inte så JÄVLA seg som Bet365 är. Och sen när din rulle är större skaffa då ytterliggare nåt konto hos en bookie som du gillar och som verkar vara bra för dig En annan sak som du alltid ska göra att jämföra vilken sida som har högst odds med hjälp av oddsportal.com eller betbrain.se (finns flera men dessa två är mina personliga favoriter). Och likadant gör inte mitt misstag med att ha för många valutor på dina olika konton. I nuläget har jag 4 olika valutor när det bästa hade varit att bara allt i 1 eller möjligtvis 2 valutor då alla sidor inte har svenska kronor som valuta alternativ. Ber om ursäkt i fall du kände till det mesta av det här men ville dela med mig av mina misstag. |
Har tagit ut både till neteller och till VISA med pinnacle (tror jag)
|
Citat:
Det är självklart okej att komma med svar på frågor och liknande här i tråden, fastän det är saker som kanske jag vet finns det möjligtvis någon annan där ute som inte har koll och som råkar sig hitta in i den här tråden. Till er som har kommit med hjälp och/eller svarat på frågor hittills, jag är tacksammare än en buddhistmunk som får mat en solig morgon. :hattenav: |
Citat:
Och ja skaffa MB eller Neteller. Reggade mig först för Neteller men de skulle fitta sig så pissade på dem och har nu istället MB som funkar smidigt och bekvämt och som är enkel att lära sig att använda. |
Citat:
|
Enda kostnaden som jag har haft är när jag har laddat upp pengar med VISA kortet, då tar de en avgift på ett par procent men det ska finnas alternativ som inte kostar att ladda upp pengar med. Annars är det bolagen som tar en avgift vid MB användande.
|
Pinnacle tar inte nagon avgift for att fora over pengar fran MB.
|
Det enda bolag (utav ett 40tal som jag använt) som jag har för mig tar avgift för MB är nordicbet.
|
Nej det här flöt på smärtfritt. Finns numera på bet365, marathonbet och pinnacle. :thumbup: Ska kika lite på basket nu ska vi se om jag kan få med någon liten motivering också om jag hittar något fint spel. Ruggigt svårt att motivera NBA dock när man inte har världens bästa koll så det blir ju lite si sådär med dem, får kompensera med bättre rekade fotbollsspel.
|
Förresten hade Marathon SEK som valuta alternativ nu?
|
Citat:
Dags för första helgröna natten.:KO: Nattens spel:
Försökte skriva motiveringar men det ser bara ut som ord skrivna av en bakfull tonåring som gör läxan i sista stund. Får väl köra med att om någon mot all förmodan har några frågor om spelen svarar jag på dem då! :skamsen: |
Helt otroligt vilket dåligt skytte Nets visar upp, ligger under med 17p i halvtid. Mäktade med hela 13 poäng andra quartern. Vad ska man säga förutom uselt spelat.
|
|
Tjena Jambo! Vad bygger du spelet på Rubin på? Jag är inte ute efter att ifrågasätta, utan är mer nyfiken :cheers:
|
Citat:
Det blev lite väl snurrigt och kort men är tvungen att åka! ;) Mer spel dyker upp ikväll, är nog hemma runt 21. |
2 units newcastle 3.75 odds
|
Varit borta hela dagen och orkar inte välja spel själv ikväll, väljer att rygga två personer på två enligt mig bra spel.
Nattens spel:
Utöver det har jag även en ryggning som det är dags att hugga på innan oddset sjunker, BLGM i Barca - Atl. Madrid.
Komponerade även själv en dubbel inför imorgon som jag tror oerhört mycket på. Tröttheten börjar ta ut sin rätt men jag ska försöka motivera lite också.
Arsenal kommer att starta med ett erfaret lag enligt Wenger. Den enda nya som egentligen fattas är Giroud. Nästa match är på måndag mot Reading så man har nästan en vecka att återhämta sig ifrån den här matchen. Förmodligen kommer inte det bästa laget att ställas på banan men vad spelar det för roll. Man möter Bradford ifrån league 2 (!!!) och oddset tillåts vara så högt som 1.33. Jag hade nog trott att Arsenals odds skulle vara i Barcastorlek. Bradford ligger på fjärde plats i en liga som är mycket jämn ifrån platserna 3-9, en liga som Arsenals absoluta b-lag med Squillaci i spetsen skulle toppa. Oavsett lag SKA Arsenal vinna den här matchen 95 gånger av 100 och om man ska tro Wenger kommer några bra spelare att få spela. Valeciennes möter PSG för en uppgörelse. Jag funderade först på över 2.5 mål som singel men valde att baka in ett säkrare spel här istället. Zlatan visade förra matchen vilken form han är i och frågan är om inte han på egen hand kan bjuda mig på de här två målen. Valeciennes själva kan också producera fastän målskörden avtagit lite på slutet. Tror ändock på över 2.5 mål men valde att positionera mig på den säkra sidan. PSG är nog lite slitna efter CL och matchen i helgen vilket gör att jag inte riktigt vågar hoppas på målkalas. Men över 1.5 mål? Givetvis. |
Bra natt. Idag måste jag testa på
Samma motivering som innan. |
Arsenalspelet ser ju onekligen bra ut.
Startuppställing: Szczesny, Sagna, Vermaelen, Mertesacker, Gibbs, Wilshere, Coquelin, Ramsey, Cazorla, Podolski, Gervinho. Nattens basketspel:
|
ARSENAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL:gun_bandana:. Blir att sätta på mig tänkarmössan och fundera hur jag ska gå tillväga för det här funkar inte längre. Kanske borde ta en vecka ledigt, det skulle göra gott.
|
Tar lite ledigt ifrån NBA i varje fall, där är jag inte vidare bra för tillfället. Att Arsenal går och kryssar en match de ska vinna 99 gånger av 100 får vi ta som otur. Nya tag i eftermiddag.
Edit: Såg precis vilken härlig NBA-natt det var inatt. Kanske borde fortsätta spela för att utvecklas, jag förlorar ju inga stora summor ändå. Ännu noggrannare val av spel och bättre värderingar av units. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Någon som vet vad som hände i Setubal v Porto? Matchen blev inställd.
Nej vad tycker vi, dags att vända på steken? Så här kan det inte fortsätta. ;) Morgondagens lir:
Newcastle har usel form. 5 förluster på de 6 senaste. Enda vinsten kom mot ett Wigan som fick en man utvisad runt 35 minuter in i matchen. Man var inte bra senast mot Fulham, ett Fulham vars form går att ifrågasätta. Ben Arfa kom tillbaka och är som alltid farlig i offensiven men är nu tveksam till spel till lördagens match. Man är helt enkelt för ofarliga och saknar kreativitet i mitt tycke, speciellt när Cabaye fattas också. City kommer ifrån en tung derbyförlust på övertid, något som jag tycker Hart får ta på sig lite. Man spelade upp sig och stod upp bra emot United i andra halvlek (enda jag såg) och jag tror att man kör över Newcastle ganska enkelt. Newcastle går att jämföras med vilket annat mitten/bottengäng som helst den här säsongen. Var lite sugen på ett hcp-spel på den här matchen men vågar inte riktigt. Demba Ba kan förstöra det, samt avsaknaden av Kompany i Cityförsvaret. Fegar därför med ett vanlig lir till ett mycket bra odds.
Här är två lag som ligger nära varandra i tabellen. Båda för högt upp om man tittar på förväntningarna inför säsongen. Stoke känns som krysslagens krysslag och kryssar 50% av matcherna i ligan. Hemma är man obesegrade med 50% kryss där med. Everton då? Jo de kryssar också 50% av matcherna. Fick med sig en seger senast efter två väldigt sena mål emot Tottenham, tror inte på samma flyt här. Har dock lyckats göra mål i alla matcher förutom en, något jag tror de kan fixa mot Stoke också. Å andra sidan har de bara hållit nollan två gånger så Stoke fixar nog ett mål de också. Tror på en rejäl kamp med lite spelövertag för Everton men Stoke tänker inte förlora på hemmaplan! Spelas med låg insats då Stokes ordinarie högerback förmodligen inte kunde vara med. Evertons vänsterkant med Baines och Pienaar är livsfarlig och där får man se upp.
Norwich, urstark form möter ett Wigan som får tillbaka två spelare ifrån avstängning. Saknar dock fortfarande Ramis och tremannaförsvaret kommer förmodligen släppa till lägen. Norwich är väldigt effektiva för tillfället och jag tror att de får in ett par. Formen samt Wigans avsaknad av ordinarie spelare avgör. Lite sugen på över 2.5 mål också, får se hur jag gör imorgon och hur oddsen har ändrats under natten.
Ryggade sponsorfonden. Bra spel. |
Lägger till:
Ytterliggare ryggning. |
För en gångs skull satt mina spel men ryggningarna missade. Känns skönt att få till bra analyser som verkligen stämde. Ledig kväll
|
Dagens spel, följt av kortare motiveringar:
Dortmund saknar Kehl och Bender. Hoffenheim har usel form. Dortmund måste studsa tillbaka nu för att ha minsta möjliga chans att hänga på. Förlorade dock senast pga en utvisning, tror inte på samma utgång idag. Måstematch.
West Broms spel har inte imponerat senaste matcherna. Fastän förlusten mot Arsenal var rättvis var inte målen det. Borde blivit max 1-0 till Arsenal. Anfallsspelet var helt ofarligt och orörligt. West Ham har Diame skadad och saknar mycket folk, inklusive Carrol. Imponerade inte mot Liverpool och jag tror vi får se en chansfattig match idag. 1-0 eller 0-0?
Rygg. Spelat för länge sedan, hoppas verkligen Falcao spelar. Trots att han inte var så bra mot Real tror jag han gör en bättre match idag om han får spela.
PSG brukar ha svårt emot andra topplag och jag tror Lyon kommer att göra allt för att inte låta PSG komma ikapp. PSG gjort mål alla sina hemmamatcher, Lyon gjort mål alla bortamatcher förutom en för många veckor sedan. Lyon är underskattade inför den här matchen känns det som, PSG vad jag sett alldeles för dåligt anfallsspel. Fast man vann med 4-0 senast tyckte jag att de kändes ofarliga. Snarare att motståndarna var dåliga. Zlatan blandar ju och ger, ena dagen bäst på plan och andra dagen lunkar han bara runt. Vi får hoppas på en dålig dag för honom så går spelen vägen. Ska titta på de italienska, spanska och turkiska matcherna nu och se om jag hittar något spel. Kan återkomma. |
Angående det röda kortet i Dortmunds senaste match så ska det enligt Punterslounge ha tagits bort av det tyska fotbollsförbundet då det utdömdes fel och det erkände domaren efter matchen med och enligt samma sida så skullle Dortmund lika gärna kunna ha haft ledningen med 2,3 bollar innan de fick det röda kortet
|
Citat:
Passar på att slänga in en italiensk match:
Hinner inte skriva mer än att Roma varit riktigt bra på sista tiden. Visst Chievo har två vinster på raken men mot bottenlag, men jag tror Roma är numret större. |