![]() |
Igår gick det inget vidare. Var fel ute med England-Canada(1-0), spelet på Teleford-Gateshead(0-0) är/var ett bra spel även om det inte satt.
Gateshead borde petat in ett mål i 1:a halvlek då man hade ett visst tryck. Bara att gå vidare. Ogiltigt spel-ID: 1489200 Tar ett bet på Anzhi för att oddset känns väl högt. Visst,man impnerade inte i första mötet i Moskva mot Newcastle och man torskade senast i ligan mot Mordovia. Likväl, man har med sig 0-0, Newcastle kommer att vara det förande laget och Anzhi har tillräckligt duktiga spelare utan Willian för att kunna tråkla fram ett mål. Lyckas man med detta före 70:e minuten, kommer man få åtskilliga lägen att kontra in 0-2. Till 6.6 är det ett överodds och förtjänar 1 unit. Ogiltigt spel-ID: 1489210 Ogiltigt spel-ID: 1489217 Rubin Kazan skall vara favoriter att ta sig vidare,man lyckades spela 0-0 borta mot Levante.Man är duktiga defensivt, men har haft det svårt offensivt. Visst imponerar 0-2 mot Atletico samt 1-0 mot Zenit,men man har annars inte öst in mål under träningsmatcherna eller under slutet av höstsäsongen. Man gör de mål man behöver och man gör dem i 2:a halvlek. Man kommer inte börja stressa om det står 0-0 HT utan jobba målmedvetet för vinna med 1-2 mål,men jag gillar oddset på 1-0. |
Citat:
Tycker att det är svårt att värdera den ryska ligan, speciellt efter de senaste årens galna värvningar. Såg ett gäng matcher med Anzhi innan vinteruppehållet, de imponerade inte alls på mig, likväl ligger de 2:a i ligan och tagit sig vidare i Europa League. De visade sin klass genom att göra det som krävdes. Tror som sagt att Newcastle kommer att vara spelförande och OM Anzhi kontrar in ett mål,så är 0-2 möjligt. Och med pengarna tillbaka vid 0-1 så ser jag ett värde. Skulle du däremot be mig tippa matchen utan hänsyn till odds,så skulle jag ge dig att Newcastle går vidare. |
Rubin-Levante slutade 0-0, såå nära. Nu blir det matlagning sedan kolla på Anzhi.
|
Rött till Anzhi. På med nattmössan.
|
Ogiltigt spel-ID: 1490681 Rostov toppade offeniven inför säsongen med Sinama-Pongolle med meriter från Ligue 1, Premier League, La Liga mm samt Jan Holenda som kom från Anzhi. Nu under vintervilan har man fyllt på med Danko Lazovic på lån från Zenit, meriter från serbiska landslaget, gjorde debut senast mot Alaniya och Nikolic från Montenegro som ännu ej debuterat. Helt ok offensiv för ett lag som ligger på 11:e plats och behöver plocka några segrar för att komma på säker mark. Har inte imponerad speciellt på hemmaplan 9 4-2-3 14-12, men känslan är att de kan bättre än vad de visat. Volga har på bortaplan 9 3-1-5 10-15, man har fyllt på med defensiva krafter under vintern,men förlorade senast hemma med 0-2 mot Kuban Krasnodar. Man saknar några viktiga spelare idag och sammantaget skall Rostov vara favoriter och de har flera offensiva alernativ vilket gör att de bör fixa detta. |
Ogiltigt spel-ID: 1490723 Concordia spelar väldigt ojämnt och när man släpper in ett mål rinner det snabbt iväg.Några käftsmällar som tränigsmatcherna tidigare i våras då man släppte in 15 mål på 4 matcher. Man torskade i höstas med 0-6 mot Steaua Bukarest eller senaste mötet mot Astra då man förlorade med 6-3 borta. Astra ligger 2:a i ligan och spelar stabilt, får man ett tidigt mål kan siffrorna snabbt sticka iväg, samtidigt som Concordia emellanåt lyckas hålla emot en bra bit in matcherna.Tycker att oddset för ö2,25 är aningen högt. |
Ogiltigt spel-ID: 1491907 Klass,form,motivation skola segra. Hinner inte skriva mycket mer,men tycker att utifrån nuvarande tabelläge och senaste matcherna bör Sydney bärga hem detta och oddset är fint. |
Ogiltigt spel-ID: 1492453 Sparta Moskva är ett offensivt spelande lag som nyligen pockat in Movsisyan från Krosnador,han gjorde 3 mål i debuten senast. Räknar med att vi får ett tidigt mål i matchen och att det sedan kommer att bölja på från båda håll så jag plockar ö3 då jag tror att vi hamnar på 2-1-3-1,2-2 i dagens derby. Hoppas även få se ett inhopp av Waris Majeed(fick sina första 9min senast), vore kul att se hur väl han anpassat sig över vintern. |
Btw, bölja i ryska Premier League kan inte jämföras med dito i La Liga.
|
Citat:
|
1-1 FT. Sydney forcerade fram ett mål, men lyckades inte att fixa yterliggare ett. Hade avslut i ribban, flera lägen som man brände. Victory hade några bra kontringslägen som kunde ha resulterat. Bra måkvaktsspel från båda och en riktigt kul match att se,men vad hjälper det när jag bettar som en kratta just nu.
|
Ogiltigt spel-ID: 1497113 Yeovil har ropats ut som spelobjekt nästan varje vecka på Sharps. Senaste ledde man med 2-0 hemma mot Crawley,men lyckades tappa till 2-2. Innan hade man 7 raka vinster hemma med 17-3 i målskillnad. Man är med i striden för uppflyttning och vid vinst ikväll klättrar man upp på 3:e plats. Swindon ligger 1 placering före Yeovil,men på samma poäng. Man har gjort det bra på bortaplan och hade 7 raka matcher utan förlust innan mötet senast mot Brentford. Kollar vi på oddsen toppar Yeovil med 3ggr medan Swindon ligger på 2,55. Skulle snarare vända på oddsen till Yeovils favör pga hemmaplan. Tycker att 2,18 på Pinnen för +0 är bra även om oddsen varit uppe och nosat på 2.3 |
Ogiltigt spel-ID: 1497126 Daniel Lopez spelade 5 matcher för Barnet, i mötet mot Morecambe stänkte in 3 mål. Efter det spelade han i förlust matchen(1-0) borta mot Oxford innan han återvände till Stevenage. I återkomsten mot Sheffield United gjorde han åter 3 mål. Så 6 mål på 3 matcher visar att målformen är riktigt bra. Bury har gjort 3 mål på senaste 5 matcherna hemma medan Stevenage mäktat med 2 på senaste 5 på bortaplan. Finns en stor risk för en match med få mål,men tycker ändå att det är värt ett spel på formtoppade Daniel Lopez till 2,87 som målgörare. Såg att Williamhill erbjöd 1.91.. |
Ogiltigt spel-ID: 1497166 Rochdale har 6 poängs luft ned till den yttersta bottenstriden, man har tappat lite onödiga poäng hemma, senaste 10 matcherna hemma har slutat med 10 4-1-5 Backen Bennett (33 matcher) utgick i senaste matchen och lär bli borta resten av säsongen, vilket får ses som ett avbräck för defensiven. Gillingham är ligans bästa bortalag med 19 11-7-1 där förlusten kom 23/10. Man är starkare borta än hemma och man leder ligan med 4 poäng, kommer säkert försöka gör ett ryck idag. |
Citat:
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 1501511 Melbourne Victory sedan länge klara för slutspel mot ett Perth Glory som måste gå för seger. Perth missade chansen senast att plocka 3 poäng hemma mot redan avsågade Wellington. Victory saknar sina 3 bästa målskyttar som gjort 29 utav lagets 43 mål. Perth Glory är ett riktigt kasst bortalag med 12 2-1-9 7-15, får tillbaka några defensiva krafter samtidgt som man saknar bästa målskytten Smeltz. Dock lite ro i lägret då man gjort klart med Edwards som tränare, han tog över tillfälligt tidigare under våren. Offensivt lider båda lagen,man tvingas stuva om en del, samtidigt som Perth måste försöka gå för vinst. Dock med deras kassa facit och att man saknar Smeltz så har man en riktigt klurig uppgift och oddset känns bra för ett underspel. Ogiltigt spel-ID: 1501524 Ogiltigt spel-ID: 1501521 Derby mellan de två lagen från Sydney. Western har 10 raka vinster och kommer att ta hem seriesegern. Dock med några skador på flera tongivande spelare inför mötet med Sydney FC. Båda lagen är offensiva och det bör kunna bli målrikt. Sydney FC har ännu inte kirrat någon plats i slutspelet och man borde ha vunnit senast mot Melbourne Victory, där man matade på med hörnor,skott på mål, en missad straff, några brända lägen i straffområdet mm. Derby är alltid derby,men Sydney FC har mer att spela för och jag är inte främmande för 1-2,2-2 efter 90min. |
Ogiltigt spel-ID: 1504925 Ogiltigt spel-ID: 1504933 För 2 veckor sedan spelade jag Ural att vinna HT/FT mot Volgar till 2ggr. Satt lite hårt inne då man vann med 1-0 efter att ha fått Chukhley utvisad i 42:a minuten. Idag spelar man åter hemma och möter nu 5:an i ligan Rotor Volgograd. Ural är tillsammans med Tom Tomsk ligans överlägset bästa lag, man är urstarka hemma; 11 8-3-0 26-2. Vid alla 8 vinsterna har man tagit ledningen i 1:a halvlek. Man saknar flera offensiva spelare, vilket gjort att man inte öst in mål på sistonde, men man har vunnit. Idag saknas även Chukhley så slipper vi kanske en utvisning.. Rotor är ett riktigt målsnålt lag,20 gjorda och 14 insläppta på totalt 22 matcher. På bortaplan har man 10 2-4-4 5-6. Uppladdningen till matchen var väl inte optimal då man blev försenade med flyget igår och fick ställa in en träning,men lär inte ha någon större påverkan. På förhand ser det ut som en ruggigt tajjt match med få mål, men när det finns bolag som erbjuder 2,5 och uppåt på att Ural tar ledningen i 1:a och håller hela vägen så är det spelvärt. Blir även ett bet på 1-0 |
Btw, om någon mot förmodan befinner sig i Jaroslavl för att se dagens möte mellan Shinnik och Tom Tomsk så bjuder man publiken på gratis te pga kylan.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Effektivt odds blir 4 för 1-0 och 5 för 2-0. bet365 ger pengarna tillbaka på resultatspel där matchen slutar 0-0 så är lite garderat för det med! |
Citat:
|
Velade mellan gymmet kl 13 eller kolla på Ural, blev att kolla på matchen. Känns som ett bra beslut då ett gäng nötter rånade Media Markt vid 13-tiden. Butiken ligger mellan gymmet och hemmet. Bara hoppas att matchen går vägen också.
|
1-0 såg ut att kunna hålla, en skruvad frispark senare hade vi 1-1. Ural hade chanser att öka på till 2-1, men lyckades ej.
Jag fortsätter att vandra kräftgång..bara att fortsätta att nöta. |
Synd! Bra rek oavsett.
|
Tack för reken. Jag skruvade den till krysset som gav 3.8 på Unibet. Hade aldrig hittat matchen, men tyckte krysset låg nära till hands efter din info.
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 1506126 Småkikade på detta spelet imorse, lät det bero. Kollade sedan mailen och hittade ett bonuserbjudande från Betway i skräpposten, vilket var lägligt. Körde en snabb websök för att se om något matnyttigt kommit upp under dagen för att upptäcka att Holms rekat denna som en rak 1:a. Eftersom min form är usel tänker jag att 2st minus ger ett plus eller nått.. Iaf, Gateshead har spelat riktigt ojämnt under en period vilket gör att de riktigt aldrig kunnat lämna nedflyttningshotet bakom sig. Dock har man 3 raka vinster hemma, bla mot Kidderminster som leder ligan. Man är inne i en period med många matcher, 23/3,26/3,28/3,30/3,1/4. Man förlorade i lördags borta mot Dartford,men skall ha spelat ok första delen av matchen. Viktigt att snabbt ta en seger för att orka med denna intensiva period som väntar. Grimsby jagar uppflyttning, men har 4 raka förluster i ligan. Kan vara att fokuset legat mot matchen i söndags,mötet med Wrexham på Wembley i FA-Trophy. Matchen avgjorde på straffar där man förlorade. Tufft att 2 dagar senare möta Gateshead på bortaplan. Grimsby släpper in flest av sina mål i 76-90min så jag hoppas på lite trötta ben ikväll. |
Ogiltigt spel-ID: 1506442 Havant&Waterlooville har hittat en riktig formtopp,7 raka matcher utan förlust. Man har varit riktigt starka en längre tid på hemmaplan med 5 segrar på 6 senaste. Man kryssade mot topplaget Salisbury Cty, vilket får ses som en ok plump. Man har 21-6 i målskillnad på senaste 6 på hemmaplan.Unga löftet Ollie Palmer har öst på med 21mål på 34 matcher och kommer garanterat försvinna efter denna säsong. Till denna matchen plockar man även in Kieran Weekes i truppen som gjort 13 mål på 26 matcher åt Welvyn Gardens(South Midlands League). Maidenhead ligger 5 poäng efter Havent och flåsas i nacken av nedflyttning. Man kommer med 4 raka förluster och har varvat bra och dåliga resultat på bortaplan, vinster mot sämre lag. Dock har man bara 2 mållösa matcher på bortaplan. Hemmalaget skall vara favorit och med nuvarande form bör de kunna peta in 2-3 bollar, förhoppningsvis räcker defensiven för att täcka spelet. |
2 spel 2 push. Svarta är det nya röda som snart förhoppningsvis blir det nya gröna.
|
Citat:
Får vara nöjd med att Wanderers tog hem serien som jag förutspådde,synd bara att jag inte la ett spel på det. Mest överraskande var väl annars att Perth Glory tråcklade sig vidare. Först ut i slutspelet är Melbourne Victory och Perth Glory, så möttes lagen 23/3 och Pert vann med 3-2 på bortaplan. Håller eg Victory som starkare och de bör kunna ta hem matchen. Då blir det ett möte mot Sydney Wanderers i semin och där bör Sydney Wanderers vara starkast. Adelaide United mot Brisbane Roars känns riktigt klurig. Adelaide började säsongen starkt och ledde ett tag tabellen,men interna stridigheter och kickad tränare började spelet att hacka. Dock höll man ihop bra och slutade på 4:e plats. Brisbane började låg länge pyrt till,men lyckades plocka några viktiga segrar på slutet. Man har spelat många jämna matcher som slutat 0-1 och 1-1. Brisbane har vunnit 2 raka Grand Finals och är inte omöjligt att man tar sig vidare här. Då väntar isåfall Central Coast som värmer upp med 2 matcher i AFC Champions League innan semin. Oavsett motstånd bör Central Coast ha goda chanser att ta sig vidare och det vore rättvist om seriens bästa lag får mötas i finalen. Återkommer säkert med några spel länge fram. |
Ogiltigt spel-ID: 1513611 En väldigt viktig match för IFK, man behöver en bra start för att kunna borsta av sig förra årets misslyckande. Defensiven känns stabilare och man har lyckats göra en del mål framåt. Kommer säkert vara ett bättre lag i år. Häcken är Häcken och man har i mitt tycke Allsvenskan bredaste och bästa offensiv. Att spela derbymatcher och premiärer är väl inte optimalt, Häcken spelar inte hemma mm. Utgår dock från att Häcken kommer taggade för att bevisa att man även i år är bäst i stan och ett topplag att räkna med. IFK behövde få en bra start, man har gott självförtroende efter försäsongen. Sammantaget två taggade lag som brukar möta i målrika matcher och just att planen är bra borgar för att vi inte får en tråkig tillställning. Var ändå inne på att skippa matchen,speciellt pga IFK defensiv och att det är premiär,men när oddset kröp över 2,2 fick jag tänka om. Kommer även lägga några säsongsspel, utanför dagboken. Främst för att de ej följer mitt units upplägg, men också för att höga odds slår igenom på statistiken om de sitter. |
Tror att Häcken kommer att vara Allsvenskans målgladaste lag. Visst man förlorade Waris,men Nasiru Muhammaed kommer att lyfta sig i år oc kommer säkert dra på sig lika många offsidelöpningar,men gör garanterat en drös mål. . El Kabir är det mycket fokus runt och kommer garanterat göra många mål. Ericsson, Makondele, Williams fyller säkert på med ett gäng utöver framspelningar. Sedan har man även Mika Ojala som inte bör gå mållös under sitt debutår, är inte främmande för att Abdel Bouraima kan göra några fina inhopp under hösten med några mål. Tyckte han såg väldigt allert ut i mötet med ett katastrofallt dåligt Qviding för några veckor sedan. Man har varit med i toppen över målrikaste lag de senaste säsongerna och bör kunna vara med och slåss om detta även i år. Bredden gör att man klarar sig bra vid ev skador, försäljningar etc
Fick 4,5ggr på Unibet att Häcken gör flest mål. Tog även och spelade Nasiru som vinnare av skytteligan hos Bet365, 34ggr känns väl högt för en spelare med väldigt hög utvecklingspotential. Håller det med att Häcken öser in mål även i år så tycker jag att 10ggr på att Martin Ericsson vinner assistligan är ett bra odds. Tog denna hos Unibet. -- Mitt sista spel var bara för lockande för att låta bli, en person gör inte ett lag och 21ggr på att Djurgården åker ur fick en peng. Tycker truppen ser riktigt svag ut på vissa positioner. Givetvis finns det flera lag på pappret som ser svagare ut,men som inte har samma press på att leverera. Man har 3 tuffa bortamatcher på direkten Helsingborg,Häcken och Elfsborg, förluster där samt kanske poängtapp i någon av hemmamatcherna mot lag de borda vinna mot så blir det en tuff vår. |
Ogiltigt spel-ID: 1513737 Krasnodar är ett riktig starkt hemmalag, 11 8-1-2 22-8. Dock sålde man under vintern målskytten Movsisyan till Spartak Moskva(3mål i debuten), men man har fortfarande tillräckligt bra spelare för att peta in någon boll. Anzhi går inget vidare just nu, man åkte ur Europa League,man har har i ligan tappat gentemot CSKA efter att ha floppat gentemot 2 av bottenlagen. Man har skador på flera viktiga spelare, så eg känns detta som en 0-0 match, men Anzhi måste gå för seger,annars har CSKA möjligheten att imorrn skapa ett än större avstånd samtidigt som man nu jagas av Rubin Kaza, Zenit mfl. Det är nu eller aldrig för Anzhi om man skall rädda upp säsongen och räknar med att man går för fullt för vinst, vilket öppnar möjligheter för Krasnodar. |
Någon som vet varför oddset på blåvitt har tokhöjts under morgonen!? :ohmy:
|
Jag tror nog hårdare på "Gör båda lagen mål" till 1.90
|
Citat:
|
Grattis till er som slog till på det för höga oddset, häcken vilket jävla bunkerlag
|
Anzhi åkte på stordäng ,3 mål av Wanderson är sjukt bra jobbat, synd att Anzhi inte kunde göra sin del. Bara att gratulera CSKA till serievinsten.
Ang Häcken så har de en del att jobba på inför nästa match borta mot Kalmar som fö har 4 raka vinster gentemot Häcken i Allsvenskan. En match gör ingen säsong, men var väl inte direkt beskedet man önskade från öbona. Antagligen kommer allt snacka handla om hur de saknar Waris, att El Kabir inte kom in i matchen,att man inte lyckats gör mål på 2 matcher mot Allsvenskt motstånd etc för att sedan blåsa ut med 1-2/1-3 mot Kalmar. |