![]() |
3/3 möten denna säsong har gått över, Örebro har kommit igång med offensiven efter att Conny kom tillbaks. Oddset är för högt och testas självklart!
Bägge lagen har gått som tåget, dock känns de som Södertälje trubbat av mot slutet och har inte sett lika stabila ut som tidigare. Saknar tongivande Ziga Jeglic som är avstängd. För övrigt så kommer Michael Nylander för första gången spela en tävlingsmatch tillsammans med sonen William. Tror dock att Leksand är starkare än Södertälje och borde vinna detta. |
|
Färjestad har vunnit 3/3 matcher mot Frölunda denna säsongen, är ett av seriens formstakaste lag, är bra på hemmais tror att det blir svårt för Frölunda att plocka poäng här. |
BIK har gått riktigt bra denna säsong men har tappat lite mot slutet. Mora har haft svårt att komma igen efter man har tappat sina NHL-stjärnor. BIK är favoriter i matchen men förstemålvakten Joel Gistedt är osäker till spel, skyttekungen Henrik Björklund är skadad, Krigaren Kristoffer Näslund är skadad, Björn Kinddahl är skadad och Eddie Larsson är skadad. Detta är tunga avbräck för BIK som har allasvenskans kanske tunnaste trupp. I Mora saknar man Alexander Hilmersson och Prestin Ryan som är långtiddsskadade. |
|
Spelar detta spel för Bonusen ikväll på bet365 :) |
Almtuna är seriens formsvagaste lag och har 9 raka förluster, asplöven är inte så mycket att ha heller men tycker de nästan är coinflip på matchen. Almtuna är seriens sämsta hemmalag. |
Gött att 3/4 spel satt idag :)
Här kommer två spel inför morgondagen.
Troja har gjort 4 mål på de senaste 5 matcherna. Karlskrona har gjort 6 mål på de senaste 5 matcherna. 3 av de senaste 5 matcherna har slutat under för Troja. 3 av de senaste 5 matcherna har slutat under för Karlskrona. De matcherna som har slutat över har varit mot motstånd som normalt gör mycket mål, som Djurgården, leksand, Örebro. Tycker det är fint värde på detta spel!
Örebro har i princip skadefri trupp bortsett från Robin Olsson och långtidsskadade Yetman. Södertälje har också några spelare på samma lista. Södertälje tycker jag har trappat ner på tempot under de senaste omgångarna medan Örebro ångar på, 8 raka segrar. Örebro är ett bra bortalag och tror de har goda möjligheter i morgondagens match. |
Då var kvällens spel lagda! Hoppas på en lika bra dag som igår =) Det kan även hända att jag lägger något mer spel senare. |
Elitserien-
Stats: 12 - 2 - 3 ROI: 166.44% Vinst%: 85.71% M odds: 2.07 Netto: 591.35 Trenden har hittils varit att elitseriespelen sitter och spelen i allsvenskan går lite knackigare, men de jämnar nog ut sig! Iaf så var fallet även så ikväll, elitseriespelet satt o de allsvenska spelen gick förlorade.. Hockeyallsvensk..- Stats: 15 - 20 - 3 ROI: 90.06% Vinst%: 42.86% M odds: 2.14 Netto: -210.74 |
Lägger ett spel tidigt här då jag finner värde i spelet! 3/3 möten mellan lagen under säsongen har slutat över 5.5 mål, snitt 7 mål per match. 4/5 av djurgårdens senaste matcher har gått över 2/5 av Karlskogas matcher har gått över. Karlskoga kommer troligtvis till spel utan sin förstamålvakt som har varit borta och magsjuk de 2 senaste matcherna, 3:e matchen på 6 dagar för båda lagen och detta ökar även våra chanser något eftersom slarviga misstag har en tendens att uppstå efter tight matchning. Ser det MINST som 50/50 att denna går in! |
Södertälje kommer till spel med sin andremålis, Sebastian Idoff. Några spelare har varit lite krassliga mot slutet och jag tror man kan få svårt att ånga på som vanligt och ha lika hög motivation som vanligt. Asplöven har två raka segrar och har varit starka mot slutet. Södertälje har varit mer slarviga efter det korta uppehållet som var och jag tror att man kan få det tufft här. Mycket mål brukar det bli när asplöven spelar, på gott och ont. Ser mycket fint värde i dessa två spel.
3/3 matcher lagen emellan har slutat under denna säsong. Mora såg stabila ut bakåt senaste matchen och släppte bara in en kasse mot Örebro. Bägge lagen har haft svårt att göra mål under den sista tiden. Karlskrona med 6 mål på 5 senaste matcherna, Mora med 5 mål de senaste 5 matchern. Mora har dock mött riktigt bra motstånd som Djurgården, Västerås, Örebro, Karlskoga i de senaste matcherna har släppt in en hel del mål. 2/5 har slutat under 5.5 för mora 3/5 har slutat under 5.5 för Karlskorona Tror på en 2-3 - 0 till Mora. |
Allt eller inget för Rögle är det som gäller, man får tillbak sin bäste poängback till dagens match samt att man släppt in på tok för mycket mål i de senaste matcherna. 4/5 senaste matcherna för båda lagen har slutat över.
Tim Sandberg fick chansen mot Mora och höll nollan och såg riktigt het ut, tror att han kommer ställa till problem för Oskarshamn i dagens match. Riddervall har också varit riktigt bra mot slutet och är säkerligen taggad mot laget han fick kicken av tidigare under säsongen.
Båda laget gör mycket mål och det är som upplagt för kanonmatch. Djurgården måste gå för seger och Leksand backar nog inte hem inför storpublik.
Karlskoga har haft det tufft på senaste tiden medans Västerås har gått riktigt bra, återigen skador och elände för Karlskoga och ser västerås som större favorit än vad oddset säger. |
Blir ett spel på Elitserien ikväll. Bet365 har droppat till 2.65 nu men finns fortfarande @ william hill för den som är intresserad! Har gått ganska pissigt här hittils tyvärr, men det är bara att jobba vidare, det är trots allt ganska långt kvar på 2013 :) |
Spelar AIK på pinnen, färjestad saknar några riktigt bra spelare och känns som detta är en 50/50 match, 2.18 dnb är taget! |
Har lagt tre spel som jag inte postat här och det har ju gått väldigt bra :) Har fokat på att bonushora det sista eftersom jag vill bygga lite större rulle, kommer fortsätta att göra det ett tag till :) Dessa spelas ikväll:
Spelade leksand till detta odds och nu ligger pinnen på 2.44.. spela om ni vill, tycker värdet är finfint!
|
92.3% av Barcas bortmatcher denna säsong har slutat över 66.7% av Reals hemmamatcher denna säsong har slutat över Senaste 3 mötena i ligan mellan lagen har slutat över, även cupmötet förra veckan gick över. Tycker helt enkelt detta är fint odds för en match som jag tror kan bli en målfest. |
det tror jag du har helt rätt i! konstig tid att spela på bara tycker jag...
|
Lite knapert på oddset eller?
|
Citat:
|
att det är matchspel vid 16.00 :P inget emot oddset, det gillar jag å analysen! utan syftar bara på matchtiden =)
edit: ooh, såg nu att det var 2 mars den spelas :P trodde detta var för idag, ursäkta röran! :D datum är inte min starka sida! haha |
Jaha okej :) Trodde du syftade på att det var konstig tid av mig att lägga spelet på :lol:
|
jaha :P haha, jo den var lite suspekt ;) nä men jag ska nog rygga dig med detta =)
|
Lägger ett till spel i matchen mellan real och barca. Barca väljer att vila Xavi för att ha honom spelklar till matchen mot milan. Stjärnorna: Messi var nästan osynlig i senaste matchen och Ronaldo var glödhet och såg riktigt taggad ut! Attityden: Barca uppträdde frustrerat mot domaren och la fokus på fel saker imo. Medans det kändes som att real la fokus på spelet och visade riktigt bra attityd! Real är riktigt starka hemma och jag vet inte om Real ska vara favoriter inför matchen men 2.22 på dnb känns något högt och testas! |
76.9% av Liverpools bortamatcher har gått över 76.9% av Wigans hemmamatcher har gått över 7 av de 8 senaste matcherna har slutat över för båda lagen, de matcherna som har gått under har det dock blivit 2 mål i. Finns till 1,75 @ ladbrokes men kan tyvärr inte spela där just nu då jag har rullen låst på olika ställen och endast har cash på pinnen, tycker ändå att 1,72 är ett riktigt fint odds. Tack barbarbengt som hojta på mig om att detta kan bli en målrik match :) |
Tror på en tight match lagen emellan och lär inte få lika mycket tid i PP som man fick mot leksand, man fick hela 15 minuter och det var en kaosartat match.
Gistedt i mål för bofors, stabil målvakt. Örebros målvakter har båda visat storform och man har inte offentliggjort vem som kommer vakta målet ikväll, spelar dock ingen roll imo då båda varit lysade på slutet. Örebro är seriens formstarkaste lag trots att man har viktiga spelare som Yetman och Aulin på skadelistan. Man har imponerande vunnit mot djurgården, leksand och västerås i de 3 senaste matcherna. Detta kombinerat med att karlskoga spelar på bortais gör att jag väljer följande spel:
|
Gött att 4/5 spel satt igår! :clap:
Ett spel inför kvällen, skall se om jag hitta något mer intresseant ikväll :)
|
Citat:
|
@Krille25, haha jag förstod de sen. Trodde först han tyckte jag la spelet på en konstig tid haha :)
|
Skönt att Söndagspelet satt de med! Härlig trend nu, bara fortätta på den inslagna vägen nudå :D
Lägger två spel på morgondagens playoffmatcher.
2/4 matcher lagen emellan har slutat över under säsongen, de andra två har de blivit 4 respektive 5 mål i. Oskarshamn har lyckats släppa in 3 mål/lag i de senaste 3 matcherna, motståndet har varit: Tingsryd, asplöven, almtuna. 4:e matchen släppte man in 6 mål mot jumbon karlskrona, inte speciellt imponerande. Tror ändå att man kan lyckas stöta in nån/nMatchen innan detta höll man visserligen nollan mot örebro men tror matchbilden kommer bli annorlunda här.
Ser Örebro som större favoriter i denna match. Djurgården är dock ett riktigt bra hockeylag, troligtvis det mest kompletta i playoffet, dock tenderar man att glänsa mest på hemmais och framförallt i 3:e perioden. Även om det kommer att finnas tillresta supportrar så blir det inte samma stämning här. Djurgården har varit svajiga. Man saknar Kalus till matchen, en viktig spelare, lägger inte större vikt vid detta men han kan vara en viktig spelare i matcher som denna. Som jag har sagt tidigare så har Örebro imponerat mot riktigt bra motstånd de senaste omgångarna. Även om man föll mot Bik hemma senast så har man innan dess haft en riktigt bra trend och framförallt så vann man de 3 matcherna innan dess mot: Djurgården, leksand och västerås. |
Kvällens spel har börjat bra med 2-0 till Örebro efter första och 4 mål efter 10 minuter i den andra matchen!:clap:
|
Slutade ju på plus igår med! yey =)
Kommer ett spel på en av kvällens matcher i CL från min sida:
PSG har i ligan haft 57.1% matcher under 2.5 mål, då har man i de flesta fall mött betydligt sämre motstånd än valencia, psg har sin 2-1 ledning sen förra matchen att gå på och jag tror att man kommer satsa på att hålla tätt. Psg saknar även sin bästa målskytt Zlatan som är avstängd. Valencia har givetvis en chans att få hål på PSG men tror att det blir tufft för spanjorerna ikväll och att vi får en målsnål match. 2.08 testas :) Om ni har egna tankar kring matchen är det bara att tjoaa, även om ni tycker annorlunda :) |
så här skrev jag ner i min speldagbok:
PSG - Valencia Ö 2.5 är väl lite av en chansning, men tror att det kan gå vägen :). Valencia måste göra minst 2 mål för att vinna. Gissar på att detta kan öppna för kontringar för PSG då Valencia måste satsa mkt på offensiven. skall bli spännande å se vem som får rätt ;) hehe |
haha ja :) Någon av oss lär ju sätta spelet iaf!
Tror också att psg kan kontra in något mål, men tar man ledningen kommer man nog mest vilja döda tid :) |
Match igår för båda lagen, vilket jag tror kan gynna överspelet. Chet Pickard såg ganska ostabil ut i gårdagens match mot Örebro. Oskarshamn gjorde 7 mål igår på Karlskoga, som absolut inte är ett dåligt lag. Men tror på djurgården i denna match och man brukar vara starka hemma, och framförallt leverera mål. Finns självklart skrällmöjligheter för Oskarshamn och de får vad jag tror iaf in några puckar.
Örebro vann sin match igår rent spelmässigt och gjorde en bra prestation. Karlskoga måste resa hem från Oskarshamn medans Örebro har 4 mil till Karlskoga, tycker att oddset borde ligga närmare 2 här och jag forstätter att spela på Örebro trots att de förlorade igår. Dessutom släppte Karlskoga in 7 mål mot Oskarshamn och det är aldrig sånt är aldrig bra för självförtroendet, vet inte vem man kommer ställa i målet ikväll.. |
Citat:
ryggar din djurgården till 2.05 på bet365. |
Citat:
Sve. Kvalserien till Elitserien 19:00 BIK Karlskoga - Örebro 1 2.20 X 4.20 2 2.45 Raka 2:an på Örebro finns till 2,45 på Expekt Edit: såg att du spelat PK |
vad står PK för? :whistling:
|
Vet faktiskt inte vad de står för men det är samma som draw no bet, dvs insatsen tillbaks om det blir lika! :)
|
aah :P där ser man ^^ man lär sig alltid något nytt ;)
|