![]() |
Forgoodnesssake Svensk fotboll 2013
Nytt år, nya möjligheter, har under en längre tid både spelat på och följt den svenska fotbollen, här postar jag mina spel. Lycka till om ni hakar på!
|
Citat:
Lycka till Boone! Vidare, det är alltså godkänt nu av mod att starta hur många dagböcker man vill? Just for future reference... |
OT RENSAD/MOD
Citat:
|
Spelen för premiäromgången av Allsvenskan 2013 ser ut på följande vis, väldigt sena kvällar på jobb gör att motiveringarna uteblir just nu men troligtvis hinner jag få med dom innan helgen:
Ogiltigt spel-ID: 1505747 Ogiltigt spel-ID: 1505746 Ogiltigt spel-ID: 1505752 Ogiltigt spel-ID: 1505754 Ogiltigt spel-ID: 1505759 |
Brukar inte premiärerna i allsvenskan vara ganska målsnåla? Dåliga planer som förstör mm.
|
2012
3 matcher över 2,5, 5 matcher under 1,5 2011 3 matcher över 2,5, 5 match under 2,5 varav 4 matcher under 1,5 2010 2 matcher över 2,5, 6 match under 2,5 varav 5 matcher under 1,5 |
Att öppningsomgångarna dom senaste åren varit målsnåla är absolut ingen nyhet för mig. Men mina spel grundar sig på vilka lag det är som möts just i dessa matcher och inte på hur svårt dessa lag hade att göra mål i sina premiär matcher för vare sig 1-2 eller 3 år sedan.
|
Ogiltigt spel-ID: 1505747 Äntligen, inte mer än ett par dagar kvar innan Allsvenskan drar igång på allvar. Bk Häcken: Häcken har gått rätt bra under försäsongen och i svenska cupen har man lyckats vinna med 2-0 hemma mot örebro, 3-0 borta mot värnamo och den enda förlusten kom på hemmaplan mot Falkenberg 1-2, Ifk Göteborg: Ifk fick i sina cupmatcher möta hyffsat lätt motstånd och man slog Nyköping borta med 4-1, Brage hemma med 2-0 och den enda förlusten hittills kom hemma emot Kalmar där man förlorade, 0-1. Historiskt sett innehåller dessa derbyn många mål, senast en match mellan Häcken och Ifk göteborg i allsvenskan med Häcken som hemmalag slutade under linan på 2.5 mål var 1998 då matchen slutade 1-1. Jag ser inga somhellst tecken på varför matchen på söndag skulle gå under linan. Dom fem senaste matcherna lagen emellan med Häcken som hemmalag har innehållit inte mindre än 23 mål totalt vilket ger ett snitt på 4,6 mål per match. Jag går in med 4/5 units. |
Jag tror ifs att man har goda chanser att gå över linan 2,5, dock kan vi glömma hemmastatistiken då matchen ej spelas på Rambergsvallen..
|
Citat:
|
Fast varför anför du då Häckens historiska hemmastatistik gentemot Blåvitt som argument? Är eg bara mest nyfiken,jag tror att matchen kommer att gå över linan, men hade själv lyft fram andra aspekter.
|
Citat:
|
Hur ser planen ut på Ullevi?
|
Antog bara att ett syfte med en dagbok är att den skall läsas av andra och tyckte att det var relevant att påpeka att matchen inte är på Rambergsvallen då man lätt kunde få intrycket av att så var fallet. Se det konsumentupplysning för de som läser speldagböckerna. Jaja, skall väl låta dig leka i fred.
|
Det spelas en del träningsmatcher bland dom svenska lagen idag och jag har hittat på åtminstone ett intressant spel, matchen lagen emellan ska ha väldigt stor chans att gå över linan så jag testar!
Ogiltigt spel-ID: 1510453 |