Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Sebbe bygger rulle med fotbollsspel. (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/16749-sebbe-bygger-rulle-med-fotbollsspel/)

Seebbo 2013-06-30 22:26

Sebbe bygger rulle med fotbollsspel.
 
Tjena gott folk. Har nu fört sheet ett tag och samlat ihop ca 450 spel. Ett fint plustecken har det blivit så nu när det inte finns så många dagböcker kvar tänkte jag att det var dags för mig.

Jag kommer starta en ny sheet för just denna dagboken men kommer även ha kvar min gamla. Detta för att jag inte kommer att ta med alla spel i dagboken som jag gör utan endast utvalda.

Jag kommer att använda mig utav units 1-5 och låser alltid mina spel. Fokus kommer att ligga på fotboll men hoppas även få in lite volleyboll senare på året om något bolag bjuder på odds för Elitserien.

Hoppas på fina pengar!

Seebbo 2013-06-30 22:37

Jag startar morgondagen med två spel.

Första spelet

Ogiltigt spel-ID: 1621095



Åtvidaberg har spelat bra på hemmaplan i år. Man har 4 vinster och 2 förluster. Just förlusterna kom mot Malmö och Blåvitt vilket inte är så mycket att snacka om. Till den här matchen får man även tillbaka Oscar Möller från skada, Erik Moberg och Andreas Dahlén som varit sjuka samt Daniel Sjölund som var avstängd i förra omgången.

BP har det betydligt tyngre i år. På bortamark har man tagit en ynka poäng och den mot ett Djurgården som för stunden var helt under isen.
Mauricio Albornoz är tillbaka för BP efter skada.

Migge 2013-06-30 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 260385)
Jag startar morgondagen med två spel.

Första spelet

2013-07-01 19:00AllsvenskanAIK vs Mjallby ÖVER Ö 2.5 FT 3 1.833


Åtvidaberg har spelat bra på hemmaplan i år. Man har 4 vinster och 2 förluster. Just förlusterna kom mot Malmö och Blåvitt vilket inte är så mycket att snacka om. Till den här matchen får man även tillbaka Oscar Möller från skada, Erik Moberg och Andreas Dahlén som varit sjuka samt Daniel Sjölund som var avstängd i förra omgången.

BP har det betydligt tyngre i år. På bortamark har man tagit en ynka poäng och den mot ett Djurgården som för stunden var helt under isen.
Mauricio Albornoz är tillbaka för BP efter skada.

Texten är till fel match! :ohmy:

Seebbo 2013-06-30 22:45

Andra spelet är.


Ogiltigt spel-ID: 1621096



AIK har på 13 matcher spelat 8 matcher över 2.5. Mjällby har på lika många matcher spelat 10 över. AIK har på hemmaplan 3 över och 3 under medan Mjällby har 5 över och 1 under på bortaplan.

Jag såg Mjällbys senaste match mot Blåvitt och försvarsmässigt såg det ganska virrigt ut samtidigt som man har Haynes i fram som klarar av att oroa i princip på egen hand.

AIK har börjat trumma på nu och har tre raka vinster. Goitom har börjat se het ut, dock saknar man Borges till denna match pga landslagsuppdrag samt Milosevic som är avstängd.

Seebbo 2013-06-30 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 260386)
Texten är till fel match! :ohmy:

Sorry såg detta och det är ändrat nu :)

Melvin 2013-07-01 08:03

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 260387)
Andra spelet är.


Ogiltigt spel-ID: 1621096



AIK har på 13 matcher spelat 8 matcher över 2.5. Mjällby har på lika många matcher spelat 10 över. AIK har på hemmaplan 3 över och 3 under medan Mjällby har 5 över och 1 under på bortaplan.

Jag såg Mjällbys senaste match mot Blåvitt och försvarsmässigt såg det ganska virrigt ut samtidigt som man har Haynes i fram som klarar av att oroa i princip på egen hand.

AIK har börjat trumma på nu och har tre raka vinster. Goitom har börjat se het ut, dock saknar man Borges till denna match pga landslagsuppdrag samt Milosevic som är avstängd.

Mjällby lämnar Haynes hemma pga skada. Dock är Pär Ericsson tillbaka. http://m.expressen.se/kvp/sport/darf...-i-solvesborg/

Seebbo 2013-07-01 08:23

Hmm, detta såg jag tyvärr inte igår morse när jag la spelet. Mycket synd! Får hoppas att Pärlan kan göra oss Blåvitta glada för en gångs skull! ;)
Men spelet känns fortfarande bra, det stora hoppet står ju trots allt till AIK.

zorba 2013-07-01 12:57

I ditt tidigare sheet verkar du ju göra en jämn och fin vinst, men vad ligger bakom den stora ökningen v. 16-17? Jag kikade närmare och hittade ett par spel som inte stämmer alls.

2013-04-25 21:05Europa LeagueBasel vs Chelsea BTTS JA FT 3 1.720

Borde ge ett netto på +2,16 men har istället gett +14,4


2013-04-25 21:05Europa LeagueBasel vs Chelsea 2 FT 3 2.300

Borde ge ett netto på +3,9 men har istället gett +19,5


2013-04-27 16:00Swedish Div 1 SodraSkovde AIK vs Qviding -0.5 FT 2 1.925

Borde ge ett netto på +1,85 men har istället gett +9,25


Med reservation för att jag är helt ute och cyklar. Är bakis.

Seebbo 2013-07-01 14:48

Du är helt rätt ute. Förut körde jag ett eget unitssystem men bestämde mig för att gå över till 1-5 och har därefter ändrat insatserna. Så när jag ändrade insatsen till motsvarande insats så har inte vinsten ändrats automatiskt.

Tack för hjälpen!

zorba 2013-07-01 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 260447)
Du är helt rätt ute. Förut körde jag ett eget unitssystem men bestämde mig för att gå över till 1-5 och har därefter ändrat insatserna. Så när jag ändrade insatsen till motsvarande insats så har inte vinsten ändrats automatiskt.

Tack för hjälpen!

Hade mina aningar om att det var nåt sånt.

lordagspippi 2013-07-02 02:56

Men tanke på namnet på ditt spreadsheet så är Kalle Karlssons analys intressant läsning. :)

http://bloggar.aftonbladet.se/premie...d-tysk-taktik/

Seebbo 2013-07-02 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av lordagspippi (Inlägg 260556)
Men tanke på namnet på ditt spreadsheet så är Kalle Karlssons analys intressant läsning. :)

http://bloggar.aftonbladet.se/premie...d-tysk-taktik/


Ja det var en mycket bra artikel av Kalle. Jag har helt inne på Kalles linje och det känns lite som att ticque tacan dör lite med Xavi.
Det har gått för långsamt med bollen, för många ta touch på varje spelare. Detta på grund utav att det är för få spelare som tar löpningar utan boll. Det var inte många gånger Spanien lyckades sätta in bollen mellan backlinjen mot varken Italien eller Brasilien.

Förövrigt var nog Brasilien - Spanien den bästa matchen jag sett i mitt 20 års långa liv. :hattenav:

Seebbo 2013-07-02 10:53

Det blir inget spel idag för min del idag men väljer att lägga ett tidigt spel på IK Brage - Degerfors.

Ogiltigt spel-ID: 1622443



Degerfors har imponerat på mig i år och är just nu i en grym form.
Man vann senaste mot Assyriska på hemmaplan med 2-1 och innan det mot Falkenberg på bortaplan med 2-4. Man har förlorat en match på de senaste sju matcherna och det mot Hammarby med 0-1. Johan Bertilsson är i grym form och har på de senaste två matcherna gjort fyra baljor.

Brage har det som alla vet jättetuft. En poäng på de senaste sju matcherna. Man får förmodligen tillbaka Andreas Ljunggren-Eriksson medan mittfältarna Andi Toompuu och Peter Nilsson är fortsatt osäkra. Backen Niklas Sandberg är också avstängd.

På grund utav att det är ett derby och Brage är i desperat behov av poäng så väljer jag att lira -0.25 istället för raka. Men visst borde Degerfors lösa detta.

BroderH 2013-07-02 12:38

Derby? Borlänge-Degerfors känns inte så mycket derby.

Pilkast 2013-07-02 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 260599)
Derby? Borlänge-Degerfors känns inte så mycket derby.

Mer av ett klassiskt möte är det väl, men allt är ju relativt...

:cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved