![]() |
Det här blir troligtvis de två sista spelen denna månad:
Första tanken var att gå in tyngre på det första spelet (29.5) igår när jag la det men fegade ut, idag hade linan gått upp till 30.5 där jag gick in med en unit. Tror spelet kan gå in med marginal ändå, la samma spel förra veckan när matchen gick på Vicente Calderon då slutade det med prick 30 fouls om jag inte minns fel. Domare där och då, svenske Jonas Eriksson. Den här matchen blir nog inte lugnare och med Rizzoli från Italien som håller i pipan tror jag dessutom det kan blåsas lite enklare från hans sida än Eriksson. Jonas brukar vilja ha ett flow i spelet och blåser inte av för minsta lilla, italienska domare har en tendens att blåsa lite mer än svenska (som påminner lite mer om engelska domare) därför tror jag att spelet kan gå in rätt enkelt. Iom att det är slutet på månaden kan vi även ta en update trots dessa två levande spel. Spel lagda: 61 Vinster: 35 Förluster: 26 Vinstprocent: 57.38% Medelodds: 2.21 ROI: 118.19% Netto: 28 Units (lite drygt) |
Helt sjukt 27 fouls på 74 min men inte en enda från det tills 90e (mycket beroende på 1-3 målet precis innan), sen kommer 3 fouls på slutet vilket gör att ena spelet sitter. Men med tanke på förutsättningarna sista kvarten borde spelet ha satt med marginal, men men..
Ska väl säga att vi får vänta på den officiella rättningen, just nu är det iaf 12-18 fouls. |
Två spel på EL idag, båda hörnspel, båda torsk. Så kan det gå när man försöker trolla fram spel ur byxfickan minuterna innan avspark. Kan hända att jag ändå hade lirat detta spel om jag kollade upp lite innan, men ändå.
Får försöka filtrera bort dessa onödiga spel som jag ibland kastar omkring mig till samma insats som jag spelar på mer "seriösa" spel. Känns dumt att slarva så mycket som jag ändå gör. |
Ska kanske också skala bort vissa av hörnspelen då det kan variera så mycket beroende på om ett lag tar ledningen eller ej. Lite lotto på det hela.
|
Im back (i guess). Har inte blivit så överdrivet mycket lir sen senast. Gjorde en "comeback" nu till VM med ett par spel, har väl gott rätt okej fyra spel som sutti två som inte gått in, dock har jag slarvat med onlinespel där jag har problem med tålamod och disciplinen. Så jag ska skriva här vilket hjälper mig en hel del, samt skriva upp mina spel i spreadsheet och hålla mig undan livespel då jag inte bokför dessa. Visst, det kan dyka upp något livespel i undantagsfall men mer undantag än regel. Vill tro, eller är snarare rätt övertygad att jag kan plussa och ha det som en minihobby, dock så gör livespelen att jag går minus och då är det inte just pga massa dåliga spel utan att jag bara lassar in mer och mer på ett och samma spel som inte går in, samtidigt som jag lägger en tiondel på vissa andra spel som jag lagt in på förhand där jag verkligen har kollat upp spelet och det håller inte.
En massa pladder i onödan som kanske inte ens är intressant, men jag kände att jag behövde skriva av mig det. Har två spel för morgondagen, båda i samma match som jag gått in tungt på. Båda gäller Portugal. Spel 1:
Portugal är normalt sett ett starkt hörnlag, där Cristiano Ronaldo är på ena kanten och Nani på den andra. Nani är väl det som mest kommer runt på kanten och slår inlägg som styrs, medan Ronaldo söker sig in i banan och drar på skott som kan touchas eller styras undan av målvakt. Man lyckades skapa 6 hörnor mot Tyskland, trots en man mindre i mer än en halvlek. Ghana som mötte USA i första matchen lyckades skapa sju. Tror Portugal klarar av dena lina rätt enkelt, vill man så kan man testa FT7 till 2.10 eller FT9 till 4.00 som jag såg oddsen låg på iaf tidigare idag. Tung insats! Spel 2:
Tror på en tuff match för Portugal, men ser ändå Ronaldo och co styra spelet, ett lag som är skickliga på att hålla i bollen. Man gjorde inte bort sig totalt i bollinnehavet mot tyskarna trots en man mindre slutade 56-44 till tyskarnas favör (med en man mer). Ghana i sin tur hade 59% mot USA, och Ghana i sin tur hade runt 40% mot Tyskland. Nu betyder inte det per automatik att Portugal kommer ha överlägsen % mot USA, men ska jag gissa så tror jag att Portugal kommer ha bollen runt 6/10 i matchen mot USA, vilket räcker gott och väl. Som jag sa tidigare är Portugal ett lag som vet hur man håller i bollen medan USA kör på mer styrka och ett rakare spel. Tycker 1.85 är ett riktigt bra odds som kan komma att sänkas (eller att linan höjs) fram till matchstart. Går in tungt här med, men inte lika tungt som första spelet. Var dessutom inne och pillade på Ö 9.5 skott för portugiserna till 2.10, men dessa spel fick räcka. Tror Portugal kommer avlossa en del både i och utanför straffområdet. |
Ifall någon undrar något eller vill komma med konstruktiv kritik (ELLER bara klaga ;)) så är det bara att köra. Känns som man snackar med sig själv och inte får någon att bolla ideér och tankar med. Visserligen är väl en dagbok något man kanske ska skriva i själv, men ni som läser (om någon gör det) får gärna skriva vad som helst, så man kan hålla sig motiverad att skriva mer.
|
Du får nog vänta på att några av spelen som du lagt upp bommar eller går in innan du får kritik/beröm :D en liten sak som jag tänkte på är att det kanske kan vara intressant att skriva ut hur mkt du satsar, dock konverterat till units. 7/10 säger t.ex. mer om hur mkt du tror på ett spel än att du "går in tungt". Anyway, intressanta spel och jag kommer nog rygga hörnspelet. Lycka till!
|
Kul att du hittat hit xanderr, vad gäller kritiken så tänkte jag inte bara på om spelen sitter utan även allt runtomkring. Vad gäller satsningen så brukar jag skriva ut det, nu under VM så har jag åkt ut ur den filen, vilket kanske inte är så smart egentligen. Så ena spelet har jag gått in med 20/10 units och det andra 10/10 på mitt tidigare räknesätt, ja du hör ju hur det låter. Men ska jag bedöma insatsen så hade jag nog gåttin med 8/10 på det tyngsta och 7/10 på det andra.
Så nu har jag lagt upp lägen för kritik, bara att smasha in dessa ifall ni vill! |
Oddsen på bollinnehavet har sjunkit till 1.77, och spelet jag inte la (Ö 9.5 skott) har gått från 2.10 till 1.72, alltså sjunkit som en sten. Dock är oddset på hörnorna densamma som det var tidigare.
Snart dags för match, får se vad facit blir.. EDIT: Knappt kvarten senare har oddset på hörnorna gått ner till 1.53 och bollinnehavet till 1.70, nu är det här inte direkt avgörande för spelet men känns bättre på något sätt när oddsen sjunker. |
Sämsta möjliga start för spelet då Portugal tar ledningen med 1-0 efter fem minuter, är ju inte första gången något sånt händer bara att bläddra någon sida bak i dagboken då jag hade något liknande spel med mål första minuten. Aja spelet lever iaf, blev bara lite lite svårare.
|
Får tugga i mig förlusten både insatsmässigt och resultatsmässigt. Tanken var bra som man brukar säga, men det tidiga målet förstörde en hel del, Portugal hade skapat hörna och 67% bollinnehav första kvarten innan man lät USA ta tag i matchen och när väl kvitteringen kom så kunde Portugal aldrig ta sig in i matchen då spelet hade satt sig.
Som sagt hade egentligen ingen riktig tanke bakom min insats (mest tiltad tror jag), sen så brukar det vara någon typ av voodo-effekt på spelen jag lägger ut i dagboken. Får se när nästa spel dyker upp. |
Återgår till normala insatsnivåerna, eller normal och normal körde flatbetting ett tag (som iofs gick bra) men det jag tänker på är 1-10 Unitskalan. Spelet är:
Går in med 7/10 units, här tror jag oavsett matchbild eller resultat att Brasilien bara kommer köra och köra och skapa massor av lägen mot ett virrigt Kamerun. Nu har det blivit många skrällar både resultatmässigt och hur matchbilderna sett ut, men här kan jag inte se något annat än ett Brasilien som trycker på och trycker på trots två rätt svaga inledande matcher. På tal om svag så är det de minsta man kan säga om Kamerun som har varit riktigt dåliga, tydligen så missar deras hot framåt Etoo matchen också (som förvisso varit bänkad har jag för mig). Sedan kommer jag förmodligen om det inte kommer ett tidigt mål att gå in på AH på Brasilien -2, privatspel då till runt 3 Units. Tror som sagt att det kommer bli islossning för Brasilien och att de vinner me 3,4-0. |
Trodde inte jag skulle få mitt brasselir matchat innan matchstart, men det gick vägen så jag slänger upp det spelet i min spread. Liret är:
Att få spelet till det oddset kan vara lite knepigt att hitta, själv hade jag lagt upp spelet på betfair till 1.85 (har dragit av lite av oddset för Betfair tar en komission) och någon matchade tydligen det under natten, vilket kom som en överraskning för mig. Har skrivit lite om matchen högre upp, tror Brasilien kommer trycka på ordentligt mot ett Kamerun som inte verkar vara i harmoni. Tror själv på 3,4-0 men lyckas de "bara" vinna med två bollar får vi pengarna tillbaka. |
Skott på mål satt ju lätt som en plätt, hoppas brassarna lyckas trycka in ett till mål nu!
|
Jo, skotten satt lekande lätt, tillslut även AH. Så det var skönt, men mina tilt-spel igår var ju tyvärr till för höga insatser. Men men bara att tugga på och fortsätta att leverera vinnande spel!
|
Yea. bra lirat idag!:)
|
snyggt jobbat!
|
Vet inte om jag hittar något spelvärt idag, då är det bättre att avstå.
|
Hittat ett spel till imorgon:
Överodds, Honduras har lättare för att sparka på spelare än bollen. Spelet finns på Unibet/Paf, samma spel ligger till 2.00 på tex Bet365 och på WilliamHill ligger Ö3.5 på 2.75. Att då få 2.55 på Ö2.5 känns bra, det gjorde det även innan jag såg oddsen på de andra bolagen. Är övertygad om att oddset kommer sjunka fram till matchstart. Dock är det ett.. vad ska jag säga "chansartat" spel (vilket egentligen alla spel är, men ni fattar) så jag går ändå in relativt lågt med 3 Units. |
Oddset har som väntat droppat, det rätt rejält dessutom ner till 1.92. Hoppas någon hann rygga.
|
Gick inte vägen denna gång. Honduras verkade mentalt redan lämnat VM i första halvlek och spelade utan aggresivitet som vi sett tidigare, ryckte upp sig i andra men då var Honduranerna spelförande och kunde inte dra på sig så många fouls, slutade med ett kort.
|
Halloj!
Länge sedan sist, har väl gått sådär om man ska vara ärlig. Felet sitter i att jag inte kan bedöma insats på spel, där faktiskt mina "mindre" insatser gått bättre än de tunga spelen. ROIen ligger på 123% där jag satsat max 200 och på bedrövliga 73% när insatsen varit 300 och uppåt. Nu är det det dock såhär att jag tycker mig ha hittat ett guldkorn, det var därför jag kom in hit för att dela med mig av det. Nu ska jag nog säga att det här ÄR ett tyngre spel så det kan gå åt helvete det med, men ser iaf ett värde i spelet. Ett spel som jag kan SVÄRA på kommer sjunka än mer närmre matchstart och kanske till och med kommer gå upp från 6.5 till en högre siffra. Slutsnackat här är spelet:
Oddset låg på 1.80 då jag klev in med 500, sänktes direkt till 1.70. Efter lite tanke kom jag på att lasta på lite extra trots sänkt odds. Skulle inte förvåna mig om det är under 1.50 om inte "värre" innan kickoff. Spelet gäller alltså Skott På Mål från Holländarnas sida, de kommer nog skapa en del och är revanchsugna efter nederlaget i Tjeckien, sätter väl minst 3 bollar och kommer ha en del chanser utöver det. |
Nu när jag tipsat om det kan man ju passa på att köra när man väl ändå är inne i flowet. Börjar med att säga att jag hade en 17 (SJUTTON) matchers förluststreak, heeelt sinnesjukt. En stor bedrift som inte går att få även om man skulle vilja, inget att skryta om kanske.. Senaste tiden har jag dock satt 6/7 spel så vinden kanske har vänt, vem vet.
Rätt kraftig rollercoaster har det iaf varit. Har ett annat spel till lördag i träningsmatchen mellan Frankrike och Portugal där jag spelat Frankrike till 1.87, skulle säga att jag ser chansen till att France vinner till minst 55% vilket gör att jag ser värde i detta spel. Ett Frankrike som lag är bättre än Frankrike och även spelare för spelare på de flesta positioner. Dessutom ett fullsatt och kokande Stade De France som backar upp laget. Nä Frankrike har något ruggigt spännande på gång och känns rätt stabila medan Portugal vet man inte riktigt var man har, rejält svajiga. Ska det vara något så är det väl om Ronaldo skulle göra allt själv, han får dock inte samma assistans i landslaget som i Madrid. Ska vi säga 2-0?
|
Mycket riktigt har oddset droppat och är i skrivande stund nere på 1.40, hoppas någon hann rygga till ett bättre odds. Nu är det bara att hålla tummarna att spelet sitter också!
|
Okej, båda dessa spelen satt plus "bonus-spelet" på Armenien-Serbien. Så tre av tre spel sitter, får ses som okej. Hoppas någon ryggade och fick några guldmynt över skallen :moneybag:, om det ens är nån som följer tråden.
Känns bra ändå, som att jag är på rätt räls nu där 9/10 senaste spelen suttit efter en helvetesperiod med en massa fel. Bara att tuta och köra och tuffa vidare! |
Är knappast ensam om att ha spelat City i morgondagens match mot Spurs, oddset är för högt för att motstå. Det är inte det raka spelet utan AH -1.5 som spelas, City är det klart bättre laget både på pappret och även på planen. Tottenham har inte fått den effekten (än) som de hoppats på när de anställde Pocchetino, visserligen kommer Tham komma igång och spela bättre och få med sig poängen dock så är lördagens match en av de tuffaste på bortaplan.
City saknar bara Nasri som inte kommer delta i denna match, han är dock den enda som är borta, Manchester City har en bred trupp att backa upp det med. Ett litet frågetecken för Fernandinho. Finns även några fåglar som viskar om att Yaya Toure inte är helt säker till start, stämmer det är det såklart ett avbräck men som sagt finns gott om spelare i Citys breda trupp där tex Lampard skulle kunna hoppa in IFALL att det nu skulle visa sig att Yaya inte är helt fit. Tottenham och sin sida saknar Walker och Naughton som inte kommer till spel och frågetecken för Chadli och Lloris, stort avbräck ifall någon elller båda missar denna match. Chadli som legat bakom det mesta i anfallsväg för Spurs och Lloris som är en av toppmålvakterna i PL.
3-1? |
Hittat ett annat lir, Barcelona - Real Madrid i en "virtuell-match" vilket betyder att man räknar Barcas mål i matchen mot Eibar och ställer det mot Real mål i matchen mot Levante. Eibar har förvisso börjat bra och varit stabila på bortaplan såhär långt men får nu ställas på prov på riktigt på Camp Nou som har lite extra gräsytor att springa på, flippar vi steken så har Levante börjat uselt på hemmaplan med tre torskar och 9 insläppta mål.
Men det var då, nu är nu. Levante är normalt sett rejält tuffa att tränga igenom och kör ganska tufft och fysiskt spel dessutom är det här en av årets matcher för dem när de får möta stora Real Madrid på hemmaplan. Barcelona och sin sida får förvisso möta ett lag som har inlett bättre men det får göra det på bortagräs, vilket kommer betyda en del. Hade det varit omvänt att Real hade hemma mot Levante och Barca borta mot Eibar hade det varit jämnare med en liten övervikt till Real, däremot i detta läge ser jag Barcelona som favoriter i denna "match"
Barcelona sätter nog en 3,4 medan Madrid drar in en 2,3.. 4-2, eller 4-3.. 4-2 eller 4-3..? Vi säger 4-3? |
De två tyngre spelen satt, City och även Fulham som fanns i sheetet 1x (spelades även rak etta privat till 3 ggr). Var uppe i 10 raka vunna spel innan fantasy-matchen mellan Barca och Real sprack då Real fick en tidig ledning och sedan tvålade dit Levante medan Barca hade problem att spräcka nollan, när de väl gjorde det rann det in två bollar till men målet kom för sent. Nåja.
Next game
Tanken var att plocka den igår till 1.90 med tanke på att oddset nog kommer vara nere och snurra på 1.80~ vid matchstart. Nu var oddset 1.875 när jag lira så jag plockar den redan nu innan det är för sent. 2-0? |
Skynda fynda innan oddset garanterat kommer sänkas!
Går in lite tyngre, inget är säkert men jävligt bra värde här! 63%? |
Ett till bollinnehavspel, samma grupp denna gången underspel.
PSG lyckas skramla till sig 57%? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Förra årets möte hade Barcelona 56% hemma och 60% borta, Ajax gillar att ha boll därför avstår jag idag. Finns en klar risk för en hyfsat b-betonad elva där mycket väl Sandro och Munir kan få speltid etc, Barcelona tror nog att 3 poäng ska kunna bärgas hyfsat säkert hemma ändå och vill nog gärna vila några spelare inför El Clasico på lördag.
Men lycka till, Betsson har 60,5 till 1,80 btw, bolagen ganska eniga. |
Japp Unibet/Paf hade dessa odds. Som väntat så har både oddset sänkts och linan hoppat upp ett pinnhål till 60.5% och oddset 1.67. Som och tompa är inne på är Ajax också ett bollbekvämt lag och spelet kan mycket väl missas, oddset var dock för bra för att motstå och jag tror att Barca lyckas ha bollen minst 60% av matchen. Min bedöming är att spelet sitter åtminstonde 55 gånger av 100.
Samma sak med PSG-liret linan har hoppat två hack ner till 59.5% och odds 1.85. Så spelen är ju rätt på "förhand", om man nu kan säga så. Hoppas någon hann rygga till vettigt odds och bra lina, nu kan man bara hålla tummarna att spelen sitter också! |
Såg en rapport om 67% bollinnehav för Barca i första halvlek.
Svårt att avgöra exakt hur mycket Barca vann bollinnehavet med de första 15-20 minuterna av andra halvlek, men Ajax lär vinna resten av matchen om detta fortsätter. |
63% enligt https://uk.eurosport.yahoo.com/footb...na-ajax-19731/
Lär inte diffa så hemskt mycket, så jag vågar nog tacka för spelet. |
Tror inte vi ska vara så glada, de går efter UEFA så vitt jag vet och där rasade procenten rejält i slutet, tyvärr.
|
58% Ball Possession 42%
Säger flashscore.com.. vet inte hur nära dem brukar vara men.. |
Citat:
|