Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   NicklasJ Travdagbok (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/20068-nicklasj-travdagbok/)

the_mirage 2016-05-09 09:17

Jag är på!
Är det lördagens omgång det syftas på eller båda dagarna?

NicklasJ 2016-05-09 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 489574)
Hoppar gärna på!

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 489577)
Jag är på !

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 489584)
Vill självklart gärna vara med i år igen

Citat:

Ursprungligen postat av the_mirage (Inlägg 489588)
Jag är på!
Är det lördagens omgång det syftas på eller båda dagarna?

Kul att det finns intresse. Om ni vill så kör vi båda dagarna precis som förra året. Är väl runt en 10 personer just nu men kan tänka mig några fler om någon till vill vara med. 100-200kr andelen blir det förmodligen.

NicklasJ 2016-05-09 10:39

För er som missat det släppte ATG äntligen idag sökbart lopparkiv: https://www.atg.se/videoarkiv/trav

NicklasJ 2016-05-09 18:07

De som vill vara med och inte var med förra året får gärna skicka PM med mail så att jag kan bjuda in er.

robfri 2016-05-09 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 489629)
De som vill vara med och inte var med förra året får gärna skicka PM med mail så att jag kan bjuda in er.

Du har min e-post i ditt jackpot-bolag :)

Strappa71 2016-05-09 20:17

Utan att tveka. Aktiverar du samma lag igen eller skapar du ett nytt?

NicklasJ 2016-05-09 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 489650)
Utan att tveka. Aktiverar du samma lag igen eller skapar du ett nytt?

Tänkte aktivera samma lag igen men nu har det kommit in önskemål om olika insatser så det är möjligt att det blir fler lag. Är ju en bit kvar än så avvaktar lite. :cheers:

MikaF 2016-05-09 21:17

Hakar gärna på

peozz 2016-05-10 08:31

Kör att man kan köpa flera andelar istället om nån vill lägga mer.

NicklasJ 2016-05-10 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 489663)
Kör att man kan köpa flera andelar istället om nån vill lägga mer.

Intresset är så stort att det lätt kan bli väldigt utspätt för de som bara vill ha en andel om alla ska vara med i samma bolag och de går att köpa fler. Positivt dock att så många vill vara med. Klurar lite så återkommer jag. Är ju rätt bra med tid kvar än.

Strappa71 2016-05-10 17:30

Förslag. Andelspris 250kr och 1-2 andelar / person.

Det där med utspädning är alltid besvärligt.

Jag har lämnat förslag till ATG om att man ska kunna sätta ett tak på insatsen i förväg så att man vet maximal utspädning redan från start. Laginsatser över "taket" skulle då spelas som "del av system" på samma sätt som ombuden säljer "extra-andelar".

( I samma anda tycker jag att spelläggaren/kaptenen borde få fylla på med extraandelar upp till "taket" även efter deadline. Men såklart bara då lagkassan inte når upp till det förutbestämda taket! )

Tyvärr går det nog segt att få till den typen av förbättringar. De som tar besluten för tillsammans-sajten har nog aldrig skött särskilt många andelspel.

NicklasJ 2016-05-10 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 489679)
Förslag. Andelspris 250kr och 1-2 andelar / person.

Det där med utspädning är alltid besvärligt.

Jag har lämnat förslag till ATG om att man ska kunna sätta ett tak på insatsen i förväg så att man vet maximal utspädning redan från start. Laginsatser över "taket" skulle då spelas som "del av system" på samma sätt som ombuden säljer "extra-andelar".

( I samma anda tycker jag att spelläggaren/kaptenen borde få fylla på med extraandelar upp till "taket" även efter deadline. Men såklart bara då lagkassan inte når upp till det förutbestämda taket! )

Tyvärr går det nog segt att få till den typen av förbättringar. De som tar besluten för tillsammans-sajten har nog aldrig skött särskilt många andelspel.

Ja, bra idé med att kunna sätta ett tak på förhand. Skulle underlätta en del.

Är rätt stort tryck på folk som vill vara med att det ändå förmodligen blir bättre med att dela upp på något vis. Tror nog de flesta tycker det är tråkigt att bara sitta med någon enstaka procent av systemet.

sirlarsson 2016-05-10 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 489703)
Ja, bra idé med att kunna sätta ett tak på förhand. Skulle underlätta en del.

Är rätt stort tryck på folk som vill vara med att det ändå förmodligen blir bättre med att dela upp på något vis. Tror nog de flesta tycker det är tråkigt att bara sitta med någon enstaka procent av systemet.

Kan nöja mig med 2% om du lovar att vi blir ensamma.

the_mirage 2016-05-10 20:39

Skulle det finnas ett intresse från 5-6 pers att köra ett bolag där andelarna kostar runt 1000:- per styck hade jag föredragit det bolaget, åtminstone till lördagen.
Annars kan jag likt sirlarsson nöja mig med 2% om vi blir ensamma :)

muumiin 2016-05-10 20:54

Annars kan du väll köra 2 bolag med samma system? Löser ju problemet?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved