Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   papaks spel (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/2021-papaks-spel/)

papak 2010-04-15 17:05

Spoiler:
Chicago Cubs - Milwaukee Brewers
Över 11 @ 1.82
7.5u

fuzzy_ 2010-04-15 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 31503)
Eller -2.5 ...

Nej, inte under fliken "Alternate runlines". Här finner du runlinesen, alltså +/- 1.5, alternerade, alltså tvärtom. Du tänker kanske på att man kan öka/minska hcp i rullgardinen, där är dock fortfarande + för dogsen och - för favoriten.

papak 2010-04-15 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 31513)
Nej, inte under fliken "Alternate runlines". Här finner du runlinesen, alltså +/- 1.5, alternerade, alltså tvärtom. Du tänker kanske på att man kan öka/minska hcp i rullgardinen, där är dock fortfarande + för dogsen och - för favoriten.

Nej jag menar att -2.5 också kallas för alternative runline.

Citat:

If you don't have that much confidence in the underdog, or you like the favorite more than that, then the other alternative will be more attractive. Instead of laying 1.5 runs, it is possible to lay 2.5 runs. The risks are higher, but the bet has the advantage of turning even a heavy favorite into an underdog with a much nicer payoff.

gentile91 2010-04-15 17:18

Följer dig på Cubs, Unibet är ju inte direkt snabbast på marknaden när det gäller att justera odds:cheers:

RobinD 2010-04-15 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 31509)
Spoiler:
Chicago Cubs - Milwaukee Brewers
Över 11 @ 1.82
7.5u

Megaslash

papak 2010-04-15 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31516)
Megaslash

Mm hade tänkt o lira den till över 10.5 maxinsats men när jag väl kom hem så hade den höjts till 11.5 på vissa sidor så det fick bli 11 på Unibet. Även Expekt hade över 11 till likvärdiga odds.

RobinD 2010-04-15 17:22

Måste fixa mitt MB konto imorn alltså..

papak 2010-04-15 17:26

Översystem:
Spoiler:

*Chicago Cubs - Milwaukee Brewers
Över 11 @ 1.82
5u

Florida Marlins - Cincinnati Reds
Över 8 @ 1.99
5u

Toronto Blue Jays - Chicago White Sox
Över 8.5 @ 1.95
5u

*Den här är spelad redan för 7.5u som ett officiellt spel. Jag bettar dom två andra matcherna också men rekommenderar inte er att göra det.

fuzzy_ 2010-04-15 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 31514)
Nej jag menar att -2.5 också kallas för alternative runline.

Troligen ett missförstånd här, då alternate runlines och alternative runlines är två vitt skilda saker. Alternative runlines borde inte ens existera, då en runline alltid(?) är ett hcp på 1.5 runs. Sen kan du ju i rullgardinen välja andra spreads, vilket du troligen är inne på. Ursäkta för OT. :)

Keep up the good work, brukar vara inne och kika här ibland :cheers:

maddmax 2010-04-15 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 31523)
Troligen ett missförstånd här, då alternate runlines och alternative runlines är två vitt skilda saker. Alternative runlines borde inte ens existera, då en runline alltid(?) är ett hcp på 1.5 runs. Sen kan du ju i rullgardinen välja andra spreads, vilket du troligen är inne på. Ursäkta för OT. :)

Alternative runline borde existera da det faktiskt finns tva olika hcp pa 1,5 runs pa en match. Uttrycket bor anvandas for att spela -1,5 pa underdogen, istallet for "vanlig" runline pa +1,5.

My 2 pence.. :cheers:

papak 2010-04-15 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 31523)

Jo ett missförstånd. Men vi säger såhär då: Ni som har Pinnacle välj -1 i dropdown menyn och ni som inte har -1.5 på Rockies duger också, så är alla nöjda.

Thanks, snygg sista dag i NBA Regular säs. :cheers:

papak 2010-04-15 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 31526)
Alternative runline borde existera da det faktiskt finns tva olika hcp pa 1,5 runs pa en match. Uttrycket bor anvandas for att spela -1,5 pa underdogen, istallet for "vanlig" runline pa +1,5.

Hmm, om man spelar -1.5 på underdogen trodde jag det hette RRL (Reverse RunLine). Blev rörigt nu :lol:

fuzzy_ 2010-04-15 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 31526)

Det du pratar om kallas Alternate runline, det var det jag försökte få fram i tidigare inlägg, att de båda uttrycken "alternate" och "alternative" icke bör förväxlas. :)

EDIT: Japp, reversed runline och alternate runline är samma sak.

maddmax 2010-04-15 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 31532)
Det du pratar om kallas Alternate runline, det var det jag försökte få fram i tidigare inlägg, att de båda uttrycken "alternate" och "alternative" icke bör förväxlas. :)

EDIT: Japp, reversed runline och alternate runline är samma sak.

My bad.. :skamsen:

papak 2010-04-15 20:50

ATL Braves ML 1.85 5u
Phillies Under 9.5 2.00 2.5u