![]() |
Citat:
Om QB #1 kastar en 78-yardare men sedan inga fler och QB #2 kastar tre 28-yardare vinner de varsin kategori. |
Oj märkte att det blev en hel del fel här och jag ber ursäkt om förvirringen.
Det som var spelet var Orton att kasta flest passing yards (tyvärr), det som stod på Spreaden var felmarkerad vem som var vinnaren, det är åtgärdat. Det spelet gick inte in. Spelet på Tannehill Under 4.5 rushing attempts gick däremot in. Har stampat på samma mark i 2 veckor nu, en orsak kan vara att jag har haft lite brist på tid att läsa på 100%ig som jag brukar kunna göra inför varje söndag. Lovar att komma ut med spelen tidigare den här gången och är 100%ig påläst den här helgen och hoppas det kan resultera i en bra helg! återkommer med spelen |
NFL WEEK 10 - US PICKS - SEATTLE SEAHAWKS @ KANSAS CITY CHIEFS
En annan tuff match på pappret, men jag tycker mig ha en klar matchbild över hur seattle kommer att spela och har spelat de senaste två veckorna.
Seattle har gått tillbaka till deras grundspel som handlar om Lynch och man springer bollen. Ikväll ställs man mot ligans bästa pass defens i Kansas City Chiefs som däremot inte är riktigt lika starka att försvara sig mot rush spelen och därför tror jag Lynch kommer få en hel del försök. Lynch sprang senast för 140 yards på 21 försök och stod för 4 touchdowns. Tror han får minst lika många försök att springa bollen idag om det verkligen inte tar tvärstopp för han vilket jag inte tror. Jag tror det blir en stor del av Seahawks gameplan, och givetvis kommer chiefs att försöka täppa igen Lynch. US Picks spelar 6u Marhawn Lynch Över 17.5 Rush Attempts till 1.90 @ Ladbrokes |
NFL WEEK 10 - US PICKS -DETROIT LIONS @ ARIZONA CARDINALS
Stormatch väntar mellan Cardinals och Lions och förutsättningarna kunde inte vara intressantare då båda lagen jagar segern i divisionen.
Detroit Lions har fått tillbaka sin topp reciver Calvin Johnson som missade tre matcher men var senast tillbaka från skadan och stod för 7 mottagningar för 113 yards. Matthew Stafford har snittat 277 passing yards över 9 matcher, utan Calvin Jonhson i tre av dessa. Det som är intressant att Detroit brukar inte vara något av ett bortalag och har inte ställts på några större motståndare på bortaplan utan har mött följande lag @ Panthers 291y, @ Jets 293 y @ Vikings 187y @ Falcons 325 Visst är Calvin Johnson tillbaka men i den här matchen ställs han mot Patrick Peterson som har lyckats fantastisk bra i år med att markera ligans bästa receivers. Arizona kommer starta med sin reserv QB som man inte riktigt vet var man har, därför tror jag Arizona kommer fokusera en hel del på att hålla långa bollinnehav och försöka limitera Staffords tid på banan. Tycker linan är något för hög och spelvärd. US Picks spelar 6 U Matthew Stafford U 300.5 passing yards till 1.85 @ Betsson |
NFL WEEK 11 - US PICKS - ATLANTA FALCONS @ CAROLINA PANTHERS
En match mellan två "trasiga" lag där defensiven inte funkar nå vidare för någon av dem.
Däremot så har Falcons stora offensiva kvalitéer som jag tror dom kommer få visa upp i den här matchen Falcon vann senast och kommer in bra in här där Ryan fick vara ifred i fickan, och jag tror inte Carolinas försvar kan nå Ryan och får han stå ostört så kan han leverera. Carolinas försvar på hemmaplan har resulterat i att motståndarlagets QBs har kastat totalt för 19 TD och 68% comp totalt. Charles Johnson har totalt 4 sacks och levererar inte och passrushen lär inte ha blivit bättre idag. Newton i Carolina vart sacked 9 gånger i senaste matchen, lär inte bli det liaka många ikväll men det finns stor chans att han fumblar eller blir interceptad när han springer runt. US Picks spelar 9u på Atlanta Falcons över 22.5 poäng till 1.85 @ Unibet (totalt antal poäng av bortalaget heter spelet egentligen på Unibet) |
såg att Lynch var listad som "quesitonable" på skadelistan, du har koll på det eller?
|
Citat:
|
Citat:
Min analys är att båda lagen lär vilja springa mycket, vilket betyder att klockan kommer att rulla mycket = färre anfall. |
Citat:
Nu är jag sent ute igen och lär inte behöva kommentera det :) |
NFL WEEK 11 - US PICKS - PITTSBURGH STEELERS @ TENNESSEE TITANTS
|
Hunter under 44,5 redan sänkt, funkar 2 eller 3 units på under 42,5?
|
Citat:
|
Blir det några spel idag? :)
|
Citat:
Kansas city har ligans bästa pass defens och Carrs lina känns låg även den trots att Kansas är nr1. Smiths kastar inte mycket och därför lockar under på hans passing yard, men samtidigt så har oakland ett okej run defens och sämre pass defens som kanske öppnar upp för fler bollar genom luften. Många faktorer som går emot varann och därför inget direkt bra spel, och dessutom är detta ett rivalmöte då matchen kan gå hur som helst hcp mässigt. Mycket möjligt att jag står över, om jag inte får nys om något. |
NFL WEEK 12 - US PICKS - EARLY PICKS
NFL WEEK 12 - US PICKS - CINCINNATI BENGALS @ HOUSTON TEXANS
Houston Texans vann stort 23-7 senast borta mot Clevland Browns med sin nya QB Ryan Malett som stod för 20 av 30 comp och totalt 211 passing yards, då ska man tänka på att Houston sprang bollen i stora delar av andra halvlek eftersom man hade en bekväm ledning. Idag gör Ryan Malett sin hemmadebut och Cincinnati Bengals står för motståndet och här blir det nog en jämnare match som kan gå hur som helst, men jag tycker linan är väldigt låg på Ryan Malett med tanke på Bengals pass defens och back to back road games. US Picks spelar 8u på Ryan Malett Över 210.5 Passing Yards till 1.90 @ Unibet --------------------------------------------------------------------------- NFL WEEK 12- US PICKS - TENNESSEE TITANS @ PHILADELPHIA EAGLES Philadelphia eagles med sin snabba offensiva drives och no huddle offens, har till och med gått ännu snabbare med Mark Sanchez som QB vilket har lett till att både Philadelphia och motståndarna har får fler offensiva drives oavsett. Philadelphia släpper till 263y/match i passing yards och här ställs man mot ett normalt sätt svagt passing offens i Titans, men sedan Zach Mettenberger tagit över QB platsen så har han kastat 299y, 179y och senast 263y. Mot ett rätt så svagt philadelphia pass defens (som dock blitzar bra) så tror jag att Mettenberger kommer leverera idag, desutom lär laget hamna i underläge och med matchens gång så lär det bli mer bollar i luften. Linan är rätt låg här med och därför spelar vi på denna också! US Picks spelar 8u på Zach Mettenberger Över 224.5 Passing Yards till 1.90 @ Unibet Oddset kommer eventuellt ha sjunkit efter min insats, brukar kunna flytta oddsen rätt enkelt på Unibet, men spelvärdet finns till 1.80 så länge linan är densamma. |
Ska ni inte ta och rätta 9 U spelet från den 7/11? :)
Och avslutar med ett par roligare ord. GLHF! |
Citat:
Spelet blev annullerat, och det alternativet finns inte i rättningen, och Push är inte samma sak då det späder ut resultatet, och tyvärr är den låst så jag kan inte radera spelet. |
Citat:
Klicka upp "Verktyg" och tryck på Void. Leksands IF vs HV 71 Här pk FT 3 |
Citat:
Fixat! Tack för hjälpen! |
Vad har hänt med din sida uspicks?
|
Citat:
Orkade inte skriva på båda ställena även om det var bara att kopiera och klistra, var ändå majoriteten svenskar som följde mina spel förutom några hundra amerikaner som lyckats hitta dit :thumbup: |
Kommer med en rek till nattens match mellan New York Giants och Dallas Cowboys, måste kliva ur ökenvandringen på samma nivå :)
|
Blev inget spel?
|
Citat:
Somnade tyvärr, vaknade sen precis när matchen började. Kommer rek till ikväll, då det spelas två stycken matcher. |
Är på resande fot påväg hem, men har under hela dagen kollat igenom nattens spel.
Hade en längre analys som försvann i cyberspace. Här tycker jag gameplanen är given, Kyle Orton kommer att kasta en hel del idag mot ett starkt Jets rush försvar men dåligt secundery och inte så imponerande pass defens. Medan Jets kommer att försöka springa bollen bland annat en hel del med sina RBs men också med vick, mot ett allround bra Buffalo försvar. 7 u på Kyle Orton -1.5 most pass attemps h2h till 1.85 @ Betsson 7 u på Kyle Orton -2.5 most pass comp h2h till 1.85 @ Betsson 6 u på Kyle Orton Ö244.5 passing yards till 1.90 @ Unibet 6 u NFL teaser Baltimore Ravens +9 & Ö44 poäng till 2.00 @ betsson lycka till! |
Citat:
|
Stiligt!
|
Thanksgiving Thursday!
Tre matcher ikväll med den första matchen redan 18.30 med Detroit Lions - Chicago Bears Jag tycker det finns en hel del intressanta spel ikväll. Vi börjar med att bygga två NFL teasers runt Detroit Lions - Chicago Bears Detroit kommer in till dagens match med 2 raka bortaförluster, medan Chicago har fått upp självförtroendet efter två raka segrar, men förutsättningarna är annorlunda när lagen spelar på Ford Field stadium. Man har ligans bästa rush försvar och ett rätt bra pass försvar och det har man bevisat flera gånger om när man lyckats stoppa spelare som Rodgers, Brees och Tannehill och idag kommer Jay Cutler in som kommer bli tvungen att kasta en hel del vilket jag tror blir tufft och kan leda till en hel del turnovers. Att Detroit Lions kommer med två tuffa bortaförluster är inget att skämmas för mot starkt motstånd som Cardinals och Patriots Detroit Lions är 7-4 där 3 av lagets 4 förluster är på bortaplan och man är ett helt annat lag på hemmaplan och den trenden bygger man vidare på ikväll. 5 u Detroit Lions -1 Cobwoys +3 till 1.90 @ Betsson 5 u Detroit Lions -1 Giants +5 till 1.90 @ Betsson Ogiltigt spel-ID: 2316032 Ogiltigt spel-ID: 2316033 Observera spelen finns under NFL Teaser |
Här kommer spelarspecialerna
9u Golden Tate O77.5 Reciving Yards till 1.90 @ Unibet Ogiltigt spel-ID: 2316098 Varit fantastisk över hela säsongen inte minst på slutet med undantag Arizona Cardinals, (som ni säkert känner till då jag spelar emot recivers som ställs mot Arizona) han har gått över linan i dom 4 av 5 senaste matcherna. (Oddset kan falla efter att jag lagt spelet då Unibet är Unibet, spelas till 1.80+) 3u Golden Tate O125.5 Reciving Yards till 5.00 @ Betsson Ogiltigt spel-ID: 2316105 (spelet finns under "NFL Extraordinär prestation" 3 av 11 matcher har Tate gått över 125.5 rec yards (3av7 senaste), och när man spelar hemma och ställs mot ett av ligans sämsta pass defens så tar vi chansen här! 7u Tony Romo O260.5 Passing Yars till 1.85 @ Betsson Ogiltigt spel-ID: 2316109 Tony Romo har tränar för fullt dom två senaste dagarna och här ställs han mot ett Eagles som inte drar ut på klockan och tillåtet flest passing yards av alla lag, 266.3 yards och med en QB som Romo så lär han gå över trots att Dallas kommer springa bollen en hel del. Kan komma något mer spel. |
klämmer in ett till spel
5u Över 3.5 field goals i matchen till 1.90 @ Ladbrokes Ogiltigt spel-ID: 2316180 Det här blir ingen snygg match och mycket krig mellan två starka defensiva lag , där det blir svårt att ta många yards och varje poäng kommer att betyda mycket, vilket kommer leda till en hel del field goals för Hauschka och Dawnson på ett soligt Levi's Stadium i Santa Clara, Californien. |
Spelar ens den här Golden Tate? Hittar honom inte i någon statistik.
|
Citat:
Ja, han spelar, anledningen till att du förmodligen inte hittar honom är pga av att han inte fått något kastat mot sig, därmed 0 targets 0 receptions hitills. Calvin Johnsson står för allt just nu offensivt och Tate har inte fått chansen att ta emot någon passning än. |
Golden Tate fick lite pass iaf, 9 units satt fint.
|
Citat:
|
Fem FG i 49:ers- Seahawks. :clap::clap::clap::clap::clap:
Stort Tack! :cheers: |
Nya tag idag med NFL Sunday!
Baltimore Ravens - San Diego Chargers Justin Forsett har fått en nytändning i laget och Baltimore Ravens har verkligen fått igång springspelet, vilket har underlättat för laget och Flacco's offensiv. San Diego har under året varit bra mot lagens pass defens, men saknar en riktig bra D-line och har stora brister mot springspelet. Justin Forsett har under de två senaste matcherna sprungit 112y 2TD och 182y 2TD. spelar 5u på Justin Forsett score a toutchdown till 1.90 @Unibet Minnesota Vikings - Carolina Panthers Teddy Bridgewater mot Cam Newton där Bridgewater har spelat helt okej, kastar korta säkrare alternativ och har inte lyckats med någon passning över 25 yards på de 3 senaste matcherna. Cam Newton blandar och ger, får ihop en hel del yards i "carbage time" när man ofta är i underläge eller matchen är avgjord, han har dock lyckats med en hel del längre pass 47y 40y 47y 51y pass completions och totalt sätt skramlat ihop nästan 600 yards över dom två senaste matcherna. Newton snittar 239yards/game Bridgewater snittar 211yards/game Dessutom lär Vikings vinna matchen och det lär bli fler enkla yards för Newton i garbage eller när man måste jaga, samtidigt som Vikings vill få klockan att gå genom sitt springspel. 6u på Longest pass completion Cam Newton till 1.80 @ Betsson 8u på Most passing yards Cam Newton +25.5 yards h2h mot Bridgewater till 1.90 10u på Cam newton över 215.5 passing yards till 1.90 @ Ladbrokes Kommer fler. |
Här kommer ett till.
5u NFL Teaser Packers +3 Cardinals +5 till 2.00 @ Betsson Tror båda lagen vinner idag, men tar gärna lite marginal, hinner inte motivera. |
Fortsett, hade chansen från 1 yards linjen att springa in den 2 gånger men misslyckas.
Newton får en hel halvlek garbage time, men kan inte plocka lätta yards ändå tyvärr och slutar på 194y , borde kunna fått 300 med dom förutsättningarna han fick. Han får i princip 10-15 yards där Vikings låter han få dom, så länge han inte kastar långt, men då kastar Newton interception på en deep ball. Kastar som längst en 32y och en 30y Bridgewater kastar ett kort kast som till slut spelaren slingrar sig ur till totalt 35y Aldrig har förutsättningarn varit bättre för ett spel som detta, dom får 14 gratispoäng i inledningen utan att Bridgewater fått spelat. |
Spel ikväll? :)
|
Citat:
|