![]() |
Citat:
|
John IO:
Lens - Valenciennes Spel: Lens DnB Odds: 1.50 Datum: 25/4 Tid: 17.00 Insats: 5u Lens hemma: 8-5-3 Lens senaste 10 hemma: 7-2-1, visserligen inte mot speciellt bra lag förutom när dom vann mot Marseille i början av november. Valenciennes borta: 7-0-9 Valenciennes senaste 10 borta: 3-0-7 där vinsterna tagits mot Boulogne, Grenoble och Bordeaux i slutet av november när dom saknade Gourcuff, Chamakh och Diarra. Lens har helt enkelt startat säsongen dåligt och blivit bättre medans Valenciennes gjort tvärtom. Valenciennes ligger på säker mark, och kan inte åka ur. Lens kommer med största sannolikhet inte heller åka ur då dom är 11 poäng före Le Mans som har den "bästa" nedflyttningsplatsen med fem matcher kvar att spela. Lens säkrar kontraktet vid vinst eftersom Le Mans förlorade mot Lille idag (lördag) Raka 1an till 2.15 kan också vara ett bra spel, men jag är lite feg och nöjer mig med 1an till 1.50 med pengarna tillbaka vid oavgjort. I Lens saknas ordinarie målvakten Vedran Runje och anfallaren Isamm Jemaa (5 mål, 1 assist) I Valenciennes saknas bäste målskytten Mamadou Samassa (7 mål, 0 assist) Renaud Cohade (0 mål, 6 assist) och Carlos Sanchez (5 mål, 1 assist) |
Citat:
|
Segertåget officiellt/gemensamt spel:
Mallorca - Malaga Spel: Mallorca Odds: 1.50 Datum: 25/4 Tid: 17.00 Insats: 5u Mallorca på hemmaplan är i stort sett en garanti för vinst. Efter 16 omgångar är deras hemmafacit 14-0-2, där förlusterna kommit mot Barcelona och Sevilla. För tillfället ligger Mallorca fyra i tabellen, en plats som innebär kval till nästa års Champions League. En poäng bakom ligger Sevilla, så det gäller för Mallorca att inte tappa onödiga poäng de resterande omgångarna om dom ska behålla fjärdeplatsen. Malaga ligger på plats 17, en poäng före Tenerife som har den "bästa" nedflyttningsplatsen. Trots att dom lär kämpa hårt för varje poäng tror vi inte att dom kommer kunna rå på extremt hemmastarka Mallorca. Varken bortaspelet (2-6-8) eller formen (1-3-6 på senaste 10, 0-1-4 på senaste fem bortamatcherna) talar för att det blir något poäng för Malaga. Mallorca skadelista: Mario Suarez, Ivan Ramis, Mosquera och Tuni Malaga skadelista: Xavi Torres, Selim Ben Achour, Edu Ramos, Manuel Gaspar Manolo, Robert Wellington och Roberto |
Citat:
|
Citat:
Kändes som den skulle gå helt åt helvete där ett tag, men det löste sig till slut. :clap: :claps: :thumbup: |
Citat:
Tackar för spelet :hattenav: |
Citat:
:cheers: |
Fint jobb gubbar :) Imon cashar vi ut lite till
|
Citat:
|
Citat:
|
helt klart intressant tråd!!! keep up the good work guys! :thumbup:
|
Bra iniativ, ska följas så mycket som möjligt!
Inte för att riva upp Allsvenskanpratet - men ville lägga in en liten sidenote där: Allsvenskan är rejält dålig, därav kan vilket lag som helst "skrälla". Förra året var AIK minst dåligt sett över hela säsongen, därför vann dem. Fortsätt med era rekar i AS, men jag håller med er om att vara försiktig med Allsvenskan. Dessutom gynnar dåliga planer dogs. GL! |
Segertågets officiella spel för dagen är följande:
Houston Astros (B. Myers) - Pittsburgh Pirates (C. Morton) Houston ML @ 1.60 5u Myers har inlett säsongen acceptabelt och haft en relativt stabil ERA genom åren medans Morton som gör sin tredje säsong verkar vara helt ur form och har endast lyckas vinna 1 utav de senaste 9 bortamatcherna och bara 1 av de 5 senaste overall. Houston har över huvud taget bra form och har vunnit 7 av de senaste 9 matcherna efter att ha inlett säsongen riktigt uselt med 8 raka förluster. Pittsburgh kommer in i matchen med 5 förluster i bagaget och med Morton som pitcher på det tror vi bara det kan sluta på 1 sätt. Har även funderat på att spela Houston till RL men eftersom Houston faktiskt är det lag som gjort minst antal runs i ligan hittills (mest pga deras usla start iofs) avstår vi det. Spoiler:
|
IO spel
Dubbel: Odds: 1.60x1.60=2.56 Instats: 2u Houston Astros - Pittsburgh Pirates Houston ML @ 1.60 Boston Red Sox vs. Baltimore Orioles Boston ML @ 1.60 Bostons pitcher har inte bästa formen men laget har vunnit senaste 4/6 matcher varav de senaste två mot Baltimore. Baltimore har förlorat 6/7 matcher varav 6 förluster i rad och deras pitcher har ännu sämre form än Bostons. |
Här kommer dagens IO spel från mig
Los Angeles Angels (S. Kazmir) - New York Yankees (J. Vazquez) Över 10 runs @ 2.06 5u New York Mets (M. Pelfrey) - Atlanta Braves (T. Hanson) Under 7.5 runs @ 1.75 3u Washington Nationals (S. Olsen) - Los Angeles Dodgers (C. Billingsley) Över 9.5 runs @ 2.03 3u Spoiler:
|
vad är skillnaden mellan era officiella och inofficiella spel?
|
Citat:
No offense, men vad tror du om du tänker efter? Utan att själv veta till 100% eller ha frågat dem, så är min vilda gissning: *trummvirvel* PRECIS som Sharps O och IO spel. Alltså: O spelen så har dom GEMENSAMT gått igenom och kommit fram till spelet. Medans då: IO spelen är spelarens EGET spel. Ganska lätt ju :) |
bra gissning skulle gissat på samma sak... men varför ska jag gissa när jag kan fråga
|
Sorry om vi varit otydliga.
Officella/O/Gemensamma Inofficiella/IO/Eget Första posten ändrad. |
tack :)
|
Citat:
:sleep: |
Los Angeles Kings - Vancouver Canucks
Spelstopp: 26/4 03:00 Spel: Vancouver Canucks Over 2.5 Odds: 1.70 @ Betsafe Insats: 5u Resultat: Los Angeles Kings – Vancouver Canucks 2–4 Ruden’s IO-Spel Efter en snygg inledning på speldagboken är det dags att ge sig av till NHL där jag har hittat ett fint spel i matchen mellan Los Angeles Kings vs Vancouver Canucks. Kings välkomnar inatt Canucks till Staples Center och den sjätte matchen i slutspelets matchserie lagen emellan. En matchserie som har visat sig oerhört jämn och präglats av många målglada tillställningar där Vancouver har kopplat ett litet grepp om serien med 3-2 i matcher och kan vid vinst bli klara och avancera till vidare spel i slutspelet. NHL Playoffs: 2010-04-24 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 7-2 2010-04-22 Los Angeles Kings – Vancouver Canucks – 4-6 2010-04-20 Los Angeles Kings – Vancouver Canucks – 5-3 2010-04-18 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 2-3 OT 2010-04-16 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 3-2 OT H2H: 2010-04-02 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 8-3 2009-12-15 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 3-1 2009-11-27 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 4-1 2009-10-30 Los Angeles Kings – Vancouver Canucks – 1-2 A.P 2009-04-10 Vancouver Canucks – Los Angeles Kings – 1-0 Går man efter statistiken har sju av tio matcher varit Over 2.5 för Vancouvers del. Fyra av dessa har kommit i Playoff-serien. Enligt mig finns det goda chanser till att Canucks kryper över linan även i denna match, vilket jag förutom statistiken baserar på följande: Kings målvakt Jonathan Quick hade en väldigt jobbig dag senast och utgick i mitten av andra perioden vid ställningen 4-1. Eric Ersberg ersatte Quick och i början av tredje fick även han se sig besegrad då 5-1 letade sig in efter ett slagskott av Pavol Demitra. Kings reducerade till 5-2 men bara några minuter senare var det dags igen när Micke Samuelsson hittade rätt med sitt andra mål i matchen som betydde 6-2. Efter detta bytte Kings målvakt för andra gången och tog ut Ersberg och satte in Quick igen. Detta hjälpte föga då han tre minuter senare fick se det sjunde målet segla in. Jonathan Quicks räddningsprocent efter 5 matcher: 88 % Stabiliteten mellan backar och målvakt är på tok för dålig i Kings och jag tror att Quick, som säkerligen startar nattens match får det jobbigt och släpper några kassar. Los Angeles Kings tränare Terry Murray om samspelet mellan målvakt och backar: Spoiler:
Värt att tillägga är att vi har tre glödheta svenskar vid namn Mikael Samuelsson (7 mål + 2 ass på fem matcher), Daniel Sedin (3 mål + 5 ass på fem matcher) och Henrik Sedin (1 mål + 6 ass på fem matcher) som vill säkra fortsatt spel i NHL-slutspelet så räkna med ett taggat Vancouver i nattens match. Utdrag från nhl.com Spoiler:
Nattens IO-spel från mig blir därför följande: Vancouver Canucks Over 2.5 @ 1.70 5u - WIN Kan finnas högre odds hos andra bookies! |
fint ruden
|
Citat:
|
MLB 26/4
--- Officiellt/gemensant spel: San Francisco Giants (J. Sanchez) - Philadelphia Phillies (R. Halladay) Under 6.5 @ 2.10 3u San Francisco: 8 runs på 5 senaste matcherna = 1.6 per match Philadelphia: 23 runs på 5 senaste matcherna = 4.6 per match Sanchez: 4 runs på 19 innings Halladay: 4 runs på 33 innings Halladay mot San Franciscos svaga offensiv talar för få poäng från hemmalaget. Sanchez har startat säsongen bra, och fortsätter han att imponera talar mycket för att Phillies siffror inte heller blir speciellt höga. --- John & mjmattias IO: San Francisco Giants (J. Sanchez) - Philadelphia Phillies (R. Halladay) Philadelphia Phillies @ 1.70 7.5u (mjmattias) 5u (John) Som sagt usel form på San Franciscos offensiv. Phillies med både bättre pitcher och bättre form offensivt talar för bortaseger. Lite tråkigt odds kanske, men den sitter om allt går som det ska. --- Tennis ATP Rom 27/4 --- Officiellt/gemensamt spel: Viktor Troicki - Thiemo de Bakker Thiemo de Bakker @ 1.60 5u PUSH/FÖRLUST BEROENDE PÅ BOLAG Grym form på Thiemo de Bakker. I Barcelona förra veckan slog han ut både Ferrero och Tsonga innan Söderling blev för svår i semifinalen. Håller han uppe formen ska han klara av Troicki. --- John IO: Thomaz Bellucci - Leonardo Mayer Thomaz Bellucci @ 1.45 5u Thomaz Bellucci + Thiemo De Bakker @ 2.32 2.5u FÖRLUST/SINGEL PÅ BELLUCCI BEROENDE PÅ BOLAG Eftersom jag fick spelet på Thiemo De Bakker voidat räknar jag det som att jag har kört 7.5U på Bellucci som singel i mitt spreadsheet. |
Ryggar allt, ni verkar ju ändå sätta det mesta :moneybag:
|
Uppskattar verkligen denna tråden! Kör på för fan!
|
Citat:
|
Citat:
|
Dagens IO spel från mig blir följande
Baltimore Orioles (K. Millwood) - New York Yankees (Phil Hughes) New York Yankees ML @ 1.57 3u St. Louis Cardinals (C. Carpenter) - Atlanta Braves (D. Lowe) St. Louis Cardinals -1.5 @ 2.18 3u St. Louis Cardinals (C. Carpenter) - Atlanta Braves (D. Lowe) Under 7.5 runs @ 1.91 3u Houston Astros (B. Norris) - Cincinnati Reds (A. Harang) Houston Astros ML @ 1.73 3u Då hoppas vi detta sitter lika fint som tidigare spel för det mesta gjort! :KO: |
Får tack så mycket för Phillies @ Giants under 6,5 inatt!! Vilken rysare men satt som ett smäck! :cheers: :moneybag:
|
Mina IO spel:
MLB - 27/4 - 22.10 NY Mets (J. Santana) - Los Angeles Dodgers (H. Kuroda) (Under/över: 7.0) Under 7.0 @ 1.97 3u NY Mets (J. Santana) - Los Angeles Dodgers (H. Kuroda) NY Mets ML @ 1.70 3u NY Mets - LA Dodgers: 4-0 :moneybag: NY Mets tre senaste: 9 runs LA Dodgers tre senaste: 5 runs Santana i år: 7 runs på 24 innings, 18 hits, 18 strikeouts Kuroda i år: 5 runs på 22 innings, 21 hits, 22 strikeouts Spoiler:
Ryktas att Xzibit12 är med på Mets ML också, känns tryggt! :popcorn: |
Citat:
|
Citat:
Gemensamt/officiellt spel MLB 28/4 21.45 San Francisco Giants (T. Lincecum) - Philadelphia Phillies (C. Hamels) San Francisco Giants ML @ 1.59 5u IO MLB 28/4 21.45 San Francisco Giants (T. Lincecum) - Philadelphia Phillies (C. Hamels) Under 7.0 @ 1.91 3u Senaste 8 för båda lagen: San Francisco: 7-1-0 under 7 runs Philadelphia: 4-3-1 under 7 runs Senaste 8 inbördes möten: 5-3-0 under 7.0 Lincecum: 27.0 innings, 19 hits, 3 earned runs, 32 strikeouts Hamels: 24.2 innings, ...26 hits, 14 earned runs, 26 strikeouts Spoiler:
|
Citat:
4-1 till Giants inför 9e inningen. Lincecum byts ut och Phillies pangar in 3 runs så matchen går till förlängning. Matchen slutar sen 7-6 till Phillies... :no::hurt::thumbdown::idiot::whoco5::rant: |
Ja fyfan, det var tiltslag i skärmen där.
|
Vad ska man säga? Jag råkade spela "fel" och spelade ÖVER i den matchen, vilken flax... :)
|
Normalt att förlusten kommer, ni gör ett bra jobb. Fortsätt så i 100 spel till så kommer jag börja rygga:) måste se att det verkligen är skill bakom framgångarna! Det känns så, men jag har inte bråttom.
|
29/4
Dagens officiella spel från Segertåget San Diego Padres (W. LeBlanc) - Milwaukee Brewers (D. Davis) San Diego ML @ 1.72 3u IO från mjmattias: Toronto Blue Jays (R. Romero) - Oakland Athletics (J. Duchscherer) Oakland ML @ 2.10 3u Los Angeles Dodgers (C. Kershaw) - Pittsburgh Pirates (B. Burres) Över 8 runs @ 1.89 3u |