Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Jakk-No Limit-US Sports+annat (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/2552-jakk-no-limit-us-sports-annat/)

Fangtastic 2010-05-11 02:06

Citat:

Ursprungligen postat av John (Inlägg 38967)
Vad menas med +7 och +3.5?

att laget han spelat på i detta fallet Atlanta har hcp på +7. Så dom får till godo räkna sig dom poängen för att jämna ut de mer då de andra laget e sedd som favoriter.

Atlanta - Orlando

7-0 när matchen börjar då i poängställningen ett litet försprång. Och samma gäller för halvtid. Då har dom +3.5 poäng försprång. Hoppas de hjälpte nåt:)

John 2010-05-11 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Fangtastic (Inlägg 38968)
att laget han spelat på i detta fallet Atlanta har hcp på +7. Så dom får till godo räkna sig dom poängen för att jämna ut de mer då de andra laget e sedd som favoriter.

Atlanta - Orlando

7-0 när matchen börjar då i poängställningen ett litet försprång. Och samma gäller för halvtid. Då har dom +3.5 poäng försprång. Hoppas de hjälpte nåt:)

Säker på det?

Måste ju vara något annat då +7 knappast skulle ge ett sånt odds om det är ett handicap på antal runs?

Abyss 2010-05-11 14:50

Ta bort


Titta på fel match

Grezea 2010-05-11 14:52

Spelet gällde i gårdagens Basket, Atlanta Hawks vs Orlando Magic troligtvis! :)

John 2010-05-11 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 39054)
Spelet gällde i gårdagens Basket, Atlanta Hawks vs Orlando Magic troligtvis! :)

Haha aa nu förstår jag, lite väl insnöad på baseballen för tillfället :rolleyes:

Hur som helst mycket trevlig tråd, ska inte störa mer med mina dumma frågor!

papak 2010-05-11 15:11

Intressant att du valde Atlanta, själv spelade jag Orlando Magic och ganska hårt dessutom. Vilka mer anledningar hade du till att Atlanta skulle vinna eller gick du bara på hur public bettade?

Jakk 2010-05-12 10:31

Today starts with tennis first match is in 30 min

WTA Madrid

Ivanovic over Jankovic 3+ Pinnacle, Betfair 6 units

For smaller bettors game hcp is a great option at pinnacle +3.5 2.06
I would put half on +3.5 and half on win match.


ATP Madrid

Fish over Meltzer 3.4+ @ Betfair 4 units

Jakk 2010-05-12 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 39059)
Intressant att du valde Atlanta, själv spelade jag Orlando Magic och ganska hårt dessutom. Vilka mer anledningar hade du till att Atlanta skulle vinna eller gick du bara på hur public bettade?

Den viktigaste anledningen var som jag skrev i mitt inlagg att oddsen/linan pa Pinnacle sag riktigt bra ut for Atlanta. Jag blev oxa rekomenderad spelet av en bra kalla sa da fick det bli ett tungt spel.....

papak 2010-05-12 10:39

Okej för jag tänkte att årets playoff har varit helt galet där public vunnit hur mycket som helst så linemovements och public% kan man praktiskt taget slänga ut genom fönstret då det inte gäller för i år. Lycka till med resten av dina spel :cheers:

Jakk 2010-05-12 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 39242)
Okej för jag tänkte att årets playoff har varit helt galet där public vunnit hur mycket som helst så linemovements och public% kan man praktiskt taget slänga ut genom fönstret då det inte gäller för i år. Lycka till med resten av dina spel :cheers:

Personligen tycker jag manga gor misstaget att man faster for stor vikt vid statistik eller trender som inte har nog med underlag for att vara fair.
Du namner att "public" har vunnit massor i arets playoff men hur manga matcher har det egentligen varit sa har langt. Inte sarskilt manga....

Manga "*******" fortsatter att betta pa "sina" lag som dom vann pa senast och med tanke pa att Orlnado har "tackt" ratt manga matcher sa var det inte sa konstigt att det kom in mycket pengar pa kassa public books.....

papak 2010-05-12 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av Jakk (Inlägg 39246)
Personligen tycker jag manga gor misstaget att man faster for stor vikt vid statistik eller trender som inte har nog med underlag for att vara fair.
Du namner att "public" har vunnit massor i arets playoff men hur manga matcher har det egentligen varit sa har langt. Inte sarskilt manga....

Manga "*******" fortsatter att betta pa "sina" lag som dom vann pa senast och med tanke pa att Orlnado har "tackt" ratt manga matcher sa var det inte sa konstigt att det kom in mycket pengar pa kassa public books.....

Vad menar du med statistik och trender som inte har nog med underlag?

Har du följt playoffsen och public% i år eller? För det kan man inte tro när du säger att "*******" inte vunnit så många matcher i år. Public har vunnit hur mycket som helst i playoffs eller vad sägs om alla överspel på totalerna som suttit speciellt i West. Jag anpassar mig hellre för vad som funkar i årets playoffs än vad som inte gör det och i årets playoffs så vinner public mer än vad dom gjort tidigare. (Tex överspelet i Cleveland - Boston ca 70% var på över, Lakers mot Jazz i match 4 osv). Dessutom så är inte fade av public en garanti för att gå plus du hamnar runt 50% strecket om du blint följer procent osv.

Du får kalla mitt spel "square" eller vad som helst men så länge det sitter är jag nöjd för faktum är att vem som helst såg att Atlanta redan hade gett upp. När stjärnan i laget säger att han skiter i om fansen kommer till matchen och när det inte ens är fullsatt i playoffs så vet man att laget har gett upp. Lägg till faktum att Orlando spelar den bästa basketen som LAG just nu och att dom är bättre än Atlanta på alla positioner och statistiskt "äger" det laget så vet jag inte varför någon skulle vilja lägga sina pengar på ett lag som gett upp innan matchen ens börjat.

Jakk 2010-05-12 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 39250)
Vad menar du med statistik och trender som inte har nog med underlag?

Har du följt playoffsen och public% i år eller? För det kan man inte tro när du säger att "*******" inte vunnit så många matcher i år. Public har vunnit hur mycket som helst i playoffs eller vad sägs om alla överspel på totalerna som suttit speciellt i West. Jag anpassar mig hellre för vad som funkar i årets playoffs än vad som inte gör det och i årets playoffs så vinner public mer än vad dom gjort tidigare. (Tex överspelet i Cleveland - Boston ca 70% var på över, Lakers mot Jazz i match 4 osv). Dessutom så är inte fade av public en garanti för att gå plus du hamnar runt 50% strecket om du blint följer procent osv.

Du får kalla mitt spel "square" eller vad som helst men så länge det sitter är jag nöjd för faktum är att vem som helst såg att Atlanta redan hade gett upp. När stjärnan i laget säger att han skiter i om fansen kommer till matchen och när det inte ens är fullsatt i playoffs så vet man att laget har gett upp. Lägg till faktum att Orlando spelar den bästa basketen som LAG just nu och att dom är bättre än Atlanta på alla positioner och statistiskt "äger" det laget så vet jag inte varför någon skulle vilja lägga sina pengar på ett lag som gett upp innan matchen ens börjat.


Blev lite missforstand har! ber om ursakt att jag kanske inte utrycker mig pa basta satt. Jag haller helt med att public vunnit som bara den i slutspelet. Jag menar bara att det inte spelats sa manga matcher i slutspelet att man kan dra nagra slutsatser pa det.

Jag haller oxa med om att "public fade" rakt av inte ar ett vinnade recept.

Sen tycker jag inte du behover ta det jag skriver sa personligt. Jag skrev bara varfor jag tyckte Atlanta var "ratt sida". Du haller inte med och det ar ju helt ok. Pa ett forum som detta forsoker vi ju bara hjalpa varandra att vinna....

Finns ju ratt mycket att diskutera pa detta amne och jag kommer nog skriva ett langre inlagg om mina asikter.

papak 2010-05-12 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jakk (Inlägg 39264)
Blev lite missforstand har! ber om ursakt att jag kanske inte utrycker mig pa basta satt. Jag haller helt med att public vunnit som bara den i slutspelet. Jag menar bara att det inte spelats sa manga matcher i slutspelet att man kan dra nagra slutsatser pa det.

Jag haller oxa med om att "public fade" rakt av inte ar ett vinnade recept.

Sen tycker jag inte du behover ta det jag skriver sa personligt. Jag skrev bara varfor jag tyckte Atlanta var "ratt sida". Du haller inte med och det ar ju helt ok. Pa ett forum som detta forsoker vi ju bara hjalpa varandra att vinna....

Finns ju ratt mycket att diskutera pa detta amne och jag kommer nog skriva ett langre inlagg om mina asikter.

Inte spelats så många matcher? Det har hittills spelat 62 matcher i slutspelet och det är ett utmärkt underlag för att dra några slutsatser i årets playoffs. Du kan inte dra slutsatser från förra årets playoffs så varifrån får du ditt underlag om jag får fråga?

Jag har inte tagit något personligt jag skrev bara vad jag tyckte om att spela på Atlanta och vem som helst kunde se att dom skulle lägga sig ner och dö den enda rätt sidan i den matchen var Orlando och hade Orlando förlorat där så skulle man pounda skiten ur dom på hemmaplan i G5. Sen kan du hålla på och kalla ditt spel "sharp" om det är enklare men faktum är att Orlando -anything var det enda rätta vadet i den matchen.

Jakk 2010-05-14 21:45

Today I will have a few baseball plays. I post the first early since it seems like it’s steaming down a bit, especially at Pinnacle

Minnesota +1.5 runs 1.8 @ IBC, Exp 2 units
Minnesota ml 2.6+ 2 units @ various 2 units

I usually likes to go against the Yanks and Pinnacle agrees here so clearly worth medium stake imo.

Jakk 2010-05-14 23:56

Tonights plays

SF Giants -1 1.99 @ Pinnacle 5 units

Tampa Bay/Seattle over 8.5 1.94 @ Matchbook 5 units



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved