![]() |
God morgon!!!
3-3 igår då, eller 3-4 för de som spelade Chicago Bulls ML. Chicago spelade fruktansvärt bra och ledde faktiskt matchen med 2 poäng när det var under minuten kvar, men förlorade till slut med två ynka poäng, 99-101. Så jäkla nära jackpot där, men så här är det. Chicago +10 sitter ju bra. Återkommer till kvällen med mina spel!! Ha en bra dag!!!! |
Spel 11.1
Dagens spel, 7 st:
1.NBA Oklahoma - Memphis: Oklahoma -4.5 2.NBA Philadelphia - NY Knicks: NY Knicks -2.5 3.NBA Portland - Cleveland: över 220.5 p 4.NCAAB East Carolina - Houston: över 125.5 p 5.NCAAB Tennessee - South Carolina: S. Carolina -1.5 6.NCAAB Tulsa - Memphis: Tulsa +3.5 7.NCAAB Creighton - Butler: Creighton -4.5 |
Gårdagens resultat 5-2.
Men ärligt talat borde det ha varit 6-1. NY Knicks leder i slutet men tappar bort allt och förlorar. Det där borde de ha spikat igen. Alla NCAAB spelen går in, plus att Oklahoma vinner över Memphis. Knicks och överspelet på Portland - Cleveland förloras. Återkommer med spelen ikväll!! Ha en fin dag!!!!! |
Riktigt bra jobbat!! Vore kul att se uppdaterad sheet men det lär ju ta sin tid
|
Spel 12.1
Dagens spel, bara 3 st:
1.NBA NY Knicks - Chicago: över 203.5 p 2.NBA San Antonio - LA Lakers: under 210.5 p 3.NCAAB Towson - Delaware: Delaware +11 |
Spel 13.1
0-3 igår då, men sådant måste man också räkna med när man spelar nästan varje dag.
Då kör vi bara vidare och försöker på nytt. Hoppas mitt fredagen den 13:nde var igår och inte idag!!! Dagens spel, 4 st: 1.NCAAB Central Michigan - Toledo: C.Michigan +3.5 2.NCAAB Central Michigan - Toledo: C.Michigan team över 85.5 p 3.NCAAB Pennsylvania - Yale: Yale ML 4.NBA Sacramento - Cleveland: Cleveland -6.5 |
Citat:
|
Spel 14.1
Dagens spel:
1.NCAAB Penn State- Minnesota: Penn State -1.5 2.NCAAB Central Florida - Houston: Houston -2.5 3.NCAAB Illinois State - Wichita State: Illinois State +2.5 4.NCAAB Kansas State - Baylor: K. State -2 5.NCAAB Arkansas - Missouri: över 148 p Återkommer eventuellt med några NBA spel senare!!! |
Inga mer spel idag!!!!!
|
Spel 15.1
3-2 igår då!!!!
Dagens spel, 5 st: 1.NBA Toronto - NY Knicks: över 217 p 2.NCAAB Northwestern - Iowa: under 150.5 p 3.NCAAB La Salle - George Washington: G.Washington +6.5 4.NCAAB Ohio State - Michigan State: M. State +2.5 5.NFL Kansas - Pittsburgh: Pittsburgh +2.5 |
Spel 16.1
Gårdagen 2-2, plus en push i Toronto-NY Knicks matchen.
Om det var någon som fick matchen till 216.5 p så grattis. Var det 217.5 p och uppåt så blev det tyvärr en förlust. Matchen stannar på exakt 217 p, så den var lite sur. Nåja, nya tag idag!!! Dagens spel, 6 st: 1.NCAAB Saint Johns - DePaul: DePaul +9.5 2.NCAAB Xavier - Creighton: över 156.5 p (OBS!!! 20:00) 3.NCAAB North Carolina - Syracuse: Syracuse +14.5 4.NBA LA Clippers - Oklahoma: LA Clippers -8 5.NBA Milwaukee - Philadelphia: över 206.5 p (OBS!!! 21:30) 6.NBA NY Knicks - Atlanta: NY Knicks ML, odds 2.38 (OBS!!! 19:00) |
Spel 17.1
Dagens spel, 4 st:
1.NCAAB Akron - Ohio: Akron -5.5 2.NCAAB Illinois Chicago - Milwaukee: I. Chicago -4.5 3.NCAAB Evansville - Wichita State: över 137.5 p 4.NBA Brooklyn - Toronto: Brooklyn +12 |
Spel 18.1
Dagens spel, 6 st:
1.NBA Charlotte - Portland: Charlotte -4.5 2.NBA Philadelphia - Toronto: över 214.5 p 3.NBA Houston - Milwaukee: över 225.5p 4.NCAAB Drake - Southern Illinois: S. Illinois -2.5 5.NCAAB Alabama - Missouri: över 133.5 p 6.NCAAB Massachusetts - Saint Josephs: under 145.5 p |
Spel 19.1
Tung dag igår, 2-4!!!
Dagens spel, 4 st: 1.NCAAB Dayton - Richmond: Richmond +12.5 2.NCAAB Florida International - Middle Tennessee State: över 127.5 3.NCAAB Brigham Young - Pepperdine: över 159 p 4.NBA NY Knicks - Washington: NY Knicks ML |
Ett till spel idag:
NCAAB Southern Mississippi - North Texas: S. Miss. -2 North Texas har två tunga guards skadade inför denna match, Keith Frazier och Deckie Johnson, plus att North Texas är urusla på bortaplan, 0-6 hittills. Måste prova ett spel på S. Mississippi!!!! |
Spel 20.1
Efter två riktigt skitdagar är det nu dags för en natt med vinster:
Dagens spel, 5 st: 1.NCAAB Wisconsin Green Bay - Youngstown State: under 167 p 2.NCAAB Akron - East Michigan: Akron -4.5 3.NBA Dallas - Utah: Utah -6 4.NBA Dallas - Utah: över 188 p 5.NBA Houston - Golden State: under 240 p |
Spel 21.1
3-2 igår!!!
Dagens spel, 4 st: 1.NBA-dubbel NY Knicks - Phoenix: NY Knicks ML Chicago - Sacramento: Chicago ML 2.NBA Boston - Portland: Boston -8 3.NCAAB Boston College - North Carolina: B. College +17 4.NCAAB UCLA - Arizona: UCLA -6 |
Spel 22.1
Dagens spel:
1.NCAAB Xavier - Georgetown: Xavier -9.5 2.NCAAB Wisconsin Milwaukee - Youngstown: över 146.5 p 3.NCAAB Southern California - Arizona State: S. California -8 4.NBA Orlando - Golden State: Orlando +14 5.NBA Minnesota - Denver: över 220.5 p |
Spel 23.1
Dagens spel, 5 st:
1.NBA-dubbel: Detroit - Sacramento: Detroit ML New Orleans - Cleveland: Cleveland ML 2.Basket-dubbel: Charlotte - Washington: Charlotte ML (NBA) Niagara - Canisius: Canisius ML (NCAAB) 3.NCAAB Niagara - Canisius: över 160 p 4.NCAAB Arkansas - Troy: Troy +3 5.NBA Milwaukee - Houston: över 223 p |
Spel 24.1
Dagens spel:
1.NCAAB West Virginia - Kansas: W.Virginia -3.5 2.NCAAB Notre Dame - Virginia: Notre Dame -1 3.NCAAB Marquette - Villanova: Villanova -5 4.NBA Denver - Utah: under 210.5 p |
Spel 25.1
Dagens spel, 4st:
1.NCAAB South Florida - Connecticut: över 128 p 2.NCAAB South Florida - Connecticut: Connecticut -7 3.NCAAB Richmond - Rhode Island: över 146 p 4.NBA Dallas - NY Knicks: över 201 p |
Spel 26.1
Dagens spel, 4st:
1.NCAAB Florida International - Florida Atlantic: över 135 p 2.NCAAB Marshall - UTSA: UTSA +13.5 3.NBA Utah - LA Lakers: LA Lakers +13 4.NBA Minnesota - Indiana: över 211.5 p |
Spel 27.1
Dagens spel, 3st:
1.NBA Toronto - Milwaukee: Toronto -5 2.NBA Atlanta - Washington: Atlanta -3.5 3.NCAAB Monmouth - Quinnipac: under 159 p |
Jag har så småningom tänkt börja motivera mina spel här också, men orsaken till att jag inte gjort så hittills är att det helt enkelt inte funnits tid.
När man spelar så många spel och varje dag är det svårt att hinna med. Men några små rader om varje spel skall nog funka här i framtiden. Några rader om dagens spel: 1.Toronto - Milwaukee, Tor -5 Krisen är total i Toronto efter 5 raka förluster, så motivationen i Toronto borde vara på topp, så man kommer antagligen att ge allt här. Man är också i stort skadefria. Det är också på hemmaplan som Toronto är som bäst. Toronto: Hemma: 15-8, ATS, hemma: 13-9 Milwaukee: Borta: 8-13, ATS, borta: 7-14 2.Atlanta - Washington, Atl -3.5 Två jämnstarka lag här. Dock tycker jag att Washington kan vara i en s.k "letdown spot" efter den stora vinsten över Boston Celtics senast. Därtill är Atlanta relativt hemmastarka, 13-9 hittills. Man brukar också spela bra mot Eastern Conference lag, 7-3 hittills på de 10 senaste matcherna. Washington är också bara 7-20 ATS på de senaste 27 bortamatcherna. 3.Monmouth -Quinnipac, under 159 p Monmouth Hawks är ett försvarsinriktat lag på hemmaplan, och jag tycker att totalen är aningen lite för hög är. Monmouth har på Ö/U hemma 3-5, och Quinnipac har 2-5 borta på Ö/U. Snittscoren mellan dessa lag ligger på 66.90 för Monmouth och 71.50 på Quinnipac. Därav underspelet. Som sagt, inte mycket till motivering kanske, men det här är vad jag tror jag kommer att hinna med!!! |
Håller med om Toronto, har samma känsla och spelet känns helt ok
Lizzen |
Spel 28.1
Dagens spel, 3st:
1.NCAAB Creighton - DePaul: DePaul +15.5, odds: 1.95 (Unibet) Jag tycker inte att Creighton borde vara så här stor favorit här. Creighton har just tappat sin bästa spelare Mo Watson Jr (knäskada). Resultatet efter det har inte varit bra, förlust 94-102 mot Marquette och utskåpade mot Georgetown 51-71. Watson stod också för 38 procent av Creightons poäng denna säsong. DePaul är i bra form. Som en 12-poängs underdog spelade man sig till övertid mot ett bra Butler, och förlorade med en poäng. DePaul är också mer utvilade än Creighton, DePaul spelade förra lördagen, Creighton hade match i onsdags. Förväntar mig att DePaul kan hänga med här. 2.NCAAB Pittsburgh - Clemson: Pittsburgh +2.5, odds 1.90 (Unibet) Det råder fullt fokus i Pittsburgh, inget snack med media, bara koncentration på matchen mot Clemson. Efter den värsta utskåpningen någonsin i Atlantic Coast Conference mot Louisville i tisdags, 51-106 vill man inte skämma ut sig på nytt. Viktig hemmamatch för Pittsburgh här, eftersom de efter denna match åker på en bortaturné på tre matcher. Pittsburgh är kapabla att vinna denna match, man har vunnit mot bra lag som Maryland, Marquette och Virginia. Pittsburgh har fyra bra seniorer i laget som borde kunna lyfta dem här. Förväntar mig att Jamel Artis och Michael Young tar tag i detta, och leder Pittsburgh till en välbehövlig seger. 3.NBA Phoenix - Denver: Phoenix -2.5, odds 1.90 (Unibet) Phoenix borde vara extremt motiverade för en revansch här, eftersom man förlorat tre raka matcher denna säsong mot Denver. Denver dras också med ett par tunga skador, Nikola Jokic förväntas missa här efter en skada i senaste matchen. Spelar han så kommer han troligtvis inte att vara i närheten av 100 procent. Emmanuel Mudiay förväntas också missa idag pga skada. Dessa två är viktiga poängspelare i Denver. Dessa skador, samt motivationsfaktorn i Phoenix tror jag kommer att vara avgörande här. |
Spel 29.1
Dagens spel:
1.NBA New Orleans - Washington: New Orleans +1.5 3.NBA Chicago - Philadelphia: Philadelphia +6.5 4.NBA San Antonio - Dallas: över 196 p 5.NCAAB Cincinnati - South Florida: S. Florida +25.5 6.Basket-dubbel Cleveland - Oklahoma: Cleveland ML (NBA) Northwesterm - Indiana: Northwestern ML (NCAAB) Återkommer med kommentarer!!! |
Jag har lite här i bakgrunden försökt hitta någon typ av simulator som simulerar fram resultat, och som stöd för min betting. Jag har hittat något som jag tänkte prova nu fram tills NBA säsongen slutar. Detta funkar på alla amerikanska sporter, men tar lite tid att göra eftersom man måste fylla i viss statistik info osv.
Så detta skulle t.ex inte funka på NCAAB, där det är fruktansvärt många matcher, från 20 upp till 100 varje dag. Men NBA tänkte jag prova med iaf för att se ifall det ger något. Man sätter alltså in följande info: Moneyline-odds Spread Snittpoäng för respektive lag: hemma/borta, mot Conference ATS (against the spread) hemma/borta, mot Conference SU (straight up) hemma/borta, mot Conference Totalen Efter detta får man fram ett resultat. Jag har märkt att detta fungerar lite bättre på över/under än ATS. Det behövs ju säkert några hundra matcher innan man ser vart det lutar. Men jag kör ett skilt spreadsheet på detta tills NBA säsongen är över. Jag spelar också detta själv här framöver, för lite mindre summor. Så för att sammanfatta kommer jag alltså att köra detta på alla matcher och på över/under marknaden. Jag har skapat ett nytt spreadsheet för detta. Följ gärna om ni vill!! På de NBA-matcher jag körde simulation på igår blev det följande resultat: Toronto - Orlando: 112 - 101 (över 210) RÄTT Indiana - Houston: 111 - 108 (under 228.5) RÄTT New Orleans - Washington: 110 - 105 (under 220.5) RÄTT Chicago - Philadelphia: 106 - 100 (över 204.5) RÄTT San Antonio - Dallas: 107 - 93 (över 196) RÄTT Portland - Golden State: 105 - 113 (under 225.5) RÄTT Dvs alla matcher som jag gjorde detta på igår slog in, så det verkar ju lovande. Resultaten ovan är alltså det resultat som simulatorn gav. Men som sagt, vi vet efter några hundra matcher. |
Vad heter programvaran du kör med? Hur väljer du ut vilka matcher som skall simuleras?
|
Citat:
Det kallas för ZMD Technologies och SportsPick Simulator. Jag tänkte köra på alla NBA matcher, anledningen till att jag inte körde alla igår var att vissa redan startat då jag gjorde detta. Naturligtvis kan man om man vill köra på matchups och lag som är relativt skadefria osv, men jag tänkte köra på alla här framöver. Jag ger också ut mina vanliga spel parallellt med detta lilla "projekt". Återkommer om en stund med spelen!!!! |
Spel 30.1
Dagens spel:
1.NBA Minnesota - Orlando: Orlando +9.5 2.NBA Boston - Detroit: under 214.5 p 3.NCAAB South Alabama - Georgia State: över 143.5 p 4.NCAAB Oklahoma - Oklahoma State: O. State -1.5 Dagens NBA-simulation: Phoenix - Memphis: 104 - 107 (över 208.5) Miami - Brooklyn: 115 - 102 (under 217.5) Philadelphia - Sacramento: 104 - 102 (över 205.5) Boston - Detroit: 109 - 102 (under 214.5) Minnesota - Orlando: 108 - 102 (under 210.5) Dallas - Cleveland: 103 - 102 (under 207.5) Som ni ser så får man ganska nära den egentliga totalen när man simulerar. Man får väl hoppas att man är på rätt sida oftare än man inte är det!!! |
Spel 31.1
För intresserade har jag nu äntligen uppdaterat mitt spreadsheet, men tusan vilken tid det tog. Jag har det nya NBA-projektet synligt här, men klicka på min profil så hittar ni det ursprungliga.
3-1 igår med de vanliga spelen, 4-2 med NBA-simulatorn. Dagens spel: 1.NBA Toronto - New Orleans: Toronto -7.5 Toronto-spelarna borde vara väldigt motiverade för dagens match, efter övertidsförlusten mot Orlando 113-114 i söndags. Toronto är 10-2-1 på de senaste 13 mot New Orleans. New Orleans har varit ganska ojämna, 3-7 ATS på de senaste bortamatcherna, Raptors har 9-4 på de senaste 13 hemmamatcherna. Torontos All-Star shooting guard DeMar DeRozan gjorde comeback förra matchen efter en skada, och jag förväntar mig att han är ännu bättre idag , och leder Toronto till en bekväm seger. DeRozan gjorde 22 poäng i senaste matchen. 2.NBA Washington - NY Knicks: NY Knicks +8 Washington är stora favoriter här, och skall också vara det. Wizards har 9 raka ATS vinster, och vunnit 8 straight up. Här kan jag tycka att Washington får lite väl mycket respekt. 8 poäng är mycket, Wizards brukar vinna men oftast inte med så mycket. Knicks har börjat spela bättre på sistone, och varit inblandade i många tighta matcher. Det förväntar jag mig här också. De senaste 8 matcherna som Knicks spelat har de inte förlorat med mera än 8 poäng. Efter svackan som Knicks var i måste man ju verkligen börja vinna om man skall ha chans på slutspel. 3.NCAAB Rutgers - Iowa: Rutgers +2 Jag tycker mig se lite värde på Rutgers här mot Iowa. Nyckeln här ligger i Iowas bortafacit. Iowa 1-7 totalt och 0-4 i Big Ten. De senaste två bortamatcherna har det slutat med två förluster, 54-89 mot Northwestern och 64-76 mot Illinois. Deras bästa spelare Peter Jok är också osäker inför dagens match. Rutgers spelade också en tight match mot Iowa tidigare denna säsong, och ledde med 9 poäng med 5 minuter kvar. Iowa gör i snitt 80.6 poäng per match, men endast 69.4 poäng i snitt på bortaplan. I snitt släpper de till 82.4 poäng. Iowa har bara 8-20-1 ATS på de senaste 29 matcherna och 4-13 ATS i Big Ten. Rutgers har 4-1-1 på de senaste 6 hemmamatcherna. NBA-simulation: Toronto - New Orleans: 110 - 100 (under 215.5) Washington - NY Knicks: 114 - 102 (under 217.5) Houston - Sacramento: 112 - 104 (under 225.5) San Antonio - Oklahoma: 111 - 97 (under 210.5) Portland - Charlotte: 109 - 104 (under 214.5) LA Lakers - Denver: 110 - 109 (under 226.5) |
Citat:
Ska det vara San Antonio-Oklahoma? |
Citat:
Tackar!!!!!!!! |
Spel 1.2
Tja, gårdagens tre spel vill jag helst glömma. Kan väl bara säga att jag blev utskåpad, inte en susning på nåt spel. Riktigt tungt. Enda trösten är väl att NBA-simulatorn var halvhyfsad i går. 0-3 samt 4-2 med simulatorn.
Dags för revansch idag!? Dagens spel: 1.NCAAB Saint Louis -George Mason: G.Mason -5.5 2.NCAAB North Carolina State - Syracuse: N.Carolina -1.5 3.NCAAB North Carolina State - Syracuse: över 154.5 p 4.NCAAB Drake - Wichita State: över 150.5 p 5.NBA Phoenix - LA Clippers: över 220 p 6.NBA Denver - Memphis: över 215 p NBA-simulation: Cleveland - Minnesota: 110 - 104 (över 212.5) Orlando - Indiana: 105 - 107 (under 212.5) Miami - Atlanta: 103 - 102 (över 204.5) Dallas - Philadelphia: 108 - 96 (under 204.5) Phoenix - LA Clippers: 109 - 114 (över 220) Utah - Milwaukee: 107 - 94 (över 198.5) Brooklyn - NY Knicks: 108 - 113 (under 223.5) Detroit - New Orleans: 112 - 101 (över 211.5) Boston - Toronto: 112 - 111 (över 216) Denver - Memphis: 110 - 107 (över 215) Oklahoma - Chicago: 105 - 104 (över 206.5) Golden State - Charlotte: 122 - 97 (under 224) |
God morgon!!!
3-3 inatt då med picksen, och 8-4 med NBA-simulatorn så 11-7 totalt. Jag har börjat titta på mina spel, och kommit fram till att det är på totalerna jag främst skall spela på här framöver. Jag tycker mig ha bättre koll på främst baskettotaler än t.ex i Amerikansk fotboll. Nog kommer det säkert ATS och Moneyline också men jag kommer att satsa mycket på totaler. Jag kommer nu här idag också att starta upp en ny spelform. Jag har börjat prenumerera på fotbollspicks (hela världen), får ett spel per dag på över/under marknaden. Kommer alltså en trippel med över 1.5 mål på alla matcher. Så fast jag främst lirar amerikanskt lägger jag till detta. Det är bara ett spel per dag. Lägger till ett spreadsheet för detta. Oddsen på tripplarna varierar väl då från ca 1.80 och upp till över 3.00. Lägger ut dagens direkt här: Fotbollstrippel 2.2 2017, över 1.5 mål: 1.England - Championship Kl 20:45 Huddersfield - Brighton, över 1.5 mål Odds: 1.51 2.Spanien - Copa del Rey Kl 21:00 Celta Vigo - Alaves, över 1.5 mål Odds: 1.45 3.Portugal - Primeira Liga Kl 22:00 Rio Ave - Braga, över 1.5 mål Odds: 1.37 Totalt odds just nu: 3.00 (Unibet) |
Spel 2.2
Dagens spel, 5st:
1.NCAAB Murray State - Belmont: över 156 Odds: 1.92 (Unibet) Dessa två lag spelar på en hög pace, och nyckeln ligger i threepoint shooting och free-throws. Murray State snittar 9 trepoängare per match, sätter 73.28 % av frikasten. Belmont snittar 10.5 trepoängare och sätter 76.83 % av frikasten. Snittpoängen ligger på 80.29 för Murray State, och 81.86 för Belmont. Det är också 6-1 på över de senaste 7 matcherna mellan dessa. De senaste två matcherna har båda lagen kommit upp i över 90 poäng. Därav överspelet!! 2. och 3. NBA San Antonio - Philadelphia: under 212.5 (1.91, Unibet) + S.Antonio -15 (1.93, Unibet Här förväntar jag mig ett fokuserat San Antonio mot ett Philadelphia i ett väldigt tufft läge. Jag har väldigt svårt att se 76ers hänga med här. Detta är 76ers 4:de match på 5 dagar, så lita på att det bränner i benen. Philadelphia dras också med enorma skadeproblem, Joel Embild, Ben Simmons och Robert Covington förväntas alla missa denna match. San Antonio har i två av tre senaste haft ledningen i halvtid med 10+ poäng och förlorat mot Dallas och New Orleans. Jag förväntar mig ett stabilt Spurs från början till slut. Därav Spurs -15. San Antonio får säkert 100+ poäng i denna match, men har svårt att se Philadelphia komma upp i sådana siffror idag pga läget. Därav underspelet. 4. och 5.NBA Washington - LA Lakers: LA Lakers +11 (1.92, Unibet) + över 218.5 (1.92, Unibet) Svårt att betta emot Wizards just nu. De har 10 raka ATS vinster nu, och är 22-9 sedan 1 december. Men Wizards har bara varit 10+ favorit två gånger under denna tid. Tittar vi på Lakers denna säsong så har det varit "hit or miss", men det börjar ljusna lite. Lakers har 4-1 ATS de senaste 5 matcherna. De vann också 120-116 senast mot Nuggets, där de satte 52.8 % av skotten. Får de till något liknande idag skall det finnas stora chanser för Lakers att klara att förlora med mindre än 11 poäng. Goda chanser här också för en highscoring match. NBA-simulation 2.2 Washington - LA Lakers: 113 - 108 (över 218.5) Houston - Atlanta: 115 - 110 (push exakt på 225, spelar ej) San Antonio - Philadelphia: 113 - 94 (under 212.5) LA Clippers - Golden State: 106 - 114 (under 227) |
Citat:
|
Citat:
|
Spel 3.2
Spelen idag kommer att läggas till i detta inlägg. Skriver när jag är klar för idag. Några saker innan dagens spel:
1.NBA-simulatorn Tänkte nämna några saker här. Egentligen kan jag inte rekommendera någon att spela blint efter denna simulator. Alla får förstås göra som de vill, men mitt huvudsyfte här är att testa dess slagkraftighet och använda den som stöd till den övriga handicappingen. Fastän resultaten verkar lovande så är detta endast enligt uppdaterad statistik, inga mänskliga faktorer är involverade överhuvudtaget. Så när jag väljer ut mina dagens spel kan det hända att jag går emot simulatorn också så klart. Mycket annat skall också stämma. T.ex igår med Spurs - 76ers i NBA. Simulatorn sa att Spurs skulle vinna med ca 18 poäng och totalen skulle gå under. Det var inte endast därför jag spelade så utan också pga faktorer som jag nämnde i gårdagens inlägg. Simulatorn kommer jag nog att använda mig av här framöver, och tror att den kommer att vara till hjälp. 2.Fotbollstripplar (prenumeration) Som jag skrev igår så prenumererar jag på fotbollstripplar från och med nu. Orsaken till att jag inte motiverar spelen här är att tjänsten ej kommenterar dessa spel heller, så jag ryggar dem blint. Dålig start igår dock, men detta måste också ses långsiktigt. Lite bättre dag igår, 4-1 med dagens spel, NBA simulatorn 2-1, och fotbollstrippeln förlorade. Dagens spel: Fotbollstrippel 3.2, ö 1.5 mål 1.England - Championship Wigan - Sheffield Wednesday, ö 1.5 mål Kl 20:45, odds 1.44 2.Belgien - Jupiler League Lokeren - Anderlecht, ö 1.5 mål Kl 20:30, odds 1.27 3.Tyskland - Bundesliga Hamburger - Bayern Leverkusen, ö 1.5 mål Kl 20:30 odds: 1.31 Totalt odds: 2.40 (Unibet) Dagens spel(amerika): 1.NCAAB Davidson - Rhode Island: Rhode Island ML odds: 2.10 (Unibet) Säsongen för dessa två lag började hoppfullt, men ingen av dessa har riktigt nått upp till förväntningarna. Rhode Island startade som rankad top 25. Man vann en stor match mot Cincinnati i november, man har förlorat tighta bortamatcher mot Valparaiso, Providence och Houston. Man har också förlorat Conference matcher mot Dayton, LaSalle och Richmond. Alla dessa förluster utom den mot LaSalle är "okej" förluster. Rhode Island har fortfarande möjlighet på en NCAA Tournament plats, men då krävs det vinster. Davidsons resultat har varit liknande. Förluster mot Clemson, North Carolina samt Kansas. Den värsta katastrofförlusten kom mot ett uruselt Fordham på hemmaplan. Ska jag välja sida här så går jag med det enligt mej mycket bättre laget, Rhode Island. De har också någonting att spela för så motivationen borde vara hög. Linan ligger på +2.5 för Rhode Island, men jag tror dock att de vinner denna match straight up. Det här är ganska jämna lag, men Rhode Island har spelat tight och bättre mot sina bättre motståndare än Davidson. Oddset 1.84 på +2.5 för Rhode Island smakar inte riktigt, så därför kör jag på Rhode Island ML istället till oddset 2.10. 2.NBA Portland - Dallas: över 205.5 p odds: 1.91 (Unibet) Jag tycker att linan här på 205.5 är alltför låg. Orsaken till detta tror jag ligger i att Mavericks denna säsong varit ett bra underspel. Jag ser dock värde i överspelet här, eftersom Mavs lowscoring matcher mycket berott på att man haft mycket skadeproblem. Men vartefter Mavs blivit friskare har också poängen börjat trilla in. Mavericks är också heta just nu. Man har gjort 103 poäng eller mer i 6 av de senaste 7 matcherna. Portland å sin sida har snittat 114 poäng på de senaste 5 matcherna. Portland har också släppt till 109 poäng eller mer i 5 av de senaste 7 hemmamatcherna. Mavericks släpper till 103 poäng i snitt på bortaplan. Med ett utvilat Portland som får diktera och bestämma farten hemma och med ett hett Mavs som allt eftersom börjat göra mer poäng tror jag vi får se en highscoring match inatt. Det var alla matcher idag!!!! Återkommer ännu ikväll med NBA-simuleringen!!!! |