Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   muRum överlistar Pinnacle via Esport (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/3259-murum-oeverlistar-pinnacle-via-esport/)

muRum 2011-07-09 12:55

Ja verkligen det var så förnedrande att se européerna spela igår. Usch!

Nya spel i sheeten och motiveringen kommer snart!

muRum 2011-07-09 13:22

PumA - Squirtle

PumA hade en väldigt lätt match igår mot Ret. Ret spelade fruktansvärt dåligt och de här två spelarna ska vara mycket jämnare än vad oddset säger. Jag tycker det är ett riktigt bjudodds.

July - Moon

July är inte den bästa i ZvZ men Moon är inte heller den som är den mest erfarna här. Jag tror att July kan ge honom en större match än vad man kan tro här.

Darkforce - Sen -1.5

Sen bevisade igår att han är top 3 i ZvZ han ska vinna den här matchen utan några större problem. Darkforce är en spelare som vill ha långa macro games vilket ZvZ inte innehåller och Sen ska verkligen dominera den här matchserien

MC -1.5 - SeleCT

Här är det stor klassskillnad bara det är som att se Svenska Herrlandslaget mot Svenska Damlandslaget i fotboll.

För odds och mer info kolla sheet

daders 2011-07-09 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 129897)
PumA - Squirtle

PumA hade en väldigt lätt match igår mot Ret. Ret spelade fruktansvärt dåligt och de här två spelarna ska vara mycket jämnare än vad oddset säger. Jag tycker det är ett riktigt bjudodds.

July - Moon

July är inte den bästa i ZvZ men Moon är inte heller den som är den mest erfarna här. Jag tror att July kan ge honom en större match än vad man kan tro här.

Darkforce - Sen -1.5

Sen bevisade igår att han är top 3 i ZvZ han ska vinna den här matchen utan några större problem. Darkforce är en spelare som vill ha långa macro games vilket ZvZ inte innehåller och Sen ska verkligen dominera den här matchserien

MC -1.5 - SeleCT

Här är det stor klassskillnad bara det är som att se Svenska Herrlandslaget mot Svenska Damlandslaget i fotboll.

För odds och mer info kolla sheet

Jag gillar oxå oddsen på Squirtle och July. Är med på dom två. Övriga två matcher har jag inte spelat ännu.

Är det fortsatt bo3? (antar att det är det, men vet du säkert?)

muRum 2011-07-09 20:20

Ja det är bo3

daders 2011-07-09 20:57

Satans tilt att inte Squirtle vinner tredje matchen efter den DT-öppningen. Usch.

kropotkin 2011-07-09 21:01

Men game 3, fan vad det svängde! Squirtle vinner, nej Puma, nej Squirtle, Puma...!

maddmax 2011-07-09 23:41

Sen forlorade andra, enda spelet jag ryggade. Tyvarr.

muRum 2011-07-10 12:35

Mc -1.5 spelas med 6units det är en bo7 vet inte om de fortfarande tror att det är bo3.

Bokför den i sheet när jag får tag på en dator.

Ja det var synd att du bara ryggade den och ett jävla skit att squirtle torskade! Jag ska se matcherna ikväll för jag missade gårdagens matcher för att jag inte
Hade tillgång till dator!

Vad gjorde sen då? Hur kan han torska en match mot Darkforce jag fattar inte!

daders 2011-07-10 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 129977)
Mc -1.5 spelas med 6units det är en bo7 vet inte om de fortfarande tror att det är bo3.

Bokför den i sheet när jag får tag på en dator.

Ja det var synd att du bara ryggade den och ett jävla skit att squirtle torskade! Jag ska se matcherna ikväll för jag missade gårdagens matcher för att jag inte
Hade tillgång till dator!

Vad gjorde sen då? Hur kan han torska en match mot Darkforce jag fattar inte!

Var några lyckade banelingträffar som gav Darkforce sin seger. I tredje matchen borde han nästan vunnit med. Kom med en stark roachtimingattack som Sen på ngt vis lyckades försvara.

muRum 2011-07-10 14:35

Okej jag var vääldigt förvånad att inte sen hade den 2-0 men okej då vet jag ska se alla matcher ikväll!

maddmax 2011-07-10 14:44

Sen sag dock betydligt battre ut mot Mc och borde egentligen avgjort (borde vunnit forsta och sedan avgjort i fjarde). Spelade fantastiskt bra men Mc unitcontroll i macrot blev hans overman. Har spelat Sen till over dubbla pengarna och Mc (ML) till precis under 1.70. Jag hoppas forstas att du vinner handikappet. Lycka till!

muRum 2011-07-10 16:15

Jag tror att MC är bättre på att snabbt förstå vad som gick fel i fall han förlorare en match och därför kommer han inte att torska mer en 2 matcher i en BO7 därför spelade jag handikappet. Dock så har det slashats rejält nu. Nere på 2.23 från 2.51.

Juli har haft dålig ZvZ så jag hoppas att oddset kan öka någonting mer på Sen.. Ni som såg Moon vs Juli hur var den matchen?

muRum 2011-07-10 16:25

GSL får stå orört med dessa odds som ligger ute just nu. Ifall Tassadar ökar till 1.80+ så blir det spel på honom men medan man kollade upp lite saker om spelarna så sjönk hans odds från 1.85 till 1.76 så vi får se om Leenock blir spelad så pinnen ökar på Tassadar.

Den andra matchen får för min del stå orörd.

daders 2011-07-10 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 129993)
Jag tror att MC är bättre på att snabbt förstå vad som gick fel i fall han förlorare en match och därför kommer han inte att torska mer en 2 matcher i en BO7 därför spelade jag handikappet. Dock så har det slashats rejält nu. Nere på 2.23 från 2.51.

Juli har haft dålig ZvZ så jag hoppas att oddset kan öka någonting mer på Sen.. Ni som såg Moon vs Juli hur var den matchen?

July spelade bra mot Moon. Två roachtimings som Moon var för greedy mot.

Men håller Sen som bättre än både July och Moon i ZvZ, så 2 ggr eller bättre gillar jag där.

muRum 2011-07-10 16:29

Okej ja då var det precis som jag anade. Jag hoppas att Sen ska kunna öka lite till då Juli har minskat rejält sedan jag kollade in oddsen sist.

Sen har ju mycket mer kontroll och säkerhet när det gäller ZvZ än vad Juli har.

muRum 2011-07-10 16:50

2 nya spel i sheeten

Tassadar vs Leenock

Leenock som har slappat sig igenom alla sina matcher hittils i Code A medan Tassadar har övertygat sig igenom Code A. Här får vi oddset 1.80+ vilket spelas direkt med 4u.

Puzzle vs Happy

Puzzle har verkligen växt genom tiden mars -> juli.. I RO32 slog han ut ST mästaren MMA och han daskade till YoDa i teamleague i en av karta. Han ska nog sänkas lite innan oddsen blir korrekta. Han gick upp till 2.0 nyss och ökar han mer så spelas det också mer på honom. Några units till får han ju mer han ökar.

maddmax 2011-07-10 17:30

Bara ett tips muRum, istallet for att ratta som PUSH i sheetet kan du satta VOID (om du klickar pa spelet). Det gor att spelen du voidat inte raknas in i din statistik (ROI o s v) vilket annars kommer bli fel.

Lycka till med Puzzle och Tassadar.

muRum 2011-07-10 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 130003)
Bara ett tips muRum, istallet for att ratta som PUSH i sheetet kan du satta VOID (om du klickar pa spelet). Det gor att spelen du voidat inte raknas in i din statistik (ROI o s v) vilket annars kommer bli fel.

Lycka till med Puzzle och Tassadar.

Aaah.. Tack så mycket jag funderade på hur man skulle göra för jag såg ju att de räknades med i ROI och som antal spel. Jag funderade på att göra ett nytt sheet och kopiera in alla spel men då skulle ju sheetet sakna lite trovärdighet. Så dumt när jag la in spelet via telefonen då blev det massa olika spel för att sidan inte uppdaterades samt att det är så lätt att snubbla på tangenter!

KP 2011-07-10 20:52

muRum du behöver inte låsa dina spel när du lägger in genom mobilen. Om man för musen över oddset går det att se vid vilken tid spelet lades in. Inlagt spel före spelstopp = få tyst på de som kan tänka sig att misstro dig.

Lycka till med ditt projekt och annorlunda spelform:)

muRum 2011-07-10 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 130018)
muRum du behöver inte låsa dina spel när du lägger in genom mobilen. Om man för musen över oddset går det att se vid vilken tid spelet lades in. Inlagt spel före spelstopp = få tyst på de som kan tänka sig att misstro dig.

Lycka till med ditt projekt och annorlunda spelform:)

Jo jag har sett att man kan se när spelet är inlagt det kanske är lika bra att ge fan i att låsa spelen när man spelar från mobilen. Låter som en smart tanke ;)

Tack för de tipset och tack för bekräftelsen att man kan se när spelet är inlagt så det inte var en trött muRum som råkade se en tid som egentligen inte stod där haha.!

muRum 2011-07-10 21:40

För er som är intresserade så är bronsmatcherna igång just nu.

www.nasl.tv

1-0 July efter första kartan väldigt avslappnad match och försiktigt spelat sedan klantade Sen till det när han visade sig lite dumt och hade inte tillräckligt med banelings redo.

maddmax 2011-07-10 22:43

Woop woop. Sen knep tredjeplatsen och mitt forsta egna esports-bet gick in! :)

Nu hejjar vi fram Mc.

muRum 2011-07-10 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 130033)
Woop woop. Sen knep tredjeplatsen och mitt forsta egna esports-bet gick in! :)

Nu hejjar vi fram Mc.

Ja du ser visst är det en "lätt" sport? : ) Grattis btw.

Det svåraste är att veta hur oddsen ska röra sig eftersom oddsen varierar väldigt mycket utifrån vart pengarna sätts då det är en så liten marknad. Ofta går oddsen uppe eller ner bara för att folk spelar på det även om de inte borde :)

Jag hade gärna spelat Sen också men kunde endast få oddset 1.98 så sket i det. Om jag bara kunde veta min Client ID i skallen så hade jag fått 2.42 på Sen....

HEJAHEJAHEJA MC! Som dubbel GSL mästare har han nog balls of steel i ett sånt här läge i jämförelse med PumA

muRum 2011-07-11 00:40

MC blir ju krossad vad är det som händer???

PumA är nya stjärnan?

Redan efter fyra matcher är mitt HCP spel ute, vad sne man kan vara.

kropotkin 2011-07-11 00:43

Puma har fantastisk multitasking och verkar ha förberett sig ordentligt.

muRum 2011-07-11 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av kropotkin (Inlägg 130059)
Puma har fantastisk multitasking och verkar ha förberett sig ordentligt.

Ja det är helt sjukt! Fysatan var Puma spelar bra.

Förstår dock inte hur MC lyckades vinna den där fighten med bara archons och stalkers i princip. När Puma träffade emp på alla archons också, det går över mitt vetande haha. Spännande sista matcher nu!

muRum 2011-07-11 12:41

Tassadar satt då är det bara att invänta nästa match.

muRum 2011-07-11 13:34

2-0 och +7,19u

En bra dag :)

muRum 2011-07-11 14:40

Nya spel i sheeten de som är intresserade kan ju kolla in de :)

2011-07-12 11:10GSLTOP vs Losira 2 FT 6 1.877

2011-07-12 11:10GSLGenius vs CoCa 1 FT 4 2.500

2011-07-12 11:10GSLTester/Trickster vs Clide 2 FT 5 1.926

Spelstopp morgondagen ~11:10

KP 2011-07-11 15:20

För en oinsatt så vill man gärna höra motiveringen till TOP vs Losira och varför du spelar 6u på dom.

muRum 2011-07-11 16:52

Jag tycker att LosirA ska vara favoriten i den matchen och är helt oförstådd varför han går upp som han gör. Visserligen är hans sämsta match up ZvT men han spelade mycket bättre i gruppspelet i jämförelse med TOP.

Den som inte har spelat på LosirA än bör göra det. Kanske var jag lite för stark i insatsen men jag tyckte att det första oddset var ett bra odds på honom.

TOP är ju en bra spelare självklart men han glänste inte som Losira i gruppspelet.

muRum 2011-07-12 15:05

1-2 idag men LosirA som spelades för tidigt igår innan den ökade i odds var den enda som vann.

Dåligt spel av Clide i den avgörande matchen ledde till förlust på den matchen. Han hade den matchen stenhårt. Med 3 baser mer än motståndaren och en bank på 3000-1000 och maxad armé mot 180supplies och torskar för att han wastear så mycket tid på nukes och failade varenda nuke. USCH!

muRum 2011-07-12 15:07

Huk spelas hårt med 7units till odds 2.43. Det är en matchup som helt klart ska vara mycket jämnare och HuK har vunnit mot MC förut två gånger så det ska verkligen inte stå i oddsen som det gör just nu.

daders 2011-07-12 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 130217)
1-2 idag men LosirA som spelades för tidigt igår innan den ökade i odds var den enda som vann.

Dåligt spel av Clide i den avgörande matchen ledde till förlust på den matchen. Han hade den matchen stenhårt. Med 3 baser mer än motståndaren och en bank på 3000-1000 och maxad armé mot 180supplies och torskar för att han wastear så mycket tid på nukes och failade varenda nuke. USCH!

Han skulle försökt sätta lite mer EMP på HT istället för nuces. Stormsen var olidliga. Synd, när han hade matchen helt klart.

muRum 2011-07-12 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av daders (Inlägg 130256)
Han skulle försökt sätta lite mer EMP på HT istället för nuces. Stormsen var olidliga. Synd, när han hade matchen helt klart.

Precis jag förstår verkligen inte meningen med nukes. I varje match jag har sett folk verkligen satsa på nukes så har de torskat hur stort övertag som helst innan de börjar satsa allting på nukes. EMP är så mycket bättre mot HT's

muRum 2011-07-12 23:15

FXO - fOu 1.282

FXO kommer att sluta i GSTL med nollpoäng det är stor skillnad mellan lagen.

ZeNEX - Startale 2.490

ZeNEX har imponerat på mig starkt och de har spelat väldigt bra i individuella matcher lika så i GSTL förutom mot IM då de hade stora problem med YoDa men det ska nog inte vara stora problem mot Startale. Det ska vara närmare 50/50.

muRum 2011-07-13 00:18

SlayerS - TSL 2.060

TSL kommer att starta med en starkare spelare i första matchen och nästan gratis få 1-0 och sedan har man imponerat mer än vad SlayerS har gjort i GSTL. TSL_PumA vann precis NASL Season 1 och slog där ut MC/July flera stora namn och är verkligen en upcoming star.. Spelas med 6u.

muRum 2011-07-13 14:34

Zenex sätter jag in mer pengar på nu då oddset fortsätter stia och man starta med 1-0 vinst i princip i med den spelaren man startar upp med. Byun som precis slog ut NaDa med 2-0 i ro16 mot en okänd spelare som aldrig har spelat en match i GSL.

2.770 på ZeNEX spelas med 8u för den som inte har lagt in en krona på den matchen ännu.

Samma ska i gamet här under mer kronor på det här spelet.

TSL sätter man in 7u på till oddset 2,226 för den som inte har satt in en krona

Grnvit 2011-07-14 15:41

Tackar tackar för TSL!

muRum 2011-07-15 00:34

Vi lever för att hjälpa varandra ;)