![]() |
Jag har missbedömt Linköping, bland annat när jag spelade över i deras senaste match. Med Särkijärvi spelar de mer defensivt än tidigare, och utan Hlinka och Hlavac gör de heller inte lika många mål. Lägg därtill att Södertäljes tre av fyra matcher gått under 5,5 så har vi ett mycket bra spel. Oddset lär sjunka, så passa på nu. :) |
Mm håller med dig om att lhc inte alls spelar lika offensivt längre och att man i senaste matchen mot modo inte riktigt höll den klass man visat upp tidigare säsonger. Det känns också som saknar lite av en spelidé för att skapa chanser, vilket har visat sig genom att de blir "mest" slumpmål.
Kan mycket väl vara så att dom som många andra lag inte kommit igång ännu, men man kan ju inte gå och vänta på att 10-15omgångar har spelats för att se hur alla lagen ligger till:) |
Citat:
|
|
Av Södertäljes fem matcher den här säsongen har fyra gått under 5,5. Brynäs har dock bara spelat en match som gått under 5,5. Men jag tycker de spelar ungefär samma defensiva spel som förra säsongen, och då släppte man till exempel in minst mål av alla lag. Jacob Markström var såklart en av anledningarna till det. Men jag vill få det till att det är lite av en slump att tre av fyra matcher som Brynäs spelat har gått över 5,5. Jag är helt övertygad att de flesta av Brynäs matcher den här säsongen kommer gå under 5,5 mål. Så det så!
HV är såklart sjukt revanschsugna efter att bara ha plockat fyra poäng på fyra matcher. Man spelar normalt sett bättre mot skickligare lag som "bjuder upp till dans". Dessutom är fyra av Frölundas ordinarie backar skadade. Dessa är Ville Mäntymaa, Henrik Tömmernes, Christian Bäckman och Mikko Mäenpää. Per-Johan Axelsson är avstängd, men Andreas Karlsson gör comeback. HV får tillbaka Teemu Laine och Nichlas Torp, men frågetecken för André Petersson. Mikko Luoma och Per Ledin är skadade. Förhoppningsvis vågar Janne Karlsson ändra i kedjorna och sätta in Laine i andrakedjan (som hittills varit bedrövligt dålig) tillsammans med Bremberg och Beech. Men oavsett om han gör det eller inte tror jag starkt på seger för HV med ett par måls marginal. |
Ett spel till!
|
:skamsen:
|
Jag tycker det är märkligt att man får nästan fyra gånger pengarna på vinst för serieledarna. Linköping är visserligen bara en poäng efter i tabellen, men jag har sett alla Linköpings matcher förutom en, och precis som jag varit inne på tidigare tycker jag inte att de spelar så bra som man kan tro om man enbart tittar på resultaten. Norrena har spelat grymt bra hittills, men jag tror Luleås skarpskyttar får hål på finländarn. :D
Det här är två lag som har svårt att göra mål. Både Frölunda och Södertälje snittar två gjorda mål per match. Då ska vi komma ihåg att Södertälje gjorde fem mål mot AIK. Det återstår att se vilka målvakter som startar. Jag tror att Joakim Lundström och Pontus Sjögren får förtroendet, och båda två gjorde mycket bra insatser senast.
Trots bra spel och många fina chanser kunde inte HV ta tre poäng mot Frölunda senast. Det blev istället vinst efter straffar. Jag tror HV är extra motiverade att ta tre poäng idag just för att få slut på snacket om att de inte ännu har vunnit efter ordinarie tid. Teemu Laine och Nichlas Torp har fått en match i benen och kommer med största sannolikhet spela bättre idag än i torsdags. Timrå saknar fortfarande Daniel Corso som vann den interna poängligan förra säsongen. Om HV lyckas spela likadant som i torsdags med den skillnaden att de är lite mer effektiva i avsluten kommer de vinna med ett par måls marginal. Jag tror de lyckas.
Tre av lagens fem möten under grundserien förra säsongen slutade över 5,5 mål. HV har den här säsongen ännu inte visat upp det grymma offensiva spel som tog dem till guldet förra säsongen, men det dröjer inte länge innan vi får se det igen, var så säkra. Av Timrås fem matcher den här säsongen har tre slutat över 5,5. Det här är ett överodds och jag slänger in två units. |
|
Det har gått spikrakt nedåt sen grundserien startade. Jag borde nog försöka lägga lite färre spel och inte mata ut 4-5 spel per omgång.
|
Jag tror på att förra säsongens finallag rycker upp sig idag.
|
+2.13 units idag. Skönt med plus men jag är knappast nöjd.
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Nya spel på morgondagens matcher.
|
+0.86 idag, och då hade jag ändå tur eftersom Frölunda kvitterade med ett par sekunder kvar av tredje perioden.
|
Det är sällan jag spelar på oavgjort, men jag tycker det känns bra i den här matchen. Det är två av de sämre lagen i ligan som möts, och av det jag såg igår tyckte jag det var jämnt. Jag tror också det blir mer målsnålt idag.
Jag tycker inte San Jose ser lika bra ut som många andra verkar tycka. Enligt mig är de sämre både på målvaktspositionen och backsidan jämfört med förra säsongen. Nog för att Columbus inte är något topplag, men jag gillar oddset. Tre vinster och fyra förluster blev det för San Jose under försäsongen. Columbus vann fem och förlorade fyra. |
Jag slänger in en unit på Djurgården. Färjestad är favoriter med all rätt, men jag tycker inte något av lagen har kommit upp i normal standard än. Djurgården lär bli mer och mer desperata samtidigt som vi kan få se ett bekvämt Färjestad som vann med 4-1 mot HV senast. I den matchen gjorde Färjestad sitt jobb, men jag kan inte påstå att de var speciellt bra. |
Mark Owuya vaktar Djurgårdskassen, blir torsk..
|
Citat:
|
HV - AIK -1 1.60
Uniits:4/5 FBK - DIF -1 2.20 Units:2/5 Boston - Phoenix 2.20 Units:2/5 Dubbel: Almtuna - Borås 1.55 Sparta - Rosenborg 1.30 Units:2/5 |
Citat:
|
Citat:
Det brukar bli tighta matcher när lagen möts och det skulle inte förvåna mig om det bli 3-1 och sista målet görs i tom kasse. Grämer mig att jag inte spelade något underspel. Kör hårt och lycka till(fast inte i eftermiddag) :cheers: |
Citat:
|
Tre spel i sista minuten.
|
Åh vad dåligt. Underspelet i BIF - TIK spricker redan i andra perioden. De andra spelen ser inte heller ut att gå in.
Lägger ett spel på Columbus som jag faktiskt tycker var det bättre laget igår. San Jose är överskattade.
|
2010-10-10 Tampa Bay Lightning - Atlanta Thrashers (NHL)
Datum: 2010-10-10
Tid: 01:30 Sport: Ishockey Land: USA Liga: NHL Match: Tampa Bay Lightning - Atlanta Thrashers Spel: Tampa Bay Lightning ML Insats: 2.00 Odds: 1.719 Bolag: Pinnacle Motivering: Det här är första matchen för Tampa Bay som jag tycker har ett spännande lag, åtminstone offensivt sett. St. Louis, Stamkos, Lecavalier, Gagné och Malone bland andra. Niittymäki är deras största förlust inför den här säsongen, men jag tror ändå Ellis kommer göra ett bra jobb som förstemålis. Smith får dock förtroendet den här matchen. Värt att tänka på är att Yzerman är ny GM och Boucher är ny coach. Försäsongen: 4-2 Skador: Thompson Öhlund Atlanta gjorde en bra insats senast och vann hemma mot Washington. Washington som dock inte alls spelade speciellt bra. Det var många gånger de var helt off i defensiven. Att Pavelec är borta tycker jag inte gör speciellt mycket eftersom de även har en annan bra målvakt i Mason. Försäsongen: 0-6 Skador: Pavelec Slater Cormier Kozek Totalt sett tycker jag Tampa Bay har ett bättre lag. Dessutom har Tampa Bay vunnit de fem senaste matcherna mot Atlanta. Jag håller insatsen nere (2/5) eftersom det trots allt är tidigt in på säsongen och premiär för Tampa Bay. |
lycka till, har ryggat=)
|
Tack och lycka till!
Nattens spel ser ut såhär:
|
|
2010-10-10 Phoenix Coyotes - Boston Bruins (NHL)
Datum: 2010-10-10
Tid: 16:00 Sport: Ishockey Land: Tjeckien Liga: NHL Match: Phoenix Coyotes - Boston Bruins Spel: Under 5 Insats: 2.00 Odds: 2.120 Bolag: Pinnacle Motivering: Jag tror knappast det blir lika målrikt idag. Såg visserligen bara delar av matchen, men lagen har varsin riktigt bra förstemålis, Rask och Bryzgalov. Det återstår att se om båda får spela idag igen, men det är högst troligt. Lagen möts bara en gång per säsong (förutom den här säsongen då). I matchen förra säsongen blev det exakt fem mål, och de tre tidigare säsongernas möten slutade alla under. 2 units (1-5) spelas. |
|
|
Inatt vinner Columbus och Anaheim!
|
Jag har hittat värde i tre underdogs i Elitserien idag.
|
|
Det är ju synd att påstå att det går bra nu. Men jag är helt säker på att det kommer vända.
|
Gött att de två senaste spelen satt. Vi fortsätter på vinnarspåret genom att jobba in HV.
|
|