Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Thore10s Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4043-thore10s-fotboll/)

Thore10 2010-10-03 10:50

Vallentuna - Värmdö IF
Spelalternativ: Värmdö IF
Odds: 2.80
Bookie: Betway
Spelstopp: 3/10 14:00
Serie: Division 2 Södra Svealand
Insats: 3/5 units

Ren motivationstvåa. Fattar inte hur Vallentuna kan vara favoriter den här matchen. Spelbolagen brukar inte ha sånna här matcher uppe i så här låga serier, då ena laget inte har ett skit att spela för.

Vallentuna ligger sist i serien på 13 inspelade poäng, vilket är 12 poäng upp till Gute som ligger näst sist. Man har varit avsågade i flera matcher nu, och man lär bara vilja att serien ska ta slut.

Vallentuna vann borta mot Eskilstuna City senast med 3-2 vilket är starkt, kan även vara därför vissa bookies har odds på dagens match. Innan det hade man 3 raka förluster bland anant med 6-0 hemma mot Värmbol.

Ska tillägas att man endast har tagit 4 poäng på hemmaplan på 10 matcher.

Värmdö ligger på åttonde plats i serien, men på samma poäng som Smedby, en poäng ner till Karlslund på kvalplats och 3 poäng ner till Gute under strecket.

Det är ett lag med en hög högstsnivå som kan ta poäng och vinna över vilket lag som helst i den här serien. Senast förlorade man mot Värmbol med 2-3.

Mötet lagen emellan i våras slutade 3-3.

Klass och motivation, ska väl bara kunna besegra ett avsågat och stundtals bedrövligt hemmalag? 2.80 är på tok för bra för att inte testa och jag ger det 3/5 units. Skulle säga att den är spelbar ända ner till runt 1.80-1.90.

Thore10 2010-10-03 11:01

Smedby AIS - Nyköping BIS
Spelalternativ: Smedby AIS
Odds: 1.95
Bookie: Betsafe
Spelstopp: 3/10 14:00
Serie: Division 2 Södra Svealand
Insats: 2.5/5 units

Testar ännu en match i division 2 södra svealand. Baserar den också mestadels på motivation.

Smedby ligger på 9:e plats i serien, 1 poäng ner till Karlslund på kvalplats och 3 poäng ner till Gute under strecket. Laget är ett mycket starkt hemmalag. Man har tagit hela 6 av 8 segrar i år på hemmaplan.

I förra omgången tappade man sin 1-0ledning borta mot Enskede, det berodde till stor det på att Valdo Nyabaro tog med handen på mållinjen så det blev rött kort och straff. Laget fick spela stora delar av matchen en man mindre och det var förstås en för svår uppgift borta mot serietvåan. Nu saknas Valdo Nyabaro i den här matchen vilket är ett avbräck.

Nyköping ligger 3a i serien, 3 poäng och 8 plusmåål upp till 2an Enskede så andraplatsen är inte direkt inom räckhåll. I förra omgången slog laget redan uppflyttningsklara Akropolis med 3-1, men tycker inte det säger allt för mycket då Akropolis redan är mycket nöjda med sin säsong.

Till den här matchen saknar laget Patrick Lindberg, Viktor Engström, Sagvan Abdulsatar och Pontus Holmström. Där särskilt de 2 sistnämnda är tunga avbräck, Abdulsatar är viktig på mitten och Holmström är giftig famåt tillsammans med Dago Funes.

Nyköping vann mötet i våras med 1-0 efter mål i den andra halvleken.

Ett hemmastarkt Smedby bör kunna vinna den här matchen mot ett Nyköping med några skador samt att laget inte har något att spela för.

KP 2010-10-03 11:01

Jag har sett vallentuna två gånger och vallentuna är USLA!
Ryggas!

zlotys 2010-10-03 11:41

finns det inte risk att det står så mkt på spel för värmdö att dom tappar koncentration mot ett lag som kan lattja sig genom matchen !?

Thore10 2010-10-03 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 65409)
finns det inte risk att det står så mkt på spel för värmdö att dom tappar koncentration mot ett lag som kan lattja sig genom matchen !?

Förstår inte riktigt vad du menar? Tappa koncentrationen för att det står mycket på spel? Om man nu ska gå in på något sånt så känns det mer troligt att man inte pallar med trycket att spela en så här viktig match, men tycker inte det har något med koncentrationen att göra.

zlotys 2010-10-03 12:23

nej men det e väl lite samma sak kan jag tycka, ! det blir sånt tryck inför en sådan viktig match att man tappar fokus och koncentration på va man ska göra. Jag kritiserar inte ditt spel, jag har faktiskt ryggat ! men fråga bara, eftersom du kanske följer serierna/lagen mer än va jag gör ? vet inte hur motivation står hos svenska lag i div 2 nämligen. Proffs kan hantera det på ett annat sätt ofta. Jag bara ventilerar lite tankar :)

Thore10 2010-10-03 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 65421)
nej men det e väl lite samma sak kan jag tycka, ! det blir sånt tryck inför en sådan viktig match att man tappar fokus och koncentration på va man ska göra. Jag kritiserar inte ditt spel, jag har faktiskt ryggat ! men fråga bara, eftersom du kanske följer serierna/lagen mer än va jag gör ? vet inte hur motivation står hos svenska lag i div 2 nämligen. Proffs kan hantera det på ett annat sätt ofta. Jag bara ventilerar lite tankar :)

Det är klart division 2 spelare kanske inte är lika bra på att hantera press som proffsspelare, däremot har ofta proffslagen ännu mer press på sig vid liknande lägen. Otroligt mycket pengar inblandat, många fans som kräver att man ska hänga kvar osv.

Motivationen till den här matchen är som jag ser det för Vallentuna att bara avsluta säsongen på ett så snyggt sätt som möjligt då man redan har åkt ur. Medan matchen betyder otroligt mycket för Värmdö som är inblandade i bottenstriden och klarar sig kvar i serien vid seger.

zlotys 2010-10-03 13:07

Fattar hela grejen, vill bara höra lite mer hur du resonera. Jag rygga iaf, hoppas den sitter ;)

zlotys 2010-10-03 13:10

ps. kan man se nånstans "LIVE uppdatering" va det står i matchen sen ?

Thore10 2010-10-03 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 65436)
ps. kan man se nånstans "LIVE uppdatering" va det står i matchen sen ?

Du kan följa den på bl a goalwire.com samt everysport.com tror jag :)

zlotys 2010-10-03 13:29

okej tack :)

Japparen 2010-10-03 13:44

zlotys har faktist en poäng där, även om man spelar en viktig match så kan det uppstå nervösitet även om man är motiverad. Sedan kan det försämra prestationen, samtidigt som ett lag som Vallentuna som inte har något att spela för kan vara helt avslappna, och inte vara helt spända på att ta felbeslut osv. En annan sak är att man är lika motiverad på plan på varje match man spelar, man vill alltid kliva av planen med en vinst även om man ligger högst upp i tabellen och möter de som ligger på botten. Detta av ren erfarenhet eftersom jag själv spelat fotboll i en hög division :)

SuprMario 2010-10-03 13:45

Synd att Vallentuna är borttagen redan - alla andra matcher finns tillgängliga...
Fan, ni spelar för hårt gubbar!....;)

zlotys 2010-10-03 13:51

ja jag spelar div 3 och vet hur det är, kvalade igår mot div 2 och vi förlorade. Hade allt i egna händer , men nervositeten tog över !! men nu ska vi vara positiva :) alla bolag har snart tagit bort den haha. Får hoppas att vi kan ta lite pengar från dom :=)

KP 2010-10-03 13:56

Vallentuna - Värmdö Betting Odds, Soccer - Division 2 - Södra Svealand

Betsafe erbjuder spelet fortfarande till oddset 2.40

zlotys 2010-10-03 13:58

jag fick den "bara" till 2.50 på betsson, alla andra verkar har nått nästan 3 ggr

zlotys 2010-10-03 15:08

står det 0-0 ?

apekatt66 2010-10-03 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 65472)
står det 0-0 ?

The good guys leder med 1-0 enligt den här länken :) Vallentuna BK - Värmdö IF | Hemma | 2010-10-03 | Fotboll | everysport.com

zlotys 2010-10-03 15:12

viktigt :) suttit och uppdaterat goalwire och everysport men inget har hänt !! men nu ser jag oxå det. Tack !

Thore10 2010-10-03 16:05

Värmdö vann med 2-0 men Smedby lyckades bara få 0-0. Men + iaf :) nu får Sirius göra jobbet.

apekatt66 2010-10-03 16:20

Du har inte skrivit om Sirius matchen någonstans? Är jag blind så ber jag om ursäkt...:D

Tack för Värmdö btw.

Gb 2010-10-03 16:23

Värmdö! Mycket snyggt Thore! :thumbup:

Thore10 2010-10-03 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 65488)
Du har inte skrivit om Sirius matchen någonstans? Är jag blind så ber jag om ursäkt...:D

Tack för Värmdö btw.

Sida 3 ;)

Thore10 2010-10-03 19:22

Vasalund - Sirius såg länge ut att sluta 1-1 men Vasalund kontrade in 2-1 i 90e. Torsk på spelet. Dock blev det 0.4u plus idag vilket känns skönt i och med att det blev 2 torskar och 1 vinst.

zlotys 2010-10-03 22:41

Tack för värmdö thore:-)

Thore10 2010-10-05 12:08

Ukraina - Kanada
Spelalternativ: Ukraina (hcp 0-1, europeiskt handikapp)
Odds: 1.80
Bookie: Bwin
Spelstopp: 8/10 20:00
Serie: Vänskapslandskamp

Ukraina står som värd för EM 2012 tillsammans med Polen. Vilket innebär att man är direktkvalificerad dit. Man kommer alltså att få hitta formen nu i 2 års tid med hjälp av träningsmatcher. Det betyder att man måste se träningsmatcherna som tävlingsmatcher för att spela ihop laget på bästa sätt och få det att funka till EM. Alla som spelat fotboll vet att träningsmatcher inte är samma sak som tävlingsmatcher, även om en de kan vara bra.

Ukraina är mycket starka hemma, i kvalet till VM 2010 så vann man 4 matcher och spelade 1 oavgjort på hemmaplan. Man kom 2a i gruppen men åkte ut i kvalet mot Grekland. Man har spelat 6 stycken träningsmatcher efter VM-kvalet, man har vunnit 4 och spelat 2 oavgjorda. 4 av matcherna var på hemmaplan och där har man vunnit 3 och spelat 1 oavgjort mot Holland.

Man har en bra och bred trupp där de flesta spelar hemma i den ukrainska ligan. Välkända spelare som Shevchenko och Tymoshchuk blandat med inhemska och inte lika välkända spelare som Husyev, Zeleznyov, Milevsky och Aliev.

Kanada har inte gått bra alls i sitt träningsmatchande det senaste året.

Kanada – Honudars 2-1
Kanada – Peru 0-2
Venezuela – Kanada 1-1
Argentina – Kanada 5-0
Jamaica – Kanada 1-0
Polen – Kanada 1-0
Makedonien – Kanada 3-0

Senaste matchen mot Honduras vann man med 2-1 och det är imponerande, men för övrigt är det riktigt dåliga resultat.

Till den här matchen saknar man ett flertal spelare. Kevin McKenna 48(10), Jaime Peters 23(1), Julian De Guzman 44(4), Dwayne De Rosario 54(15), Rob Friend 27(2), Ian Hume 29(2) var alla med i senaste landslagssamlingen och alla saknas till den här matchen.

Ukraina borde inte ha några problem att ordna en seger med 2 bollar på hemmaplan mot Kanada som saknar några viktiga spelare.

gentile91 2010-10-05 13:40

Snygg rek som vanligt. Den tar vi:hattenav::popcorn:

Får nöja mig med 1.775 på pinnen

pankbank 2010-10-05 13:52

ja. kanada har inget att komma med i den matchen. ska se om jag hittar nåt bra odds till -2.5 :evilgrin39:

edit:nä,jag nöjer med din "REK" thore :hattenav:

perry 2010-10-05 17:26

Ryggar!

zlotys 2010-10-05 17:28

finns den bara på på bwin ?

Thore10 2010-10-05 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 65850)
finns den bara på på bwin ?

Borde finnas vid de flesta bolag vid det här laget. Men som gentile91 skrev så finns den på pinnen, har också för mig Nordicbet hade runt 1.80 på den.

Thore10 2010-10-07 14:10

Österrike U19 - Montenegro U19
Spelalternativ: Österrike U19
Odds: 1.55
Bookie: Bwin
Spelstopp: 8/10 18:30
Serie: U19 EM-Kval
Insats: 3.5/5 units

Med en mini-turnering i Österrikiska Grödig Seekirchen avgörs gruppen med Österrike, Montenegro, Frankrike och San Marino. Alla möter varandra en gång och gruppvinnaren sam grupptvåan kommer att gå vidare till gruppomgång 2.

Österrike får fördelen att spela på hemmaplan, även om det inte är allt för mycket folk som kommer och kollar så kommer de att känna ett visst stöd. Den här första matchen mot Montenegro är mycket viktig för Österrike då Frankrike är favoriter i gruppen samt att San Marino inte är tillräckligt bra för att blanda sig i. Vid vinst här och Frankrike slår Montenegro som de borde göra i andra matchen så är man klara innan mötet med Frankrike i tredje omgången.

Sedan coach Hermann Stadler tog över har man lirat 2 st träningsmatcher för att att sedan ta ut truppen till det här gruppspelet. I de träningsmatcherna slog man Grekland med 3-1 samt spelade 1-1 mot Ryssland.

Laget har 2 riktiga klasspelare för sin ålder i playmakern Christoph Knasmüllner (FC Bayern) samt målfarliga strikern Marco Djuricin (Hertha Berlin). Även mittfätaren Tobias Kainz (Heerenveen) och backen Marco Summer (St. Gallen) är vassa.

Montenegro brukar ha ganska svårt på U-nivå. U-19 landslaget i våras åkte ur gruppen i U19 EM Elite round med 0 poäng och 1-11 i målskillnad.
I truppen tillhör spelarna lag i Montenegro eller Serbien. Man har ett ganska jämt lag, ingen spelare som sticker ut.

Montenegro har spelat 4 träningsmatcher inför det här gruppspelet. Förlust med 1-0 och 2-0 på hemmaplan mot Belgien samt 0-0 och 1-0 mot Kroatien på hemmaplan.

Österrikes lag håller högre klass än vad Montenegros gör. När man dessutom får chansen att spela sig vidare till andra gruppspelet inför hemmapublik så tror jag inte man gör dom besvikna. Österrike bör vinna relativt enkelt.

Thore10 2010-10-07 20:13

Peru - Costa Rica
Spelalternativ: Peru
Odds: 1.80
Bookie: Nordicbet
Spelstopp: 8/10 23:00
Serie: Träningslandskamp

Till den här träningsmatchen väljer Costa Rica att plocka med sig en hel del orutinerade inhemska spelare. Hela 14 av truppens 20 spelare är hämtade från den inhemska ligan. Hela 15 spelare i truppen har 5 eller färre landskamper i bagaget. Lägger man ihop alla spelare i truppens landskamper blir det endast 122 st totalt.

Till den här matchen är inte lagets stora stjärna Twentes Bryan Ruiz med. Inte nog med det, skulle påstå att lagets 10 bästa och mest rutinerade spelare saknas.

Bryan Ruiz, Twente 38/9
Alvaro Saborio, Real Salt Lake, 61/20
Winston Parks, Khazar Lankaran 28/6
Carlos Hernandez, Melbourne Victory 33/7
Randall Azofeifa, Gent 25/1
Celso Borges, Fredrikstad 25/7
Roy Myrie, Gent 22/6
Michael Umana, Chivas USa 40/0
Douglas Sequeria, Saprissa 42/2
Junior Diaz, Club Brugge 42/1

Ingen av dessa spelare är med i truppen, så det är ett mycket försvagat Costa Rica som reser till Peru. De 4 anfallare som är med i truppen har gjort ett landslagsmål tillsammans.

Costa Rica har spelat 7 st träningsmatcher hittills i år, 5 förluster, 1 oavgjord och 1 vinst.

Peru har endast spelat 2 st matcher i år, och det var i förra månaden. 2 träningsmatcher där Kanada och Costa Rica besegrades med 2.0 samt 2-1

Peru saknar två giftiga anfallare i Claudio Pizzarro samt Jose Paolo Guerrero till den här matchen, vilket är två tunga avbräck. Dock så har man två fullgoda ersättare i Jefferson Farfan och Hernan Rengifo. Man saknar även backen Alberto Rodriguez.

Nej det här vinner Peru på hemmaplan. Har mycket svårt att se att Costa Rica göra mål i den här matchen, testar därför även ett specialspel på bet365 med 1 unit.

Resultat/antal mål
Val: Peru & under 2.5
Odds: 4.00
Bookie: Bet365
Insats: 1/5 units

Den här marknaden finns under fliken mål. Peru har inet gjort 3 mål eller fler på sina 9 senaste matcher. Tror även att de håller nollan. Tycker 4.00 är ett odds värt att testa med 1 unit.

RobinD 2010-10-07 20:17

under 2.5 inte över Thore;)

Thore10 2010-10-07 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 66408)
under 2.5 inte över Thore;)

Snurrig jag är. Bra uppsnappat ;)

RobinD 2010-10-07 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 66410)
Snurrig jag är. Bra uppsnappat ;)

RobinD = Sharps egen Hawk eye

pr0llan 2010-10-07 20:25

Hänger på Peru, gillar dina lir! Keep up :)

Thore10 2010-10-07 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 66412)
RobinD = Sharps egen Hawk eye

Det är välbehövligt att du håller ordning och reda ;)

Citat:

Ursprungligen postat av pr0llan (Inlägg 66413)
Hänger på Peru, gillar dina lir! Keep up :)

Kul att du uppskattar dom :)

perry 2010-10-07 20:40

Är även jag ett fan av dina rekar, ryggar denna!

KP 2010-10-07 20:44

Måste väl lyfta min hatt jag med. Hänger på Peru endast då laget är otroligt hemmastarkt och motståndarna är sopiga bortaplan. Med de avbräck du precis nämnde så tvekade jag inte länge