Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance - Ovalmoppe Around The World - speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4053-performance-ovalmoppe-around-world-speedway/)

Overkill 2010-10-08 23:06

Glad överraskning, NB har rättat Örnarna +12.5 som vinst. Hammarby vann matchen ikväll med 51-45. :cheers: :moneybag:

Overkill 2010-10-08 23:53

2010-10-09 23:52Grand PrixG Hancock vs A Jonsson H2H 8 2.030

Detta möte på denna bana slutade 8-14 förra GP-säsongen. Står 5-5 inbördes i enbart GP-tävlingar denna säsong, dock har GH varit före i 5/6 senaste. Tycker han känns lite vassare i nuläget än vad AJ gör, den sistnämde kan få svårt att motivera sig dessutom eftersom det är hela 12p att hämta in på Holder i den sista tävlingen för säsongen. På dagens träning ska GH haft riktigt bra fart i maskinen och det hoppas jag han kan ta med sig till imorgon. Banan var väldigt hal under dagens träning och är det likadant imorgon så kommer AJ få det väldigt svårt, han behöver fäste och material på banan. Här är det absolut fel favorit, håller GH som 1.70-1.75 favorit imorgon. 8u investeras här på amerikanen!

eddieh 2010-10-09 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 66708)
2010-10-09 23:52Grand PrixG Hancock vs A Jonsson H2H 8 2.030

Detta möte på denna bana slutade 8-14 förra GP-säsongen. Står 5-5 inbördes i enbart GP-tävlingar denna säsong, dock har GH varit före i 5/6 senaste. Tycker han känns lite vassare i nuläget än vad AJ gör, den sistnämde kan få svårt att motivera sig dessutom eftersom det är hela 12p att hämta in på Holder i den sista tävlingen för säsongen. På dagens träning ska GH haft riktigt bra fart i maskinen och det hoppas jag han kan ta med sig till imorgon. Banan var väldigt hal under dagens träning och är det likadant imorgon så kommer AJ få det väldigt svårt, han behöver fäste och material på banan. Här är det absolut fel favorit, håller GH som 1.70-1.75 favorit imorgon. 8u investeras här på amerikanen!

Återigen är vi överrens,det här spelet och H2H med Harris vs Bjerre är de objekt jag fastnat för hittills.Jag har inte Betsson,utan får hålla till godo med 1,90 på Unibet.

Greg tog 14 poäng i årets seriematch här,och hans fina starter borgar alltid för fina chanser till poäng i heaten.Andreas har visserligen Bydgodzcz som hemmabana,men det spelar ingen roll när man kör så illa som han gör för tillfället.Han skyller hela tiden på sina motorer att de inte funkar,men jag tycker att han borde rannsaka sig själv istället.Just nu så väljer han nästan jämt fel spårval i heaten,han är inte heller uppmärksam när de andra förarna i heaten är ute och åker vägvinnande spår.Nej Andreas,det är stor risk att det här är din sista tävling som permanent GP-förare.:no:

Overkill 2010-10-09 00:23

2010-10-09 00:20Grand PrixT Gollob vs J Crump H2H 8 3.500

2010-10-09 00:20Grand PrixT Gollob vs N Pedersen H2H 8 4.000

2010-10-09 00:21Grand PrixT Gollob vs G Hancock H2H 8 3.900

Dessa tre liras enbart pga skadan som TG ådragit sig pga motorcykelolyckan i veckan, så dessa odds är det absolut fint värde i. Betsafes regler kräver att förarna i H2H kör minst 3 heat i tävlingen, så vi kan ju hoppas att Gollob kommer till start och även fullföljer tävlingen bara för sakens skull. Om han inte skulle komma till start eller köra minst 3 heat blir det void på dessa spel. Crump kämpar med Hampel om silvermedaljen i GP-sammandraget, både Nicki och Hancock visade på dagens träning att det är fin fart i grejerna och de såg riktigt bra ut. Strax under highstake på vardera av dessa tre lir.

eddieh 2010-10-09 00:29

Hoppas bara inte att polackerna bluffar med den här skadan.Han har tränat privat på banan i veckan,det kan faktiskt vara så att han ville ha en ledig dag och slippa träningen.Och om du inte ställer upp på träningen så får du böta,skulle inte förvåna mig om en polsk doktor har skrivit ut ett falskt läkarintyg.Jag törs inte spela,även om det är finfina odds.Polacker är som sagt ett opålitligt folk.:gun_bandana:

Overkill 2010-10-09 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 66723)
Hoppas bara inte att polackerna bluffar med den här skadan.Han har tränat privat på banan i veckan,det kan faktiskt vara så att han ville ha en ledig dag och slippa träningen.Och om du inte ställer upp på träningen så får du böta,skulle inte förvåna mig om en polsk doktor har skrivit ut ett falskt läkarintyg.Jag törs inte spela,även om det är finfina odds.Polacker är som sagt ett opålitligt folk.:gun_bandana:

Jo, det är inget kul folk att ha att göra med när det gäller sådant här. ;) Den som lever får se, men jag tror faktiskt inte det är fejk. Inte nu när titeln redan är bärgad och att det är hans sista tävling för säsongen dessutom samt hemmaplan. :)

eddieh 2010-10-09 22:23

Snyggt lirat ,grabben.:thumbup:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=qgVh4Bm_j2s&p=80240BE22E20C964&index=57&pl aynext=2[/ame]

Overkill 2010-10-09 23:00

Tackar, Eddie! :)

En underbar kväll blev detta! Ska summera varje pick lite kort här nedan:

* Harris inledde sådär men kämpade sig till semifinal på brittisk kämpaanda, tog sig sedan till final av bara farten och ledde även där men fick släppa en alltför snabb Jonsson förbi sig!

* Att Kolodziej slog en svag Hampel såg man väldigt tidigt att det skulle ske, inget snack där!

* Harris hade det tungt mot Bjerre till och från, var på håret men till slut vägde det över till våran fördel!

* Kolodziej slog Gollob enkelt, hade inte så mycket att göra i finalen precis utan kom trea.

* Hancock såg riktigt, riktigt bra ut fram till semifinalen där han kom i kläm och inte hittade någon lucka, Jonsson vann till slut.

* Gollob såg inte alls vass ut och hämmades ORDENTLIGT av skadan, ingen av dessa tre H2H med Nicki, Crump och Hancock såg hotad ut och enkla pengar där! Han deltog i tre heat vilket var fullt enough för att det skulle bli vinst på samtliga spel! :D

Summa summarum blev kvällens facit 8-3 och +95.96u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

Vlad 2010-10-09 23:30

Lysande :clap:

Synd bara att jag liksom Eddie Hitler inte litar på polacker och är så snål med mina units. Tack för Harris :hattenav:

Overkill 2010-10-10 13:34

2010-10-10 J Davidsson - TH Jonasson (Ekstraliga)

Datum: 2010-10-10
Tid: 16:00
Sport: Speedway
Land: Polen
Liga: Ekstraliga
Match: J Davidsson - TH Jonasson

Spel: TH Jonasson 1x2
Insats: 5.00
Odds: 1.900
Bolag: Bet365

Motivering:
Returmöte i kvalet till Ekstraliga vilka som tar klivet upp. Częstochowa är storfavoriter idag och det ska de vara också IMO. Davidsson har inte kört speciellt mycket för laget denna säsong pga skador och har också varit väldigt upp och ner. Jonasson har gjort en helt ok säsong faktiskt och här tycker jag han ska vara favorit. Har en känsla av att THJ kommer köra bra idag, tillräckligt bra för att slå Davidsson. Medelstake testas!

Overkill 2010-10-10 15:25

2010-10-10 M Zagar - F Lindgren (Knockout Cup)

Tid: 18:00
Land: England
Liga: Knockout Cup
Match: M Zagar - F Lindgren

Spel: F Lindgren 1x2
Insats: 7.00
Odds: 1.950

Motivering:
Vill Wolves ta med sig något bra hem till returen på Monmore så krävs det att Lindgren kör bra ikväll! Han kommer dessutom få sex heat då laget applicerar R/R för Woffinden som kör i Polen idag. Zagar kommer även han få sex heat idag då Eastbourne applicerar R/R för Kylmäkorpi som även han har match på annat håll i eftermiddag. Slovenen har varit upp och ner denna säsong samtidigt som Lindgren har varit bra hela säsongen och på denna bana har han kört bra tidigare. Räknar med att han gör det även ikväll! Strax under highstake här!

Overkill 2010-10-10 15:35

2010-10-10 C Woodward - A Skornicki (Knockout Cup)

Match: C Woodward - A Skornicki

Spel: A Skornicki +2.5p
Odds: 2.000

Motivering:
Tycker inte någon av dessa förare har varit speciellt super denna säsong, men jag måste testa medelstake på denna när man får pluspoäng på Skornicki, båda är tillgängliga att kunna ta ett R/R-heat, om de får det beror ju helt på hur de kör ikväll givetvis. Känner absolut att Skornicki ska klara av att vara max 2p efter Woodward när matchen är färdigkörd. Medel som sagt.

Overkill 2010-10-10 15:54

2010-10-10 Eastbourne - Wolverhampton (Knockout Cup)

Match: Eastbourne - Wolverhampton

Spel: Wolverhampton +8.5
Odds: 1.880

Motivering:
Denna är lite hemmasnickrad, se nedan:
Wolves +8 2.15 - 87.46% av insatsen
Handikapp oavgjort 15.00 - 12.54% av insatsen

Känns bättre att köpa hooken och få ett lägre odds på denna. Bridger ersätter skadade Dryml på reserven för hemmalaget och de kör R/R för Kylmäkorpi som kör i Polen idag. Har ett litet frågetecken för Jedrzejak som genomgick ett test i fredags för att se om han kunde köra idag, han klarade testet men är precis tillbaka från en skada. Wolves kör R/R för Woffinden som kör i Polen idag och det är givetvis en liten blow för klubben men det finns kompetenta förare i leden som vill visa vägen. Om de ska kunna avancera till finalen så tror jag att siffror större än dagens spread blir för jobbigt att vända i hemmareturen. Testar medelstake här!

Overkill 2010-10-10 19:45

0-4 & -22u idag. Jag vet inte vad som hände, förstår ingenting! :skamsen: :skamsen: :holms: :holms: :holms:

Fangtastic 2010-10-10 19:57

:hurt: aja bara komma igen. var tyvärr inte med på vinstspelen igår vilket var riktigt snyggt men de e np, får se till o fixa in pengar så man har på olika bolag.

:)

Overkill 2010-10-13 18:28

2010-10-13 Poole - Peterborough (Knockout Cup)

Datum: 2010-10-13
Tid: 20:30
Match: Poole - Peterborough

Spel: Poole -12.5
Insats: 7.00
Odds: 1.830

Motivering:
Håller hemmalaget som solklara favoriter ikväll och denna spread är låg sett till kapaciteten som skiljer dessa lag åt. Pirates är ÄCKLIGT revanschsugna sen Grand Final-förlusten mot Bees i ligan och vill åt Cup-trofeén för att lindra såren något. Detta är returmötet, första mötet knep de faktiskt borta mot Panthers med 50-43 och jag kan inte se hur kvällens gäster ska kunna hitta en vinnande taktik. Tror detta kommer rinna på ganska bra för hemmalaget som gör processen kort. NB erbjuder -14.5 och det tycker jag är mer korrekt än detta. Strax under highstake här!

eightynine 2010-10-13 19:15

-13.5 spelvärt?

Overkill 2010-10-13 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av eightynine (Inlägg 67847)
-13.5 spelvärt?

Isåfall med en insats på strax under medel, typ max 4u.

Overkill 2010-10-13 22:40

Inget knussel här inte!

Poole v Peterborough 58-36 FT ger +5.81u idag :D :moneybag:

eightynine 2010-10-13 23:09

Fan vad härligt! :)

Då klarade jag mig med -13.5 då! :)

Tack så mycket! :claps: :moneybag:

eddieh 2010-10-13 23:11

Tjusigt boys.:lol:

Pirates Arrr Arrr.:cheers:

Overkill 2010-10-13 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av eightynine (Inlägg 67898)
Fan vad härligt! :)

Då klarade jag mig med -13.5 då! :)

Tack så mycket! :claps: :moneybag:

Jo, det var aldrig något snack här faktiskt. Plättlätt! :evilgrin39:

Härligt att du hängde med. :)

Overkill 2010-10-14 16:40

Börjar bli äckligt less på B365 och deras jävla myteri! :idiot:

Citat:

Karl Z gick in på chatten
Du har kopplats till Karl Z

Karl Z Hej, välkommen till bet365 Live Chat. Hur kan jag hjälpa dig?

speedmagic Tjenare! Speedway från Premier League har utlovats inför kvällens finalmatch mellan Sheffield - Newcastle. Oddssläpp utlovades under natten runt 13.00 idag, men inget då så frågade då igen och det skulle komma upp inom kort då sa ni. Men inget ännu. Vad är det som dröjer?

Karl Z Ett ögonblick.

speedmagic Ja.

Karl Z Jag får inte tag på tradern som lägger oddsen just nu tyvärr. Ledsen för den dåliga informationen.

speedmagic Så hur kommer det bli?

Karl Z Kan tyvärr inte ge något nytt besked.

speedmagic Jävligt dålig stil detta, lovas en sak så förväntas det ju att det uppfylls också.

Karl Z Ja det är inte alls bra.

Karl Z Riktigt pinsamt.

speedmagic Så antagligen blir det inga odds alls, med andra ord?

Karl Z Jag vet faktiskt inte just nu. I sånt fall så kommer de upp strax innan mathen börjar.

speedmagic Jag är jävligt besviken på ert agerande angående detta, man kanske skulle sluta spela helt hos er eftersom det ni lovar ändå inte uppfylls?

speedmagic Nästan så att man känner sig lite kränkt som kund när man blir lovad saker hit och dit.

Karl Z Ja, det är inte alls bra. Brukar absolut inte fungera så här. Jag har skickat e-post till vår trader och ställt frågan iallafall. Så vi kommer att återkomma till din e-post.

speedmagic Återkomma till min e-post? Det gör ni aldrig ändå, inte de senaste typ 50 gångerna ni sagt så.

speedmagic Tycker du jag ska sluta spela hos er?

Karl Z Ok, det kan jag lova att vi ska göra.

speedmagic För om ni fortsätter behandla era kunder på detta viset så kommer ni tappa de illa kvickt.

speedmagic Men fine, "återkom till min e-post". Hej

Overkill 2010-10-14 18:01

Pure magic! :popcorn:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ff1XQE_8WOE&feature=player_embedded#[/ame]

Overkill 2010-10-24 16:02

Speedwaysäsongen är officiellt avslutad för min del trots lite kvar i England.

Det jag främst är nöjd med under säsongen är slutspurten av säsongen som gått makalöst bra, inledningen var inte lika vass men det ändrar vi på till kommande säsong. Jag kommer ändra om lite och avsluta mitt rekande i Polen, det är fullständigt omöjligt att hitta rätt där. Satans polacker! Så till nästa säsong kommer resultatet finslipas ytterligare till det bättre med den justeringen är min förhoppning.

Hoppas att ni fått ut något av mina spel under säsongen, jag har haft skoj hur som helst. :) På återhörande nästa säsong runt Mars-April, kära vänner!

Slutsummering av säsongen 2010
Antal spel: 287
Vinster: 141
Förluster: 135
Push: 11

Träff: 51.09%
Medelodds: 2.39
Netto: +101.16u
ROI: 105.82%

:KO: :moneybag:

Overkill 2011-02-04 16:34

Kan någon moderator vara vänlig och stänga denna speldagbok?

Tack!

dNa 2011-02-04 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 102789)

Tack!

Kollar om du hinner svara på detta men med din aktivitet bör det inte vara några problem. När börjar nästa säsong? Blir det en dagbok till den med?

Ha d

Overkill 2011-02-04 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 102894)
Kollar om du hinner svara på detta men med din aktivitet bör det inte vara några problem. När börjar nästa säsong? Blir det en dagbok till den med?

Ha d

I England kör Elite League igång i mitten av mars och Elitserien runt en månad därefter som tidigast.

Det är en del saker på gång till kommande säsong, spännande saker. ;) På återhörande!

dNa 2011-02-04 22:03

Låter kanon det. Sexigt med Sharps du har också. - 1337 -

Spela lite couronne för några? lol :P

Overkill 2011-02-04 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 102900)
Låter kanon det. Sexigt med Sharps du har också. - 1337 -

Spela lite couronne för några? lol :P

NEJ!!! :lol:

KP 2011-02-04 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 102789)

Tack!

Done!