Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Gb:s europeiska basket 2010/2011 (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4384-gb-s-europeiska-basket-2010-2011-a/)

Danne 2010-11-22 08:42

Bara att gnugga vidare GB, som LS säger är du grym på din basket och det är bara att kötta vidare.
Man kan inte rå över vad som händer på planen.

Go man Go :)

Gb 2010-11-22 16:13

Paus var det ja, väntar med det till imorgon eller så. Södertälje Kings har skador, där bla deras absolut bästa spelare Johnell Smith är skadad och kommer inte att spela ikväll. "Även Wictor Grenthe missar seriefinalen. Och frågetecken finns dessutom för Willie Galick, Mantas Griskenas och Fredrik Rasmusson som alla dras med skador av den lindrigare arten". (Källa Länstidiningen). Det är ett stort avbräck för Södertälje att främst inte ha Johnell Smith med, han gjorde 45 pts sist då Kings vann mot LF i Södertälje i oktober. Han snittar 22.2 ppg. Även Willie Gallick skulle vara ett avbräck, 14.1 ppg 7.4 rpg. Mina spel blir därför LF Basket-11.5, tar mig emot att lira på LF överhuvudtaget, efter två förluster i rad, men hemma i Pontushallen mot ett skadeskjutet Södertälje, ska det fixa både segern och spredan. Jag spelar även under 168.5, tror främst Södertälje Kings inte kommer att komma upp i mer än 70-75pts, (och detta känns dessutom generöst tilltaget då Kings bästa scorer är borta). Och LF bör inte heller komma upp i mer än 90pts.

Sverige

LF Basket-Södertälje Kings
LF Basket-11.5, 1.85, Nordic bet
4u

LF Basket-Södertälje Kings
Under 168,5 1.85, 12bet
3u

Edit: båda spelen har det spelats rätt friskt på under dagen, jag hann inte riktigt med när spelen släpptes tyvärr då jag var upptagen, och har därför inte lyckats få vare sig bäst spread eller odds. (Spreaden började -10.5)

Edit2: ser nu att även Masho har underspelet, så nu vet jag varför den linan och oddset sjönk.

tino 2010-11-22 17:34

Tack för dina spel Gb!

En fråga som möjligtvis har ställts tidigare i din dagbok..

Vilken typ av spel (AHCP, O/U, Rak, QT) och liga/ligor anser du dig vara bättre/bäst på då det känns som en svår utmaning att vara lika bra på alla möjliga basketligor sin finns i Europa?

Jag gjorde lite filtreringar i ditt spreadsheet och kom fram till att du är bäst på AHCP spel (ca 120% ROI på 2/3 av dina spel) och att Spanien är din bästa liga (8 vinster och 1 förlust), medans du t.ex. har 16-13 (101% ROI) i England oavsett speltyp. Detta är ju givetvis på tok ett allt för litet sample och jag ser således fram emot dina tankar.

Tack på förhand!

Gb 2010-11-22 18:47

Kan säga att jag förra säsongen hade bäst resultat i just England. Som din filtrering visar har jag definitivt inte lyckats speciellt bra där denna säsong hittills. Skulle tro att det främst beror på två orsaker, bolagen har bättre koll denna säsong, och ligan har blivit mer oförutsägbar jämfört med förra säsongen (så gott som alla lag har bytt ut spelare, en del lag har bytt ut nästan hela laget), det är inte lika ofta som topplagen vinner med 20pts.

Spanien lirade jag en hel del förra säsongen också, ska inte säga att ligan är enkel, tycker bolagen har rätt bra koll, särskilt på de bättre lagen. Kan inte säga att jag har bättre koll i Spanien än i England, men då resultaten visar att jag har bättre resultat där så får resultaten tala för sig själv:-) Vanligen filtrerar jag nog ännu hårdare bland mina spel i Spanien än i England. Kan nog vara en orsak till resultaten. Kommer nog dock satsa lite hårdare på just Spanien, Italien och ev Grekland. Och bli hårdare i filtreringen bland spelen i England. Sen spelar jag en del i Danmark (vilket jag gjorde även förra säsongen), Sverige (nytt för denna säsong), Tyskland (nytt för denna säsong) och Schweiz (spelade där en del förra säsongen -dock en ganska limiterad marknad, tyvärr). Det kommer jag att fortsätta med ett ett tag till, men beroende på resultat får vi se om jag fortsätter med det i längden.

Kan även nämna att jag främst spelar AHCP, och vid enstaka tillfällen totals. Spelar även en del QT-spel, om jag hittar ngt jag verkligen gillar. Inte så ofta "raka" (ML), men det händer.

tino 2010-11-22 20:28

Tack för utförligt svar!

Italien och Grekland som du nämner att du kommer satsa lite hårdare på har 12-8 (126%) och 3-0 (188%) så det verkar ju lovande.

Ser fram emot fortsatta rekar!

Dompa 2010-11-22 23:43

Tack så mycket Gb! Sluta inte reka! :claps::moneybag:

Gb 2010-11-23 11:43

2 spel än så länge, kommer antagligen ett el kanske 2 spel till:

Eurocup

Buducnost-Gran Canaria
Buducnost-2, 1.97, 12bet
2.5u

Den här la jag i natt, har funnits i sheetet ett tag. Den har droppat en hel del sedan dess, -2 finns dock kvar till 1.87 på boylesports.

Panellinios-Gasterra Flames Groningen
Gasterra Flames Groningen+10.5, 1.85, ladbrokes
2u

Blixth1958 2010-11-23 12:16

Tar vi tacksamt emot:)

Gb 2010-11-23 14:51

Eurocup

Budivelnik-Siauliai
Budivelnik-3.5 1:st QT, 1.92, 188bet
2u

papak 2010-11-23 16:14

Kung Gb, keep it up :cheers:

perry 2010-11-23 16:25

Papak, var släpper du dina spel nuförtiden?

papak 2010-11-23 16:34

Jag har gått och blivit touthora i prostitituonsbranschen men har kontakt med Gb varje dag så ville bara posta här för att ge han den credd han förtjänar som jag inte tycker han får av medlemmarna!

Andy90 2010-11-23 17:36

Tack gb :)

Gb 2010-11-23 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 82048)
Papak, var släpper du dina spel nuförtiden?

Som papak skriver så har han blivit ngt så beundransvärt som "touthora" :D så nu är det bara att betala om du vill ha hans rekar.

AndreasB1897 2010-11-23 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 82103)
Som papak skriver så har han blivit ngt så beundransvärt som "touthora" :D så nu är det bara att betala om du vill ha hans rekar.

Var rekar han? :)

Gb 2010-11-23 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 82050)
Jag har gått och blivit touthora i prostitituonsbranschen men har kontakt med Gb varje dag så ville bara posta här för att ge han den credd han förtjänar som jag inte tycker han får av medlemmarna!

Det är inte många som är såpass duktiga att de lyckas bli det kompis! Så se bara till att ta bäst betalt, precis som alla andra skulle göra om de hade varit såpass bra och hade haft möjligheten:)

Gb 2010-11-23 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 82111)
Var rekar han? :)

Är knappast ngn hemlighet, så jag tror att papak är ok med om jag berättar det för "allmänheten" (den som inte redan vet dvs), Genuine Betting.

Andy90 2010-11-24 11:32

Har du nåt på g till idag, Gb? :cheers:

Gb 2010-11-24 17:56

Har ett par mindre bets som jag inte har lagt ut. Spelade Cska Moskva ML i natt/morse, (1.95 boylesports), samt Fenerbache-3 (1.90 bet365) Kommer antagligen inte lägga ut ngr lir på ett tag.

Blixth1958 2010-11-25 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 82400)
Har ett par mindre bets som jag inte har lagt ut. Spelade Cska Moskva ML i natt/morse, (1.95 boylesports), samt Fenerbache-3 (1.90 bet365) Kommer antagligen inte lägga ut ngr lir på ett tag.

Mycket tråkigt, Hoppas att du snart är tillbaka:yes:

Donald 2010-11-28 14:37

Ryggar varje spel du lägger i ditt sheet och vill tacka för spanien-spelen idag, riktigt snyggt! Worcester igår var ju ett skämt, Riders täcker linan med 0.5 poäng på OT2, grymt oflyt.

Tack!

tino 2010-11-28 15:02

11-1 i Spanien totalt, tack för fina rekar!

Gb 2010-11-28 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 83552)
Ryggar varje spel du lägger i ditt sheet och vill tacka för spanien-spelen idag, riktigt snyggt! Worcester igår var ju ett skämt, Riders täcker linan med 0.5 poäng på OT2, grymt oflyt.

Tack!

Ja Wolves igår var riktigt tråkigt. Att åka på hooken i 2:nd OT suger ordentligt. :rant: Men tyvärr har man inte alltid marginalerna på sin sida, inte mkt att göra.

Alla spel jag spelar i eurobasketen läggs ut i sheetet för bokföring.

Gb 2010-11-28 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av tino (Inlägg 83558)
11-1 i Spanien totalt, tack för fina rekar!

Med kvällsmatchen Valencia 12-1 totalt i Spanien. Och totalt för dagen 5-2, +7.59u.

oscar4122 2010-11-28 22:03

hade gärnat ryggat dig gb! tyvärr kommer rekarna i spreaden ut väldigt sent.
postar du inga spel här i dagboken?

Gb 2010-11-28 22:14

Postade spelen tidigare. La dock ner det för ngn vecka sen. En del spel i sheetet läggs ut ett par dagar/dagen innan match, medan en del läggs in under samma dag som matchen spelas. Har för det mesta lagt in dem hyfsad tid innan spelstopp, men vid ngr tillfällen har jag spelat sent (dvs nära spelstopp). Det bästa är nog att sätta rss på sheetet om man vill följa. Dock är det nog inte läge att rygga mig, har varit rätt kall under november. Sheetet används numera främst för bokföring.

Gb 2010-11-29 14:25

Lirar Solna Vikings idag (se sheet), hemma i Solnahallen mot Norrköping Dolphins. Dolphins har ett klart bättre lag på pappret, men man har fortfarande skador på Fred Drains, Dee Ayuba, Gee Gervin och Joe McNaull. Alla dessa är questionable inför kvällens match. Solna å sin sida har varit drabbat av skador, men skadeläget har ljusnat och alla spelare ska ikväll vara tillgängliga. Dolphins har dessutom en viktig match imorgon i Eurochallenge mot belgiska Liege, vidare spelade man 3 matcher förra veckan, varav den senaste spelades i lördags i Lettland, pga förseningar kom man inte hem förrän i söndags kväll. Dolphins är det bästa laget i Sverige, dock har man ett mkt tufft schema, med matcher i 3 ligor. vi har sett de senaste omgångarna att det har börjat påverka deras resultat. Tycker därför att Solna borde vara favs i denna match. Tyvärr var jag upptagen med annat under förmiddagen, och hann inte med vid spelsläpp, oddset stod i lite drygt 2 ggr på Solna när spelet släpptes av bolagen.

Gb 2010-11-30 16:23

Angående Maccabi Netanya-Turk Telecom, om det är ngn som har spelat, kan det vara läge att gröna, den här har gått åt fel håll under dagen, har nyligen fått info om varför. Man har (till slut) sparkat coachen i Turk Telecom, han var inte speciellt populär och spelarna ville bli av med honom, därav (anses det iaf) de dåliga resultaten av Turk Telecom. Jag kommer att gröna, spelar +4.5 på 12bet (finns på Stan James också), samt testar även ML 2.75 på unibet. Sorry för detta, dåligt och pinsamt, men tyckte det var bättre att säga till.

Donald 2010-11-30 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 84248)
Angående Maccabi Netanya-Turk Telecom, om det är ngn som har spelat, kan det vara läge att gröna, den här har gått åt fel håll under dagen, har nyligen fått info om varför. Man har (till slut) sparkat coachen i Turk Telecom, han var inte speciellt populär och spelarna ville bli av med honom, därav (anses det iaf) de dåliga resultaten av Turk Telecom. Jag kommer att gröna, spelar +4.5 på 12bet (finns på Stan James också), samt testar även ML 2.75 på unibet. Sorry för detta, dåligt och pinsamt, men tyckte det var bättre att säga till.

Tack för att du säger till.

papak 2010-11-30 16:58

Fel tråd men Turk Telekom :yes:

Gb 2010-12-02 22:37

Euroleague 1/12-2/12 slutade 5-0. Med Svendborg i Danmark idag blev det 6-0. Skönt iom ingen bra Eurocup-omgång denna vecka (i tisdags). Efter drygt 200 spel ligger ROI på 113.82 %. Kommer dock lägga ner dagboken.

Lycka till med spelen.

papak 2010-12-02 22:42

Sexigt Gb! :cheers:

Gb 2010-12-03 00:03

Glömde, mod kan låsa denna dagbok.

robbla 2010-12-03 09:07

Fantastiska resultat GB! Hoppas verkligen du fortsätter att reka!! :hattenav:

fuzzy_ 2010-12-03 09:16

Bra jobbat GB :cheers:

Andy90 2010-12-03 09:16

Kommer du fortsätta lägga spel i spreadsheetet så man får en lite rss-pling när du lägger spel? :)

Gb 2010-12-03 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 85292)
Kommer du fortsätta lägga spel i spreadsheetet så man får en lite rss-pling när du lägger spel? :)

Jo, kommer att bokföra mina spel i sheetet jag har här året ut iaf. Sen får jag se om jag skaffar ett nytt sheet 2011, eller om jag fortsätter med samma på Sharps. Angående dagbok får jag se om jag ev.återupptar en sådan, har inte bestämt mig ännu.

Donald 2010-12-03 16:11

Tackar för alla fina spelen :hattenav:

Gb 2010-12-18 17:22

Då DB:n inte har blivit stängd, kan jag meddela att matchen Wolves-Lions i BBL har blivit inställd. Följande stod nu på BBL:s hemsida:

"18-12-2010

The following games have been postponed from the weekend's schedule due to the adverse weather conditions":

Saturday - Wolves v Lions, Heat v Eagles & Pirates v Jets

Sunday - Rocks v Wolves

Tänkte först ta bort matchen helt och hållet från sheetet, men vill mig minnas ngn diskussion att man skulle köra push istället. Fast blir inte det fel då det väl påverkar ROI? En match som är inställd har ju inte spelats. Vet inte vad som är rätt eller fel angående detta, och vill ju inte bli anklagad för fusk:), så ni som anser er veta hur det bör vara, lämna gärna en kommentar.

fuzzy_ 2010-12-18 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 89795)
Då DB:n inte har blivit stängd, kan jag meddela att matchen Wolves-Lions i BBL har blivit inställd. Följande stod nu på BBL:s hemsida:

"18-12-2010

The following games have been postponed from the weekend's schedule due to the adverse weather conditions":

Saturday - Wolves v Lions, Heat v Eagles & Pirates v Jets

Sunday - Rocks v Wolves

Tänkte först ta bort matchen helt och hållet från sheetet, men vill mig minnas ngn diskussion att man skulle köra push istället. Fast blir inte det fel då det väl påverkar ROI? En match som är inställd har ju inte spelats. Vet inte vad som är rätt eller fel angående detta, och vill ju inte bli anklagad för fusk:), så ni som anser er veta hur det bör vara, lämna gärna en kommentar.

Det finns "Void" under verktygs-rullgardinen som man kan använda vid sånna här tillfälle med inställda matcher, det påverkar inte ROI. :)