Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kingscania goes Svensk fodaböll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/7111-kingscania-goes-svensk-fodaboell/)

kingscania 2011-03-24 13:01

Kingscania goes Svensk fodaböll
 
Då hockeysäsongen börjar lida mot sitt slut är det på tiden att dra igång en dagbok om sen svenska fotbollen.

Jag följer fotboll från alla världen hörn, men det som ligger mig närmast hjärtat är fotbollen här på hemmaplan. Det är främst allsvenskan som jag följer, men även superettan följa ganska så noggrant.

Jag tänkte nu göra en speldagbok där jag har med mina spel. Får se om det blir många eller få spel, ska försöka att hålla nere antalet spel, fast det kan vara svårt ibland ;)

Jag kommer spela i Units i tre olika klasser, 1,2 och 3, där 2 är ett "normal"-spel

Jag kommer skriva lite om tankarna inför varje match som spelas, men texterna kommer inte vara så långa, blir alldeles för mycket att skriva om jag ska ta med allt som jag tänker på!

Nåväl, hoppas ni läser och finner dagboken intressant....är det något som bara skriv här eller i ett PM....diskussioner får gärna uppstå....MEN jag ser gärna att eventuella frågor om vad exempelvis -0,25 betyder osv tas i PM till mig!

Spreadsheet finns under avataren!

Väl mött fotbollsvänner!

Boden 2011-03-24 13:07

ska bli intressant att följa! Heja Dannmark! :ful:

Grnvit 2011-03-24 13:26

Fint det. Lycka till!

Savve 2011-03-24 15:12

Lycka till!

Overkill 2011-03-24 18:18

Stort lycka till, kingscania! :)

kingscania 2011-03-24 21:44

Kommer inte lägga några spel ännu, väntar närmre premiären, när fler bolag släpper spel och man får mera klart över skadelägen i trupperna....

Har dock redan nu några spel i tankarna....

Mjällby - Helsingborg är jag inne på u2.5. Mjällby har, sedvanligt med Swärdh, lagt mycket fokus på försvarsspelet under försäsongen. Man har en trupp som är BÄTTRE än ifjol, och tror att man kan störa hif väl i denna premiärmatch. Är inne lite även på den raka etta, men får se hur det blir....OM El-Kabir inte kan spela behöver det inte vara så stort avbräck, då man har djupledsspelare som kan komma in och göra hans jobba....vi får se hur det blir med spel här....

Vad gäller Göteborg och Örebro är jag lite inne på båda lagen att göra mål. Ifk hemma är alltid farliga framåt....samtidigt har man sett väldigt skakiga ut bakåt under försäsongen. Örebro däremot har ett väldigt intressant lag, och ser det som, ja till och med väldigt troligt att man gör minst ett mål borta mot IFK.

Har många spel som jag tänker på till, men dessa två är de som känns hetast....just nu. Ska dock sätta mig i början av nästa vecka också och gå igenom de vanligaste sidornas olika säsongsspel....

dNa 2011-03-27 16:14

Lycka till.
Varför så krångliga unitfördelningar?

kingscania 2011-03-27 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 115375)
Lycka till.
Varför så krångliga unitfördelningar?

Tack, jo jag vet det är lite krångligt, var för att göra det enkelt för mig, men ska ändra till 1-2-3 istället, så det blir lättare för de som vill läsa ;)

dNa 2011-03-27 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 115396)
Tack, jo jag vet det är lite krångligt, var för att göra det enkelt för mig, men ska ändra till 1-2-3 istället, så det blir lättare för de som vill läsa ;)

Låter toppen det, kör hårt

Blixth1958 2011-03-28 09:33

Trevligt att du drar igång detta. Det är svårt i början på säsongen innan man ser vad lagen har för spelide. Vilket lag ligger dig närmast om hjärtat, Skitkul att följa. Lycka till.:cheers:

kingscania 2011-03-28 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 115426)
Trevligt att du drar igång detta. Det är svårt i början på säsongen innan man ser vad lagen har för spelide. Vilket lag ligger dig närmast om hjärtat, Skitkul att följa. Lycka till.:cheers:

Jo jag vet, därför ska jag försöka hålla nere spelen i början.

Ifk Göteborg och Mjällby är de lagen som jag har bäst koll på, och även ligger mig närmast hjärtat ;)

fondell 2011-03-28 13:10

El kabir kommer nog inte att spela från start, han har bara gjort 3 träningar och han har missat båda träningslägren i cypern ( varit där men inte tränat ), tror det blir gits men vet inte.

kingscania 2011-03-28 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 115461)
El kabir kommer nog inte att spela från start, han har bara gjort 3 träningar och han har missat båda träningslägren i cypern ( varit där men inte tränat ), tror det blir gits men vet inte.

Jo vet det. Han var dock med och gjorde inhopp i senaste genrepet. Även Osiako ser ut att få starta på max bänken....

TheDarkKnight 2011-03-30 19:18

Lycka till,Kingscania ! :)

Ska bli väldigt roligt att följa och kommer nog rygga ett och annat spel också :)

kingscania 2011-03-30 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 115865)
Lycka till,Kingscania ! :)

Ska bli väldigt roligt att följa och kommer nog rygga ett och annat spel också :)

Tackar, men håll nere insatserna ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved