Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Vurpans Rookiebrännbollprojekt (mlb) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/7751-vurpans-rookiebraennbollprojekt-mlb/)

Vurpan 2011-05-16 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av wallez (Inlägg 123332)
Ang. must-plays står det:
"Underdog pitcher is ranked in the Top 20, or is higher ranked than the guy on the mound for the favorite, and these games are must-plays"
Så jag antar att vi båda har rätt där :)

Självklart kan jag flika in med mina tips också ifall det skulle visa sig att vi har olika picks eller så.

Vilka sidor använder du för att kolla upp statistik/pitcher osv?

Aha! Trodde det bara gällde när han va i top 20, men då hade ja fel då:) det var intressant! Ja använder mig nästan Uteslutande av www.covers.com , den är grymt bra:) va använder du?

wallez 2011-05-16 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Latizzen (Inlägg 123333)
Om detta stämmer som du säger bör man inte överväga att spela på Yankees mot Tampa då Yankees Pitcher A.J Burnett ligger på en stabil 20 plats. Trots att Tampas pitcher ligger på en 13?

EDIT: eller åtminstone ett under spel?

Yankees ska inte spelas eftersom de kommer med 5 raka förluster ;) Men enligt deras "Under the Gun"-system borde det bli ett underspel.

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 123337)
Aha! Trodde det bara gällde när han va i top 20, men då hade ja fel då:) det var intressant! Ja använder mig nästan Uteslutande av www.covers.com , den är grymt bra:) va använder du?

Jag har mest använt mig av http://www.teamrankings.com/mlb/ då man lätt såg pitchers och streaks på samma sida men nu har de gjort om upplägget så blir nog www.covers.com i fortsättningen.

Vurpan 2011-05-16 22:03

Funderade länge på underspelet i tampa - Yankees men såg sedan 14-5 Över/under de 19 senaste lagen emellan. Får hoppas på san Diego och Texas inatt:)

Latizzen 2011-05-16 22:38

Jo det är sant såg det också men det som fortfarande fick mig att fundera över denna matchen var det faktum att dessa två pitchers har inte förut mötts. Vilket kan ge det ett intressant resultat, en fråga angående det, finns det någon bra hemsida där man kan jämföra två pitchers mot varandra? Något typ av head 2 head men mellan bara 2 pitchers ?

eddieh 2011-05-17 06:55

Woohooo!!!!

Riktigt glad att man hakade på ditt projekt från början,Vurpan.Snacka om skön start.:)

Keep em coming,baby.:cheers:

Vurpan 2011-05-17 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 123390)
Woohooo!!!!

Riktigt glad att man hakade på ditt projekt från början,Vurpan.Snacka om skön start.:)

Keep em coming,baby.:cheers:

Ja den starten kan man inte klaga på! Skönt att jag avstod Under i tampa med:)
Dagens card innehåller ganska många fina underdogs, de som spelas är dessa:

San Francisco @ 2.16
Toronto @ 2.28
Texas @ 2.18
San Diego @ 2.18

Även Mets och Milwaukee kan spelas då de klarar alla stegen, dock är jag rädd för både Nolasco i Florida, som möter mets, och Randy Wolf som pitchar i Milwaukee så det blir inga spel på dem. Iaf inte än så länge, uppdaterar boken om jag ändrar mig:)

KP 2011-05-17 13:03

Har du innan du startade dagboken följt systemet?
Isåfall hur har det gått?

Vurpan 2011-05-17 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 123414)

2 dagar innan dagboken;) är väl 6-7 nu tror jag. Så har ingen som helst aning om det kommer ge pengar, men eftersom underdogen i snitt vinner 4/9 matcher så borde det ju vara ett bra system för att hitta de "bra dogsen" bland alla matcher. Men vi får se, huvudsak är att jag lär mig sporten ordentligt:) Har du hört något om systemet innan?

wallez 2011-05-17 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 123414)

Jag har testat det här systemet denna säsongen.
Spel: 161
Träffprocent: 44,38%
ROI: 94,47%

Följt deras insatsplan med 2,5% av kassan per spel.
Gått lite upp och ner men har 2-3 tunga förluststreaks som inte återhämtats än..

Bookmakern 2011-05-17 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 123413)
Ja den starten kan man inte klaga på! Skönt att jag avstod Under i tampa med:)
Dagens card innehåller ganska många fina underdogs, de som spelas är dessa:

San Francisco @ 2.16
Toronto @ 2.28
Texas @ 2.18
San Diego @ 2.18

Även Mets och Milwaukee kan spelas då de klarar alla stegen, dock är jag rädd för både Nolasco i Florida, som möter mets, och Randy Wolf som pitchar i Milwaukee så det blir inga spel på dem. Iaf inte än så länge, uppdaterar boken om jag ändrar mig:)

Finns mycket bättre priser ute mate

San Francisco @ 2.30
Toronto @ 2.32
Texas @ 2.28

De tre första är på Bet365

Vurpan 2011-05-17 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bookmakern (Inlägg 123417)
Finns mycket bättre priser ute mate

San Francisco @ 2.30
Toronto @ 2.32
Texas @ 2.28

De tre första är på Bet365

Kan tänka mig det:sad: Kör ju bara på betsson som det ser ut nu, bet365 har ja konto på men gillar verkligen inte den sidan. Får se hur länge jag pallar att bara köra på en bookie, borde egentligen skapa konto på pinnacle med eftersom de verkar ha bäst odds på amerikanska sporter. Hmm, tål att funderas på helt klart. Tack för heads-upen iaf!

Bookmakern 2011-05-17 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 123419)
Kan tänka mig det:sad: Kör ju bara på betsson som det ser ut nu, bet365 har ja konto på men gillar verkligen inte den sidan. Får se hur länge jag pallar att bara köra på en bookie, borde egentligen skapa konto på pinnacle med eftersom de verkar ha bäst odds på amerikanska sporter. Hmm, tål att funderas på helt klart. Tack för heads-upen iaf!

Det borde du verkligen göra! Man vill ju ha bästa priset och för att få det så bör du skaffa fler bookies. iaf 2-3. :cheers:

toniej 2011-05-17 14:20

Med MoneyBookers är det inte jobbigt att ha många bookies, pengarna förs över snabbt och free.
Sen är det bara att använda oddsportal.com för att finna bästa odds.

san fran @ 2.33 (+.17)
toronto @ 2.38 (+.10)
texas @ 2.31 (+.13)
san diego @ 2.27 (+.9) (alla på 5dimes)

Om du flatbettar (100kr tex) med samma insatts på alla spel gör du med dina odds en vinst på 480 kr om alla sitter.
Men spelar du till de bättre oddsen gör du en vinst på 529 kr, det är ca10% skillnad i utdelning vilken kan vara skillnaden mellan att se grönt eller rött i slutändan.

woodface 2011-05-17 16:11

Har även jag testat detta system denna säsong (13/4-30/4) med en roi på c:a 89%.
Tyckte det verkade jättebra, men råkade ut för alldeles för mycket rött.
Jag kanske gjorde felet att börja spela för tidigt på säsongen?
Om så är fallet när skall man börja tycker ni.

Vurpan 2011-05-17 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av toniej (Inlägg 123424)
Med MoneyBookers är det inte jobbigt att ha många bookies, pengarna förs över snabbt och free.
Sen är det bara att använda oddsportal.com för att finna bästa odds.

san fran @ 2.33 (+.17)
toronto @ 2.38 (+.10)
texas @ 2.31 (+.13)
san diego @ 2.27 (+.9) (alla på 5dimes)

Om du flatbettar (100kr tex) med samma insatts på alla spel gör du med dina odds en vinst på 480 kr om alla sitter.
Men spelar du till de bättre oddsen gör du en vinst på 529 kr, det är ca10% skillnad i utdelning vilken kan vara skillnaden mellan att se grönt eller rött i slutändan.

Tack så mkt för att du orkade skriva exakt hur stor skillnaden faktiskt blir, än mer intresserad av o kolla upp lite fler bookies. Ska titta igenom det mer:)