Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Sommarskoj - Pre-trading (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8075-sommarskoj-pre-trading/)

dillehal 2011-06-22 09:26

Sommarskoj - Pre-trading
 
Hola Hola!

Som vi alla vet så är sommaren lite smådöd förrutom brännbollen i väst och diverse tennisturneringar. Därför har jag börjat testa på lite pre match trading på den fotboll som finns samt lite tennis.

Tanken med denna dagboken är att dela med mig utav mina trades samt att skapa en samlad bok med möjliga tradingobjekt, ni är alltså mer än välkomna att fylla den med relevant innehåll!

Ska tilläggas att jag är en såkallad n00b på trading, så sparka inte på mig för jag ligger redan ner :whistling:

Nu kör vi och kom gärna med tips på tradingobjekt som sagt!

:drunk:

dillehal 2011-06-22 09:28

Börjar direkt med VPS - Haka och går in på 1.99 på VPS.

De har börjat droppa lite överallt och vi kan nog stjäla ett par punkter innan matchen börjar!

zimzelen 2011-06-22 09:34

Mycket intressant ide på en speldagbok. Det ska följas :)

RobinD 2011-06-22 09:37

Nu kör vi Dille, kollade själv på VPS igår men tog Karlovic istället!

dillehal 2011-06-22 09:41

Haha och jag kollade på Karlovic när ja såg början på droppet men väntade och tog VPS nu istället!

Tror VPS kommer ligga kvar nära 1.99 ett tag, men när pengarna kommer innan matchstart så tror jag de kommer komma in på rätt sida så att säga!

Burn 2011-06-22 10:03

Rosenborg - Lillestrøm (Norsk cup)
Tip: Lillestrøm til odds 5,79 ved Pinnacle Sports ― mestr spiller for 5 units
22-06-2011 - 19:35 Fodbold

Fotball - Norsk Cup: Rosenborg - Lillestrøm

Lillestrøm @ 5.79 - Pinnaclesports (5 units)

Eksperttips - 2011
Bruger 2011 units Total units Total TBP Antal spil
mestr 82,47 311,79 126,36% 326


En annan strategi som brukar funka är att tidigt spela då en tung expert skriker ut ett tungt spel. "Mestr" leder överlägset expertlistan på www.spilxperten.com med ROI 126% på 356 spel och hans rekar har ett stort följe och oddsen kan bara gå neråt.

Så fort det blir lite mer omsättning på denna match lär oddset ta fart neråt. Det går givetvis även bra att tidigt boka Rosenborg. Finns till 1.66 nu. Lär stiga över 1.70 till avspark.

Misär 2011-06-22 10:04

Roligt! Det här ska jag följa.
Det finns nog flera n00bs här på sajten som gärna vill att du berättar hur du går till väga mer exakt. :yes:

kingscania 2011-06-22 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 128020)
Roligt! Det här ska jag följa.
Det finns nog flera n00bs här på sajten som gärna vill att du berättar hur du går till väga mer exakt. :yes:

Om n00bs:en använder sökfunktionen så får de snabbt mer info om hur det hela går till ;)

https://www.sharps.se/forums/search.php?searchid=1356906

https://www.sharps.se/forums/search.php?searchid=1356909

dillehal 2011-06-22 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 128014)
Tror VPS kommer ligga kvar nära 1.99 ett tag, men när pengarna kommer innan matchstart så tror jag de kommer komma in på rätt sida så att säga!

Nu kommer pengarna in på VPS, går att boka till 1.95 och detta gör jag. Fegt javisst, tror säkert att den kommer sjunka ytterligare. Men jag är som sagt ny på trading och vill få in känslan innan jag riskerar mer :)

Persa 2011-06-22 12:57

Har själv hakat på sommartrenden med trading, dock inte enbart pre-trading. Ska bli intressant att hitta spel i den här tråden och eventuellt posta egna förslag.

Soap 2011-06-23 10:20

Sneglar på vinnaroddsen för Dam VM som pågår 26 juni - 17 juli. Hittills 360k matchat men det läre stiga markant när turneringen drar igång på allvar, det måste ju vara fler fotbollsfans än vi på Sharps som letar spelobjekt i väntan på att de stora ligorna drar igång igen. Intressant ur min synpunkt i skrivande stund:

Tyskland till 2.20 hos Victor Chandler (äter upp mina kängor om den inte sjunker), finns till 2.15 hos Betclic. Die frauleins bör avancera tryggt från sin grupp. Öppnade på 2.75 hos Bwin i April. Är värdnation i år, har vunnit de två senaste mästerskapen -07 och -03.

Sverige pendlar kring 16-20 hos Betfair ( kassa är vi väl inte), finns annars till 17.00 hos William Hill
Spoiler:
Själv får jag satsa hela 0.43€ på det utfallet, hoppas ni andra har bättre limits...
. Både Nordkorea och Colombia bör vika ner sig och låta våra damer avancera från grupp C. Vid en förlust mot USA i premiärmatchen kanske de stiger ytterligare? Värt att hålla koll på.

Brasilien till 7.0 hos Blue Square, annars 6.80 hos pinnen. Har svårt att se att de inte skall avancera från sin grupp med rivaler som Ekvatorialguinea, Norge och Australien.

Har hittills backat Tyskland och Brasilien, tror som sagt de kan vara en idé att avvakta med Sverige.

dillehal 2011-06-23 12:14

Missade att dela med mig av Lisicki, tog henne till 2.36 gick att boka till 2.3 för nån timma sen.

Jag tror att den kan gå under 2.3, iaf under matchen, garanterat!

Ligger mellan 2.32 och 2.3 nu.

tino 2011-06-23 14:01

Jag har varit rent allmänt inaktiv i forumet senaste veckorna, men jag tänkte flika in att jag var inne på pre-game spåret i samband med dropping-odds projektet, och gjort en anpassad formel och lagt upp ett sheet som automatiskt registrerar potentiella pre-game trading objekt.

Sheet finner ni här https://www.sharps.se/spreadsheet/bf.

Jag hann bara rätta 64st spel (varav 51st vinst, med snitt +4.22% per trade) när det begav sig, men ni kan ju ta en titt i sheetet om ni vill få hjälp med att hitta potentiella trade-objekt (då det som sagt registreras nya spel hela tiden), och som gest tillbaka säga till om det har varit till någon hjälp eller inte.

Under sommaren följer jag själv mycket tennis och lirar lite spel i skymundan, men ev. comeback till höst hoppas jag!

Enjoy! :cheers:

dillehal 2011-06-23 14:35

snyggt! får kika på de efter helgen :)

dillehal 2011-06-28 15:03

Kniper Fredrikstad hemma mot Haugesund till 1.79 nu. Ligger som 1.69 avg och tror att den kan fortsätta lite neråt innan matchstarten som är imorgon!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved