![]() |
Simon Bertilsson avstängd, Jonas Nordqvist saknas men Niklas Svedberg är tillbaka efter sjukdom.
Hos Modo saknas Dick Axelsson. |
Ogiltigt spel-ID: 556309 Det här blir jämnare än vad oddsen visar och värdet ligger på HV. Ogiltigt spel-ID: 556310 Jag gillar luleå till 2.21 inkl OT och straffar. Ogiltigt spel-ID: 556311 Växjö förvånar mig inte och man är starkare än AIK. Till 2.15 testar jag dem Sorry för korta analyser men har väldigt lite tid idag. |
Ingen Gerber i Växjös kasse ikväll (enl aftonbladet): "Martin Gerber åkte hem till Schweiz i söndags, blev pappa i måndags (grattis) och kom tillbaka till Växjö i går kväll. Han är dock förpassad till båsdörren även denna match och Oscar Alsenfelt får återigen förtroendet"
Värt att tänka på... |
Helloj
Är inne på en 0-4 run och det är egentligen den första dåliga sedan starten. Tyvärr är det såhär ibland och nu behöver man anstränga sig extra för att hitta dem rätta spelen. Ibland har man fina vinning strikes och ibland loosar man, bara att acceptera annars skall man inte syssla med detta :cheers: |
Äntligen hockeylördag :cheers:
Ogiltigt spel-ID: 559798 Lagen möttes hela sex gånger under förra säongen och endast 1 (!) match hade fler än 5 mål. Det brukar vara riktigt tajt och snålt när dessa två lag möts och snittet under den förra säsongen var 3.83 mål/ match. Senaste mötet i Almtuna slutade med en 2-1 seger för Leksand. Ogiltigt spel-ID: 559793 Växjö gjorde en riktigt plattmatch hemma mot AIK senast och ibland får man ta det. Det är en lång säsong och vissa matcher får man helt enkelt glömma bort. Matchen mot AIK var i mångt och mycket en kamp mellan Växjö Lakers forwards och AIK:s keeper - och förre Växjö Lakers-burväktaren - Viktor Fasth. Hemmalaget avlossade 36 skott, men Fasth motade samtliga. Växjö Lakers tog historiens första elitserietrepoängare mot just Timrå tidigare under säsongen då man vann med 3-1 uppe i E.ON Arena. Ogiltigt spel-ID: 559794 Skellefteå AIK har slagläge på serieledningen och har egentligen inte varit riktigt bra mer än bitvis under säsongen. 2.20 är alldeles för högt i min bok och jag måste testa det. Ogiltigt spel-ID: 559792 Oj, vilken match det väntar för mitt kära FBK. Det här kommer att bli målsnålt och jag har valt att testa under 1.5 i den andra perioden. FBK har gjort minst mål i ES samtidigt som Frölunda har släppt in minst antal. Faran är om Frölunda får gå in och göra ett par mål men jag ser detta som en tajt och tuff kamp. Lycka till - Idag skall vi vara tillbaka på vinnarspåren :cheers: |
Kommer nog bli spel för mig också på Växjö och SAIK. Visst, Timrå vann senast mot FBK som är helt under isen men Växjö är det bättre laget här! Framför allt med Gerber i kassen som jag räknar med att vakta kassen idag.
SAIK matchen känns 50-50 = spelvärt Lycka till! |
Jag tänker spela en rak 1:a mellan Brynäs och Linköping med en relativt hög insats.
Linköping spelade riktigt segt och slarvigt borta mot Djurgården i torsdags och eftersom Brynäs också spelar med samma fart så blir det jobbigt för Linköping i eftermiddag. Brynäs har en dag mer vila i benen och måste nästan skjuta 10 skott mer på mål/match, än Linköping. Linköpings bortastatistik är också näst sämst efter Färjestad. Detta räcker gott och väl för en stark 1:a för min del! Lycka till om ni väljer att rygga! :thumbup: |
Jag håller tummarna för ditt spel på underspelet i Almtuna - Leksand. Men jag vet att det blåser motvind i almtuna lägret. Tyckte att det i matchen mot Västerås visades tydliga tendenser på att dom viker ner sig. Vilket aldrig hände med Rönnqvist vid rodret. Känner inte att dom har lyckats ersätta dom fantastiska målvakterna dom tappat under senaste säsongerna heller . Å andra sidan har Leksand haft stora problem med sitt målskytte. Lycka till!
|
Ogiltigt spel-ID: 565463 Inget snack om att värdet ligger helt och hållet på Växjö. 2.20 tar jag alla dagar i veckan:gun_bandana: |
Ogiltigt spel-ID: 567437 Väldigt bra värde här! 2.40 ink ot & straffar på DIF är för mig minst .30 för högt i dagens läge. |
Ogiltigt spel-ID: 568819 Alldeles för bra odds för att inte testa på Hv71. Spikar målvakten igen (som han brukar) så kan det bli en fin seger för Göteborgarna. Ogiltigt spel-ID: 568815 X2 till 1.93 tar jag alla dagar i veckan. Luleå är alldeles för stora favoriter här. Ogiltigt spel-ID: 568814 FBK fick äntligen en 3-poängare senast och i grunden är man mycket starkare än Timrå. Senaste lagen möttes tog Timrå två poäng och idag kommer man att få betala för det. Jag gillar oddset. |
Ogiltigt spel-ID: 572780 Det har blivit dags för Jaroslav Hlinka och Jan Hlavac att göra säsongsdebut för Linköping när laget möter serieledande Skellefteå på lördag. Att Linköping ställs mot serieledarna är en het händelse i sig. Att man gör det med den tjeckiska stjärnduon Jaroslav Hlinja och Jan Hlavac i laget gör om möjligt matchen ännu hetare. Värdet helt och hållet på LHC, då jag tycker att AIK har blivit lite väl stora favoriter. Ogiltigt spel-ID: 572771 Gillar det här spelet väldigt mycket och jag tycker att marknaden är helt fel ute här. Kollar man på förra säsongen så gick endast 1 av 5 matcher under 5 mål. Man har även spelat en match denna säsong och det blev en målfest och slutader 4-3. Ingen tvekan på att över 5 är fint :cheers: Ogiltigt spel-ID: 572772 Förväntar mig en målsnål match men jag ser inte värde i dem match linen så jag valde att inrikta mig på den andra perioden. Under 1.5 mål. Ogiltigt spel-ID: 572775 Den här matchen blir tajtare än vad oddsen visar. Värdet ligger helt klart på Luleå 2.20. |
Fantastisk hockeylördag och alla 4 spelen satt!!:cheers::cheers:
De senaste 9 av 10 spelen har varit vinst :clap: |
Bra jobbat! Fortsätt så :)
|
Citat:
|
Snyggt spelat! :hattenav:
|
Ogiltigt spel-ID: 577244 Efter SSK:s hemmaseger mot Rögle laddar nu laget för bortamatch mot Örebro. I kvällens match är dessutom Sabolic och Gregorc tillbaka i laget efter att ha vilat mot Rögle. Örebro är alldeles för stora favoriter. Allt värde är på bortalaget SSK som man kan få riktigt fint betalt på ikväll. +1.5 till 2.18 tar jag alla dagar i veckan :cheers: |
Efter ett par dagar med mycket jobb är jag äntligen tillbaka :)
Ogiltigt spel-ID: 591663 Alldeles för bra odds på Luleå för att inte spela. Färjestad har ryckt upp sig den sista tiden men laget är alldeles för mycket upp och ner för att man skall känna sig trygg. Ser inget som helst värde på FBK utan lirar Luleå . Ogiltigt spel-ID: 591669 DIF gör inte mycket rätt just nu och Frölunda kan vinna mot vem som helst. Med det stabila målvaktsspelet kan det bära långt. Värdet på göteborgarna. Ogiltigt spel-ID: 591672 Förra matchen blev en riktig målfest med 7 mål och kollar man på förra säsongen så blev det minst 5 mål i alla fem matcher lagen spelade. Över 5 liras till fina 1.93 :thumbup::thumbup: |
Har Pinnen börjat med moneyline inkl. OT i Elitserien nu?
|
Ogiltigt spel-ID: 619104 Äntligen tillbaka! Alldeles för bra odds på Skellefteå för att inte spela. Visst frölunda skall vara favoriter här man har blivit alldeles för stora sådana. |
Ogiltigt spel-ID: 629285 Förstår inte varför FBK är så nedtryckta här. Helt idiotiskt högt odds på Växjö och jag älskar sådana här fina överodds. Växjö +0.5 till 2.20 smakar mumma :cheers: |
Citat:
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 631396 Tycker att jämna pengar här är alldeles för bra för att inte spela. Lagen har mötts två gånger denna säsong och det har blivit 5 respektive 6 mål i de matcherna. Ett fint överodds :cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 632305 Ramlade av stolen när jag såg priset på Brynäs. 2.35 ink OT tar jag alla dagar i veckan. Färjestad har problem och senaste var man när att tappa en 5-2 ledning. Brynäs är starka och kan ställa till det här ordentligt. :drunk: |
Var hittar du ink OT på bet365?
|
Citat:
|
Var framkommer det att det är ink OT?
|
Citat:
Oddset (the line) för att ett lag ska vinna en match utan något handikapp, där oavgjort inte finns med." Så står de bland deras regler. Alltså 2-vägs de kan bara bli 1 eller 2 (X är ej med) och ja de gäller inkl. ev. förlängning/straffar.:) |
Citat:
NHL är ju alltid med OT och penalties, men eftersom jag endast fick insatsen tillbaka funderade jag på om det var annorlunda för andra ligor, vore iofs. konstigt men. Är rätt ny på betting så blev osäker. För att förtydliga, det var alltså matchodds jag spelade på. (dvs fanns bara två alternativ). |
Ok, svarar på min egen fråga. Matchodds för ishockey på Bet365 är endast inklusive OT/Penalties för NHL matcher, för europeisk hockey är det insatsen tillbaka vid oavgjort. Ifall nu någon undrade, antagligen var jag ensam om att vara clueless dock :lol:
|
Hej pojkar!
Mitt spel är inte på Bet365, bokförde fel bolag. Brynäs 2.35 ink OT är på Unibet! Brukar vara slarvig med att skriva rätt bolag då jag oftast stressar med att bokföra spelen! |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 634415 Jag tar Växjö +0.5 till fina 2.05 utan att tveka här. De kan ställa till det för alla lag och DIF känns inte som något stabilt lag just nu. Jag älskar när spelbolagen trycker ner ett lag som egentligen inte borde vara sådana stora favoriter. Nu hoppas jag på att tredje raka sitter! :popcorn: |
Ogiltigt spel-ID: 636745 Färjestad har gjort färre än två mål per match de tre senaste bortamatcherna. Det här känns som en riktigt målsnål match. Lagen har spelet två gånger tidigare denna säsong och båda har gått under dagens line, 2-2 & 2-1 har de matcherna slutat. :KO: |
Ogiltigt spel-ID: 641914 Måste testa denna line till detta fina pris. En av de två tidigare har gått över denna line och jag måste testa det. Visst målsnittet har gått ner i elitserien och när man får ett sådant fin odds måste man testa. Ogiltigt spel-ID: 641915 Hv71 har förlorat fyra av de fem senaste matcherna och oddset på DIF är alldeles för högt. Måste testa bortalaget +0.5. Ogiltigt spel-ID: 641916 Färjestad gjorde kanske sin bästa match mot Frölunda senast. Det märks också på spelbolagen då man har tryckt ner FBK för mycket i matchen mot Timrå. Bortalaget kommer till kvällens match med en seger över Luleå. FBK skall vara favoriter men jag spelar dem aldrig till det låga oddset. Värdet ligger på bortlaget och jag plockar Timrå +1 :popcorn: |
Ogiltigt spel-ID: 644726 LHC spelar inget vidare just nu och värdet ligger helt på bortalaget. LHC har problem med målskyttet. Ogiltigt spel-ID: 644727 Frölunda har förlorat tre raka matcher och Växjö har ingen strålande form direkt men X2 till 2.30 kunde jag inte motstå. :KO: |
Ogiltigt spel-ID: 645472 Serieledarna Örebro gästar Leksand i Tegera Arena. Örebro kommer senast ifrån en uddamålsförlust emot Västerås och är troligtvis revanschsugna. Leksand kommer även dom ifrån en snöplig förlust emot Sundsvall. Örebro har öppnat riktigt starkt och har stått för imponerande 21 segrar på 26 matcher - Leksand har bara mäktat med 14 segrar på lika många matcher. Det är främst Örebro's offensiv som bidragit till tabellplatsen. Mäktiga 101 mål (Leksand har gjort 68mål) har Örebro producerat. Örebro håller jag i grunden som det starkare laget och lite turbulent i Leksand sista tiden får mig att lira bortalaget. :cheers: |
3 av 3 idag - en riktigt fin lördag :claps:
|
Citat:
|