Jag tror mig ha hittat ett fint spel tills imorgon.
De Graafschap - Heerenveen. 21/1 - 12 18:45
Jag väljer att spela 2.an @1.70 på bet365, jag lägger även en mindre peng på -2 @3.90.
De Graafschap har 9 förluster på sina 10 senaste matcher och man har endast mäktat med 6 gjorda mål och släppt in 29. Laget har som sagt usel form och förlorade 2 träningsmatcher i januari (0-3 mot Leverkusen samt 1-4 mot Nurnberg). Dessutom saknar man 3 givna mittfältare, kaptenen Roger Meyer, veteranen Yuri Rose samt skadade Jussi Kujala och det är stora frågetecken hur man skall formera laget. (från officiella hemsidan)
Heerenveen har i sin tur 7 vinster, 2 oavgjorda och 1 förlust (PSV 1-5) på sina 10 senaste matcher. Laget har endast 1 förlust sedan den 20.e augusti! I januari har man slagit Leverkusen 4-2 samt Hannover 1-0. Inga skadeproblem att rapportera.
Heerenveen är extremt kontringsskickliga, och De Graafschap är i sin tur extremt svaga på att försvara sig mot kontringar. Exempelvis släpptes samtliga 7 mål in på omställningar under träningsmatcherna i januari. Om Heerenveen spräcker nollan är jag säker på dom kommer ges fina chanser att öka på ledningen ytterligare! (därav -2 spel)
Rygga på egen risk. Lycka till!
// Matty
|