Citat:
Ursprungligen postat av mange_pet85
(Inlägg 163950)
Hur stor del av rullen lägger ni en dag med bra spel utbud ?
|
Ett bra spelutbud på ett givet datum är inte lika med att det finns mycket värde just den dagen. Många plockar sina spel redan dagen innan eller ännu tidigare om det finns tillförlitlig info. Att spela strax innan avspark är sällan optimalt såvida det inte finns frågetecken på t.ex. nyckelspelare som kan "make it or break it".
Hur stor del av rullen som är levande under en dag beror självfallet på vilken sorts moneymanagement du har. Kör du några serier med 2-6 systemet på en större del av eller hela din totala kassa så ligger du oftare ute med en större volym, flatbettar du så blir det lägre.
Själv kör jag 2-6 parallellt med flat, t.ex. Gliders NBA picks med 2-6 och Mackyyys NHL picks med flat. Skulle jag köra 2-6 på Mackyys picks så skulle den varians hans spelsätt medför göra att min rulle utsattes för stora svängningar, något jag inte är bekväm med.
Så det här med levande rulle är olika från person till person. Vissa är ok med att ha mer än 10% av rullen igång på en helg och andra vill inte riskera mer än några få %. Något som lätt glöms bort när man läser årsstatistik för vinnande spelare eller speltjänster är att alla har svackor, oavsett sport och erfarenhet. Kolla alltid igenom statistik utförligt innan du börjar rygga.
Citat:
Ursprungligen postat av mange_pet85
(Inlägg 163950)
...
känns som jag spelar på nästan alla macher just nu och behöver nog sortera vilka sporter man ska hålla sig till :p
|
Nu vet jag inte hur länge du hållt på med betting men eftersom du frågar om just kassa, brm och hur du bör selektera vilka matcher/sporter du skall gå in på så förutsätter jag att du är relativt grön.
Det största råd jag kan ge är att du helt enkelt sätter dig i skolbänken och kör ditt egna spelande på papper för några månader tills du är mer varm i kläderna. Testa att endast rygga av de som är erkänt duktiga inom de sporter du själv anser dig kunna. På så sätt lär du dig av deras tänk och kan jämföra med ditt eget. Gör ett sheet och bokför dina egna drag, gör ett parallellt där du ryggar deras och se vem som plussar mest. Läs på deras motiveringar så du lär dig och nöt spelskolan. Om du inte redan gjort det så sätt upp en kassa för att bara rensa bonusar.
|