Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

tompa87 2012-02-03 13:41

BLÄÄH fyfan vilket dåligt utbud det var idag :/ Skrällvarning på Roda dock, men jag vågar inte spela den p.g.a. Hereenveens form.

tompa87 2012-02-03 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166427)
mackyyy bland annat. :clap: :clap:

https://www.sharps.se/spreadsheet/9993

:cheers:

Jag gjorde ett test där jag spelade favoriten HCP gente Doggen ML (samma match alltså) låg på nånstans runt 113 % ROI (förutsatt att bägge oddsen ger över 2.XX och att man flatbettar) efter 100 spel tror jag det var. Kändes alltid som att variansen skulle hinna ikapp men eftersom medeloddset låg på 2.50 så blev det inte så... vet inte jag.

Viktigt att välja rätt matcher bara.

limeburn 2012-02-03 13:54

Angers-Monaco är inställd, vet ej varför än.

Jinx 2012-02-03 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166433)
BLÄÄH fyfan vilket dåligt utbud det var idag :/ Skrällvarning på Roda dock, men jag vågar inte spela den p.g.a. Hereenveens form.

Vad säger om Roda +1.25 då till 2.03? Kanske svår ändå när siffrorna ofta rinner iväg i eredivise...

wLn 2012-02-03 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166427)
mackyyy bland annat. :clap: :clap:

https://www.sharps.se/spreadsheet/9993

:cheers:

Har slutat analysera NHL själv, jag litar lite för mycket på oddsen och är för oerfaren att tolka spel.. dock har jag hittat en jag ryggar rakt av, dock inte samma insatser, men han har ROI på 115+%

Om någon är intresserad av hans spread så hojta till i PM (den befinner sig på ett annat forum)

Allt för att hjälpa er boys! :)

Semicolon 2012-02-03 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166415)
Skall dock tilläggas att man fick 2 man utvisade.
Och som du säger, på Anfield är man EXTREMT svårslagna.
Som sagt, totalt omöjlig att säga något om. Hur ser skadeläget ut i Tottenham? Om Bale spelar till vänster får han förmodligen Johnson emot sig och då tror jag på Tottenham för det är en rejäl mismatch IMO.

Svårtippad match, håller ändå Pool för favorit av ett par anledningar. Självförtroendet lär vara på topp efter en hoper fina skalper sista dagarna. Suarez är tillbaka (eller har jag fel nu och det är en match till?). Charlie Adam visade glimtar av den form som gjorde att Pool värvade honom från början. Jag och bror min har spytt galla över Adam hela hösten/vintern, men senast (visserligen mot ett svagt wolves) tycker jag han var riktigt bra. Får man igång Adam är det ett grymt sparkapital.

Bortsett från backlinjen har man också varvat rätt friskt mellan spelarna. Adam vilade till exempel i cupmatchen mot Oldham, utgick i 55 i ett par av de senaste matcherna och byttes in sent mot United. Senaste matchen mot Wolves är egentligen enda han spelat i stort sett hela matchen. Gerrard har även han vilat en del. Kuyt, Carrol och Bellamy har inte heller spelats så våldsamt intensivt sett till hela säsongen. Största frågetecknet där är väl Bellamy om han har känningar av sitt knä. Hans form är ju dock smått sanslös och har svårt att se att något ska stoppa honom på måndag.

Dessutom är man grymt starka hemma. Jag har svårt att se att man förlorar. Men, med tanke på hur oddsen ligger är ändå värdet helt klart på x eller 2.

Mitt tips är x och kommer spela både kryss och en liten peng på 1-1

Semicolon 2012-02-03 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166441)
Vad säger om Roda +1.25 då till 2.03? Kanske svår ändå när siffrorna ofta rinner iväg i eredivise...

Kommer liva överspelet i den matchen om det fortfarande står 0-0 10 minuter in i matchen. Anmärkningsvärt hur omitiverat mycket finare odds man får bara man väntar 8-10 minuter.

Overkill 2012-02-03 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 166452)
Gerrard har även han vilat en del.

Snarare skaderehab och han är väl skadad nu igen nyligen?

ED: Kollade runt lite. Och Captain Fantastic är visst tillbaka till måndag och även Suarez (som har avtjänat sin 8 matcher långa avstängning). :cheers:

Ser med andra ord riktigt bra ut truppmässigt inför måndagens jättematch på Anfield.

Jinx 2012-02-03 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 166453)
Kommer liva överspelet i den matchen om det fortfarande står 0-0 10 minuter in i matchen. Anmärkningsvärt hur omitiverat mycket finare odds man får bara man väntar 8-10 minuter.

Tack för analysen på liverpool. Krysset är nog ett bra spel. Om du har konto på Bet365 har de ett grymt bra gratiserbjudande på livespel i den matchen.

Faktiskt lite märkligt det där med att oddsen på överspelen stiger bara för det inte händer så mycket i början. Kanske skulle gå över helt till livespel när man kör överspel.

Semicolon 2012-02-03 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166454)
Snarare skaderehab och han är väl skadad nu igen nyligen?

Jao, han hade ju den där infektionen, i ankeln har jag för mig. Så visst skaderehab är kanske ärligare att säga. Han är dock tillbaka på måndag, har egentligen bara missat matchen mot Wolves och jag har svårt att tro att någon formförändring skett på en vecka (han spelade trots allt mot United i lördags).

Med det sagt har han inte varit särskilt dominant förutom i matchen mot newcastle för ett par veckor sedan. Gerrard är dock alltid Gerrard och hans betydelse för lagmoralen är stor.

tompa87 2012-02-03 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166441)

Precis, och Roda släpper till en hel del bakåt. Det gör dock Hereenveen också, anmärkningsvärt är att man torskat med 5-1 3 gånger i år t.ex. .. Men verkar ju ha tätat till sig lite bakåt dem senaste matcherna.. Överspel om något men som sagt, senaste matcherna har gått under linan...

Overkill 2012-02-03 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 166457)
Jao, han hade ju den där infektionen, i ankeln har jag för mig. Så visst skaderehab är kanske ärligare att säga. Han är dock tillbaka på måndag, har egentligen bara missat matchen mot Wolves och jag har svårt att tro att någon formförändring skett på en vecka (han spelade trots allt mot United i lördags).

Med det sagt har han inte varit särskilt dominant förutom i matchen mot newcastle för ett par veckor sedan. Gerrard är dock alltid Gerrard och hans betydelse för lagmoralen är stor.

Japp, när han väl har spelat har han lyft laget. Det har man sett mycket på senare tid.

Och som du säger, spelmässigt så kanske han inte gör jättenytta JUST NU. Men Gerrard är mer än bara en spelare för Liverpool. Jag skulle snarare likna honom vid en kollektiv självförtroendeboost för startelvan. Kan man verkligen säga så? Haha. Jaja, det lät bra i alla fall. :KO: :smoke:

Semicolon 2012-02-03 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166459)
Japp, när han väl har spelat har han lyft laget. Det har man sett mycket på senare tid.

Och som du säger, spelmässigt så kanske han inte gör jättenytta JUST NU. Men Gerrard är mer än bara en spelare för Liverpool. Jag skulle snarare likna honom vid en kollektiv självförtroendeboost för startelvan. Kan man verkligen säga så? Haha. Jaja, det lät bra i alla fall. :KO: :smoke:

True that. Han lyfter de andra och ser till att de inte svävar iväg på några tokigheter i defensiven. Men, en satans tuff match blir det i vilket fall.

tompa87 2012-02-03 15:20

Hittat ett intressant Handbollsspel inför imorgon:

Allsvenskan är det som gäller och det är Rimbo som möter Ystad hemma.

Rimbo är inne i en dålig period, 9 matcher i rad utan att vinna talar (varav 4 oavjorda i rad innan förlusten senast) emot ligasjuan Hallby. Innan det har man bl.a. kryssat hemma emot jumbon Eslöv (som Ystad vann över senast) och förlorat borta emot samma Eslöv.

Ystad i sin tur har efter en tuff start kommit igång rejält på slutet, 4 raka vinster (skall dock sägas att alla är emot bottenkollegor) men en uppåtgående trend helt klart, och mycket kan krediteras de 3 nyförvärven man fått in på senare tid; Richard Eriksson, Andre Olsson och Per Ögren (de två förstnämnda är på lån). Det är alltså 4 raka efter vinteruppehållet med dessa namn i truppen och jag tror att man har bra chans även emot ett Rimbo som knappt vet hur det känns att vinna längre. Senast dem vann var i början av November!

X2 ger 2.15 på betsafe och den testar jag med liten insats!

Arre08 2012-02-03 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166458)
Precis, och Roda släpper till en hel del bakåt. Det gör dock Hereenveen också, anmärkningsvärt är att man torskat med 5-1 3 gånger i år t.ex. .. Men verkar ju ha tätat till sig lite bakåt dem senaste matcherna.. Överspel om något men som sagt, senaste matcherna har gått under linan...

lirat över 3.5 i denna, hoppas på mkt pang pang... 2.10 i odds