Det lutar mest åt underdogen Martin Kampmann till oddset 2.10 på bet365.
Javisst han har förlorat mot strikers som Daley innan men han klarade även av Condit som är snabb och Alves är ingen attackerande striker som Daley är. Han är en counter-attacker och Kampmann klarar ju även av att dela ut sin goda del av misshandel också. (Tänker på Sanchezmatchen som han förövrigt borde ha vunnit)
Kampmann har dessutom möjligheten att ta det till marken om han så skulle vilja där Alves inte är den bästa. Alves har dessutom nackdelen att hans överkroppsstyrka gör att han inte orkar med allför länge i högt tempo innan mjölksyran kommer.
Alves hade dessutom problem med Papy Adebi som är nybörjare i UFC och som dessutom inte ens försökte att undvika Alves slag trots att han är känd för bra kraft.
Jag kommer köra 4/5 units på Kampmann då jag tycker oddset är felplacerat, förmodligen pga av hans förluster mot Diego(som jag sagt han borde ha vunnit) och Shields.
Court McGee vs. Constantinos Philippou.
Denna vet jag faktiskt inte mycket av och den får du ta som en klackspark men jag går på McGee pga av att han har ett par submissionwins och Philippou misslyckades att komma in i TUF huset pga av en submissionloss. Skulle tro att det går till marken och han förlorar på submission eller tko. Men som jag sagt, går bara på info på denna. Inte tittat på tillräckligt med matcher innehållande vederbörande för att säga annat.
2/5 units på den, möjligtvis 3/5
Det är dem 2 jag är inne på just nu iaf. Hojtar till om det blir fler :)
EDIT: Något jag glömde tillägga är att Kampmann är hela 8cm! högre än Alves och kommer förmodligen kunna om han så vill hålla Alves på ett bekvämt avstånd
|