Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

kusagwa 2012-04-20 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw (Inlägg 182627)
4-2!

Spelar ingen roll. Bara klubben som står för mkt av förstörandet i fotbolls Sverige de senaste åren förlorar så är allt bra.

djungelhjul 2012-04-20 22:25

Otroligt skönt att trippeln hittade in :)

hejmike 2012-04-20 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 182631)
Spelar ingen roll. Bara klubben som står för mkt av förstörandet i fotbolls Sverige de senaste åren förlorar så är allt bra.

Utveckla?

kusagwa 2012-04-21 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av hejmike (Inlägg 182662)
Utveckla?

En del av de matcher som har fått avbrytas de senaste åren bland annat på grund av huliganer har varit matcher där Djurgården har varit inblandade (till exempel matchen emot Malmö förra säsongen).

Jensw 2012-04-21 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 182673)
En del av de matcher som har fått avbrytas de senaste åren bland annat på grund av huliganer har varit matcher där Djurgården har varit inblandade (till exempel matchen emot Malmö förra säsongen).

Och då menar du att klubben ska straffas för några enstaka personers beteende?

Vill du inte kasta ut Malmö? Aik? Också då....de avbröt också matcher förra året.

kusagwa 2012-04-21 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw (Inlägg 182687)
Och då menar du att klubben ska straffas för några enstaka personers beteende?

Vill du inte kasta ut Malmö? Aik? Också då....de avbröt också matcher förra året.

De spelade inte igår så drf nämnde jag inte dom, men visst de två förtjänar också att straffas. Tog nog i med att de skulle åka ut men de borde straffas betydligt mer än de gjort innan. Även fast det må vara en djurgårdare, mff:are eller nån annan fan som stökar till det så ska det klubben straffas. För om jag inte är helt ute och cyklar så tilldelas biljetterna till bortamatcherna bortaklubben som i sin tur säljer dom vidare till deras fans och därför har de enligt mig ett stort ansvar för vad deras fans gör.

Sen glömde jag tilläga att jag är ganska anti - Stockholm (finns väldigt många dryga stockholmare som tror att de äger världen + att jag alltid föraktat Djurgården). Samt att Mjällby har en plats ganska nära hjärtat.

Men efter detta så tänker jag inte diskutera detta mer då jag redan har förpestat Sharps största speldagbok tillräckligt.

Jensw 2012-04-21 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 182710)
De spelade inte igår så drf nämnde jag inte dom, men visst de två förtjänar också att straffas. Tog nog i med att de skulle åka ut men de borde straffas betydligt mer än de gjort innan. Även fast det må vara en djurgårdare, mff:are eller nån annan fan som stökar till det så ska det klubben straffas. För om jag inte är helt ute och cyklar så tilldelas biljetterna till bortamatcherna bortaklubben som i sin tur säljer dom vidare till deras fans och därför har de enligt mig ett stort ansvar för vad deras fans gör.

Sen glömde jag tilläga att jag är ganska anti - Stockholm (finns väldigt många dryga stockholmare som tror att de äger världen + att jag alltid föraktat Djurgården). Samt att Mjällby har en plats ganska nära hjärtat.

Men efter detta så tänker jag inte diskutera detta mer då jag redan har förpestat Sharps största speldagbok tillräckligt.

Jag delar inte dina åsikter men vi släpper det där och ser framemot en mycket fin spel lördag!

Vad har ni för bra drag idag? grabbar?

Jag tror starkt på parma idag.
Samt ett par spanska hemmalag i andraligan. Sabadell, Alcoron och Huesca.

kusagwa 2012-04-21 12:31

Jensw bra sagt, vi håller oss till dagens utbud istället. Är också in lite på Alcoron, deras form är fin och man lär få ett bra odds då det möter ett annat topplag. Vad har du för tankar kring den matchen?

_A_ 2012-04-21 12:40

Aston V - Sunderland: 1X2
Blackburn - Norwich: 1X2
Bolton - Swansea: 1
Fulham - Wigan: 1X2
Newcastle - Stoke: 1X2
Brighton - Birmingham: 1X2
Bristol C - Barnsley: 1X2
Hull - Nottingham: 1

3 Andelar a 243 kr styck, messa er e-mail privat om ni vill delta. Kanske ska säga att det är dagens topptips det gäller ;)

Jensw 2012-04-21 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 182718)
Jensw bra sagt, vi håller oss till dagens utbud istället. Är också in lite på Alcoron, deras form är fin och man lär få ett bra odds då det möter ett annat topplag. Vad har du för tankar kring den matchen?

Alcoron har 2 spelare borta tills idag vilket är ett litet minus.
Dock så är de hemmastarka och vinst idag så är de i stort sätt klara för kval.

Jag har inte så mycket mer att gå på än just formen...5 raka vinster hemma
, medan Cordoba har förlorat 3/5 senaste på bortaplan

2.16 är för högt på ett såpass formstarkt hemmalag tycker jag

Markie 2012-04-21 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw (Inlägg 182723)

Kanske ö2.5 mål på Alocron matchen med fina oddset 2.05 på bet365? :)

kusagwa 2012-04-21 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw (Inlägg 182723)

Håller fullständigt med och kan tillägga att det enda mötet som jag hittade (tror det var ifrån förra säsongen) slutade med hemma seger 2-1.

Jensw 2012-04-21 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Markie (Inlägg 182727)
Kanske ö2.5 mål på Alocron matchen med fina oddset 2.05 på bet365? :)

kort svar, nej!

inget av lagen är speciellt målglada och spelar bara över 37% av matcherna i snitt. (senaste 5 så har de enbart lirat över 2 matcher var)
Och då detta är ett toppmöte tror jag det blir målsnålt.
Spelarna som är borta för Alcooron har även stått för 8 mål denna säsong vilket gör överspelet ännu sämre.

Sprite 2012-04-21 13:42

Vad tror ni om Walcott målskytt idag till 4.25? Han brukar höja sig i de lite större matcherna, bland annat mot Chelsea senast. Ivanovics avstängning, Drogbas skada och CL-returen gör ju inte Chelsea bättre direkt...

Jensw 2012-04-21 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 182738)
Vad tror ni om Walcott målskytt idag till 4.25? Han brukar höja sig i de lite större matcherna, bland annat mot Chelsea senast. Ivanovics avstängning, Drogbas skada och CL-returen gör ju inte Chelsea bättre direkt...

Jag vet inte... har aldrig gillat walcott.
Och jag tyckte chelsea såg riktigt bra ut i defensiven mot barca, blir en nog en helt annan match idag, but still.