Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona
(Inlägg 236114)
Tjena alla.
Funderar på att test köra ett nytt projekt. ska lägga 50 favoritspel , med odds runt 1,20-1,50
får jag ett snitt odds på 1,35 och sätter 40/50 spelen kommer bankrullen öka med 10 %
Vad tror ni om den här iden?
Jag börjar idag med att köra Porto till 1,25
Vissa dagar inga spel andra dagar upp till 10 spel, spelar när jag hittar något bra alltså och 50 spel borde man ju lätt vaska fram på en månad?
Bra eller anus taktik?
Tacksam för olika tankegångar
|
Hur mkt kommer du att lägga på varje spel?
Den stora nackdelen med liknande system är att man behöver lägga ut stor av sin rulle för att få en tillfredsställande vinst, så vid en skräll (förlust) så känns det rejält. T.ex Vad händer om du förlorar första 2-4 spelen.
Sedan kvittar det vad för system du använder, så länge du har +EV , dvs hittar värde i oddset så kvittar det. Det är det som är det viktiga för att du ska kunna få positiva resultat under en lång tid.
Porto @ 1.25 låter ju lågt, men värderar du vinsten till högre än 80% så är det rätt att lägga spelet. Men det är det enda sättet att hålla positiva resultat i längden.
Att bara spela låga odds för att det är stora lag som spelar kommer till slut fälla en.
Dock så vet jag (nästan säkert) att du inte bara väljer matcher på måfå men när det gäller så låga odds så ska man ha bättre "accuracy" på sina vinst-approximationer än vid 2.00.
Så enda du bör tänka på dina insatser, kommer förlusterna i början så kan det göra mycket. (om man nu sätter en stor del av sin rulle..)
|