Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maverick - At your service (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9744-maverick-your-service/)

mape 2011-11-18 22:41

får man ändra inriktning? då tycker jag att du ska lira valfri sport, ahcp 0+ eller DNB med ett odds mellan 1.90-2.10. Du ska ta fram tre spel och sätta dem i dubbelsystem.

Funka?

Maverick 2011-11-18 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av mape (Inlägg 151311)
får man ändra inriktning? då tycker jag att du ska lira valfri sport, ahcp 0+ eller DNB med ett odds mellan 1.90-2.10. Du ska ta fram tre spel och sätta dem i dubbelsystem.

Funka?

Inte valfria sporter. Välj åtminstone liga typ. Men resten funkar! Kan behålla Elitserien också och köra det parallellt, det funkar!

mape 2011-11-19 10:53

då begränsar vi det till första och andraligan i alla europeiska fotbollserier utom de fyra största tysk/eng/spa/ita

Maverick 2011-11-19 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av mape (Inlägg 151365)
då begränsar vi det till första och andraligan i alla europeiska fotbollserier utom de fyra största tysk/eng/spa/ita

Det är för mycket att gå igenom. För tidskrävande. Jag vill nämligen lägga så lite tid som möjligt att välja ut match, därav så mycket direktiv som som möjligt så jag begränsas och sen kan jobba med att uppnå bra spel på det lilla jag har att jobba med typ

Majo 2011-11-19 13:01

Ö/U-spel i Rangers - St Johnstone?

Maverick 2011-11-19 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 151389)
Ö/U-spel i Rangers - St Johnstone?

Känns som en match där St Johnstone kommer knipa ihop försvarsspelet och hoppas på att kunna få med sig ett mål framåt via hörna eller frispark. Det lär inte bli en sprudlande anfallsfotboll vilket borde gynna underspel. Tittar vi på årets säsong är det självklara spelet U3till 1.75. Rangers har inte haft speciellt målglada matcher, två stycken varav den ena mot Celtic. Det är logiskt att en match mot Celtic öppnar upp sig rejält efter första målet då bägge lag vill vinna en sådan match. Men även om Rangers gör 1-0 här kommer Johnstone fortfarande ligga rätt i sina positioner.

Det oroväckande är att de senaste två säsongerna har det inte varit U3 i en enda av matcherna mellan dessa två lag (förutom förra mötet den här säsongen). 40 procent av matcherna behöver gå under enligt mina beräkningar för att det ska vara ett bra spel. Så nu får vi jobba för tråkfotboll, men Rangers är ju "kända" för sina 0-0 när de är i Europa och spelar.

Ogiltigt spel-ID: 621707

Tidigare i veckan fick jag även en uppgift att studera Empoli mot Verona och jag kommer så klart även ha ett spel till den här matchen. Ö2 var ett spel jag lutade åt tidigare men oddset har sänkts några punkter samt är jag lite osäker på hur matchen kommer att bli spelad. Bägge lagen ligger i paritet med flera andra vad gäller poäng och det är streck i närheten. Nu tror jag dock det är för tidigt på säsongen för att detta ska spela in så jag går blint på statistik för den här säsongen istället. Jag spelar nog ett av de mest tråkiga spel jag någonsin lagt och det är att det ska bli udda antal mål i matchen men det betalar över två i odds och majoriteten av de båda lagens matcher den här säsongen har slutat med udda antal mål.

Ogiltigt spel-ID: 621742

Maverick 2011-11-19 14:51

Jag kör även ett spel på Elitserien i dag, hinner inte gå igenom den ligan så noga så det får bli ett enda spel just nu åtminstone. Det är mycket sport och även om Köln är spelade tidigt i veckan så finns det flera andra matcher som är intressanta. Men åter till dagboken så får det bli ett spel på AIK -1.5 mot MoDo. Elitserien brukar vara jämn och det har det varit än mer senaste omgångarna känns det som, men likväl väljer jag att sticka ut här. Möjligen är jag lite färgad av AIKs 5-0 mot DIF och att DIF är på uppåtgående. Frågan är bara om de kan tända till lika mycket inför den här lunkarmatchen men vi kör på detta.

Ogiltigt spel-ID: 621975

Maverick 2011-11-19 16:58

En första liten snabb uppdatering. Det suger verkligen just nu. Väljer ju udda antal mål istället för Ö2 som egentligen hade varit ett bättre spel, åtminstone med facit i hand men även med lite eftertanke. Ville gardera in tråkiga 1-0 segrar och om vi får push på 2 mål eller förlorar kändes lite som skit samma. I 88e minuten gör hemmalaget 1-2 och man blir glad, men nog fasiken ska det petas in ytterligare ett mål i matchen, och då går spelet rent åt skogen medan ö2 hade varit vinnande. Oflyt och dumhet i samförstånd är ingen bra kombination.

Rangersmatchen ser bra ut och AIK lever iaf. Vi får se hur dagen slutar. Mitt privata spel med över 4.5 mål i schalkematchen ser sådär ut, det är nästan det viktigaste på hela dagen att det dunkas in några baljor till i den matchen.

EDIT:

Rangers satt ju fint med min analys - som jag förutsätter stämmer med matchbilden även om jag inte sett matchen. Totalt med spelen är det ju hyfsat även om jag hade hoppats på lite bättre resultat, men det är så få spel att en bra eller dålig dag gör att det svänger enormt. Har även delat in spelen i fotboll, ishockey samt parlay. Men jag ser fram emot fler utmaningar för att få allt grönt, även om det känns tufft - dock ska totalen vara grön med hyfsat roi.

Kommer även starta upp en dagbok där jag behandlar spel som jag anser har bra värde - vilket är enklare när jag väljer fritt. Det har gått fint med mina spel under hösten och jag hoppas inte en dagbok får det hela att falla utan att jag väljer med samma förnuft som tidigare även om det blir en ny aspekt att väga in.

I går hade jag som jag skrev en usel dag men solen har sin sätt att komma fram likväl. Trodde nämligen att Mullsjö mot Linköping spelades i dag men ack så fel jag hade. Ett finfint odds på 2.25 på Linköping hade ramlat in i kassakon i går och dagen slutade på plus.

Men ge mig nya utmaningar så jag har lite att kämpa med vid sidan av min andra dagbok som kommer upp inom kort.

Jakob10 2011-11-19 18:16

Ren otur på Serie B matchen.

SPADERMAN 2011-11-20 10:57

Chelsea-Liverpool
Bästa spel till minst 2x pengarna?

Maverick 2011-11-20 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av SPADERMAN (Inlägg 151495)
Chelsea-Liverpool
Bästa spel till minst 2x pengarna?

Får suga lite på den. Måste få klart en matchbild först innan jag kan gräva fram det bästa där.

EDIT:

Spontant kändes det som Ö2.5 men efter lite efterforskning så står det mellan U2.25, en rak tvåa eller AH +0.5 på Liverpool. Så det blir två spel, dels U2.25 samt en rak tvåa som jag finner mest värde i. Liverpool kommer spela lite som Johnstone i går är min uppfattning men har också bra möjlighet att kunna trycka dit en eller två bollar framåt. Det kommer bli mycket spel på resultatet i matchen varpå jag tror det kan stå 0-0 länge samt när första målet görs kommer ställningarna bli än tuffare - då Liverpool är inblandat, inte det laget som är mest känt för offensiv och målglad fotboll!

Ogiltigt spel-ID: 624245

Ogiltigt spel-ID: 624248

SPADERMAN 2011-11-20 17:10

Fundering: När en Edit görs i ett befintligt inlägg, påverkar det ens trådprenumeration? Verkar inte så. Och i Forum-appen för iPhone likaså.
Jag fick manuellt uppsöka dagboken. Rekommenderar därför att inte använda Edit när det gäller ny spelinfo :) Tack för båda dina intressanta dagböcker!

Maverick 2011-11-20 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av SPADERMAN (Inlägg 151543)
Fundering: När en Edit görs i ett befintligt inlägg, påverkar det ens trådprenumeration? Verkar inte så. Och i Forum-appen för iPhone likaså.
Jag fick manuellt uppsöka dagboken. Rekommenderar därför att inte använda Edit när det gäller ny spelinfo :) Tack för båda dina intressanta dagböcker!

Oki, jag vet ingenting hur det funkar med den teknologin, men när ny spelinfo läggs in i fortsättningen så kommer jag självklart skapa ett nytt meddelande! Tack för påpekandet!

Deadbolt 2011-11-20 19:55

Kan du hitta något spelvärt i Granada - Mallorca tro?

SPADERMAN 2011-11-20 20:23

Snyggt spel på Liverpool! De spelade fin fotboll och vinst till 4.82!

Behöver hjälp med kort varsel i Roma-Lecce... Roma står i 1.38 och det rör jag inte... Hur får du upp oddset till minst 1.95? Och hinner du? ;)

Maverick 2011-11-20 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Deadbolt (Inlägg 151574)
Kan du hitta något spelvärt i Granada - Mallorca tro?

Måste vara en av de tråkigaste matcherna i årets La Liga. Granada vet knappt hur man gör mål och Mallorca vet knappt hur det är att vinna på bortaplan. Det normala och spontana spelet känns ju som under men oddset är tråkigt och det känns inget bra. Kryss till 3.37 är kanske det bästa spelet men jag gillar inte spela kryss när jag har valfrihet. Dock tycker jag ett DnB på Mallorca känns som bäst. Mallorca är rätt bra även om de har svårt på bortaplan av någon anledning. Egentligen borde jag säga, spela 0-0 men har inte kollat oddsen där och skulle jag yttra mig om 0-0 så kan det bli kalkon och Mallorca vinner med 3-1. Nej, DnB känns riktigt bra om man spelar på Scam James!

Ogiltigt spel-ID: 624589

Deadbolt 2011-11-20 20:30

Inte illa. Ja, under kändes givet, såpass givet att man tyvärr inte blev förvånad över hur lågt oddset stod. Det där lät inte så tokigt.

Maverick 2011-11-21 15:38

Inga nya matcher eller övrigt har kommit in så under tiden fortsätter jag att gräva lite i Elitserien till odds över 2.30. Hittar ni några matcher i dag så kom in med dem så att jag har lite att göra. Det är ju väldigt skralt med matcher i dag nämligen.

Men åter till Elitserien. Vinst för Brynäs samt under i matchen mellan Linköping och Färjestad är ju det som klickar först innan man studerat oddsen. Och efter lite studerande tror jag faktiskt att det finns värde på under även om oddsen ligger som bäst på 1.55. För det är runt 73% av matcherna som går under i Elitserien och ett odds på 1.55 motsvarar runt 65% vilket ändå är skapligt värde, speciellt med tanke på vilka lag som möts.

Brynäs var väldigt ineffektiva senast mot Färjestad fastän mängder med Power Play, kanske kommer islossningen i dag istället? Odds på 2.40 för överspel gör att jag låter detta vara ett av spelen. Och när islossningen väl har satts igång så spelar vi även Brynäs till -1.5 även om jag inte gillar favoriter inom ishockey, men Brynäs är bättre än de visade resultatmässigt senast.

Kan Färjestad slå Brynäs borta samtidigt som Linköping kan förlora hemma mot Timrå, ja då kan Färjestad även vinna den här matchen och pengarna styrs mot Pinnen.

Ogiltigt spel-ID: 625318

Ogiltigt spel-ID: 625319

Ogiltigt spel-ID: 625321

Sandy 2011-11-21 16:28

---> Kristianstad - H43, Elitserien i Handboll Herrar. Minsta odds 1.85

Maverick 2011-11-21 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 151686)
---> Kristianstad - H43, Elitserien i Handboll Herrar. Minsta odds 1.85

En härlig utmaning helt klart. Återkommer inom en timme eller så, måste göra lite inköp först!

Maverick 2011-11-21 18:08

Det är nog andra gången jag är och pillar i en handbollsmatch men likväl ska jag hitta ett bra spel. Första tanken var att spela bortalaget då jag inte tycker IFK Kristianstad imponerat speciellt. Men H43 hade en del mindre bra resultat de också även om de vann förra mötet mot Kristianstad. Så blir det då en rak på H43 eller med handikapp? Jag fegar ur och plockar +3.5 för lundalaget till 1.97 på pinnen som känns väldigt attraktivt. Det som möjligen värderar ner spelet är just att H43 verkar förlora större när de väl torskar även om de samtidigt plockar lite segrar då och då.

Ogiltigt spel-ID: 625509

Maverick 2011-11-21 20:38

+13.5 så hade den ju suttit. Såg ju bra ut ett tag i andra halvlek när de minskat ner avståndet till två bollar och tror t o m de hade anfall med de siffrorna men laget från Lund var klart sämre än vad jag väntade mig - eller var det IFK som äntligen börjar nå upp i normal nivå. Jag vet inte men detta var fasiken en bedrövlig insats av H43 - eller av mig!

Maverick 2011-11-21 21:51

Brynäs Brynäs, detta Brynäs - vad ska man göra åt dom egentligen? Med flyt lyckas AIK vända matchen och rädda några slantar genom att trycka in fyra raka puckar och därmed gå över linan. Men detta håller inte Brynäs. De flesta ansåg att det var en enkel seger för gävleiterna(?) men ishockey är inte mitt gebit eftersom jag anser att det hela blir något slags lotto då allt för många matcher ska spelas helt utan betydelse. Detsamma gäller ju NHL, NBA och vidare. NFL är väl enda sporten om jag förstått det rätt som det är viktigt att vinna i för att kunna stå där med bucklan i vår. Jag är åtminstone fortfarande på positiv ROI även om det inte är med stor marginal, men det är fortfarande extremt få spel lagda så det kan vända snabbt åt ena eller andra hållet. Men jag får skärpa till mig helt enkelt för att kunna uppnå vad jag utlovat, bra spel. Upp på hästen igen vargen!

Sandy 2011-11-22 16:17

Dagens förslag:
Sanok - Jastrzebie Polsk hockey odds 1.95 eller högre

Maverick 2011-11-22 18:55

Dagens spel på Elitserien kommer sent i dag, spelar nog inte så stor roll då ingen vågar rygga mig blint då det är svårt att plussa genom att bli tilldelad matcher eller krav. Men som jag skrivit tidigare är jag inne på att Djurgården är på gång och även om de tappade en tvåmålsledning borta mot Växjö senast så fortsätter jag tro på DIF nu. Jag vet att Frölunda är som Djuingis Kahn på hemmais men det får vända i dag helt enkelt. Det blir Djurgården.

Ogiltigt spel-ID: 627097

Dessvärre hinner jag inte med den polska hockeyn även om jag hade sett det som en härlig utmaning att börja gräva i den statistik som jag kan hitta. Matcherna har tydligen redan börjat och jag ber om ursäkt att jag inte såg ditt inlägg tidigare Sandy!

isbjorn 2011-11-22 19:39

NCAAB 00:00. Arkansas Pine-Bluff - Southern Methodist -13/+13

Maverick 2011-11-22 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 151868)
NCAAB 00:00. Arkansas Pine-Bluff - Southern Methodist -13/+13

Det här känns lite som om nästa nummer i en jokerdragning är udda eller jämn, men har försökt kolla upp lite stats men det känns ju omöjligt - iaf hittade jag inte mycket på ncaa, dock vann tydligen bluffen i går som en liten skräll och om de får 13 extra bollar i dag och det värderas som 50/50 får jag helt enkelt gå på det. Men detta börjar likna kinesisk damfotboll! Men ett skjut ska jag göra och vinner det ska jag göra ännu ett.

Ogiltigt spel-ID: 627237

isbjorn 2011-11-22 20:13

Tycker NCAAB är grymt kul att spela på. Tycker det är synd att folk på forumet inte verkar särskilt kunniga i NCAAB och NCAAF så tänkte jag drar en match och kollar om du kan komma på något :)

Maverick 2011-11-22 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 151874)
Tycker NCAAB är grymt kul att spela på. Tycker det är synd att folk på forumet inte verkar särskilt kunniga i NCAAB och NCAAF så tänkte jag drar en match och kollar om du kan komma på något :)

jag kan ju ingenting om det där alltså. Men det är väl tillgången som styr intresset till stor del, ju mer man kan, ju mer intresserad är man oftast av något. Och jag tror helt klart att det är ligor som man kan ha bra edge i ifall man är insatt. Dock är ju amerikanska idrotter mer av ett lotto känns det som, men det kanske är annorlunda inom collegeidrotten. Men annars får det bli att i natt kändes ju Pittsburgh starka då Sid Crosby var tillbaka, det höjer oftast ett helt lag och det blir en annan mental stämning vilket gjorde att de krossade sina motståndare.

Maverick 2011-11-22 21:24

Detta Djurgården, andra raka matchen de tappar sin ledning. Jag får halvt sinne på sånt, speciellt när det upprepar sig och det är samma visa med alla resultat, dvs rött som blod. Jaja, bara knyta skridskorna igen och så tar vi dom i morgon!

Sandy 2011-11-23 00:49

Ok Mav! En ny utmaning... Mumbai - Goa, Indisk fotboll ... odds över 1.85 men EJ 1x2

Maverick 2011-11-23 02:04

Vi är tillbaka på grönt efter att hela 13 poäng extra hjälpte bluffen att vinna. Snudd på lotto för mig, men det finns lite statistik att kolla. Ibland känns det nästan enklare att inte veta något om det för då överanalyserar man åtminstone inte men jag föredrar nog ändå att veta en del förutsättningar. Men nu ska jag in i indisk fotboll och det är i paritet med kinesisk damfotboll men efter att ha studerat lite statistik väljer jag att spela Ö2.5, dels för att jag anser att det lutar åt det men även att Sportingbet sticker ut lite med detta odds. Det som talar för det är (åtminstone om jag vetat mer om lagen) att hemmalaget är i behov av poäng och efter en bedrövlig inledning på serien så brukar det bli som så att coacher tätar ihop laget samtidigt som man allt mer kommer in i ligan - vilket kan resultera i en målsnål match. Men jag måste ju ta ställning och då säger jag 1-2 eller 1-3 i matchen och det betyder fler mål än vad linan säger.

Ogiltigt spel-ID: 627742

Sandy 2011-11-23 10:52

Snyggt! Jag trodde också att spelstopp var 10,30 men nu är det 14m00 plötsligt. De matcherna som började 10,30 är det många mål i redan så det är nog ett bra tecken.

Jag har två nya utmaningar om du är sugen:

1. Hockey Div 1B: Njurunda - Kovland, any market, any odds
2. Hockey Allsv: Tingsryd - Örebro, lägsta odds 1.70

Sandy 2011-11-23 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 151910)
Vi är tillbaka på grönt efter att hela 13 poäng extra hjälpte bluffen att vinna. Snudd på lotto för mig, men det finns lite statistik att kolla. Ibland känns det nästan enklare att inte veta något om det för då överanalyserar man åtminstone inte men jag föredrar nog ändå att veta en del förutsättningar. Men nu ska jag in i indisk fotboll och det är i paritet med kinesisk damfotboll men efter att ha studerat lite statistik väljer jag att spela Ö2.5, dels för att jag anser att det lutar åt det men även att Sportingbet sticker ut lite med detta odds. Det som talar för det är (åtminstone om jag vetat mer om lagen) att hemmalaget är i behov av poäng och efter en bedrövlig inledning på serien så brukar det bli som så att coacher tätar ihop laget samtidigt som man allt mer kommer in i ligan - vilket kan resultera i en målsnål match. Men jag måste ju ta ställning och då säger jag 1-2 eller 1-3 i matchen och det betyder fler mål än vad linan säger.

Ogiltigt spel-ID: 627742

Snyggt! 2-1 slutresultat

Maverick 2011-11-23 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 151944)
Snyggt! 2-1 slutresultat

Tack, men det var i elfte timmen, eller åtminstone i 88e minuten. Får se om jag har tid att gå igenom hockeymatcherna, men det tror jag - dock är jag lite halvt upptagen med annat just nu i eftermiddag.

Maverick 2011-11-23 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 151924)
Snyggt! Jag trodde också att spelstopp var 10,30 men nu är det 14m00 plötsligt. De matcherna som började 10,30 är det många mål i redan så det är nog ett bra tecken.

Jag har två nya utmaningar om du är sugen:

1. Hockey Div 1B: Njurunda - Kovland, any market, any odds
2. Hockey Allsv: Tingsryd - Örebro, lägsta odds 1.70

Den allsvenska matchen känns väldigt intressant och där har jag många tankar men div 1 matchen känns bara urk eftersom det inte finns så många marknader på den.

Mina funderingar går just nu att Tingsryd är faktiskt rätt bra och underskattade rent generellt, men jag hade velat ha ett högre odds på dom här, eftersom just Örebro är ruskigt

EDIT: Något hände när jag skulle uppdatera så text försvann samt spelen, lägger dock in spelen igen.

Ogiltigt spel-ID: 628365

Ogiltigt spel-ID: 628375

Maverick 2011-11-23 18:58

Var visst Elitserien i dag också och då tänkte jag lägga tre spel på 2.30 eller mer i odds men så jag upptäckta detta nyss blir det enbart ett spel och det är puckline på Timrå.

Ogiltigt spel-ID: 628710

Maverick 2011-11-23 21:30

Det blev målkalas som jag var inne på mellan Tingsryd och Örebro (även om den texten försvann i inlägget ovan). Så det var ju positivt, dock kunde inte skrällaget Njurunda ta hem segern, fastän de kvitterade till 1-1 i slutet av första perioden.

Mitt sena spel på Timrå höll ju på ge att ge en push till slut även om jag hade gett upp den fullständigt efter en bedrövlig andra period. Fortfarande grönt sheet även om det hänger på håret dock. Det är uppenbarligen svårt med det man inte har koll på men får ändå vara nöjd så länge det är grönt. Det ska bli ett vinnande sheet även om jag själv inte avgör så mycket vad gäller spelen.

Maverick 2011-11-24 18:32

Åter dags för Elitserien och jag fortsätter med en rödgrön blandning. Spelar seger för Växjö i dag då jag tycker oddset är alldeles för högt mot ett Färjestad som inte blommar fullt ut ännu. Spelet läggs med 39 kronor på Växjö hos Bet365 till 4.20 samt täcker jag upp med kryss till 4.60 hos Betway med 11 kronor. Då jag inte får över 2.30 på rak Brynässeger så väljer jag att köra över på den matchen istället. Visserligen har bortalaget klar statistik för under men om Brynäs dunkar in några puckar i PP så ska det väl kunna gå vägen. Jag ger mig inte nu när jag väl börjat spela på Brynäs.

Ogiltigt spel-ID: 630331

Ogiltigt spel-ID: 630340

Maverick 2011-11-24 21:22

No comments!