Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kirtap spelar Alpint (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9908-kirtap-spelar-alpint/)

Kirtap 2011-11-27 00:18

Kirtap spelar Alpint
 
Kirtaps Alpina spel, mot nya höjder

Kirtap 2011-11-27 00:29

Värdeodds? Det är dom som går ín oftare än 60% av gångerna, sen kan ni säga va ni vill... (det räcker med si o så för att det ska vara "värde" men det är en lögn, måste finnas maginal även på värdeodds o har man inte det är man fucked )

kommer säkert ngn som är besserwisser o säger dit o dat.... men faktum är... sitter inte dina värdeodds.... då har du noll på kontot...

la la la kommer säkert m ngnt bra matematisk exempel, men skitsamma, sitter inte spelet är det minus på kontot så var går gränsen på "värdet"? vem bestämer det? sharps? svenska spel? Pinnen? bet365? KP? bonne?........

det viktiga är väl i grunden att vinna deg eller hur? och i grunden så värderar vi ju oddsen/chansen olika....och i grunden så har ju bara dom som är plus "rätt"

henke111 2011-11-27 01:07

Är det inte svårt att rygga spel i Alpint ? Det måste gå jävligt fort för ett odds att bli slashat ?

Donald 2011-11-27 08:15

För att man ska ha en riktig chans att plussa i längden så måste du ju spela till odds som ger avkastning i det långa loppet. Förstår inte riktigt hur du menar, kan du förklara tydligt? Man kan alltid gula en kassa med otur och jag tycker mer att det du pratar om är BRM.

KP 2011-11-27 08:24

Hade ingen aning att du körde ett alpint sheet iår. Kan du även lägga ut vilket bolag du spelar på alla erbjuder inte alpint så det vore lättare att veta vart man hittar spelet och oddset.

I annat fall tycker jag att du ska starta en speldagbok och köra på den för säsongen. Då ska du se att alla hittar dit :)

Kirtap 2011-11-27 08:42

Oddsen slashas inte speciellt mycket, igår,fanns tex både Rebensburg och Cuches odds ända till spelstopp.
Det viktiga är att ha några av dom "vanliga" bolagen igång, men oddsen toksänks väldigt sällan.

Lägger ofta ut bolaget jag spelar på, annars kolla http://www.braodds.com/ där finns många av bolagens alpina odds

RobinD 2011-11-27 12:15

Ett värdeodds sitter fler gånger än oddset antyder. Det du pratar om är BRM och varians. Vissa spelar med höga odds och låg träff% och vissa tvärtom att säga att man måste sätta 60% av spelen för att ha ett värde visar inte på annat än okunskap.

Är man duktig nog att finna en edge så kvittar oddsintervall och varians så länge du anpassar din BRM till variansen.

Kirtap 2011-11-27 12:26

60 % .... Tankevurpa av mig såklart, bara kolla på mina egna spel, dom sitter ju bara i snitt 25% av gångerna :D

RobinD 2011-11-27 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 152544)
60 % .... Tankevurpa av mig såklart, bara kolla på mina egna spel, dom sitter ju bara i snitt 25% av gångerna :D

Precis!:)

Kirtap 2011-11-27 21:57

Maria PH :) Marlies Schield :D

Bobbobula 2011-11-28 00:51

129% roi, kommer följas!

Kirtap 2011-12-04 15:48

H2H Reichelt vs Miller

Båda är kända för att köra ur/inte ta sig vidare till 2a åket, jag kollade upp det mer noggrant idag och på dom 3 senaste säsongerna, deras 21 senaste tävlingar som dom kör så har Bode kört ur 11 ggr och Reichelt 10 ggr...
alltså i snitt 50% av gångerna så åker dom ur......

Som jag skrev igår så är det extremt ovanligt att Miller ens tar sig i mål efter en topp3 plats, han va oxå grymt nära att åka ur igår men behöll balansen på ngt konstigt sett o kom i mål som 21 eller något...
jag anser att chansen att han åker ut ikväll är MYCKET högre än dom 55% som statistiken säger, Reichelt är i bra form och kommer såklart att satsa järnet för en toppplats, men i denna svåra banan/backen så kan det lika väl sluta i nätet....
Rent statistiskt är detta ett mkt bra spel såklart men spelvärdet höjs markant iom att Miller åkte bra o vann häromdagen, magkänslan säger att han åker ur 8/10 en dag som denna o stämmer det så sitter vi m 13 ggr på att Reichelt inte tar sig i mål....

Finns på Bwin h2h, Båda inte i mål @ 13 ggr. Liras med 4 units!

edit! kolla upp hur det gått i just Beaver Creek nu oxå, Miller åkt ur 5 gånger av 8 och Reichelt åkt ur 3 gånger av 6, 62.5% resp 50% av gångerna alltså....

Kirtap 2011-12-04 18:39

Miller utanför topp30, kommer inte få åka 2a åket....
Hoppas vi på att Reichelt sätter sig på rumpan i 2a då....... ;)

Kirtap 2011-12-04 21:35

Reichelt tog sig tyvärr i mål.... :(

Ligety 2a och Jansrud 4a, lite surt hade dom att vinna resp topp3.. men Fenninger topp3 rädda dagen lite iaf.

Kirtap 2011-12-07 18:52

Nu blev något mkt fel i mitt sheet.... la 1 (ett) bet på Görgl precis men det kom in 3 ggr..... hur tusan kan man justera det...???



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved