Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Marreee spelar! (Ishockey, Fotboll...) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9937-marreee-spelar-ishockey-fotboll/)

Marreee 2011-11-28 14:01

Marreee spelar! (Ishockey, Fotboll...)
 
En dagbok där jag kommer lägga upp alla olika typer av spel och sporter. Där det kommer för det mesta innehålla spel från de europeiska ligorna där ishockey och fotboll är huvudsporterna.

Jag har spelat aktivt nu i 2 år och har även en egen hemsida som förtillfället håller på att ändra utseende. Jag spelar själv hockey i de lägre ligorna, och har tidigare i mitt liv även spelat fotboll.

Målet är självklart gröna siffror och försöka dela på den kunskap jag sitter på och förhoppningsvis ska det här leda till många vinnare!

Lycka till, nu kör vi! :cheers:

Marreee 2011-11-28 14:14

Helsingborg tar emot AIK i svenska superligan. AIK har inte lika starkt lag i år som tidigare år och idag saknas även väldigt många spelare. AIK har de senaste 6 matcherna 1-5 och formen är inte den bästa. Helsingborg har 4-2 på de senaste 6 matcherna.

Helsingborg håller jag som det bättre laget och att ett skadedrabbat AIK ska åka ner till Skåne och ta poäng känns långsökt. Jag värderar matchen som 60-15-25.

Många bolag har tryckt ner Helsingborg till runt 1,40-1,50. Bland annat Betway har fortfarande 1,60 i skrivande stund.

Helsingborg @ 1,60 - Betway

Overkill 2011-11-28 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 152706)
Jag värderar matchen som 60-15-25.

Helsingborg @ 1,60 - Betway

Du värderar FCH till 60% (~1.66) men ändå väljer du att spela till, ett i dina ögon, odds utan något som helst värde.

Varför?

Marreee 2011-11-28 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 152735)
Du värderar FCH till 60% (~1.66) men ändå väljer du att spela till, ett i dina ögon, odds utan något som helst värde.

Varför?

Jag brukar inte kolla oddsen på det viset. Jag spelar på odds där jag känner att oddset är helt okej och att chansen att spelet sitter. Spelar hellre ett vinnande spel än att spela ett spel där jag går på hur oddsättningen ligger om du fattar...

Alla har olika sätt att värdera spel på. Jag gör som sagt som ovan. Känns spelet bra, då spelar jag, och 6 punkter skillnad är inte direkt i värsta laget.

Overkill 2011-11-28 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 152743)
Jag brukar inte kolla oddsen på det viset. Jag spelar på odds där jag känner att oddset är helt okej och att chansen att spelet sitter. Spelar hellre ett vinnande spel än att spela ett spel där jag går på hur oddsättningen ligger om du fattar...

Alla har olika sätt att värdera spel på. Jag gör som sagt som ovan. Känns spelet bra, då spelar jag, och 6 punkter skillnad är inte direkt i värsta laget.

Ta en kik i spelskolan här på Sharps, där finns hur mycket tips som helst. :)

Varje gång du spelar till ett odds lägre än gränsen du värderar till så förlorar du pengar i längden, vare sig spelet sitter eller ej.

Marreee 2011-11-28 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 152745)
Ta en kik i spelskolan här på Sharps, där finns hur mycket tips som helst. :)

Varje gång du spelar till ett odds lägre än gränsen du värderar till så förlorar du pengar i längden, vare sig spelet sitter eller ej.

Kanske det. Men för mig har det gått riktigt bra den tid jag har spelet och jag har inte märkt av det på så sätt. Men skulle jag skrivit andra siffror på värderingen så skulle det hela se annorlunda :)

Men den som lever få se! ;) Huvudsaken spelen sitter så är alla nöjda!

Marreee 2011-11-28 20:20

6-4 Helsingborg. Skön start!

fireas 2011-11-28 21:57

Grattis och lycka till! Hoppas du får god lycka här!

Det är inte kritik mot hur du spelar utan bara tips som du själv väljer att ta till dig :)

Går det bra så går det bra:) :moneybag:

Marreee 2011-11-28 22:30

Lägger redan upp morgondagens spel.

I England är det dags för kvartsfinal i Carling Cup. Turneringen där de engelska lagen brukar lägga minst fokus på. Arsenal var i final förra året, men förlorade mot Birmingham. Wenger är känd för att slänga in unga talanger i cuperna men frågan är hur många han vågar vila?

City har helt sjuk trupp. Deras andra elva skulle kunna placera sig på den övre halvan av Premier League. Man är i princip utslaget ur CL, och spelare som Adam Johnson, Zabaleta, Kolo Toure mfl kommer med störta sannolikhet få starta, inte fy skam.

City har för bred trupp och araberna vill vinna allt. Ett DnB-spel på City känns sunt. Det ska mycket till om Arsenal ska vinna efter 90 minuter.

Oddset har redan sänkts en del om man kollar sen förra veckan. Spelar det redan nu pga att jag tror det kommer sänkas ytterligare lite. Ska även sägas att jag spelar nästan aldrig på mina egna lag. Men den här gången känns det bra.

Manchester City 0.0 @ 1,65 - Betway

Leeds jagar playoff-plats. Ligger 5:a i en som vanligt jämn Championship. Nottingham Forest visar inte alls upp samma spel som fjolåret och ligger just nu på en 20:e plats. Leeds form har sviktat lite på slutet, och främst då på hemmaplan. Bortaspelet har i år varit riktigt bra i Leeds ögon sett och man har plockat med sig poäng 7 gånger på de senaste 10 bortamatcherna.

Nottingham har inget vidare facit mot Leeds. De senaste 10 har slutat med 6 oavgjorda och 4 Leedsvinster.

Duktige Becchio startade senast och lär inte bli sämre efter fått en extra match i benen.

Leeds +0.5 @ 1,65 - Bet365

Sibir Novosibirsk är ett av ligans formsvagaste lag med 1-4 på de senaste 5 och 2-8 på de senaste 10. Man vann dock senast mot SKA efter några väldigt bleka insatser.

Dinamo Riga är tvärtemot vad Sibir är och är ett av ligans formstarkaste lag. Med 5-0 på de senaste 5 och 7-3 på senaste 10 känns det konstigt att man är underdog i den här matchen.

Sibir har dock ett övertag med hela 5-4 i inbördes möten.

Dinamo Riga 0.0 @ 2,22 - Pinnacle

Bars Kazan och Yugra är två lag som ofta bruka hamna under linan. I år har Bars Kazan gått under 15/26 matcher, vilket är 57,7%. Yugra har i år spelat under 17/26 matcher, vilket är 65,4%. De senaste 5 mötena mellan lagen har 4 gått under 5.5.

De senaste 5 omgångarna har Bars Kazan spelat 3-2, varav de senaste 3 har gått under. Yugra har spelat 2-3, varav de senaste 3 matcherna så har laget spelat under 2.

AK Bars Kazan - HC Yugra Under 5.5 @ 1,763 - Pinnacle

Marreee 2011-11-28 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 152803)
Grattis och lycka till! Hoppas du får god lycka här!

Det är inte kritik mot hur du spelar utan bara tips som du själv väljer att ta till dig :)

Går det bra så går det bra:) :moneybag:

Jadå tips är aldrig fel. Ingen är perfekt!

Tackar! Det hoppas jag med :clap:

Marreee 2011-11-29 00:29

Blev även en unit på Atlant DnB. Amur har spelat lite över sin kapacitet och Atlant är, om inte ligans mest disciplinerade lag. Atlant har nu 7 raka segrar och fjolårets finallag ska ha bättre chans än vad oddset säger. Man har hela 8 raka segrar mot Amur, och 8-2 på de 10 senaste.

Atlant Moskva 0.0 @ 2,45 - Pinnacle

Marreee 2011-11-29 10:09

Amur - Atlant 1-2 :KO:

Jakob10 2011-11-29 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 152819)
Blev även en unit på Atlant DnB. Amur har spelat lite över sin kapacitet och Atlant är, om inte ligans mest disciplinerade lag. Atlant har nu 7 raka segrar och fjolårets finallag ska ha bättre chans än vad oddset säger. Man har hela 8 raka segrar mot Amur, och 8-2 på de 10 senaste.

Atlant Moskva 0.0 @ 2,45 - Pinnacle

Tack för denna! :)
Fortsätt på samma sätt, du har lyckats bra hittills.

Marreee 2011-11-29 20:46

Dinamo Riga leder med 2-0 och rasar totalt i början av 2:a och tappar till 2-4. Slutresultat 5-3 Sibir. Man vinner skotten med 43-22 men det hjälper tydligen inte och vi får se första röda spelet...

Underspelet ryker redan i första perioden, tråkigt och KHL slutar idag med 1-2. Hoppas engelska fotbollen vänder detta! :)

Marreee 2011-11-29 21:54

Engelska fotbollen slutar med 2-0 och dagens båda huvudspel går in!

Leeds +0.5 (Nottingham - Leeds 0-4)

City 0.0 (Arsenal - City 0-1)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved