Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   20k+ Stryktipset (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/15655-20k-stryktipset/)

tess1 2013-03-26 00:30

20k+ Stryktipset
 
Hej, jag vet att det finns några där ute som spelar för upp emot 100-200k emellanåt på Stryk- och Europatipset. Hänger någon av er här? Om ni inte vill outa er så släng iväg ett PM.

Vi har som ni kanske förstår några intressanta veckor framför oss och det vore dumt att sabba för varandra!

Diskussionsunderlag: det kommer in mellan 1-3milj "smarta" pengar, från s.k. egna rader på ST och ET på SvS. Jag tror att de flesta av dessa pengar kommer in från enskilda storspelare eller spelbolag som skjuter mellan 5-100k i snitt per omgång. Vissa omgångar finns det dem som skjuter betydligt mer än så.

Vad har dessa gemensamt och har man liknande bakgrund? De flesta lär ha en bakgrund som pokerspelare gissar jag.

Dessutom: Sydafrikas spelbolag Phumelela har ett samarbete med Stryktipset och SvS. Detta står i villkoren på SvS och supporten har bekräftat att Sydafrikaner får spela på Stryktipset.

Enligt mina uppgifter så är mellan 2-4% av omsättningen på Stryktipset från Sydafrika.

Är en stor del av de stora bolagen från Sydafrika? Spelar dessa spelare med "rakeback", hur mycket får Phumelela av SvS per omsatt krona? Är detta rimligt? Vem tjänar pengar på denna deal? Är SvS korrumperad? Osv.

Är lottningen riggad på stryktipset, finns det dem som har tillgång till samma oddsfil på Stryktipset som finns tillgänglig på bomben? Detta väldigt suspekta samarbeta med Phumelela (kom ihåg ATG-gate) som tystas ner och vägrar lyftas öppet av SvS öppnar upp för en rad andra misstankar.

Masho123 2013-03-26 00:58

Lirar en del supertoto/extra, men tänkte börja testa att satsa lite på stryktipset och förhoppningsvis tjäna en haka på det. Hur många helgarderingar får man spela? är det fritt eller har dom någon gräns? tänkte testa ett system med mellan 8-10 helgarderingar.

tess1 2013-03-26 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av Masho123 (Inlägg 239901)
Lirar en del supertoto/extra, men tänkte börja testa att satsa lite på stryktipset och förhoppningsvis tjäna en haka på det. Hur många helgarderingar får man spela? är det fritt eller har dom någon gräns? tänkte testa ett system med mellan 8-10 helgarderingar.

Eh, om det nu fanns en gräns så är det väl bara lämna in fler system på flera olika konton eller i flera olika butiker?

Men ja, det finns en gräns på typ max 40k per system, men det är inga problem att lämna in 35 sådana system så att du helgarderar alla matcher.

Edit: 10 helgarderingar är alltså 59 lax. Så du funderar på att slänga in 59 lax utan att ha någon som helst koll på spelformen? :D Kan vara ett tips att kolla upp lite då först, men inte mig emot, mer gratispengar i potten.

Masho123 2013-03-26 18:56

Spelar en del på supertoto/extra..har undvikit svs pågrund av deras värdelösa utbetalningsprocent.. men omsättningen lockar ju såklart. 59 000 kr kanske är lite mkt för en enskild person men om man går ihop med 2-3 pers så är det okej.

IvanLendl 2013-04-10 13:53

Är lottningen riggad? Tycker inte det finns särskilt mycket tyder på det. Ett svårt och riskfyllt fusk som dessutom inte går att använda så ofta. Har man möjlighet till detta så är det inte väl helt omöjligt att man kan rigga något "turspel" som Lotto och Keno (även om säkerheten kring dessa spel är högre) vilket vore betydligt mer lönsamt.

Phumelela. Jag vet inte så mycket om detta men kan väl inte uteslutas att det är en strategi (om än en märklig sådan) från SvS/ATG sida att nå nya marknader. Kanske tjänar någon konsult med goda kontakter hos SvS/ATG bra med pengar på detta samarbete?

Oddsfil? Det skulle ju onekligen vara lukrativt för de personerna. Potentiellt skulle de väl isf kunna göra stryktipset ospelbart för övriga. Jag tror inte att någon har tillgång till en sådan fil, en ev. innehavare tycker jag isf har använt den på ett smart och diskret sätt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved