Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Sponsorpengar fran Spelbolag. (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/15944-sponsorpengar-fran-spelbolag/)

Systemspelare 2013-04-18 04:06

Sponsorpengar fran Spelbolag.
 
Hei !

Vi tar en norsk idag.
Jeg har nevnt sponsing av spille-selskap flere ganger uten reaksjon, og
synes det er underlig. Alle vil jo gjerne vinne litt, og med det opplegget
som vi/jeg kjoerer er hittil kr. 130.000.- blitt fordelt paa deltakerne paa 4 aar,
og om 3 uker blir det ytterligere 14.000.-
Tenk aa spille GRATIS og vinne inntil 3.000 i en konkurranse (10 runder/uker)
synes norrbaggarna er veldig bra.
Jeg fikk ideen om sponsing i Februar 2009, og fra Mars samme aar har vi holdt
igang ukentlig.
Kanskje har dere noe tilsvarende i Sverige? Hvis ikke syne sjeg at dere ogsaa
boer utbytte dette. Det er jo spillerne som holder liv i selskapene, saa hvorfor
ikke ta litt tilbake paa en smart maate.

Jeg haaper at noen av dere gjoer som jeg gjorde. Send en mail og jeg er sikker
paa at dere ogsaa faar positivt svar !

Mvh fra Norge/Kina og en som ikke er redd for aa proeve noe nytt!

Galeocerdo cuvier 2013-04-18 04:27

Jag förstår inte vad du säger. :sad:

Systemspelare 2013-04-18 05:54

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 244960)
Jag förstår inte vad du säger. :sad:

Inte saa viktigt, bara du foerstaar vad jag skriver.... go` morron !

" den som spar han har " (Gunnar Straeng)

Galeocerdo cuvier 2013-04-18 06:17

Citat:

Ursprungligen postat av Systemspelare (Inlägg 244961)
Inte saa viktigt, bara du foerstaar vad jag skriver.... go` morron !

" den som spar han har " (Gunnar Straeng)

God morgon! Förstår inte vad du skriver heller. Jag som trodde att jag förstod norska. :no:

KP 2013-04-18 06:55

Syftar du på rakeback?

Pilkast 2013-04-18 07:17

Men, för bövelen! Skriv vad det är du vill sälja istället - och vad kostar det?

:rolleyes:

SuprMario 2013-04-18 10:02

Jag vet inte men jag TROR han menar sponsring av spelbolagen på denna sajt.
Varför kontaktar inte de som driver denna sajt med att få sponsringspengar från spelbolagen till olika jippon, ja förutom Rekartävlingen som pågår?
Tex en veckoliga på det ena eller andra sättet där bolagen skjuter in extra pengar - för det skulle dom garanterat göra.

OM det nu inte var detta han pratade om så fattar jag väl heller inte norska...hahaha

SuprMario 2013-04-18 10:06

daaah - när jag läser det en gång till så var det nog inte det han ville ändå...:innocent:

Men - det jag skrev då, varför inte fler toplistor och tävlingar där spelbolagen skjuter till priser? Garanterat inte problem att få priser om inte forum marknaden har ändrats radikalt sista åren.
Vet att jag med små medel förr fick resor till Solvalla under Elitloppet tilldelat för de kontakter jag hade från Betfair men med er storlek av sajt så borde ni kunna ha riktigt fina veckotävlingar.

Just my thoughts...

Boone 2013-04-18 14:17

Problemet är att vi har en alldeles för bra spelabas för att bli spelbolagens lilla gullegris. Spelbolagen vet att ge prispengar till R&K betalar sig mångdubbelt tillbaka över att ge dem till Sharps.

Nu var det länge sedan jag aktivt kollade upp detta med tävlingar, men de med höga prissummor brukar väl oftast vara dem som tvingar parlay-spel för deltagande? Det är liknande vi inte kan ha eftersom vi uppmuntrar ett sunt spelande utan dessa.

Kommer det intressanta förslag är inte vi främmande för att undersöka det vidare, men med vår kombination av höga krav på bolag och Sharpsanvändares spelskicklighet ser det svårt ut att få hit några sponsrade tävlingar av rang.

Systemspelare 2013-04-18 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 244974)
Jag vet inte men jag TROR han menar sponsring av spelbolagen på denna sajt.
Varför kontaktar inte de som driver denna sajt med att få sponsringspengar från spelbolagen till olika jippon, ja förutom Rekartävlingen som pågår?
Tex en veckoliga på det ena eller andra sättet där bolagen skjuter in extra pengar - för det skulle dom garanterat göra.

OM det nu inte var detta han pratade om så fattar jag väl heller inte norska...hahaha

Det aer en viss "ekspert" som har raadat mig till att bruka "skallen",
han aer tydligen mycker baettre enn alla oss andra...

Men du aer ju inne paa det raetta !
Goer som jag gjorde: Skickad en mail til et spelbolag som jag tyckte
verkade ok. Fraagade om dom vill sponsa en taevling paa internet der
vi inviterade alle med konto i det bolaget till att spela GRATIS !!
Jag fick genast positivt svar, och som naevnt sedan mars 2009 har jag
delat ut kr.130.000.- i premier till vinnarna. Eftersom jag fick ideen och
tog initiativet har jag administrerat taevlingen

Jag har lagat alla regler som alla som aer med i taevlingen har godkjaentoch allt funkar mycket bra. Efter 8 eller 10 runder/veckor, vi har varierat lite, saa
skickar jag lista oever vinnarna till LOndon/Malta, och pengarna saetts inn
oaa vinanrnas konton efter etpar dagar. Mycket populaert !

Saa jag uppfordrar er till att kontakte ditt bolag och fraaga om Sponsing
saa fixar ni en konkurrans eller flera.. Det finns ju maanga bolag som lever
godt paa spelarna, saa varfoer inte ta litt tillbaka.
Jag aer saeker paa att ni ocksaa vill lyckas.
Foer bolagets/sponsors aer det sjaelvklart baest om ni ocksaa laegger kon-
kurransen paa t.ex. en stor tidning debattforum slik jag har gjort, fin PR !

Lycka till, och laegg in en melding haer naar detta blir realitet.

Systemspelare 2013-04-18 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 245000)
Problemet är att vi har en alldeles för bra spelabas för att bli spelbolagens lilla gullegris. Spelbolagen vet att ge prispengar till R&K betalar sig mångdubbelt tillbaka över att ge dem till Sharps.

Nu var det länge sedan jag aktivt kollade upp detta med tävlingar, men de med höga prissummor brukar väl oftast vara dem som tvingar parlay-spel för deltagande? Det är liknande vi inte kan ha eftersom vi uppmuntrar ett sunt spelande utan dessa.

Kommer det intressanta förslag är inte vi främmande för att undersöka det vidare, men med vår kombination av höga krav på bolag och Sharpsanvändares spelskicklighet ser det svårt ut att få hit några sponsrade tävlingar av rang.

Hej.

Jag saag inte din mail innan jag skrev mitt sista inlaegg. Det kann bero paa min
synsskada som goer det svaaert foer mig med flimmer etc. och daerfoer blir
det ocksaa endel fel.
Jag tror att ni alla har misuppfattad lite... En slik sponsad taevling staar helt fritt, adskilt fraan alt annat i bolaget. Jag kann vael naemna att vi har Unibet,
saa om ni kontaktar deras svenska adm. saa vill detta gaa bra. Ni maaste
bara ha en administrator som Unibet godkjaenner. Det aer ganske mycket jobb
med detta, alllt efter hur maanga som bir med i taevlingen, och vilka reglar
ni har mtp antall kupongen etc. varje rond/vecka. Foer mig aer detta en
rolig hobby vid sidan av mina x-system paa Oddsen. Jag ser till att jag sjaelv
inte vinner foer mycket slik som i boerjan, det kann ju misuppfattas.

Som nevnt inga stora belopp varje vecka, vi startade med 5.000 totalt
foer 10 veckor i 2009, och nu faar vi 14.000 foer 8 eller 10 veckor.
1.premien ligger paa 1.200 - 2.000, en fast premie + veckopremier slik
att det kann variera litet. Alla regler etc. har jag utformad i samarbete med
dom har har deltagit oever laang tid, och fdet funkar utmaerkt.

Daa hoppas jag att alla foerstaar. Lycka till ! Mvh Nils

SuprMario 2013-04-18 16:52

hmm..bara ett litet exempel som säkert skulle kunna göras här på Sharps.

Av alla som lirar sportbetting, så är det säkert många som också spelar lite poker.
Jag tror att de bolag som ni samarbetar med mer än gärna skulle sy ihop rakerace och specialturneringar för era medlemmar för att få lite "crossmarketing" mellan deras utbud.

Prispotter skulle kunna fås med tusentals kronor, livepoker biljetter till några av europeiska turneringar som ständigt pågår etc.

Låt säga att Sharps vill tittulera sig som "de vinnande spelarna" etc och det är ju trevligt men hur vi än vrider och vänder så är det ändå flertalet som förlorar - och faktiskt accepterar det. MEN - de som spelar sportsbetting och är vinnande, säkert lägger pengar på poker hos Pokerstars eller Fulltilt etc vilket ALLA bolag som ni samarbetar med mer än gärna skulle vilja få ändring på.

Ta tillvara plattformen och låt bolagen sponsra lite trevliga events till Sharps - att det är skillnad på RoK samt Sharps är väl ingen ursäkt tycker jag, det är olika produkter och vi spelare spelar oftast på allt som rör sig ändå..

Gå likadant att göra med sportsbetting, frågan är bara hur man ska utforma tävlingarna, men det går garanterat.

Luke 2013-04-18 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 245015)
hmm..bara ett litet exempel som säkert skulle kunna göras här på Sharps.

Av alla som lirar sportbetting, så är det säkert många som också spelar lite poker.
Jag tror att de bolag som ni samarbetar med mer än gärna skulle sy ihop rakerace och specialturneringar för era medlemmar för att få lite "crossmarketing" mellan deras utbud.

Prispotter skulle kunna fås med tusentals kronor, livepoker biljetter till några av europeiska turneringar som ständigt pågår etc.

Låt säga att Sharps vill tittulera sig som "de vinnande spelarna" etc och det är ju trevligt men hur vi än vrider och vänder så är det ändå flertalet som förlorar - och faktiskt accepterar det. MEN - de som spelar sportsbetting och är vinnande, säkert lägger pengar på poker hos Pokerstars eller Fulltilt etc vilket ALLA bolag som ni samarbetar med mer än gärna skulle vilja få ändring på.

Ta tillvara plattformen och låt bolagen sponsra lite trevliga events till Sharps - att det är skillnad på RoK samt Sharps är väl ingen ursäkt tycker jag, det är olika produkter och vi spelare spelar oftast på allt som rör sig ändå..

Gå likadant att göra med sportsbetting, frågan är bara hur man ska utforma tävlingarna, men det går garanterat.

Vore grymt om Sharps hade lite roliga pokerkampanjer!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved