Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Olika strategier för olika speltyper (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/20031-olika-strategier-foer-olika-speltyper/)

ebbot89 2014-04-05 21:22

Olika strategier för olika speltyper
 
Vilka strategier använder ni er av när ni spelar?

Om ni spelar 1,X,2 vad tycker ni är viktigt att kolla då? Tittar ni inbördes möten, de senaste matcherna för respektive lag? Hur långt tillbaka i tiden går ni?

Om ni spelar över/under spel, vad väljer ni att titta på för statistik då? Hur långt tillbaka i tiden väljer ni att gå när ni tittar på spel?

Spelar ni singlar eller flera spel på en och samma kupong?

Fulsprit 2014-04-05 22:11

Med sådana stats som du har i ditt spreadsheet - varför frågar du om råd, du verkar ju klara dig hyfsat ändå...

Spoiler:
"Jag är int bitter..."


:whistling:

ebbot89 2014-04-05 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 333243)
Med sådana stats som du har i ditt spreadsheet - varför frågar du om råd, du verkar ju klara dig hyfsat ändå...

Spoiler:
"Jag är int bitter..."


:whistling:

Där har jag aldrig väntat ut en match utan spelat på betfair där jag tagit hem en del av vinsten i förtid.

jaroiten 2014-04-06 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av ebbot89 (Inlägg 333245)
Där har jag aldrig väntat ut en match utan spelat på betfair där jag tagit hem en del av vinsten i förtid.

Då har jag ett tips till dig, lira X på alla fotbollsmatcher och hämta hem det efter 1 minut. Det kommer inte bli många röda spel i ditt spreadsheet då, säkerligen en ROI bra nära 300% också med ditt räknesätt. :)

putte64 2014-04-06 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av ebbot89 (Inlägg 333245)
Där har jag aldrig väntat ut en match utan spelat på betfair där jag tagit hem en del av vinsten i förtid.

Fortsätt med det.
Ingen kommer någonsin slå din Roi, som är helt fantastisk. :cheers:

Galeocerdo cuvier 2014-04-06 22:25

Jag spelar bara NHL, dock så spelar jag mycket FT-spel och -1.5 när jag spelar, alltså 1X2 och inte Moneyline.

Jag tittar på skador, om laget spelar B2B eller inte, hur de spelat den senaste tiden, hur mycket de kryssar, inbördes möten ett par år tillbaka, målvakter, vilket lag "public" är på.

Grnvit 2014-04-07 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av ebbot89 (Inlägg 333245)
Där har jag aldrig väntat ut en match utan spelat på betfair där jag tagit hem en del av vinsten i förtid.

Var det inte du som hade en liknande tråd? Vill i alla fall minnas att det var någon som använde sig utav "cash-in" på betfair för att gröna ut, men väntade inte alls länge i de flesta fallen. Om det inte är du, så är du väldigt lik den andre jag tänker på.
Någon påpekade i alla fall i den tråden att du/han med största sannolikhet har helt fel resultat i ditt sheet. Antingen bokför du väldigt konstigt, eller så är du för dum för att inse att ditt saldo på betfair inte höjt sig så mycket som det borde.
Jag gissar på det sistnämnda.

Var bara tvungen att säga det så du inte börjar slösa bort pengar för du tror du går vinnande i tradingen, för med största sannolikhet är du istället minus.

Hur som helst, för att svara på din fråga:
Det är väldigt olika. Vissa går ibland uteslutande på bara historik medan andra bara går på nuvarande form. Man väger in saker olika mycket för att komma fram till sin beräkning utav odds. Ser man en tydlig trend i H2H-historiken kanske man inte bryr sig lika mycket om nuvarande formen.

Sen angående om man vill spela singlar eller kombinationsspel är upp till en själv precis som med allt annat. Så länge du kombinerar värdespel med värdespel kan du lika gärna göra det, men då får du oftast vara beredd att ta fetare coldstreaks.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved