Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Tjäna pengar på att rygga? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/20700-tjaena-pengar-pa-att-rygga/)

gollum 2014-06-07 03:19

Tjäna pengar på att rygga?
 
De finns ju flertalet betalsidor där du får följa cappers genom säsong efter säsong med bara gröna siffror :innocent:

Har någon hört om någon som gör hyfsade pengar genom att bara köpa rekar eller helt enkelt ryggar många av de duktiga gratis rekare som finns?
Tänker mig om man har en saftig bankrull och viljan att ta risker samt att lite av det som står på dessa betalsidor är sant så måste det finnas pengar att tjäna? Eller är det falsk marknadsföring?

Hur många spel anser ni att någon ska ha lagt innan man kan säga att någon går plus i långa loppet, när ska man våga hoppa på tåget?

Melvin 2014-06-07 10:07

Finns ett spreadsheet här på sharps som nästan enbart ryggar med framgång: https://www.sharps.se/spreadsheet/29348

Problemet med att rygga stora erkänt duktiga cappers är att det slashas linor och odds minuter efter dom lägger ut spelet på t.ex twitter.

Wagner 2014-06-07 10:13

Två andra problem är Betsson och Comeone. :popcorn:

Migge 2014-06-07 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 347493)
Två andra problem är Betsson och Comeone. :popcorn:

Utveckla gärna svaret...

sirlarsson 2014-06-07 10:18

1000 spel minimum för att utvärdera någon, helst mer.

sirlarsson 2014-06-07 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 347494)
Utveckla gärna svaret...

Han menar limiteringar antar jag. Då många rekar från dessa sidor.

Semicolon 2014-06-07 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Melvin (Inlägg 347492)
Finns ett spreadsheet här på sharps som nästan enbart ryggar med framgång: https://www.sharps.se/spreadsheet/29348

Problemet med att rygga stora erkänt duktiga cappers är att det slashas linor och odds minuter efter dom lägger ut spelet på t.ex twitter.

I ärlighetens namn finns det dock ett par amerikanska cappers med record på 105-110% ROI över tusentals spel som, spelar på marknader där linan knappt rör sig ett par cent efter spelsläpp. Vilket förmodligen beror på att en stor del av deras följarbas är från nordamerika och inte kan lira på pinnen (i varje fall inte officiellt :whistling: ). Och där oddset i många fall till och med är bättre än det de fått hos sin lokala bookie.

Så för att svara frågeställaren, självklart går det om man hittar rätt personer i tipsterdjungeln. Men kanske än mer än i vanliga fall så gäller ju att det definitivt inte är något för den nervsvage.

Semicolon 2014-06-07 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 347496)
1000 spel minimum för att utvärdera någon, helst mer.

Det här finns det ju dock, som vi så många gånger förr diskuterat, ingen som helst matematisk grund för att påstå. Går att utvärdera långt tidigare beroende på resultat, genomsnittsodds, antal spel etc. Eller så behövs det än fler spel. Allt beror på hur starkt samband man anser sig kräva.

sirlarsson 2014-06-07 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 347503)
Det här finns det ju dock, som vi så många gånger förr diskuterat, ingen som helst matematisk grund för att påstå. Går att utvärdera långt tidigare beroende på resultat, genomsnittsodds, antal spel etc. Eller så behövs det än fler spel. Allt beror på hur starkt samband man anser sig kräva.

Skulle kanske lagt till att det var mina personliga åsikter. Jag vill ha 1000 spel minimum :)

Cc 2014-06-07 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 347503)
Det här finns det ju dock, som vi så många gånger förr diskuterat, ingen som helst matematisk grund för att påstå. Går att utvärdera långt tidigare beroende på resultat, genomsnittsodds, antal spel etc. Eller så behövs det än fler spel. Allt beror på hur starkt samband man anser sig kräva.

Det beror på var/hur du sätter kriterierna, 1000 spel är kanske ingen fast faktor men antagligen en bra nog referens om man lägger spel i fler än en liga/sport. Att man är en vinnande spelare i en fotbollsliga behöver inte innebära att man är vinnande på Skidskytte.

gollum 2014-06-07 13:17

Tack för alla svar, tycker det verkar lite intressant.

Har hittat endel intressanta spreedsheats här på sharps samt en del på blogabet.com, vilket förövrigt kan vara den mest oanvändarvänlig sida jag någonsin stött på.
Någon som använd sig av "premium tipsters" där? De står ju om de som rekar har "legit" bets, fast det ska man kanske inte ta deras ord för då de försöker sälja dem.

Har även märkt som ni säger att det är snabba puckar, har försökt hänga med lite på RRS feed, på datorn. Men skulle man köpa cappers skulle man behöva köra en hel del på mobilen antar jag, då dator inte alltid är tillgänglig.

Men sen nästa problem är ju att man såklart då vill köra på Pinnacle då många av de på blogabet använder sig av den.

Då är det ju meningen att man ska skatta på kakan om det skulle bli vinst, är det någon som har någon erfarenhet vad som händer om man skulle glömma det? Om det skulle gälla relativt små summor tex 20 tusen?

Om någon vet om liknande sidor som blogabet får ni gärna skriva det, eller någon ensam varg som är erkänd duktig.

gollum 2014-06-07 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 347499)
I ärlighetens namn finns det dock ett par amerikanska cappers med record på 105-110% ROI över tusentals spel som, spelar på marknader där linan knappt rör sig ett par cent efter spelsläpp. Vilket förmodligen beror på att en stor del av deras följarbas är från nordamerika och inte kan lira på pinnen (i varje fall inte officiellt :whistling: ). Och där oddset i många fall till och med är bättre än det de fått hos sin lokala bookie.

Så för att svara frågeställaren, självklart går det om man hittar rätt personer i tipsterdjungeln. Men kanske än mer än i vanliga fall så gäller ju att det definitivt inte är något för den nervsvage.

Skulle du kunna ge några namn på dessa cappers?
:hattenav:

Semicolon 2014-06-07 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 347537)
Det beror på var/hur du sätter kriterierna, 1000 spel är kanske ingen fast faktor men antagligen en bra nog referens om man lägger spel i fler än en liga/sport. Att man är en vinnande spelare i en fotbollsliga behöver inte innebära att man är vinnande på Skidskytte.

Jag utgick ifrån en liga, i det här fallet. MLB, NHL och NFL. Men visst 1000 spel är så klart ingen dålig måttstock, min poäng var bara att det är en siffra som ofta slängs runt i dessa sammanhang utan att egentligen ha någon matematiskt underbyggd grund. 1000 spel kan vara många fler än vad man behöver, precis så många man behöver, eller för få.

Stooges 2014-06-07 14:18

http://www.daily25.com/
Denna killen kör bara betalspel.

ALL TIME STATS
Days betting: 1406
Amount Bet: $13,479,858.37
Profit/Loss: $337,788.70
Return on Turnover: 2.51%
Profit per day: $240

Det kräver att man har en stor kassa då variansen är brutal. Och inte minst ett psyke av stål. Läste i nåt inlägg att han lägger nästan 7000 spel under en säsong.

Grnvit 2014-06-21 23:45

Lånar tråden så jag slipper göra en ny där det på sin höjd blir en eller två svar:

Funderar på att fixa medlemskap i Secret Betting Club, helt okej pris. Samtidigt är jag bara intresserad utav tipster reports. Kom ut en sådan rapport i Onsdags. Funderar på om någon här har den? Kan tänka mig betala en liten summa till den som delar med sig.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved