Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Hur lätt är det att plussa 1000-2000 i månaden? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/30944-hur-laett-aer-det-att-plussa-1000-2000-i-manaden/)

hehe100 2017-12-04 22:36

Hur lätt är det att plussa 1000-2000 i månaden?
 
Hur lätt skulle ni uppskatta det är att plussa 1000-2000 i månaden. Och ungefär hur mycket tid i genomsnitt skulle man behöva lägga?
(Min bakgrund: spelar fotboll och har relativt bra koll på fotboll, dock helt ny på det här med betting)

Jag är 23 år, student sedan 3 år tillbaka och har ett extrajobb varje vecka och är således inte beroende av bettingens eventuella inkomst. Skulle jag gå plus-minus-noll nån månad är det okej.

Jag tänker mig en bankrulle på 5000 kr och satsningar på 50-100 kr. Det är absolut pengar jag har råd att förlora även om det hade varit surt.

Må väl

hehe100 2017-12-04 22:47

Är lite osäker på om jag räknar rätt (rätta gärna mig). Med en ROI på 105 % och satsningar på 100 kr blir det 5 kr i vinst per spel. Det betyder att jag måste göra 200 spel per/månad för att plussa 1000 kr.

Stämmer mina beräkningar?

Wagner 2017-12-04 23:08

Ja det stämmer.
Räkna ut vad timpenningen blir för den där, eventuella, tusenlappen.

Kanske bättre du lägger den tiden på mer extrajobb?

Sputnik2012 2017-12-05 11:54

Kanske du ska använda dig av en Sport Betting Service istället.
Det gör jag.

Jag vet en tipster som vinner ofta.
Du kan köpa ett halvår med en tipster för 900 kr.
Och då får du allt serverat på silverfat.

Skulle rekommendera 25 kr per eller mindre per spel med 4000 i rulle.
Man blir lätt stressad om man omsätter 25 spel en kväll med för höga insatser och för liten rulle.

Gör det lätt för dig själv medans du tränar på att bli vinnande i längden.

MVH

Casstel 2018-04-24 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sputnik2012 (Inlägg 552986)
Kanske du ska använda dig av en Sport Betting Service istället.
Det gör jag.

Jag vet en tipster som vinner ofta.
Du kan köpa ett halvår med en tipster för 900 kr.
Och då får du allt serverat på silverfat.

Skulle rekommendera 25 kr per eller mindre per spel med 4000 i rulle.
Man blir lätt stressad om man omsätter 25 spel en kväll med för höga insatser och för liten rulle.

Gör det lätt för dig själv medans du tränar på att bli vinnande i längden.

MVH

Med Sport Betting Service syftar du på ngn som säljer sina tips? För 900kr per halvår?

Kan du länka?

mumintroll 2018-04-24 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av hehe100 (Inlägg 552958)
Är lite osäker på om jag räknar rätt (rätta gärna mig). Med en ROI på 105 % och satsningar på 100 kr blir det 5 kr i vinst per spel. Det betyder att jag måste göra 200 spel per/månad för att plussa 1000 kr.

Stämmer mina beräkningar?

Stämmer bra. Dock är det mer troligt att du kommer ha en ROI på max 100,5. Så 2000 spel x 0,5 timmar. Är en timlön på 1kr. Finns ju enklare pengar

Sputnik2012 2018-05-10 14:49

Casstel jag har använt två stycken och är nöjd med resultaten hos båda.
Marketbeaters och John Patrick.

Marketbeaters levererar och du måste kunna lägga spel under arbetstid eller under hela dagen. Jag jobbar korta dagar så det har inte varit några svårigheter.
Tog ett halvår och är nöjd.

Blev lite stressad i början, sedan vänjer man sig att vara alert hela tiden.
Du får sms från app i mobilen och lägger live spel ibland som måste spelas inom någon minut, annars kan det vara försent och du lägger vanliga spel ... allt från några till många spel under vissa dagar. Ladda ned alla spelbolagen i mobilen så oavsett vart man befinner sig kan man lägga ett spel.

Nackdelen är att du inte lär dig så mycket om sportbetting, skills, när du använder Marketbeaters, ser det som en ren investering istället för aktier.

John Patrick är en yrkesspelare som lever på sportbetting. Med honom har du epost kontakt och ringer hans telefonsvarare för att få spelen som ska spelas.
Av honom får du skills och lär dig spela med olika tekniker och värdera spel.
Han har även skrivit en bok om Sportbetting.

John Patrick spelar inte som alla andra och går emot strömmen, men det bryr jag mig inte om eftersom han är vinnande och om man gör som alla andra så blir man inte vinnande, för då skulle alla vinna.

Ringer mellan 22 & 23 svensk tid för att få tipsen då är tiden runt 16 & 17 i Antlantic City USA. Köpt ett program som spelar in samtalen till telefonsvararen, så jag kan lyssna om på meddelandena och placera rätt spel på 5Dimes ...
Med Comviq betalar man 1 Kr öppningsavgift och sedan 10 öre i minuten.
Du får två nummer att ringa varav 3 minuter vardera.

MVH

MrPacMan 2019-02-04 14:06

Jag är lite inne på samma tankar som ”hehe100”
Det är bara de att jag har ett heltidsjobb i en äcklig jävla mataffär! Hade lika gärna kunnat gå och hemma och såsa och livnära sig på detta!
2019 har börjat starkt med 30-40000. Men så när man kommer in i sitt flow så ökar man insatsen och antalet matcher..

Vad tycker ni..
När ska man vara nöjd?
Hur många matcher ska man ha?

Kraemaren 2019-05-13 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av MrPacMan (Inlägg 605511)
Jag är lite inne på samma tankar som ”hehe100”
Det är bara de att jag har ett heltidsjobb i en äcklig jävla mataffär! Hade lika gärna kunnat gå och hemma och såsa och livnära sig på detta!
2019 har börjat starkt med 30-40000. Men så när man kommer in i sitt flow så ökar man insatsen och antalet matcher..

Vad tycker ni..
När ska man vara nöjd?
Hur många matcher ska man ha?

Fortfarande profit?

Strappa71 2019-05-15 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av hehe100 (Inlägg 552958)
Är lite osäker på om jag räknar rätt (rätta gärna mig). Med en ROI på 105 % och satsningar på 100 kr blir det 5 kr i vinst per spel. Det betyder att jag måste göra 200 spel per/månad för att plussa 1000 kr.

Stämmer mina beräkningar?


ROI på 105% ger mer vinst än 5 kr/spel.

https://www.sportsinsights.com/how-t...s-betting-roi/


Jag gissar vilt och tror att det var en ROI på 5% du menade.

ROI på 0% är break even.

noah2003 2019-05-15 21:02

Hehe100

Dersom du er fornøyd med 5% fortjeneste, anbefaler jeg at du ser nærmere på dette.
Her vil du alltid vinne på oddsspill. Du kan f. eks. satse på alle tre mulige utfall av engelske fotballkamper – hjemme, uavgjort eller borte – og likevel gå i pluss. Det skyldes ulik oddssetting hos de forskjellige spillselskapene.

(Trykk på kalkulatoren under profit, og test hvordan det funker)
NB. Spill ikke for store beløp – da vil du bli limitert)


http://www.bmbets.com/sure-bets/

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 619251)
ROI på 105% ger mer vinst än 5 kr/spel.

https://www.sportsinsights.com/how-t...s-betting-roi/


Jag gissar vilt och tror att det var en ROI på 5% du menade.

ROI på 0% är break even.

Jag håller inte med här. ROI på 100% är att du får tillbaka exakt det du satsat. Sen vet jag inte om det verkligen finns en.sanning i det där för det diskutera lite olika men i lin värld är det enkelt och logiskt. Return on investment... inte profit on investment...

Lobo 2019-05-16 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 619355)
Jag håller inte med här. ROI på 100% är att du får tillbaka exakt det du satsat. Sen vet jag inte om det verkligen finns en.sanning i det där för det diskutera lite olika men i lin värld är det enkelt och logiskt. Return on investment... inte profit on investment...

Det stämmer också. Man använder denna modell i sportbetting för det passar bättre och blir helt neutralt.

Sen skrev också Hehe100 "Med en ROI på 105 % och satsningar på 100 kr blir det 5 kr i vinst per spel. Det betyder att jag måste göra 200 spel per/månad för att plussa 1000 kr." vilket också är korrekt.

De som använder 5 % har nog spelat för mycket poker eller läst matematik på kvällarna som en bisyssla.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved