Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Sport betting system / strategi (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/33114-sport-betting-system-strategi/)

Sputnik2012 2018-07-14 12:05

Sport betting system / strategi
 
Sport betting system / strategi

Är det bara value betting och leta överodds som anses vara advantage play.
Finns det andra lyckade eller misslyckade försök till att skapa spel model utan dessa två vedertagna tillvägagångsätt.

MVH

Lobo 2018-07-14 21:53

Tycker mig känna igen frågan och frågeställaren. Vad är syftet med en upprepning när du redan har fått svaret? Det som gällde tidigare gäller även nu.

Strappa71 2018-07-15 07:18

Citat:

Ursprungligen postat av Sputnik2012 (Inlägg 576523)
Sport betting system / strategi

Är det bara value betting och leta överodds som anses vara advantage play.
Finns det andra lyckade eller misslyckade försök till att skapa spel model utan dessa två vedertagna tillvägagångsätt.

MVH


Nej. Det "anses" inte vara det. Det ÄR det.

kisumu 2018-07-15 12:33

Finns en uppsjö med system som inte fungerar men man måste ändå lära sig hur de är uppbyggda för att sedan applicera det på någon marknad där man kan hitta en statistisk fördel.
Jag är själv medlem på sportstradinglife.com där man får tillgång till ett antal system som är hyfsade. Dock måste man anpassa system och göra några ändringar för att dessa ska fungera.
Vore jag nybörjare idag skulle jag börja där och sedan bygga egna system utifrån det. Jo det går fortfarande att tjäna pengar på trading.

Lite tråkigare än att betta eftersom man inte kan vara med i några grupper och diskutera olika spel. Hittar man ngt som fungerar vill man ju absolut inte att ngn annan ska känna till strategin. Man blir lätt sittande på sin kammare och tjänar sina pengar i sin ensamhet.

Nicksson 2018-07-15 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av kisumu (Inlägg 576621)
Finns en uppsjö med system som inte fungerar men man måste ändå lära sig hur de är uppbyggda för att sedan applicera det på någon marknad där man kan hitta en statistisk fördel.
Jag är själv medlem på sportstradinglife.com där man får tillgång till ett antal system som är hyfsade. Dock måste man anpassa system och göra några ändringar för att dessa ska fungera.
Vore jag nybörjare idag skulle jag börja där och sedan bygga egna system utifrån det. Jo det går fortfarande att tjäna pengar på trading.

Lite tråkigare än att betta eftersom man inte kan vara med i några grupper och diskutera olika spel. Hittar man ngt som fungerar vill man ju absolut inte att ngn annan ska känna till strategin. Man blir lätt sittande på sin kammare och tjänar sina pengar i sin ensamhet.

Second to that:cry:

Det finns fortfarande pengar att hämta även om det är svårare än när jag började 2006. Det gäller att veta vilka stenar man ska vända på:innocent:. Det som är mest oroande just nu är hur det kommer att se ut från årsskiftet. I bästa fall så får vi en kommission på 8-9% plus premium Charge hos Betfair. I sämsta fall så är det bara att ge upp allt.

kisumu 2018-07-15 13:38

Ja det oroar mig också. Kör enbart på Betfair o sportmarket.
Tydligen arbetar sportmarket med att försöka få till en ansökan om licens (hur nu det skulle gå till) 8-9% i avgift skulle jag klara så får hoppas på att Betfair ansöker..
Hört att man kan livespela på bet365 för stora summor utan att bli limiterad men har aldrig kört där själv. Ngn med erfarenhet

Nicksson 2018-07-15 14:43

Skickade ett pm

kisumu 2018-07-15 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 576628)
Skickade ett pm

Till mig eller... har inte fått ngt

Sputnik2012 2018-07-17 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av kisumu (Inlägg 576621)
Finns en uppsjö med system som inte fungerar men man måste ändå lära sig hur de är uppbyggda för att sedan applicera det på någon marknad där man kan hitta en statistisk fördel.
Jag är själv medlem på sportstradinglife.com där man får tillgång till ett antal system som är hyfsade. Dock måste man anpassa system och göra några ändringar för att dessa ska fungera.
Vore jag nybörjare idag skulle jag börja där och sedan bygga egna system utifrån det. Jo det går fortfarande att tjäna pengar på trading.

Lite tråkigare än att betta eftersom man inte kan vara med i några grupper och diskutera olika spel. Hittar man ngt som fungerar vill man ju absolut inte att ngn annan ska känna till strategin. Man blir lätt sittande på sin kammare och tjänar sina pengar i sin ensamhet.

Tack det var det svaret jag ville ha, att det finns spelmodeller som fungerar som en mall för eventuellt avancera.
Bra inlägg.


MVH

Juret 2018-07-17 19:42

Problemet med ett system är att även om du hittat en ineffektivitet i marknaden i säg "spela alla hemmalag på konstgräs i Allsvenskan när de möter ett lag som inte spelar på konstgräs hemma" så säger inte systemet när marknaden har justerat för detta i sin prissättning.

Om du däremot har byggt en statistisk modell som använder informationen om vem som spelar hemma och på konstgräs samt justerar för lagstyrka genom någon annan data, då kan du sätta dina egna odds och se skillnaderna mot spelbolagen och se när din edge är borta. I detta fall skulle du se att din modell konstant favoriserar konstgräslag på hemmaplan jämfört med spelbolagens odds och att du historiskt har haft mer rätt än spelbolagen. När spelbolagen kommit på detta så ser du att din modell numera är i linje med spelbolagens. Det är förstås betydligt svårare att bygga en statistisk modell än att följa ett system, men fördelarna är många.

En annan risk med ett system är att urvalet blir mindre ju fler parametrar du lägger in och då ökar risken för att det är slumpen som skapa dina fina resultat. Testar du alla parametrar du kan tänka dig så kommer du till slut hitta någonting som gett vinst historiskt, men du vet inte om det ger vinst framgent.

kisumu 2018-07-19 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 576750)
Problemet med ett system är att även om du hittat en ineffektivitet i marknaden i säg "spela alla hemmalag på konstgräs i Allsvenskan när de möter ett lag som inte spelar på konstgräs hemma" så säger inte systemet när marknaden har justerat för detta i sin prissättning.

Om du däremot har byggt en statistisk modell som använder informationen om vem som spelar hemma och på konstgräs samt justerar för lagstyrka genom någon annan data, då kan du sätta dina egna odds och se skillnaderna mot spelbolagen och se när din edge är borta. I detta fall skulle du se att din modell konstant favoriserar konstgräslag på hemmaplan jämfört med spelbolagens odds och att du historiskt har haft mer rätt än spelbolagen. När spelbolagen kommit på detta så ser du att din modell numera är i linje med spelbolagens. Det är förstås betydligt svårare att bygga en statistisk modell än att följa ett system, men fördelarna är många.

En annan risk med ett system är att urvalet blir mindre ju fler parametrar du lägger in och då ökar risken för att det är slumpen som skapa dina fina resultat. Testar du alla parametrar du kan tänka dig så kommer du till slut hitta någonting som gett vinst historiskt, men du vet inte om det ger vinst framgent.

Nu är det väl inte riktigt så som jag definierar trading.
trading handlar om att gå in och ur vid specifika tidpunkter/ händelser under en match (även före match vid oddsrörelser).

Jag struntar i princip i vilka lag som möts utan avgör helt utifrån aktuella odds om jag ska agera eller inte.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved