Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Martingale-system för amerikanska sporter. Åsikter tack. (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/33158-martingale-system-foer-amerikanska-sporter-asikter-tack/)

Stryktips3 2018-07-20 09:04

Martingale-system för amerikanska sporter. Åsikter tack.
 
Har en idé om att köra ett Martingale-system (fortsätt läs!) på amerikanska sporter som jag nu back-trackat med gott resultat på slumpmässiga lag i historiska säsonger.

Upplägg:
Jag spelar för att ett lag INTE ska klara linan två gånger på sex matcher. Gör laget det så satsar jag dubbelt så mycket nästa match laget spelar. När jag klarat två i rad stängs serien, och när laget spelat sex matcher utan att ha misslyckats med att klara linan två gånger ser jag det som en stop-loss och stänger serien.

Exempel:
Match 1: Satsar 100kr på att laget inte ska klara linan: FÖRLUST
Match 2: Satsar 200kr på att laget inte ska klara linan: FÖRLUST
Match 3: Satsar 400ks på att laget inte ska klara linan: VINST
Match 4: Satsar 100kr på att laget inte ska klara linan: FÖRLUST
Match 5: Satsar 200kr på att laget inte ska klara linan: VINST – STÄNGER SERIEN

Jag har nu backt-rackat ca 40 lag över en hel säsong i Basket och NHL. Resultaten är riktigt bra. Vid 8 tillfällen spricker serien, och vid ett tillfälle gör den det 2 gånger under en säsong för ett lag.
I genomsnitt gick jag 3330:- plus per lag och säsong.
Skulle jag kört detta system på de 40 lagsäsonger jag valt ut hade jag alltså plussat över 100K.

Kommer variansen ändå att döda detta system?

AmaerildeRimfrost 2018-07-20 11:03

Min första tanke är... har du använt korrekt lina och korrekt odds för alla lagen under samtliga säsonger historiskt? Dvs den faktiska linan och oddset det var där och då?

Stryktips3 2018-07-20 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 577001)
Min första tanke är... har du använt korrekt lina och korrekt odds för alla lagen under samtliga säsonger historiskt? Dvs den faktiska linan och oddset det var där och då?

Nej, jag har ett genomsnittligt odds för den vanligaste linan vid matchstart. Men med tanke på volymen borde eventuella felaktigheter några punkter hit och dit korrigera sig själva då eventuella höjningar och sänkningar tar ut varandra på sikt.

Alltså: Det genomsnittliga oddset för samtliga bookies var 2.01 och linan som de flesta hade var -6.5, för en specifik match.

Men detta är egentligen ett sidospår - vi får anta att mina simuleringar stämmer.

Stryktips3 2018-07-20 11:43

Det är ju inte direkt omöjligt att man med ett väldigt litet sample kortsiktigt går plus på ett Martingale-system. Det jag är intresserad av är om jag hittat ett spelsätt inom en ram (En Säsong för ett lag) Där jag har stor chans att tjäna pengar eftersom en eventuell längre cold streak är väldigt osannolik

Juret 2018-07-22 17:59

Ja, variansen blir väldigt hög, du löper en betydligt högre risk att gå bankrutt genom att köra Martingale. Varför inte köra flat om du nu hittat en edge? Det är inte insatsmetoden som kommer göra dig vinnande.

Stryktips3 2018-08-07 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 577385)
Ja, variansen blir väldigt hög, du löper en betydligt högre risk att gå bankrutt genom att köra Martingale. Varför inte köra flat om du nu hittat en edge? Det är inte insatsmetoden som kommer göra dig vinnande.

Rätta mig gärna om jag har fel här. Men detta är ju motsvarigheten till att köra Martingale på ett roulettebord där röd aldrig kan dyka upp mer än sex gånger i följd. Oavsett om min vinstchans per snurr är 49% eller vad motsvarigheten är i roulette med röd+svart+grön, så skulle jag ju då kunna gå vinnande från det bordet oavsett bordet. Att det inte KAN ske mer än sex gånger i följd är ju min edge.

Om det sedan verkligen skulle fungera i praktiken med mitt första exempel på amerikanska sporter är en annan historia.

Strappa71 2018-08-11 13:58

Det är aldrig satsningsmodellen som avgör om en serie vad har ett positivt väntevärde.

Saker som rent teoretiskt kan hända "i följd" händer i följd. Om det inte finns något i reglerna som hindrar att ett lag missar linan fler än 6 ggr i följd kommer det att hända förr eller senare.

Hur ofta beror på den verkliga bakomliggande sannolikheten. Historik kan vara förrädisk i såna här fall.

Sputnik2012 2018-08-11 17:55

Citat:

Rätta mig gärna om jag har fel här. Men detta är ju motsvarigheten till att köra Martingale på ett roulettebord där röd aldrig kan dyka upp mer än sex gånger i följd. Oavsett om min vinstchans per snurr är 49% eller vad motsvarigheten är i roulette med röd+svart+grön, så skulle jag ju då kunna gå vinnande från det bordet oavsett bordet. Att det inte KAN ske mer än sex gånger i följd är ju min edge.

Om det sedan verkligen skulle fungera i praktiken med mitt första exempel på amerikanska sporter är en annan historia.
Sex i rad med Rött eller Svart har 1.5% sannolikhet att inträffa och du har 98.5% sannolikhet att vinna.

Jag har simulerat miljontals och kan enkelt säga att sex i rad är väldigt vanligt.
När du närmar dig 14, 15, 16 och uppåt så börjar det bli mer ovanligt än vanligt förekommande.

Jag förespråkar inte Martingale men vill komma med ett tips.
När du vunnit hälften av vad du riskerar med ditt Martingale system, så halverar du insatsen och opererar och spelar med sportbolagets egna pengar.

Du kan även från ett Martingale system vända på steken och låta din Martingale system fungera som en positiv progression och vinna pengar med oanade möjligheter.

Men det är en helt annan grej, jag tycker du ska fortsätta, men använda dig av Regression, så när en förlust kommer så blir det inte lika kännbart, dessutom är det en väldigt skön känsla att spela med andras pengar än att riskera sina egna.

Ha en bra dag ...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved