Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Nätverk för spelare (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/33263-naetverk-foer-spelare/)

poppee 2018-08-02 16:46

Nätverk för spelare
 
Lever du på ditt spelande, eller vill du göra det i framtiden?

Jag heter Pontus och jag spelar/trade’ar/gamblar på engelsk galopp på heltid sedan snart två år tillbaka. Jag trivs på alla plan utom ett, det sociala. Att vara spelare kan vara ett ensamt arbete och därför vill jag dra igång ett nätverk där vi kan knyta kontakter, upptäcka nytt, umgås och lära oss av varandra. Alltså precis som det funkar i alla andra yrken.

Hänger du på?

Första träffen är på Solvalla fredagen den 28/9 mellan klockan 09-17. 10 platser finns det och du betalar självkostnadspris för fika, mat och lokal.

Vill du veta mer så mejla mig på [email protected]

poppee 2018-09-03 15:48

Jag postade här, på Familjeliv och på Flashback och jag fick inget svar. Inte ens ett djävla-dåligt-förslag-hörru svar. Så då kan det ju vara någon av följande anledningar.

1. Ingen har sett meddelandet, ingen som spelar heltid (eller vill göra det) i alla fall. Som vill vara med i ett nätverk alltså.

2. Folk är för blyga.

3. Eller va... ?

Vad kan jag annars göra? Annonsera på Google? Eller Facebook? Har någon input skulle jag uppskatta det.

P

AmaerildeRimfrost 2018-09-03 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av poppee (Inlägg 582565)
Jag postade här, på Familjeliv och på Flashback och jag fick inget svar. Inte ens ett djävla-dåligt-förslag-hörru svar. Så då kan det ju vara någon av följande anledningar.

1. Ingen har sett meddelandet, ingen som spelar heltid (eller vill göra det) i alla fall. Som vill vara med i ett nätverk alltså.

2. Folk är för blyga.

3. Eller va... ?

Vad kan jag annars göra? Annonsera på Google? Eller Facebook? Har någon input skulle jag uppskatta det.

P

Ofta är det tidsbrist hos folk. Den stora anledningen gissar jag själv på. Annars är det väl att man antingen är för dålig och inte kommer ingå ändå eller att man är för bra och inte vill dela med sig. Bara några spontana tankar från min sida!

Förtroende är nog också en stor del i det hela. Vem är du liksom? Håller dina ord etc. Det tror jag också är en tanke flera kan ha ställt sig. För lite information i sin helhet och folk orkar inte ställa frågor för mer info. De flesta vill ha det serverat!

mastarna 2018-09-03 18:29

Eller så bor man för långt bort

Nicksson 2018-09-03 21:10

Eller så inser man att tiden som heltidsspelare med bas i Sverige är förbi. Detta tack vare den nya lagstiftningen som träder i kraft från årskiftet.

Philjay 2018-09-03 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 582614)
Eller så inser man att tiden som heltidsspelare med bas i Sverige är förbi. Detta tack vare den nya lagstiftningen som träder i kraft från årskiftet.

utveckla? Skillnaden för spelarna kommer vara minimal, för spelbolagen kommer det finnas skyldigheter osv

Nicksson 2018-09-04 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 582639)
utveckla? Skillnaden för spelarna kommer vara minimal, för spelbolagen kommer det finnas skyldigheter osv

Knappast, vi kommer inte få tillgång till Pinnacle, förmodligen ej heller Sportmarket. Vi kommer bli lämnade med Betfair (med en förmodad kommissionshöjning på någon eller några procent) samt övriga skräpbookies. Sen är det alldeles för mycket frågetecken kring allting för att säga något säkert ännu. Men helt klart är att det blir svårare.

ExtremtRik 2018-09-04 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av poppee (Inlägg 582565)
Jag postade här, på Familjeliv och på Flashback och jag fick inget svar. Inte ens ett djävla-dåligt-förslag-hörru svar. Så då kan det ju vara någon av följande anledningar.

1. Ingen har sett meddelandet, ingen som spelar heltid (eller vill göra det) i alla fall. Som vill vara med i ett nätverk alltså.

2. Folk är för blyga.

3. Eller va... ?

Vad kan jag annars göra? Annonsera på Google? Eller Facebook? Har någon input skulle jag uppskatta det.

P

Jag tillhör inte målgruppen (Annars hade jag kanske varit på, infon går ju att få via mail men antar du hyr en loge eller nåt).

Ska ändå hjälpa på två sätt
a) bumpa denna tråd :)

b) bekräfta din tes #1, i vart fall var det för mig en slump att Aemarilde bumpat tråden så jag såg den i flödet på sharps förstasida när jag råkade kika in. Som alltid på nätet är det ju rätt svårt att nå ut utan att ha jobbat ihop en massa följare etc.

Svaret på frågan då, hmm kan nog inte svara men Twitter !?

poppee 2018-09-05 18:35

Eller stå utanför Solvalla och dela ut någon slags broschyr kanske?

poppee 2018-09-05 18:44

Spelbolag efter 2018:

Betfair
Inget besked idag om kommisionen kommer att stiga eller sjunka efter 2019.

Matchbook
Har idag inte ansökt.

Pinnacle
Väntar på svar

Smarkets
Hi we are applying for a new license in Sweden but I would not be able to confirm anything else at the moment

Sportmarket LTD
We are actually in the process of obtaining a licence, rest assured that none of our Swedish users are restricted from betting with us.

sskssk 2018-09-05 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av poppee (Inlägg 582778)
Spelbolag efter 2018:

Betfair
Inget besked idag om kommisionen kommer att stiga eller sjunka efter 2019.


Men dom har ansökt eller?

Tror inte dom kommer höja kommissionen om dom skaffar licens, har dom inte gjort i andra länder som dom varit tvungna att skaffa licens i (vill jag minnas)

Nicksson 2018-09-05 20:55

Bra jobbat Poppe, Sportmarket gav inte mig det svaret riktigt för 10 dagar sedan. Men hoppas att personen som svarade dig har på fötterna.

Vad gäller Betfair så är det omöjligt att komma i kontakt med någon som har den minsta aning om vad som händer.

Vad gäller kommissionen så är jag ganska så säker på att vi får en höjning. Den skatten på 18% som ska in till Svenska staten måste ju komma från någonstans.

AmaerildeRimfrost 2018-09-05 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 582845)
Bra jobbat Poppe, Sportmarket gav inte mig det svaret riktigt för 10 dagar sedan. Men hoppas att personen som svarade dig har på fötterna.

Vad gäller Betfair så är det omöjligt att komma i kontakt med någon som har den minsta aning om vad som händer.

Vad gäller kommissionen så är jag ganska så säker på att vi får en höjning. Den skatten på 18% som ska in till Svenska staten måste ju komma från någonstans.

18% är på vinsten ju. Vinsten minskar förvisso om man har 18% i skatt istället för t ex 6% men jag är inte så säker på att det kommer påverka men den som lever får se!

poppee 2018-09-05 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 582826)
Men dom har ansökt eller?

Tror inte dom kommer höja kommissionen om dom skaffar licens, har dom inte gjort i andra länder som dom varit tvungna att skaffa licens i (vill jag minnas)

Betfair/PaddyPower är en av de ursprungliga medlemmarna i BOS (Branshföreningen för OnlineSpel) som har agerat som lobby/påtryckare för att spelutredningens förslag ska drivas igenom. Alla BOS medlemmar förväntas söka/har redan sökt licens i Sverige. Jag har inte pratat med någon representant på Betfair om en eventuell ansökan, jag har bara pratat med dem om huruvida kommissionen kommer att öka, minska eller stanna på nuvarande nivå.

I Bulgarien betalar Betfair 20% skatt. Där höjde de sin kommission från 5% till 7,5% i samband med att de fick en licens i landet. Vi får se.

MultiSharp 2019-09-28 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av poppee (Inlägg 582565)
Jag postade här, på Familjeliv och på Flashback och jag fick inget svar. Inte ens ett djävla-dåligt-förslag-hörru svar. Så då kan det ju vara någon av följande anledningar.
1. Ingen har sett meddelandet, ingen som spelar heltid (eller vill göra det) i alla fall. Som vill vara med i ett nätverk alltså.
2. Folk är för blyga.
3. Eller va... ?
Vad kan jag annars göra? Annonsera på Google? Eller Facebook? Har någon input skulle jag uppskatta det.

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 582568)
Ofta är det tidsbrist hos folk. Den stora anledningen gissar jag själv på. Annars är det väl att man antingen är för dålig och inte kommer ingå ändå eller att man är för bra och inte vill dela med sig. Bara några spontana tankar från min sida!
Förtroende är nog också en stor del i det hela. Vem är du liksom? Håller dina ord etc. Det tror jag också är en tanke flera kan ha ställt sig. För lite information i sin helhet och folk orkar inte ställa frågor för mer info. De flesta vill ha det serverat!

Jag missade denna tråd förra året men ovanstående inlägg från AmaerildeRimfrost är nog en ganska bra sammafattning av varför intresset var så svalt. Om du hade lovat att avslöja alla detaljer om ditt galoppranking-system hade intresset sannolikt varit högre. Ett vinnande spel-system är oftast en färskvara som bara fungerar om ett fåtal personer känner till och använder det. Utöver det är likviditeten ofta begränsad på de flesta marknader.
Jag skulle sannolikt kunna försörja mig som proffesionell spelare men då skulle timlönen antagligen bli lägre jämfört med mitt nuvarande yrke. Att arbeta som proffesionel spelare är inte heller riktigt socialt accepterat trots att det blivit lite bättre de senaste åren.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved