Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Vad är nyckeln bakom överodds? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/39041-vad-aer-nyckeln-bakom-oeverodds/)

MikeHaggar 2020-01-16 21:58

Vad är nyckeln bakom överodds?
 
Ja hur fan funkar det? Man kan sitta och vänta runt odds som är på samma nivå på Betfair kontra spelbolaget eller upp till 1/2 decimal lägre men det tar så jävla lång tid för Betfair att röra sig och då säkert uppåt också så allt sabbas. Annars hinner spelbolaget själv att justera sig. Vissa bolag verkar aldrig ge överodds för dom justerar alltid i tid.

Sputnik2012 2020-01-17 16:57

Hej ,,, jag har en metod som är passiv trading bet som skapar värde i oddset, där spelbolagets odds kan spelas till ett högre odds ...
Delar med mig om du är intresserad via PM ...

Som jag förstått det är det hela en bedömningsprocess - valuebetting - varav in-play erfarenhet och in-play stats väger tyngre än något annat förfarande - därför är trading förmodligen en enklare väg om man vill skaffa sig en edge ...

Cheers

Nicksson 2020-01-17 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sputnik2012 (Inlägg 663771)
Hej ,,, jag har en metod som är passiv trading bet som skapar värde i oddset, där spelbolagets odds kan spelas till ett högre odds ...
Delar med mig om du är intresserad via PM ...

Som jag förstått det är det hela en bedömningsprocess - valuebetting - varav in-play erfarenhet och in-play stats väger tyngre än något annat förfarande - därför är trading förmodligen en enklare väg om man vill skaffa sig en edge ...

Cheers

Ska du lyckas med detta så måste du vara beredd att investera massor av tid plus att du behöver någon form av spetskompetens. Haggar bockar inte i någon av dessa rutor.

MikeHaggar 2020-01-18 20:44

Betfair ser alltid till att gå uppåt med sina odds dom sabbar varenda överodds läge dom riktigt bra överoddsen betraktas typ som en misskalkylering inom Betfair och då kommer spelobjektet att höjas med 10tals decimaler i ett enda hopp. Man kan oftast inte lägga dom innan "missen" upptäcks heller för om man är snabb så är likviditeten skit.

runtomkring 2020-01-30 20:49

På Betfair finns flertal botar som ser till att justera oddsen. Du kommer inte att kunna göra dig pengar genom att leta "överodds" på Betfair.

Å andra sidan, baserat på vad jag sett dig fråga och skriva här, så kommer du nog aldrig kunna göra pengar på spel.

Sputnik2012 2020-01-31 16:20

Man kan ju göra denna tråd lite roligare, genom att resonera i den motsatta riktningen.
Låt oss säga att jag har en tjänst med 111% ROI i snitt över många års spelande.

Nu så vill du lägga spel på börsen, men du får aldrig angivet odds, ta t.ex. dagens spel där tipset ligger på 7.00 och två minuter efter tipset sänks oddset till 5.00 på Bet365.

Nu så kan man ju spela och lägga rätt stora summor på Bet365 - vad jag hört och läst - men ändå inte den långsiktiga trygghet man söker, utan vill obehindrade inkomstkällor, för ska man livnära sig på spel, så vill man inte spekulera genom att kunna få en mjölk-kossa gå förlorad pga av att man blir limmad.
Vid ett första intryck kanske man tänker att man kan lägga större summor än börsen, eftersom marknaden kanske inte omsätter dom beloppen man önskar.
Men i en sådan situation, tar man ju det senare alternativet och omsätter mindre men riskfritt.

Nu till poängen, börsen erbjuder 3.00 för samma spel och innan start kanske 3.5 eller högre.
Alltså halva priset.
Så om du har 10.000 och lägger 100 per unit och får halva priset på samtliga spel, kanske några ticks mer eller mindre, men i snitt hälften.
Då gör man ju 500 kr istället för 1000 kr minus avgift (per månad) och fortfarande plussar man med en positiv förväntan.

Alltså så kan man profitera på under-odds om det finns en edge som uppnår en viss nivå.

EDIT matchat 5.7 och 6.4 :-) två timmar innan spel ...



MVH

MikeHaggar 2020-01-31 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av runtomkring (Inlägg 667136)
På Betfair finns flertal botar som ser till att justera oddsen. Du kommer inte att kunna göra dig pengar genom att leta "överodds" på Betfair.

Å andra sidan, baserat på vad jag sett dig fråga och skriva här, så kommer du nog aldrig kunna göra pengar på spel.


Jag har redan tjänat pengar på spel ligger fint +

ChrisWaddle 2020-02-01 08:39

Missförstår jag dig, Sputnik, eller tror du att du kan plussa om du spelar till 5,70 när rekaren får 7,00?

Sputnik2012 2020-02-01 12:11

ChrisWaddle, du kanske har rätt och du förstår mig rätt och det är ett nuvarande experiment från min sida och spelar med små summor för att se om det stämmer, samt att räkna månadsvis och jämföra den riktiga skillnaden i verkliga livet.

Om du kan visa ett matematiskt exempel, varför det inte skulle fungera, så är du mer än välkommen och jag kommer ta till mig av vad du säger och se mig om efter andra möjligheter.

Kolla Asien bolag som har liknande upplägg som Sportmarket och dom kan erbjuda Orbit med den specifika marknaden via Matchbook & Betfair, men den specifika marknaden kan jag ju lägga själv på Betfair.
Problemet är att omsättningen inte är så stor och tror inte jag kan lägga 1000 per unit och få dom insatserna matchade.

Som du ser lär man sig stegvis och får använda Asien bookies med andra mer lämpade tjänster för att diversifiera.
Men har förstått att man behöver inte oroa sig för att lägga större belopp och man behöver inte oroa sig för att bli limmad, så länge man är beredd att använda upplägget med att betala skatt.

Allt gnäll handlar ju om att inte hitta skattefria alternativ inom EU som inte limmar med större belopp och vinnande på lång sikt.
Skulle varit så mycket lättare om någon skapat en tråd och förklarat, men nu har man få gå från klarhet till klarhet.

http://www.bilddump.se/bilder/202002...65.135.217.jpg

Här kan du se avkastningen per månad, om jag förlorar några ticks per spel, så kommer jag inte gå back, utan göra en mindre vinst och den verkliga ROI kommer vara lägre än den aktuella och det är priset man får betala om man vill spela obehindrat.

När jag kört andra tjänster och plussat 5000 kr under en månads spelande, så har jag inte alltid hunnit lägga till angivet odds, men ändå plussat, men då en mindre summa än den potentiella om jag hunnit lägga till varje angivet odds.

MVH Patrik

EDIT belysande och förstärkande moment, låt oss säga jag lägger till exakta odds vid varje tillfälle och gör 12K och sedan betalar 30% skatt, då har jag ju fortfarande plussat, likt ovan resonemang, 30% skatt är en jävla massa reducerande ticks per spel, men ändå så tjänar man på det i längden.
Helt övertygad om att det är så det ligger till med upplägget.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved