Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-25, 20:51   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tillåtet eller inte


Håller på att sätta mig in i Tennis och det har blivit lite trading och hört att folk lägger spel samtidigt som dom är på plats, samt att det inte är olagligt men samtidigt inte tillåtet, hur ligger det till egentligen?
En kompis berätta att han sett någon slags dokumentär där två personer samarbeta med att lägga spel på fotbolls matcher, där ena är på plats och kollar matchen live och pratar med den andra med mobilen och rapporterar matchen, varav han lägger lämpliga trades.

På så sätt köper man väl några sekunder på DELAY skulle också kunna tänka mig ett sådant upplägg, finns jätte bra spelmodeller som passar för den typen av upplägg.
Finns det någon eller några kända figurer inom sport världen i Sverige som sysselsätter sig med detta?

Hur skulle ett sådan upplägg se ut, gratis biljetter till varje match och en % sats av vinsten, det måste ju vara värt besväret och det betyder ju rätt stora summor vid varje trade.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 22:33   #2
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det kastas ju ut folk varje år från matcher. Utan att ha koll på exakta regler i samtliga länder så är det i regel inte olagligt rent juridiskt men de har ju möjligheten att porta dig från arenan.

Jag fick min första tillsägelse för courtsiding i november förra året på ATP-finalerna i London för att jag hade uppe 365 på mobilen. Det var bara i bevakningssyfte men de har ju team som går runt och kollar efter sådant. Kan även hända på vilket event som helst och jag har ofta livebetting uppe på mobilen så skall försöka vara mer försiktig i framtiden. Några dagar innan det satt jag bredvid en rumän som jag lärde känna och han satt och lekte med betfair non-stop, samtidigt som jag hade uppe 365, ingen tillsägning då, så verkar lite slumpvist.

Är nästan hopplöst att försöka spela på delay om du skall se poängen avgöras först. Roade mig med det under ett tag under Wawrinka - Medvedev under US open och jag tror att jag hann få in ett spel på 500 hos staten. Du måste i regel kunna avgöra utfallet av poängen innan den faktiskt är över för att hinna. Att hinna spela efter att en spelare missar en första serve innan minikorrigeringen slår in går dock oftast, men det kräver ju att du redan har lean på mottagaren för att hitta värde. I efterhand läste jag mig till att de tydligen är ganska tuffa på just US open, så fick nästan retroaktiv ångest över att jag med lite otur kunde ha lyckats förverka biljetterna till semifinaler och finaler om jag blivit uppmärksammad.

Folk har ju åkt ut och blivit portade för att de har blivit påkomna med insydd elektronisk utrustning i byxorna, där de haft två knappar för att kunna signalera utfall till ett syndikat på utsidan som sitter redo att agera. Är du då snabb och ser en poäng avgöras så hinner du signalera till dina medarbetare som hugger. Du lär dessutom bli limiterad ganska snabbt då bolagen kommer att se ett mönster med stora spel som alltid kommer direkt före en oddssänkning. Sett till kostnaden och allehanda problem med kontotillgång så är det knappast någon enkel verksamhet att bedriva. Jag är ingen som helst expert i frågan utan detta är bara min bild.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sputnik2012 (+10)

Senast redigerad av Slurf den 2020-01-25 klockan 22:45.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 09:10   #3
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för utförligt svar.
Citat:
Är nästan hopplöst att försöka spela på delay om du skall se poängen avgöras först.
Ska inte nämna för mycket, men advantage play och spelmodell måste anpassas till speciella matcher där din specialitet finns närvarande.
T.ex. att lagen inte kommer göra ett mål från ingenstans (öppet mål) utan mål kommer när det är en hörna, fri-spark, inom attack zone bland andra indikationer.
Då har man pengar i marknaden som man tar bort, som vuxit pga av inga mål och passivitet och när det hettar till eller nalkas mål chans plockar man ut pengarna från marknaden, för att sedan sätta in dom igen när det börja svalna, in och ut ett flertal gånger innan man gjort en redig vinst.

Då är tiden mycket avgörande och det lilla extra kommer göra susen, min övertygelse.
Och har svår att se hur dom ska kasta ut någon som pratar med hands-free och kodat språk/ord med vanlig konversation, två mans team är nog melodin.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-01-26 klockan 09:26.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td