Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Matchbook äntligen tillgängligt ... (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/42847-matchbook-aentligen-tillgaengligt/)

Sputnik2012 2020-07-26 12:29

Matchbook äntligen tillgängligt ...
 
Matchbook äntligen tillgängligt för Svenskar och vad jag har letat och vänt på stenar.
Men det är inte gratis.
50 Euro månads avgift och betalar men kvartal så blir det en överföringsavgift.
Mer detaljer kan ges privat, vill inte öppet skriva om hur man går tillväga.
Men vill samtidigt hjälpa om man inte vet hur man ska gå till väga.
Alla har ju olika anledningar till att inte nöjas sig med två spelbörser.

MVH

kisumu 2020-07-26 13:08

Förstår inte riktigt din iver att hitta lösningar utöver att gå via de olika agenter som finns.
50 euro i månaden är ju onekligen en saftig avgift bara för att ha ett konto.
Varför inte bara använda etablerade lösningar där man betalar en liten commission till agenten. Visst det är en skatteaspekt på det hela men den kommer du inte ifrån även med matchbook....
Med smarkets och betfair så har jag svårt att se att man måste ha matchbook också med 50 euro i avgift/månad.

Sputnik2012 2020-07-26 13:49

Ja du har nog rätt Kisumu men ska dela med mig av mitt dilemma.
Jag har två års lagda spel statistik med 3000 till 5000 kr per månad.
Har studerat och börja bemästra trading metoden och funderar att köra på heltid.
Men marknaden måste ha en omsättning på 20.000 kr annars kan det uppstå olika problem beroende på hur spelomgången utvecklar sig.

Då tänker jag så här att vissa gånger men inte alltid kommer omsättningen vara 20.000 eller större och kommer då kunna köra samma trade fast på tre olika ställen.
Förväntar mig att omsättningen kommer vara på samma nivå hos alla tre.
Eftersom jag kan inte lägga 4000 det dubbla och ha en riskfri spel session.
Kopiera och diversifiera.

Det kanske låter mycket men det är det inte för det är en OCO såsom aktie marknaden med en Cancel Each Other Out Order så om jag investerar 1300 så riskerar jag bara hälften och samma med 4000.
Om jag har en som matchar omsättningen så är jag begränsad att spela en viss summa.

Gör man som alla andra kommer man ingenstans och man får vara kreativ och hitta egna lösningar.
Det är ju som Nikisson sa, det är en sak att spela på heltid när man bor i sitt tonårsrum och snittar 10.000 och en annan sak när man behöver det dubbla.

Och e-plånbok osynlig och mäklaren kommer inte infinna sig i Sverige vid en rättstvist.
Det är så Arb och andra seriösa spelar utan att bli limmade och avstängda.
Inte undra på att man aldrig förstått sig på allt gnäll om spel-licensen.


MVH

Sputnik2012 2020-07-26 14:16

Kisumu jag blir riktigt irriterad, det är sånt här man ska lära sig genom att spendera tid på Sharps men det lever inte upp till förväntningarna.
Ta mitt spelsyndikat och tror du på största allvar att man blir långvarig på Bet365 när man börjar omsätta större belopp.
Ska då bli en i mängden och börja gnälla på olika forum och se det som en merit att man blivit avstängd eftersom det indirekt indikerar att man är vinnande.

Nu fick jag det sagt.

Sputnik2012 2020-07-28 22:11

Man är inte sämre än att man kan ändra sig, tänkt och kommer avvakta.
Skaffa konto, så jag vet att det funkar och dumt nog betala jag 150 Euro i förskotts betalning för kvartal.
Men tänker att det blir 50 Euro mer i behållning framöver, förhastade mig.

MVH

kisumu 2020-07-29 08:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sputnik2012 (Inlägg 704244)
Kisumu jag blir riktigt irriterad, det är sånt här man ska lära sig genom att spendera tid på Sharps men det lever inte upp till förväntningarna.
Ta mitt spelsyndikat och tror du på största allvar att man blir långvarig på Bet365 när man börjar omsätta större belopp.
Ska då bli en i mängden och börja gnälla på olika forum och se det som en merit att man blivit avstängd eftersom det indirekt indikerar att man är vinnande.

Nu fick jag det sagt.

Fattar inte riktigt om det var mig som du blev irriterad på?
Var har jag nämnt bet365.....
Uppskattar när medlemmar försöker hitta kreativa lösningar och anser att du äe en av dom som bidrar med det i forumet.
Det jag reagerade på på var avgiften för en tredje spelbörs och om det verkligen var nödvändigt när man kan gå via sportmarket (och andra agenter).
Sedan får var och en avgöra om det är värt pengarna.
Återigen ingen kritik mot dig utan endast en annan åsikt när det gäller tillgänglighet till spelbörser.

Sputnik2012 2020-07-29 11:55

Hej Kisumu det är bara allmänt jobbigt att man får leta reda på allt själv.
Det är så mycket som inte stämmer och mycket som inte nämns.

Skriver följande för alltid är det något nytt för någon.

Sportmarket öppnar inte konton hos själva bolaget webbsida utan tillhandahåller bara marknaden dom erbjuder på deras plattform och 30% skatt.

Men min uppfattning är att du betalar 50 Euro för Bet365 och Matchbook och andra bolag och har fysisk tillgång till sidorna och om jag förstått det hela rätt går avgiften till Mullvaden samt det som håller i servicen.

Skattefritt.

Vidare så kan man alltid föra in pengar på e-plånboken men inte vinster till bank-konto utan tar ut via förbetalt kreditkort och då blir transaktionerna osynliga.
Samt Mullvad och Service kommer inte infinna sig vid en rättstvist.

Detta är väldigt intressant för jag läser om elimineringar och avstängningar på forumet.
Men inte lösningarna på problemen.

Anledningen jag vet vilken väg man ska ta och vart pengarna finns är tidigare erfarenheter av advantage play och allt runt om kring.

Plötsligt, för mig, blir det väldigt intressant med att börja använda tjänster som plussat många tusenlappar hos Bet365 och jag kan investera större belopp med vetskapen att skulle det bli problem och tillgångar blir strypta så kan man gå andra vägar.

Alltså ser man möjligheterna och tar inte allt man läser och allt man får sagt till sig i olika trådar som absoluta sanningar.
Det finns fler sätt att bli eller vara vinnande och det finns fler lösningar inför en viss sak än absolut sanning, bara för att mängden tror att det är enda sättet.

MVH

Fulsprit 2020-07-29 12:06

Det ni här sysslar med och vad andra diskuterar i andra trådar är inte sportsgambling - det har gått för långt med en massa formler och bonushorande, samt allt för att undvika avgifter och skatt. Här är ytterligare en tråd på vad jag menar;

"https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/42899-utraekning-foer-att-doeda-boka-risken-i-en-betfair-trade/#post704858".

Förstår att ni kanske måste göra detta för att kunna leva på spel, men ni kommer allt längre från det viktiga - att ha roligt, spännande och kanske tjäna en liten slant. Det ni gör verkar enkom vara ytterst uttömmande utav ekonomiska såsom mentala resurser. Jag skulle aldrig orka med och titta på oddsrörelser, dygnet igenom eller betala tiotusentalskronor/år för tipsters som nästan är omöjliga att följa om man har ett jobb och/eller familj...

Ni gör det säkert bra - men roligt verkar det absolut INTE vara!

:clap:

Nicksson 2020-07-29 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 704870)
Det ni här sysslar med och vad andra diskuterar i andra trådar är inte sportsgambling - det har gått för långt med en massa formler och bonushorande, samt allt för att undvika avgifter och skatt. Här är ytterligare en tråd på vad jag menar;

"https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/42899-utraekning-foer-att-doeda-boka-risken-i-en-betfair-trade/#post704858".

Förstår att ni kanske måste göra detta för att kunna leva på spel, men ni kommer allt längre från det viktiga - att ha roligt, spännande och kanske tjäna en liten slant. Det ni gör verkar enkom vara ytterst uttömmande utav ekonomiska såsom mentala resurser. Jag skulle aldrig orka med och titta på oddsrörelser, dygnet igenom eller betala tiotusentalskronor/år för tipsters som nästan är omöjliga att följa om man har ett jobb och/eller familj...

Ni gör det säkert bra - men roligt verkar det absolut INTE vara!

:clap:

Egentligen borde jag inte svara då du uppenbarligen inte riktigt har förstått det hela. Vi tar bort alla former av bonusspelande, det har ingenting med skicklighet att göra även om de finns dem här som tror det. Men att leva på oddsrörelser är så väldigt nära kort aktiehandel/daytrading/ som du kan komma. Det senare är en hyfsat normal samt socialt accepterad form av inkomst. Det är tyvärr inte handeln med odds på samma sätt även om det är väldigt likt. Varför gör man det då? För att det är ett sätt att leva, frihet, pengar samt mycket mer tid för familj, träning och övrigt. Och nej, man behöver inte betala en krona till någon annan för någon tjänst.

Fulsprit 2020-07-29 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 704883)
Egentligen borde jag inte svara då du uppenbarligen inte riktigt har förstått det hela. Vi tar bort alla former av bonusspelande, det har ingenting med skicklighet att göra även om de finns dem här som tror det. Men att leva på oddsrörelser är så väldigt nära kort aktiehandel/daytrading/ som du kan komma. Det senare är en hyfsat normal samt socialt accepterad form av inkomst. Det är tyvärr inte handeln med odds på samma sätt även om det är väldigt likt. Varför gör man det då? För att det är ett sätt att leva, frihet, pengar samt mycket mer tid för familj, träning och övrigt. Och nej, man behöver inte betala en krona till någon annan för någon tjänst.


Okey, men då hade jag rätt i att det inte är "betting" i normal mening, inte kul och alltför jobbigt, mentalt sätt... Men, alla har vi våra ok att bära. Måste man inte upp i stora summor för att timpenningen skall göra detta värt? kanske svårt att svara på generellt? Hur är svängningarna, eller volatiliteten som ni troligtvis vill kalla det - eller är det så att det är säkra spel ni bara går för och många bäckar små?

Kämpa på och hoppas det går bra - alla som kan slå spelbolagen är värda att heja på!

:cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved