Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Vad kallar ni ert extra jobb/yrke? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/5137-vad-kallar-ni-ert-extra-jobb-yrke/)

zz 2010-11-23 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av skolmatsal (Inlägg 82053)
Nu har jag ingen enorm rulle så jag kallar det för att jag spelar som hobby, när folk frågar hur det går brukar jag svara att det går tillräckligt bra för att täcka mitt colaberoende, mitt ack så destruktiva coca-colaberoende.

Har även ett beroende av samma sak... Lärde mig senast idag att även Diet-Coke är dåligt för tänderna genom att det innehåller kolsyra som bryter ner tänderna... Får bli att gurgla munvatten och liknande mellan varje glas om man ska ha annat än gaddarna kvar om 20 år...

Donald 2010-11-23 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 82067)
Har även ett beroende av samma sak... Lärde mig senast idag att även Diet-Coke är dåligt för tänderna genom att det innehåller kolsyra som bryter ner tänderna... Får bli att gurgla munvatten och liknande mellan varje glas om man ska ha annat än gaddarna kvar om 20 år...

Sötningsmedel är lika dåligt för tänderna som socker och diet coke av olika slag innehåller ju även förutom kolsyra även andra syror som tänderna inte mår bra av, precis som vanlig läsk. Ett bra tips som jag fick av min tandläkare är att dricka med sugrör, det ska tydligen göra ganska stor skillnad. Flux eller flytande stark dentan minst en gång om dagen är självklart också viktigt.

zz 2010-11-23 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 82085)
Sötningsmedel är lika dåligt för tänderna som socker och diet coke av olika slag innehåller ju även förutom kolsyra även andra syror som tänderna inte mår bra av, precis som vanlig läsk. Ett bra tips som jag fick av min tandläkare är att dricka med sugrör, det ska tydligen göra ganska stor skillnad. Flux eller flytande stark dentan minst en gång om dagen är självklart också viktigt.

Suck :cry:

Wagner 2010-11-23 23:21

Jag jobbar med data är så där lagom svävande och bör funka för den som behöver imponera på svärmor. Sant är det också då få spel läggs utan hjälp av datorn.

Någon vidare utveckling av ämnet bör undvikas då gemene man inte ens förstår varför 2.20 är spelbart vid slantsingling.

zz 2010-11-23 23:57

Hmm kanske kan detta vara lösningen då?

Svärmor: Jag jobbar med data

På krogen: Jag pysslar med högriskplaceringar på deltid

Svärfar: Sportstrader

rico 2010-11-24 04:25

Ingen hysch hysch, lika bra att köra med raka puckar. Jag säger som det är..... Jag är Pimp! :rolleyes:

Xamdam 2010-11-24 06:26

Hobby säger jag, för det är vad det är. :)

Sonadar 2010-11-24 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av skolmatsal (Inlägg 82053)
Nu har jag ingen enorm rulle så jag kallar det för att jag spelar som hobby, när folk frågar hur det går brukar jag svara att det går tillräckligt bra för att täcka mitt colaberoende, mitt ack så destruktiva coca-colaberoende.

Hahaha! Ryggar dig på den, ju bättre det går desto mer cola får man!

macin 2010-11-25 14:51

kan låta tråkigt, men jag säger till folk som undrar vad jag sysslar med att jag "tippar på allt möjligt som i längden ger mig pengar"

Det brukar funka sisådär tycker jag ändå!

Blixth1958 2010-11-25 15:19

Spelar väl ingen roll vad man pysslar med. I slutändan handlar ju allt om att dra in stålar.Samma värde på alla sedlar hur man än har tjänat de. Trist för dig att behöva smyga. För det är väl ändå dina pengar

zz 2010-11-25 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 82665)
Spelar väl ingen roll vad man pysslar med. I slutändan handlar ju allt om att dra in stålar.Samma värde på alla sedlar hur man än har tjänat de. Trist för dig att behöva smyga. För det är väl ändå dina pengar

Jo visst är det synd att behöva smyga och alla pengar är som du säger värda lika mycket (våra kanske tom är värda mer sett i lön eftersom vi inte skattar)...

Detta beror säkert på vilken bakgrund mamman har osv.. Men min enda svärmor var lärare och där är inte gambling speciellt uppskattat... Om allt går som jag tänkt är min nästa antingen advokat eller sjuksköterska (beroende på vem som känns bäst och nappar hårdast ;) )...

Båda känns som sådana som inte gillar gambling tyvärr.. Och relationen till svärmor ibörjan handlar inte om att stå upp för sina åsikter, den handlar om att böja nacken tillräckligt mycket tills hon är nöjd...

Boone 2010-11-25 15:48

Säger att jag har som jobb att värdera spel till de som inte är införstådda. Pluggar dessutom en universitetsutbildning samtidigt så det är sällan folk orkar dra hela faderullan om deras alkoliserade farbror som spelade bort huset på trav osv.

Good2cu 2010-11-25 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 82670)
Säger att jag har som jobb att värdera spel till de som inte är införstådda. Pluggar dessutom en universitetsutbildning samtidigt så det är sällan folk orkar dra hela faderullan om deras alkoliserade farbror som spelade bort huset på trav osv.

Med risk för att gå lite off topic men vad läser du?

Boone 2010-11-27 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Good2cu (Inlägg 82673)
Med risk för att gå lite off topic men vad läser du?

Läser en Master i Business Economics. "Kan vara bra att ha".

Slurf 2010-11-28 02:19

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 82670)
hela faderullan om deras alkoliserade farbror som spelade bort huset på trav osv.

Classic



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved