![]() |
Okej! ;)
Keep up the good work! |
Ser fram emot stats på överspelen efter 1000 rättade sådana :popcorn: Vad fick dig att sätta gränsen på value factor till 1.20? Bokmärker denna tråd!
|
|
Verkligen intressant detta, men jag har en fundering. Dina överspel, typ Ö5.5. Hur väljer du ut dom? Väljer du "bara" de som ligger runt 12-15 i odds? Känns som att de flesta Ö5.5 bör ligga på den oddsnivån? Berätta gärna :)
|
Citat:
Här har vi ett medelodds på ca 9, så minst 1000 spel vill man nog ha under bältet innan man kan tänka sig att gå in med riktiga pengar. Jag satte en gräns för VF på minst 1.20 av två anledningar: Dels så blir det för många spel att lägga om jag skulle ha en lägre gräns :p och dels så är ju VF en jämförelse mot snittoddset. Snittoddset lär ju vara -EV, och jag tror att man måste upp mot kanske VF 1.10 för att hitta breakeven. Så det är en marginal inbyggd i 1.20-gränsen. Nu är ju det senare mer spekulationer och gissningar från min sida men det känns rimligt. |
Citat:
Men det stämmer att ö5.5 borde ligga på den nivån, och jag har tänkt på just detta därför att det är inte så vanligt att bolag har ö5.5, så därför finns det risk för att snittoddset blir knasigt och därmed får man en "falsk" VF. Ö5.5 spelen ligger på i princip breakeven just nu så grafen skulle se ungefär likadan ut utan dem. Tanken är dock att köra på och samla på mig så mycket data som möjligt för att sedan hitta bra filter. Se KP's tidigare post. |
Stolpe ut på basketen.
Rethymno (odds 10) ledde mot Panathinaikos men tappade till slut till 72 - 77 Monferrato (odds 14) slutade oavgjort (!!!) mot Siena, 70 - 70 |
Någon som vet var man hittar resultat från Vitryssland - Ishockey - Open Liga?
|
Citat:
|
Inte en träff igår och vi är nere på nästan breakeven.
Marginalerna på fel sida med oavgjorda basketmatcher, 4 mål i ö4.5-matcher osv. Tråkigt, men variansen är ju rätt stor med de odds vi hanterar här. Får hålla i huvet att det är datainsamling det här :) |
Dagens skräll kommer från tjeckisk volleyboll (!) där Pribram slog Ceske till 10 ggr degen :)
Håller nästippen ovanför vattenytan (breakeven-nivån) iaf. |
Nu har det varit nerförsbacke i ett par dagar, får se om det kan vända idag :)
Lite otur i hockeyn inatt där jag hade kryss mellan USA - Tjeckien, där USA var jättefavoriter, och Tjeckien vann. Nån som vet var man hittar resultat från tyska hockeyn, Oberliga Nord? |
Citat:
|
Citat:
|
Surast idag: Man Utd - Blackburn slutade 2-3
Jag hade oavgjort @ 9 samt över 5.5 @ 8.22 :sad44: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om du inte förstår, läs igenom tråden så förstår du. Om du är spydig behöver du inte visa dig i den här tråden nåt mer, tack. |
Citat:
|
Citat:
|
En riktigt fin helg hittills. :)
Fem st Ö4.5 satt plus lite annat smått & gott. Tillbaka på fint plus med 113% och Ö4.5 fortsätter att gå som tåget. |
Det lär bli rejäla varianser med detta :-)
Lycka Till! |
Citat:
Gott Nytt år på dig! :) |
Gott Nytt År :D
|
Skön inställning att inte rasa ihop för att man får en målspottare utvisad
http://i44.tinypic.com/307m1l4.png So fucking what :) |
Tillbaka på breakeven men det är inte så intressant.
Det som är intressant är lite olika filter som ser mycket lovande ut. Behövs (mycket) mer data dock... |
Exakt 300 spel avgjorda på ca 2 veckors tid.
Det är svängigt, som förväntat. Bra totalsiffror just nu, 106.5%. Finns en hel del intressant so far. "Fotboll" ligger på 29 - 164 och roi 122% "Över 4.5" ligger på 17 - 57 och roi 187% "Odds < 10" ligger på 34 - 133 och roi 145% |
570 spel efter ca 6 veckor.
Har analyserat fram & tillbaka och det som är överlägset bäst är: Fotboll - odds under 10 177 spel 35 vinster 142 förluster ROI 145% Börjar lägga riktiga spel med låga insatser på de VF-spel som passar in på ovan nämnda filter. Dess spel kommer att redovisas separat i sheetet "vf-skarp" |
840 inlagda spel varav 8 levande.
För varje vecka som går så framstår den första veckan som mer och mer bisarr. Det filter som fortfarande "lever" är "odds under 10": 269 spel, 43 vinster, medelodds 7.86, roi ca 120% Kurvan ser lite lurig ut dock: http://i39.tinypic.com/2yts476.jpg Känns som att man vill ha 1000 spel i detta filter... |
Ja eller 5000 spel :)
|