Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Trioreducering (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/53359-trioreducering/)

grobben 2022-06-17 19:28

Trioreducering
 
Tänkte dra igång en tråd om Trioreducering, ja det finns faktiskt i vissa reduceringsprogram men är vad jag antar mycket ovanligt att använda.

Tror knappt det finns en enda diskussion om detta någonstans och då det fortfarande är såpass nytt finns gott om tid för kreativitet och att hitta spännande strategier för att försöka hitta en edge mot andra spelare.

Själv kan jag tycka att det är intressant att gå för de riktigt stora pengarna genom att i öppna lopp med svaga favoriter spika ett drag och sätta utgångskrav att minst en storskräll måste vara tvåa eller trea. Är då det kan dra iväg rejält och med dessa krav sticker inte heller kostnaden iväg alltför mycket vilket är skönt med sån hög varians. Ett annat sätt är såklart att poängsätta och på så sätt betala mer för de bäst betalda.

Har ni några spännande idéer eller upplägg? Kanske någon som har förslag hur vi, som inom all annan reducering, med enkla medel kan få bort de "dåliga" raderna inom ramen.

Kanske rent av är någon här som brukar spela med reducering på Trio?


Ha det gott!
Andreas

Lobo 2022-06-17 22:09

Det är väldigt enkelt att skapa en bra grund på en trio med reducering om det inte startar för lite hästar. Tar du med alla i ett tolvhästarslopp och har som krav att 1 u-häst måste vara bland de tre första, så har du reducerat bort 75 % direkt.

1
2-12
2-12
110 rader

2-12
1
2-12
110 rader

2-12
2-12
1
110 rader

kisumu 2022-06-18 10:43

Trio är en underskattad form enligt min mening.
Jag kör ett tämligen simpelt system då och då både på svensk trav men i huvudsak på engelska galoppen.
1:a rank 2-3-4-5
2:a rank 1-2-3-4-5-6-7
3:a rank 1-2-3-4-5-6-7-8-9
Dvs favoriten får inte vinna.

Har fungerat förvånansvärt bra. Dock är antalet spel alldeles för lite för att jag ska våga mig på att säga om det är ett bra sätt att spela på eller ev roi.
Ska börja att titta lite närmare på reducering.
Kör strikt efter oddsen på rankingen. Ibland kombinerar jag trion med att boka/backa vissa hästar som en form av hedge.
Nu är dock travet borta från Betfair så det går bara att köra på galoppen.

kisumu 2022-06-18 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 787343)
Det är väldigt enkelt att skapa en bra grund på en trio med reducering om det inte startar för lite hästar. Tar du med alla i ett tolvhästarslopp och har som krav att 1 u-häst måste vara bland de tre första, så har du reducerat bort 75 % direkt.

1
2-12
2-12
110 rader

2-12
1
2-12
110 rader

2-12
2-12
1
110 rader

Kör du den på galoppen och sedan bokar nr 1 på platsspelet så har du en skaplig hedge på spelet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved