Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Flera rekar samma spel, hur ryggar ni? (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/5629-flera-rekar-samma-spel-hur-ryggar-ni/)

wallez 2010-12-21 10:56

Flera rekar samma spel, hur ryggar ni?
 
I helgen råkade jag ut för att tre rekare jag ryggar blint rekade samma spel med tunga insatser.
Hade jag följt dem blint även denna gången hade jag personligen blivit tvungen att spela dubbel maxinsats. Nu valde jag att spela till lite över min normala maxinsats men bokförde det som 3 st medelspel uppdelat på de tre rekarna.

Nu satt spelet och i efterhand ångrar man sig lite att man inte följde dem fullt ut, även om det känns rätt att inte lägga alltför mycket på ett spel.
Problemet är nu att min bokföring inte stämmer helt överens med deras och upprepar sig detta scenariot flera gånger kan det bli endel uteblivna vinster..

Hur gör ni andra som råkar ut för detta?
Ryggar ni blint om så halva spelkassan läggs på ett spel eller fegar ni precis som jag gjorde nu?

RobinD 2010-12-21 11:05

Ange flera rekare på samma spel, skulle aldrig gå in dubbelt eller trippelt bara för att flera rekar samma spel.

GianniAgnelli 2010-12-21 14:52

Man ska alltid hålla sig till sina uppsatta regler. Har du maxbet på 5u så satsar du inte mer än 5u även om personen du tailar har "PLAY OF THE CENTURY, 150u"

För något år sedan när Lakerboy regelbundet droppade spel på SBR tailade jag honom rakt av tills han droppade ett 20u(?) spel när standardsizen låg på ~3u. Det är öht inte seriöst och han trappade ner på skrivandet ett tag efter att ha förlorat det spelet som inte var i närheten att gå in.

Långsiktigt spelande med bra BRM är A och O

laban1982 2010-12-21 15:48

Om de har en normal BRM. SÅ brukar jag iaf köra deras insatser på spelet. För är de vinnande i längden så är väl chansen lika stor att detta går in som alla andra.

LadyDeWinter 2010-12-22 17:04

Självklart spelar du bara ett spel.

Om alla dessa rekarna har samma värdering av spelet så blir det ju inte ett bättre värde i spelet bara för att de alla tre rekar det. Håll samma insats som du hade gjort om endast en hade rekat, du vet inte om de allihop ser endast ett litet värde i spelet.

wallez 2010-12-22 22:11

Tack så mycket för svaren!
Det jag glömde skriva är att jag bokför alla jag ryggar som separata spelkassor men självklart för det inte gå överstyr för det!

Anledningen till att jag frågar är att några "experter" jag kom i kontakt med på en annan spelsida (faktiskt inte RoK) påstod att man skulle lägga ihop alla insatser även om det blev spel på 10-12% av kassan..
Kanske finns en anledning till att siten inte finns kvar längre.. ;)

O12 2010-12-22 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 90461)
Ange flera rekare på samma spel, skulle aldrig gå in dubbelt eller trippelt bara för att flera rekar samma spel.

Hur gör man detta i tex Spreadsheet :smoke:?

RobinD 2010-12-22 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 90913)
Hur gör man detta i tex Spreadsheet :smoke:?

Skriv flera namn bara, kommatecken mellan.

O12 2010-12-22 23:37

Om man skriver, Lem Banker, Wunderdog, Gargamel.

Och sen filtrerar på rekare, säg Gargamel, kommer då detta spelet upp där?

KP 2010-12-23 04:38

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 90943)
Om man skriver, Lem Banker, Wunderdog, Gargamel.

Och sen filtrerar på rekare, säg Gargamel, kommer då detta spelet upp där?

yupp



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved