Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Bonustrading (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/)

Memorize 2018-10-13 00:06

Stort tack för bra svar! :)

En till snabb fråga! om jag ska spela åt min kompis Arnold (Vars dator jag senare kommer betta på via teamviewer) bör jag göra alla konton (ca 25 st) på hans dator, eller kan jag skapa dessa i förväg på min dator?

Robsessed 2018-10-13 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 587422)
Stort tack för bra svar! :)

En till snabb fråga! om jag ska spela åt min kompis Arnold (Vars dator jag senare kommer betta på via teamviewer) bör jag göra alla konton (ca 25 st) på hans dator, eller kan jag skapa dessa i förväg på min dator?

Om du tänker efter har du nog svaret själv :). Varför skall du ens betta på hans dator via teamviewer från första början? Antagligen för att inte få samma IP som du har på dina egna konton. Om du skapar kontona på din egen dator fallerar ju hela konceptet.

Memorize 2018-10-13 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av Robsessed (Inlägg 587443)
Om du tänker efter har du nog svaret själv :). Varför skall du ens betta på hans dator via teamviewer från första början? Antagligen för att inte få samma IP som du har på dina egna konton. Om du skapar kontona på din egen dator fallerar ju hela konceptet.

Hmm. Jo.. Rätt så jättelogiskt om man tänker så faktiskt. Tackar för svar! :D

Hur är det med börsen Betfair som jag har i mitt egna namn? Visst kan jag ha den i Arnolds dator när jag bettar? Eller borde jag sköta den från min egna?

Robsessed 2018-10-13 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 587508)
Hmm. Jo.. Rätt så jättelogiskt om man tänker så faktiskt. Tackar för svar! :D

Hur är det med börsen Betfair som jag har i mitt egna namn? Visst kan jag ha den i Arnolds dator när jag bettar? Eller borde jag sköta den från min egna?

Allt som är ditt från din dator!

Memorize 2018-10-13 19:53

Allright! Lär jag då disconnecta från teamviewer efter Varje sida jag spelat på för att betta på börsen från min dator, eller finns det någon smidig lösning? Köpa en laptop för att ha till sin egna börs är väl en idé men tänkte om man kan köra 2 skärmar och lösa det på något sätt via det? :)

En till snabb fundering, bör jag betta på enbart fotboll eller funkar det lika bra med andra sporter?
Ber om ursäkt för riktigt korkade frågor!

Robsessed 2018-10-13 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 587573)
Allright! Lär jag då disconnecta från teamviewer efter Varje sida jag spelat på för att betta på börsen från min dator, eller finns det någon smidig lösning? Köpa en laptop för att ha till sin egna börs är väl en idé men tänkte om man kan köra 2 skärmar och lösa det på något sätt via det? :)

En till snabb fundering, bör jag betta på enbart fotboll eller funkar det lika bra med andra sporter?
Ber om ursäkt för riktigt korkade frågor!

Kör med 2 skärmar, det är lättast.

Du kan betta på vad som helst, men du kommer snart märka att 99% av de bästa matchningar du hittar är på fotboll (åtminstone om du kör oddsmonkey, vilket jag rekommenderar).

Memorize 2018-10-16 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Robsessed (Inlägg 587577)
Kör med 2 skärmar, det är lättast.

Du kan betta på vad som helst, men du kommer snart märka att 99% av de bästa matchningar du hittar är på fotboll (åtminstone om du kör oddsmonkey, vilket jag rekommenderar).

2 skärmar funkade utmärkt!
Indeed, verkar bli fotboll för hela slanten.
Tack ännu en gång för riktigt reko svar! :)

En korkad fråga. Om jag har vunnit på spelbolaget flertalet svängar så jag har t.ex. 20 000, sedan är det bästa som erbjuds closeness på 96%, (spelar tack gode gud på smarkets, 2% avgift). På dessa 20 000 loosar jag alltså 850 riksdaler (standard bet), i princip hela bonusen borta. Gör jag något helt galet, något jag har missat helt eller ska man helt enkelt vänta dagar & nätter på att det ska dyka upp odds med högre closeness eller leva med detta? Vissa sidor brukar ha max 95-97% som oftast.

Robsessed 2018-10-16 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 587734)
2 skärmar funkade utmärkt!
Indeed, verkar bli fotboll för hela slanten.
Tack ännu en gång för riktigt reko svar! :)

En korkad fråga. Om jag har vunnit på spelbolaget flertalet svängar så jag har t.ex. 20 000, sedan är det bästa som erbjuds closeness på 96%, (spelar tack gode gud på smarkets, 2% avgift). På dessa 20 000 loosar jag alltså 850 riksdaler (standard bet), i princip hela bonusen borta. Gör jag något helt galet, något jag har missat helt eller ska man helt enkelt vänta dagar & nätter på att det ska dyka upp odds med högre closeness eller leva med detta? Vissa sidor brukar ha max 95-97% som oftast.

Du skall regga dig på Oddsmonkey så att du får 0% på Smarkets till att börja med.

Sen skall du vänta tills helgen då de stora ligorna är igång. Inga problem att hitta 98.5% och har du lite tålamod kommer det 100% då och då.

kalleklov 2018-10-16 17:50

Hej, jag är en norsk matchad bettor. Jag har gjort en översikt för norska / skandinaviska spelare som är intresserade av att lära sig mer om Matched Betting. Jag har gjort en bonuslista med nuvarande bonusar för oss spelare ;)

Länk till sida: www.sofapenger.com
Länk till bonuslista: www.sofapenger.com/bonusliste

(beklager min dårlige svensk :p )

bollen32 2018-10-16 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 587734)
2 skärmar funkade utmärkt!
Indeed, verkar bli fotboll för hela slanten.
Tack ännu en gång för riktigt reko svar! :)

En korkad fråga. Om jag har vunnit på spelbolaget flertalet svängar så jag har t.ex. 20 000, sedan är det bästa som erbjuds closeness på 96%, (spelar tack gode gud på smarkets, 2% avgift). På dessa 20 000 loosar jag alltså 850 riksdaler (standard bet), i princip hela bonusen borta. Gör jag något helt galet, något jag har missat helt eller ska man helt enkelt vänta dagar & nätter på att det ska dyka upp odds med högre closeness eller leva med detta? Vissa sidor brukar ha max 95-97% som oftast.

Du ska lägga spel tills du omsatt bonusen, aldrig mer (om du inte hittar ett arbitragespel). Om du har lyckats komma upp till 20k på en bonussida lär du ha omsatt färdigt, alternativt vara väldigt nära att omsätta klart, och då ska du bara lägga summan du har kvar att omsätta. Ditt sista bet kanske då blir 2000kr eller dylikt, och kommer då inte kosta 850kr :).

Memorize 2018-10-18 11:02

Snabb fråga! Hörde rykten om att de nya spelreglerna från och med 2019 kommer sabotera bonustrading. Läste precis igenom lite snabbt & begriper ej riktigt hur det skulle kunna göra det. Svensk spellicens, endast en insättningsbonus, så inga erbjudanden alls sen, drabbar dock ej oss. Någon mer insatt som har synpunkter? Något jag har missat eller kommer nya reglerna inte spela så stor roll för oss? ������

Memorize 2018-10-18 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Robsessed (Inlägg 587753)
Du skall regga dig på Oddsmonkey så att du får 0% på Smarkets till att börja med.

Sen skall du vänta tills helgen då de stora ligorna är igång. Inga problem att hitta 98.5% och har du lite tålamod kommer det 100% då och då.

Se där ja! Satan vad schysst, länkat kontona nu :) Cheers.

mwickholm 2018-10-18 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 587904)
Snabb fråga! Hörde rykten om att de nya spelreglerna från och med 2019 kommer sabotera bonustrading. Läste precis igenom lite snabbt & begriper ej riktigt hur det skulle kunna göra det. Svensk spellicens, endast en insättningsbonus, så inga erbjudanden alls sen, drabbar dock ej oss. Någon mer insatt som har synpunkter? Något jag har missat eller kommer nya reglerna inte spela så stor roll för oss? ������

Det är inte välkomstbonusarna som de stora pengarna ligger i, utan det är de erbjudanden som bolagen skickar ut efter hand. Därför kommer den nya lagen påverka för er svenskar, men exakt hur vet nog ingen än.

Memorize 2018-10-18 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av mwickholm (Inlägg 587944)
Det är inte välkomstbonusarna som de stora pengarna ligger i, utan det är de erbjudanden som bolagen skickar ut efter hand. Därför kommer den nya lagen påverka för er svenskar, men exakt hur vet nog ingen än.

Förstår ditt tänk helt och hållet. Men om vi leker med tanken att jag bonushorar åt andra och Enbart utnyttjar välkomst/insättningsbonusen på 25 sidor = ~25k. Fri rygg isåfall på den fronten iallafall, right?
Enda är väl om en del av dessa inte ansöker om svensk spellicens, bara glömma dem då? Skulle vara ruttet.

dirteeh 2018-10-23 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 565620)
Dom flesta slottar räknas. 97% rtp är inte svårt att hitta.

Skulle säga att de flesta ligger på runt 95%. Har du någon lista på slots med rtp över 97% så får du gärna skicka över den.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved